Gå til innhold

Jobbintervju, si noe om mulig samlivsbrudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på intervju i januar, håper inderlig jeg får jobben. Men vet jeg kommer til å få spørsmål om reisevei til jobb og hvordan jeg evt ordner meg praktisk om jeg får jobben. 1 time reisevei og SFO og barnehage stenger kl 16 der jeg bor.

Jeg og samboeren har det ikke bra sammen, vi har ikke barn sammen og han klarer ikke akseptere barna mine.. Jeg har prøvd og prøvd i 3 år nå, det blir ikke bedre og jeg ser ingen annen utvei. Desverre har jeg bare en deltidsstilling nå og har rett og slett ikke økonomi til å gå...Derfor håper jeg på denne jobben. Men hva bør jeg si på intervjuet? At forholdet skranter og jeg vurderer å flytte nærmere om jeg får jobben? Huff, høres ustabilt og ikke bra ut...

Anonymous poster hash: 36885...8c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke si noe om forholdet, men bare at du vurderer å flytte hvis du får jobben

Anonymous poster hash: 55e8b...7f0

Skrevet

Ærlighet varer lengst :) masse lykke til :)

Anonymous poster hash: 7f215...231

Skrevet

Det sier du selvfølgelig ikke noe om

Anonymous poster hash: e4dd7...fa6

Skrevet

Du trenger ikke si noe om forholdet, men bare at du vurderer å flytte hvis du får jobben

Anonymous poster hash: 55e8b...7f0

Dette.

Anonymous poster hash: fe257...633

Skrevet

Hadde ikke sagt noe om samlivsbrudd men at du vurderer å flytte dersom du får jobben.

Anonymous poster hash: a8707...73e

Skrevet

Ærlighet varer lengst :) masse lykke til :)

Anonymous poster hash: 7f215...231

Synes ikke det her er riktig. Ærlighet varer lengst når man er ærlig om forhold som er av relevans for jobben. At HI er gift, enke, samboer eller singel har ingen relevans eller betydning for hennes stilling eller utførelse av arbeidet. Samboeren hennes er ikke far til hennes barn, det vil si det blir ingen endring i samvær, antall syke barn-dager og situasjon med barna generelt når de går fra hverandre. Det blir som å opplyse at man vurderer å ta hull i ørene eller farge håret svart.

Skrevet

Ikke si noe om et eventuelt brudd, det er FOR personlig. (kan slå tilbake på deg selv)

Men si heller at du er inne på tanken om å flytte den veien jobben er.

Anonymous poster hash: 5a780...a86
Skrevet

Hvis noen hadde fortalt meg om et mulig samlivsbrudd på et jobbintervju, så hadde det ærlig talt vært svært diskvalifiserende!

Som potensiell arbeidsgiver ønsker her ikke info om private forhold før det evt påvirker utførelse av jobb. På et intervju er du ennå ikke ansatt. Du er ikke engang vurdert! Mulige private følelsesmessige bergogdalbaner forteller man da ikke om!

Anonymous poster hash: b6650...bf6

Skrevet

Saken her er at arbeidsgiver kjenner meg, ikke godt men vi møtes på kurs og møter rundt omkring. Vet godt at jeg har samboer og hvor jeg bor. Hun vet også at SFO stenger tidlig da jeg måtte dra litt før møtet var slutt her I høst..

HI

Skrevet

Saken her er at arbeidsgiver kjenner meg, ikke godt men vi møtes på kurs og møter rundt omkring. Vet godt at jeg har samboer og hvor jeg bor. Hun vet også at SFO stenger tidlig da jeg måtte dra litt før møtet var slutt her I høst..

HI

Ja, men samlivsbrudd kan opppstå når som helst, og din samboer har jo uansett ingen plikt til å hente barna på SFO eller juridisk ansvar for dem ellers når det ikke er hans barn, dere er ikke gift og han har ikke adoptert barna? Synes det er fullstendig irrelevant og ingenting du trenger å opplyse om.

Skrevet

Du må ikke finne på å fortelle om det! Si at du gjerne vil flytte nærmere jobb, men ikke fortell om noe som kanskje Gjør deg emosjonelt ustabil og i verste fall sykmeldt,

Anonymous poster hash: 8e4f1...e6f

Skrevet

Neida, men fortsetter jeg å bo her med samboeren innebærer det at jeg kommer 30 min for seint hver morgen og må gå 30 min tidligere...vil tro det er en vesentlig detalj for arbeideidsgiver.

HI

Skrevet

Jeg er redd for at dem ikke tørr ansette meg pga lang reisevei og ansvar for småbarn, at det blir for mye for meg med kjøring og alt..at dem er redd jeg får mye fravær.

HI

Skrevet

Jeg hadde sagt at jeg kommer til å flytte til det stedet og at du er godt i gang med å finne deg bosted der slik at reisevei ikke blir noe problem. Jeg hadde ikke sagt noe om samlivsbrudd eller at mannen ikke blir med på flyttelasset.

Anonymous poster hash: b51c7...795

Skrevet

Jeg er redd for at dem ikke tørr ansette meg pga lang reisevei og ansvar for småbarn, at det blir for mye for meg med kjøring og alt..at dem er redd jeg får mye fravær.

HI

Si at du vil flytte nærmere jobben. Ikke gå inn på mulige vansker med henting etc. Snakk minst mulig om private ting, kun hvis du får spørsmål

Anonymous poster hash: 8e4f1...e6f

Skrevet

Neida, men fortsetter jeg å bo her med samboeren innebærer det at jeg kommer 30 min for seint hver morgen og må gå 30 min tidligere...vil tro det er en vesentlig detalj for arbeideidsgiver.

HI

Om det er sant, kan du jo ikke ta jobben uansett. Du er jo selv ansvarlig for å være på jobben til riktig tid. 5 timers fravær i uken er oppsigelsesgrunn.

Anonymous poster hash: 75516...387

Skrevet

HI

Da er du jo ikke aktuell for jobben uansett

Anonymous poster hash: e29d2...bfa

Skrevet

HI

Om det er sant, kan du jo ikke ta jobben uansett. Du er jo selv ansvarlig for å være på jobben til riktig tid. 5 timers fravær i uken er oppsigelsesgrunn.

Det er jo akkurat det som er poenget mitt, at jeg må flytte om jeg får jobben, ergo samlivsbrudd er med I bildet.

Det sier seg ikke selv foresten, i jobben jeg har nå får jeg telt kjøring dit og fra I arbeidsdagen.

Skrevet

HI

Det er jo akkurat det som er poenget mitt, at jeg må flytte om jeg får jobben, ergo samlivsbrudd er med I bildet.

Det sier seg ikke selv foresten, i jobben jeg har nå får jeg telt kjøring dit og fra I arbeidsdagen.

Du sier ingenting om brudd/samboer.

Men du kan godt si at du har planer om å flytte dit, og derfor er på jakt etter jobb der. Eller at du kommer til å flytte om du får tilbud om jobben. (Om samboer er med på flyttelasset eller ikke har ikke arbeidsgiver noe med.)

Anonymous poster hash: a8569...4d6

Skrevet

HI

For å flytte så må det et samlivsbrudd til? I alle dager hvorfor må det det sånn rent generelt? Hvis du legger det frem slik så blir de nok ikke veldig imponert. Jeg ville nok fortalt at du vurdere jobben som så interessant, og ved et tilbud så kommer du og sin familie til å flytte nærmere jobben. Jeg driver mitt eget firma og du hadde nok ikke vært en god kandidat for meg hvis et mulig samlivsbrudd hadde litt debattert i en intervjurunde. 

Anonymous poster hash: 5849a...f43

Skrevet

Du må ikke finne på å si noe om dette i et intervju HI. Husk at en arbeidsgiver vet ikke så mye om hvordan du kan komme til å takle noe sånt.

Når jeg hører skilsmisse, så tenker jeg lykkepiller og sykemelding med en gang :laugh:

Prøv å vinkle det positivt, du synes jobben høres så attraktiv ut at du vurderer å flytte etter om du får den.

Skrevet

HI

Og det er du sikker på at de husker?

Om du kommer for sent og må fra for tidlig hver dag, vil vel fleksitid og mulighet for hjemmekontor være mer aktuelt å ta opp, ev. å ikke ha 100 % stilling om du ser det ikke går?

Anonymous poster hash: 4b170...db6

Skrevet

HI

For å flytte så må det et samlivsbrudd til? I alle dager hvorfor må det det sånn rent generelt? Hvis du legger det frem slik så blir de nok ikke veldig imponert. Jeg ville nok fortalt at du vurdere jobben som så interessant, og ved et tilbud så kommer du og sin familie til å flytte nærmere jobben. Jeg driver mitt eget firma og du hadde nok ikke vært en god kandidat for meg hvis et mulig samlivsbrudd hadde litt debattert i en intervjurunde.

Hvis du har lest alt jeg har skrevet så ser du at jeg mest sannsynlig kommer til å flytte fra han uansett men akkurat nå, I en deltidsstilling og med ansvar for små barn kan jeg ikke det. Om jeg skulle være så heldig å få denne jobben, som er 75 % fast så greier vi oss. Et samlivsbrudd vil nok ikke bety tårer og sykemelding for meg men endelig ta kontrollen på eget liv og få det godt igjen for min og barnas del. Men kommer ikke til å si noe om bruddet men må nesten di jeg vurderer å flytte om jeg får jobben.

Skrevet

HI

Hvis du har lest alt jeg har skrevet så ser du at jeg mest sannsynlig kommer til å flytte fra han uansett men akkurat nå, I en deltidsstilling og med ansvar for små barn kan jeg ikke det. Om jeg skulle være så heldig å få denne jobben, som er 75 % fast så greier vi oss. Et samlivsbrudd vil nok ikke bety tårer og sykemelding for meg men endelig ta kontrollen på eget liv og få det godt igjen for min og barnas del. Men kommer ikke til å si noe om bruddet men må nesten di jeg vurderer å flytte om jeg får jobben.

Vil du ha jobben eller ikke? Virker i grunnen ikke sånn...

Anonymous poster hash: 09c22...c6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...