Gå til innhold

Jeg blir feitere og feitere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja. Rett og slett.

Pga av sykdom kan ikke trene. Jeg kan rusle sakte bortover, helst med krykker.

Jeg drømmer om å gå ned 25 kg.

Er dette mulig uten noen mosjon? Evnt hvordan?

Anonymous poster hash: 71b5e...1ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig enkelt. Du spiser mer enn du forbrenner. Ikke skyld på mangel av trening. Trener du ikke så trenger du åpenbart ikke å spise så mye som du gjør. Ganske enkelt i grunn.

Jeg trener som regel mye med pga sykdom har meg ikke trent på 4 mnd. Ikke gått opp ett gram engang. Jeg trenger ikke like mye kalorier inn nå som jeg gjorde da jeg trente.

Anonymous poster hash: 00d47...bdc

Skrevet

De sier vel at kosthold er det som er viktigst i en vektreduksjon.

Jeg trente litt da, gåturer for det meste. Gikk fra 67 til 55 kilo på ca. 3,5 mnd.

Før spisedagbok, å vet du akkurat hva du får i deg. Du må legge deg på et inntak som gjør at du kommer i kcal underskudd. Så enkelt, så vanskelig.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 65bed...d45

Skrevet

Må dessverre si meg enig med de andre. Jeg har vært syk i tre måneder og har trolig gått med i vekt denne tiden pga av tap av muskelmasse og fett. Faen, begynte jo å se så sykt bra ut før jeg ble syk.

Anonymous poster hash: 44558...294

Skrevet

Du trenger ikke trene nei, bare spise riktig;)

Anonymous poster hash: 4652a...f31

Skrevet

Som de andre sier - kostholdet er (omtrent) alt når det kommer til vektnedgang, i hvert fall når det er snakk om 25 kg.

Du trenger ikke trene for å greie å gå ned.

Når du er så rolig så er det kjempeviktig å holde blodsukkeret ditt stabilt. Les deg litt opp på lavkarbo (det er ulike grader av det!), se bøker fra f.eks. Hexeberg (Frisk med lavkarbo) eller Berit Nordstrand (husker ikke tittelen).

For å holde blodsukkeret stabilt er lavkarbo bedre enn en lavkaloridiett, du holder deg mett lenger og du slipper veldig sug etter søtt.

Og motivasjonen - du vil trolig kunne gå mye bedre om du går ned 25 kg, for det er forferdelig tungt for kroppen din å ha 25 kg ekstra når du går på krykker. Trolig vil en slik vektnedgang også gjøre deg friskere, spesielt om du går for et kosthold som hemmer betennelse (lavkarbo).

Anonymous poster hash: 73e06...b16
Skrevet

Takk for svar.

hi

Skrevet

Jeg gikk ned ca 25 kg etter fødsel på noen mnd fra 6 mnd(etter amming var ferdig) og til 9-10 mnd.

Gikk ikke tur engang.

Du kan absolutt klare det! Bare bestem deg for at du ikke skal være feit lengre.

Spis LITE, men sunt :)

Anonymous poster hash: 86ada...b14

Skrevet

Jeg gikk ned ca 25 kg etter fødsel på noen mnd fra 6 mnd(etter amming var ferdig) og til 9-10 mnd.

Gikk ikke tur engang.

Du kan absolutt klare det! Bare bestem deg for at du ikke skal være feit lengre.

Spis LITE, men sunt :)

Anonymous poster hash: 86ada...b14

Hva spiste du/spiste du ikke?

Skrevet

Så lenge kcal inn er mindre enn kcal ut er det i utgangspunktet det samme hva man spiser. Vil du derimot tømme kroppen for overflødig væske og holde deg sånn, kan fort være snakk om 5kg + bare der, samt gå ned noe raskere, få mer energi, merkbart bedre helse, bedre søvn osv, må du holde deg helt unna sukker og hvitt mel. Prøv å hold deg til moderat lavkarbo, ved å spise veldig begrenset med pasta, ris og poteter, og spis mer grønnsaker, frukt, kjøtt. Få i deg nok av det sunne fettet

Anonymous poster hash: 54aea...a76

Skrevet

Så lenge kcal inn er mindre enn kcal ut er det i utgangspunktet det samme hva man spiser. Vil du derimot tømme kroppen for overflødig væske og holde deg sånn, kan fort være snakk om 5kg + bare der, samt gå ned noe raskere, få mer energi, merkbart bedre helse, bedre søvn osv, må du holde deg helt unna sukker og hvitt mel. Prøv å hold deg til moderat lavkarbo, ved å spise veldig begrenset med pasta, ris og poteter, og spis mer grønnsaker, frukt, kjøtt. Få i deg nok av det sunne fettet

Anonymous poster hash: 54aea...a76

Frukt har jo mye sukker?

Hvor mange kcal bruker man ca på normal daglidags aktivitet?

Hi

Skrevet

Meld deg på Grete Roede :) Ville prøvd det framfor lavkarbo. Skeptisk til ettervirkningene av den dietten.

Anonymous poster hash: 6201b...a7d

Skrevet

Meld deg på Grete Roede :) Ville prøvd det framfor lavkarbo. Skeptisk til ettervirkningene av den dietten.

Anonymous poster hash: 6201b...a7d

Det kan jeg skrive under på, ettervirkningene er ikke gode. Du går ned i vekt fordi kroppen blir syk. Du går ned i vekt av kokain også det er jo det kroppen gjør når den blir syk.

Anonymous poster hash: 39215...fd1

Skrevet

Jeg spiser så mye jeg vil, og jeg går heller ikke opp i vekt. Lever etter "The starch solution" og jeg holder vekta hele året, selv om det er jul. Ser mine familie/venninner bare legger på seg, men jeg er samme størrelse i år som i fjor :)

Skrevet

Jeg spiser så mye jeg vil, og jeg går heller ikke opp i vekt. Lever etter "The starch solution" og jeg holder vekta hele året, selv om det er jul. Ser mine familie/venninner bare legger på seg, men jeg er samme størrelse i år som i fjor :)

Kort fortalt, hva går den ut på?

Hi

Skrevet

Har tenkt på Grete Roede. Dessverre så passer ikke tidene på møtene for meg. Så jeg skal forsøke dette på egenhånd.

Fant en tabell som regnet ut at jeg trenger 1600 kcal om dagen. Så da må jeg holde meg under dette.

hi

Skrevet

Har tenkt på Grete Roede. Dessverre så passer ikke tidene på møtene for meg. Så jeg skal forsøke dette på egenhånd.

Fant en tabell som regnet ut at jeg trenger 1600 kcal om dagen. Så da må jeg holde meg under dette.

hi

Meld deg inn på nettsiden til grethe roede i stedet

Anonymous poster hash: f3019...ec5

Skrevet

Og hva spiste du på julaften da?

Hva skjer hvis man skeier ut på en sånn diett?

Anonymous poster hash: b5596...648

Skrevet

Kan du forklare litt mer om denne dietten?

Anonymous poster hash: 9d6b5...cb2

Skrevet

Du kan fint skeie ut på en sånn diett, ingenting skjer så lenge du ikke skeier ut daglig :)

Spiste nøttestek med mye tilbehør som poteter, gullerøtter, saus, rosenkål og tyttebær syltetøy.

Ja, nøttestek er høyere på fett men man kan fint spise det nå og da uten problemer. 

Det som er fint med et slikt kosthold er at du godt kan skeie ut. Jeg vet ikke hva som feiler deg men det kan godt hende det kostholdet også kan hjelpe med sykdommen også. Prøv å googele the starch solution + sykdommen eller dr john mcdougall + sykdommen. Han skriver ofte artikkler om pasienter og hva som hjalp dem eller hva som kan hjelpe mot diverse sykdommer. 

Skrevet

Masse videoer på youtube, lettere å se på enn at jeg skal forklare det her :) 

Skrevet

Du kan fint skeie ut på en sånn diett, ingenting skjer så lenge du ikke skeier ut daglig :)

Spiste nøttestek med mye tilbehør som poteter, gullerøtter, saus, rosenkål og tyttebær syltetøy.

Ja, nøttestek er høyere på fett men man kan fint spise det nå og da uten problemer. 

Det som er fint med et slikt kosthold er at du godt kan skeie ut. Jeg vet ikke hva som feiler deg men det kan godt hende det kostholdet også kan hjelpe med sykdommen også. Prøv å googele the starch solution + sykdommen eller dr john mcdougall + sykdommen. Han skriver ofte artikkler om pasienter og hva som hjalp dem eller hva som kan hjelpe mot diverse sykdommer. 

I følge denne så skal du vel ikke spise nøtter?

https://whollyfreak.files.wordpress.com/2014/11/starch-solution.png

Anonymous poster hash: f3019...ec5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...