Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #26 Skrevet 29. desember 2015 Hva er problemet deres? Er det flere farger dere ikke tåler eller er det kun jentefargen rosa? For da mistenker jeg nemlig at dere skal være rebeller og lage oppstyr kring jente og guttefarger/leker. Dere kommer å få et kjempeproblem å motarbeide rosa fine klær. Det er helt sikkert. Mye tid som går til å bytte klær i butikken.... Anonymous poster hash: b830f...a5f Kan ikke fordra brunt heller. Det har ikke noe med gutt/jente å gjøre, men det er rett og slett en smakssak Hi Anonymous poster hash: 068d8...8f4
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #27 Skrevet 29. desember 2015 Tragisk problemstilling. Er vel bare til å ikke kjøpe rosa da, evt bytte hvis du ikke klarer å bruke den fargen på barnet ditt. Selv er jeg ikke så glad i grønt, og velger da å ikke kjøpe grønt. Problem solved! Anonymous poster hash: 9e14a...b71
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #28 Skrevet 29. desember 2015 Høres ut som hun ikke er særlig velkommen og at du kommer til å gjøre alt du kan for å gjøre henne til en gutt. Du haaaater vel dukker og alt som har med jenter å gjøre da. Huff. Anonymous poster hash: f1419...ef9 Folk tolker det underligste ut av innlegg. Du har for god fantasi. Jenta er velkommen, men ikke rosafargen. Si ifra om at du ikke liker rosa. Bytt det du kan i andre farger. Bruk litt rosa, noe er fint. Når hun blir større blir kanskje rosa yndlingsfargen, men det er ikke sikkert. Anonymous poster hash: 21548...d7f
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #29 Skrevet 29. desember 2015 Må jo ikke bruke Rosa da, både lilla,gult og hvit er jo pent, jeg selv har 4 jenter og aldri brukt rosa Anonymous poster hash: 90e01...a1e
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #30 Skrevet 29. desember 2015 Jeg "hatet" også rosa før. Men så ble jeg voksen... Anonymous poster hash: b833e...9a5
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #31 Skrevet 29. desember 2015 Det er mulig å unngå rosa. Datteren vår er 2,5 nå, og har ikke hatt et rosa plagg ennå. Det kommer sikkert snart, merker at det begynner å bli et tema i barnehagen 😂 Det har ikke vært noe værre enn å si fra før hun ble født at vi ikke ønsket rosa. Og det vi fikk i gaver som var rosa ble byttet i noe annet. Anonymous poster hash: af38e...433 Nesten så det går prinsipp i det. Tåpelig. Anonymous poster hash: 7979a...9df
ma(G)ma med to små :) Skrevet 29. desember 2015 #32 Skrevet 29. desember 2015 Jeg forstår deg kjempegodt, jeg! Ikke det at jeg synes rosa er så stygt, men jeg får helt noia av at ungene helt fra starten av skal bli kledd opp som "barske pirater" eller "sukkersøte prinsesser". Jeg har derfor styrt unna den typen klær til mine barn. Frost, cars, hello kitty o.l. kjøpes ikke av meg, og hvis vi får det i gave (noe vi heldigvis sjelden får) havner det raskt bakerst i skapet. Barna mine skal ikke tvinges inn i et trangt kjønnsrollemønster fra den dagen de blir født, og de har heller aldri etterlyst det. Storesøster er nydelig i mørkeblått og lillebror kler rødt veldig godt. Sånn generelt har de ganske kjønnsnøytrale klær og mye fra Polarn og pyret eller lignende. Alt av ull og uteklær kan gå i arv mellom ungene også, så i tillegg til at jeg liker stilen til ungene, sparer vi masse penger på det 👍😊 Si fra til de du kjenner best om at du ikke liker rosa, og hvis du allikevel får det i gave får du bruke det hvis du skal treffe dem som har gitt det i gave 😜 Her har ungene bodd i fargerike klær fra Nøstebarn den første tiden, eventuelt ensfargede ullklær. Gratulerer med jente i vente! Det er veldig hyggelig å være jentemamma også 😊
hol(L)y COW Skrevet 29. desember 2015 #33 Skrevet 29. desember 2015 Haha....husker at jeg var sånn selv. Jeg har svelgt den kamelen med hår. Jeg hadde andre ting å gjøre enn å springe rundt å bytte rosa klær vi har fått pga fargepreferanse. Jeg har lagt bak meg ideen om barn i klær i riktig stil også. Ikke gidder jeg å være hun sære som slenger ut av seg krav til gaver som folk snakker om etterpå heller) Nå er jeg bare glad om toåringen vil ha på seg klær uten en kamp/meningsutveksling. Farger er uvesentlig. (Jeg hadde en gang en ide om at jeg ikke likte klær med disneytrykk o.l også...... hohoho! Føles som hundre år siden, men eldste er bare åtte) Det er bare klær.Så lenge de er komfortable, hele og rene.................................. get over it.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #34 Skrevet 29. desember 2015 Det er mulig å unngå rosa. Datteren vår er 2,5 nå, og har ikke hatt et rosa plagg ennå. Det kommer sikkert snart, merker at det begynner å bli et tema i barnehagen 😂 Det har ikke vært noe værre enn å si fra før hun ble født at vi ikke ønsket rosa. Og det vi fikk i gaver som var rosa ble byttet i noe annet. Anonymous poster hash: af38e...433 Nesten så det går prinsipp i det. Tåpelig. Anonymous poster hash: 7979a...9df Ja det går prinsipp i det. Jeg blir kvalm av den kjønnsdelingen som har blitt sterkere og sterkere. Jenter skal være små, rosa og nusselige, mens gutter skal være tøffe. Jeg vil ikke bidra til det. Når hun er gammel nokk skal hun få være med å velge. Men hittil så har ikke barnet vært med i en eneste klesbutikk og plukket ut noe som helst selv. Jeg er ikke helt gal heller da, hun fikk f.eks frost pysjamas i julekalenderen, for jeg ser at slike ting er viktig for henne om dagen. (Men den var blå da 😂) Jeg kommer til å prøve så godt jeg kan å ikke lage et skille på jenteting og gutteting. Selvføgelig kommer noe av det til å dukke opp f.eks gjennom barnehagen. Men til hun ber om det selv, ikke pokker... Anonymous poster hash: af38e...433
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #35 Skrevet 29. desember 2015 Men tenk om hun blir lesbisk om hun ikke blir kledd opp i rosa fra dag 1..... Eller usikker på hvilket kjønn hun er... Anonymous poster hash: 245ea...28b
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #36 Skrevet 29. desember 2015 Jeg absolutt hatet rosa før jeg fikk jente. Skulle ikke ha noe rosa til henne! Det rare er at etter noen måneder begynte jeg å endre smak, og nå liker jeg mange rosanyanser og synes mye i rosa er veldig fint! Og jeg virkelig hatet rosa som pesten før. Dattera mi er ett år. Så aldri si aldri Anonymous poster hash: 6b9d6...4f3
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #37 Skrevet 29. desember 2015 Jeg har en veninne som har 4 gutter og er ei skikkelig fotball mamma. Hun fikk ei jente (attpåklatt) og hun hater også alt som er rosa. Hun sa hun aldri kom til å kle ungen i rosa og enda mindre kjøpe noe rosa selv....hun har svelgt en del kameler etter det. Jenta er 3 år nå og ei skikkelig rosa prinsesse. Brødrene forguder henne og mammaen er blitt mykere i kantene også. Herlig familie <3 Anonymous poster hash: 66a83...743
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #38 Skrevet 29. desember 2015 Svigerinnen min fikk ei jente for ikke så lenge siden, da hun var gravid kikket hun kun på lyseblå klær, hun elske babyblått og virkelig hater rosa. virkelig, alle varianter. Så hun ønsket seg kun klær som ikke var rosa.Da jenta var født syns hun etter en stund det ble stusselig å ikke ha noe rosa til jenta, så nå når hun er 3mndr har hun nesten kun rosa klær.SOm hun iser, hun hater rosa, men det hører liksom med å ha rosa klær til jente, desuten så syns hun at jenta kler rosa Anonymous poster hash: 8aa7e...f23
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #39 Skrevet 29. desember 2015 Kan virkelig ikke utstå den fargen, og kommer ikke til å kjøpe rosa plagg så lenge jeg får bestemme garderoben. Det varer et par år forhåpentligvis. Liker kjønnsnøytrale plagg, som er laget for aktiv lek og comfort. Polarn&Pyret har masse flott. Fargeglade klær når barnet blir litt større, og helst rolige, duse hvite/blå/gule plagg i babytiden. Men så er familien helt på tuppa da siden det er noen år siden forrige baby i familien, og det er første jente. Jeg vet det kommer haugevis med rooooosa babytøy når hun endelig kommer ut. Å si noe/komme med ønsker går ikke. Her skal det være rosa ja, og helst kjoler visst. Dagens i-landsproblem, ja jeg vet :-) Og noe stort problem er det jo ikke. Men jeg kan jo ikke la være å bruke klær vi får heller, så hun blir vel seende ut som en liten, emmen rosa drops. Anonymous poster hash: 068d8...8f4 Men Gud... Unnskyld, men er dette virkelig mulig? Her forsøker vi på barn i mange år, og så er det virkelig noen som lykkes MEN klarer å se noe negativt i rosafargede babytøy? Altså.. nei, jeg blir irritert - og beklager hvis jeg støter noen som kaller dette et ekte problem. For det er faktisk det mest idiotiske jeg har hørt i dag. Anonymous poster hash: 555e6...319
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #40 Skrevet 29. desember 2015 Kan virkelig ikke utstå den fargen, og kommer ikke til å kjøpe rosa plagg så lenge jeg får bestemme garderoben. Det varer et par år forhåpentligvis. Liker kjønnsnøytrale plagg, som er laget for aktiv lek og comfort. Polarn&Pyret har masse flott. Fargeglade klær når barnet blir litt større, og helst rolige, duse hvite/blå/gule plagg i babytiden. Men så er familien helt på tuppa da siden det er noen år siden forrige baby i familien, og det er første jente. Jeg vet det kommer haugevis med rooooosa babytøy når hun endelig kommer ut. Å si noe/komme med ønsker går ikke. Her skal det være rosa ja, og helst kjoler visst. Dagens i-landsproblem, ja jeg vet :-)Og noe stort problem er det jo ikke. Men jeg kan jo ikke la være å bruke klær vi får heller, så hun blir vel seende ut som en liten, emmen rosa drops. Anonymous poster hash: 068d8...8f4 Men Gud... Unnskyld, men er dette virkelig mulig? Her forsøker vi på barn i mange år, og så er det virkelig noen som lykkes MEN klarer å se noe negativt i rosafargede babytøy? Altså.. nei, jeg blir irritert - og beklager hvis jeg støter noen som kaller dette et ekte problem. For det er faktisk det mest idiotiske jeg har hørt i dag. Anonymous poster hash: 555e6...319 Åh, kom igjen, hvorfor klikker folk som deg inn på slike tråder? Bitre folk som sliter med å bli gravide og dermed skal komme med pekefingen hver gang noen nevner noe negativt med graviditet eller barn? " Trasser ungen? Du har hvertfall en unge" "Unge med kolikk? Du har hvertfall en unge" " Lei av å bare være hjemme med baby? Du har hvertfall en unge" Hva er problemet med folk som deg? Anonymous poster hash: 245ea...28b
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #41 Skrevet 29. desember 2015 Fins jo mye fint til jenter som ikke er rosa! 💖 Anonymous poster hash: 5165a...0ca
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #42 Skrevet 29. desember 2015 Hater rosa jeg også,styrer unna så godt som det går!! Heldigvis mye nøytralt også Anonymous poster hash: 62c83...634
Pobie Skrevet 30. desember 2015 #43 Skrevet 30. desember 2015 Jeg liker heller ikke rosa og har ingen planer om å kjøpe noe rosa hvis det er jente. Familien vet at vi ikke vil ha rosa klær, og det finnes jo massevis av kjoler og pene klær i andre farger enn rosa, så vi har sagt at de ikke skal kjøpe noe rosa til oss. Null problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå