Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #1 Skrevet 29. desember 2015 Kan virkelig ikke utstå den fargen, og kommer ikke til å kjøpe rosa plagg så lenge jeg får bestemme garderoben. Det varer et par år forhåpentligvis. Liker kjønnsnøytrale plagg, som er laget for aktiv lek og comfort. Polarn&Pyret har masse flott. Fargeglade klær når barnet blir litt større, og helst rolige, duse hvite/blå/gule plagg i babytiden. Men så er familien helt på tuppa da siden det er noen år siden forrige baby i familien, og det er første jente. Jeg vet det kommer haugevis med rooooosa babytøy når hun endelig kommer ut. Å si noe/komme med ønsker går ikke. Her skal det være rosa ja, og helst kjoler visst. Dagens i-landsproblem, ja jeg vet :-) Og noe stort problem er det jo ikke. Men jeg kan jo ikke la være å bruke klær vi får heller, så hun blir vel seende ut som en liten, emmen rosa drops. Anonymous poster hash: 068d8...8f4
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #2 Skrevet 29. desember 2015 Er det mulig.... Anonymous poster hash: 7979a...9df
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #3 Skrevet 29. desember 2015 Du får bare venne deg til det. Rosa er en farge som barn liker, ofte gutter også. Har to jenter selv og begge har hatt en veldig rosa prinsesse fase i barnehagealder. Jeg har aldri eid en rosa ting i hele mitt voksne liv, så påvirkningen kom ikke fra meg 😉 Så gikk det litt over i lilla, lilla var verdens fineste farge. Nå er de 7 og 8 år gamle, og yndlingsfargen til yngste er turkis og til eldste er mørkeblå. Velg dine kamper sier jeg bare... Anonymous poster hash: 4410c...448
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #4 Skrevet 29. desember 2015 Du får bare venne deg til det. Rosa er en farge som barn liker, ofte gutter også. Har to jenter selv og begge har hatt en veldig rosa prinsesse fase i barnehagealder. Jeg har aldri eid en rosa ting i hele mitt voksne liv, så påvirkningen kom ikke fra meg Så gikk det litt over i lilla, lilla var verdens fineste farge. Nå er de 7 og 8 år gamle, og yndlingsfargen til yngste er turkis og til eldste er mørkeblå. Velg dine kamper sier jeg bare... Anonymous poster hash: 4410c...448 Ja, jeg får vel bite det i meg. Og innser at det kommer en prinsessealder og egne valg får jo barna selvsagt ta på en del ting. Men kanskje nettop derfor ønsker jeg å slippe denne fargen nå i starten når jeg kan bestemme. Og ihvertfall ikke upraktiske kjoler og hårgreier. Men bestemødrene på begge sider har allerede shoppet en hel del rosa kjoledill allerede. Kjekt at de bryr seg altså, og takknemlig for å få klær sånn at det er sagt. Anonymous poster hash: 068d8...8f4
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #5 Skrevet 29. desember 2015 Jeg har ikke kjøpt noe rosa og lille her bruker så og si aldri rosa. Første barnet og jente. Det meste er nøytralt. Det lille som er rosa er gaver. Er ikke noe glad i rosa selv, men vil hun gå i rosa når hun blir eldre får hun selvfølgelig lov. Anonymous poster hash: 1efa4...364
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #6 Skrevet 29. desember 2015 Rosa er jo så søtt 💟 Anonymous poster hash: b6406...b0a
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #7 Skrevet 29. desember 2015 Jeg var ikke så glad i rosa før, synes noen rosatoner er fine, men alt det blasse babyrosa er grusomt. Men det er nå slik at med jenter så blir det en del rosa, det har jeg akseptert og selv om cerise ikke er min favoritt så er jenta mi så fin i den fargen 😄 nå er det helt greit at ene rommet i huset er rosa prinsesse-rom 😉 det er det hun liker så da blir det slik 😁 Anonymous poster hash: 0cc21...889
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #8 Skrevet 29. desember 2015 Jeg har det som deg. Vår datter er ni mnd nå, og alt, og da mener jeg _alt_, hun fikk til jul var kjoler. Alle utenom én var rosa. Av min beste venninne fikk hun en nydelig, mørkeblå kjole. Vi hadde ogsågutter fra før, og alle kom med rosa barselgaver i den tro at jeg hadde savnet å kle en liten bylt i rosafarger (koselig tenkt, da). Når vår lille jente blir stor nok til å bestemme selv skal hun naturligvis få kle seg i rosa, om det er det hun vil ha. Frem til da styrer jeg unna. Anonymous poster hash: 4084d...4a7
Salomine Skrevet 29. desember 2015 #9 Skrevet 29. desember 2015 Liker heller ikke rosa. Babytøy jeg kjøpte selv hadde derfor helt andre farger. Sa ingenting om min rosafobi,så jentene fikk selvsagt rosa klær i presang. De fikk også mye lilla, som jeg heller ikke er veldig glad i. Men jeg ble selvsagt veldig glad for alle klær uansett farge, og alt ble brukt. Nå er minste 3 år så alle bestemmer selv, favorittfargene er ikke rosa, men Orange,knallrød og blå. Forøvrig er jeg heller ikke spesielt glad i lyseblått til gutter heller.....har aldri forstått hvorfor gutter skal se blasse og nesten syke ut i lysblått og marine. Man kan da ha litt knallfarger selv om man er guttebaby/barn.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #10 Skrevet 29. desember 2015 Huff, stakkars deg som har familie og venner som gleder seg over kommende babyen. Og som vil kjøpe søte babyklær. Kjenner jeg blir skikkelig provosert over ditt forferdelig store problem... Jeg mistet babyen min rett etter fødselen jeg.. Det er mitt problem. Har hauger med ubrukte klær. Farge er uvesentlig. Anonymous poster hash: 725f3...c68
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #11 Skrevet 29. desember 2015 Jeg er som deg, glad i kjønnsnøytrale farger. Jenta her gikk i beige, brunt, hvitt, noen ganger lilla de første mnd. Fikk alltid spørsmål om hva HAN heter og hvor gammel HAN er. Da gikk jeg til innkjøp av noe rosa, og hun kler det kjempegodt! (Men til og med med rosa lue har jeg fått spørsmål om hvor gammel HAN er ) Trøster meg med at det ikke er lett å se forskjell på de små! Anonymous poster hash: 709d8...845
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #12 Skrevet 29. desember 2015 Høres ut som hun ikke er særlig velkommen og at du kommer til å gjøre alt du kan for å gjøre henne til en gutt. Du haaaater vel dukker og alt som har med jenter å gjøre da. Huff. Anonymous poster hash: f1419...ef9
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #13 Skrevet 29. desember 2015 Ooooo! Da er vi to! Venter også en jente etter 3gutter, noe dom selvsagt er gøy, men jeg også hater rosa! Jeg har sagt rett ut at alt av rosa blir byttet eller gitt til veldedige formål :-) de dom kjenner meg vet at dette er sant, så til lånehai jeg ikke fått et eneste risa plagg! Vet at jeg ikke kan styre dette for alltid, men så lenge jeg bestemmer blir det slik! Anonymous poster hash: b8ee1...e0e
Gjest Antarctica Skrevet 29. desember 2015 #14 Skrevet 29. desember 2015 Kjøp en pakke lilla, brun eller orange klesfarge og ha et lite "uhell" i vaskemaskinen...?
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #15 Skrevet 29. desember 2015 Høres ut som hun ikke er særlig velkommen og at du kommer til å gjøre alt du kan for å gjøre henne til en gutt. Du haaaater vel dukker og alt som har med jenter å gjøre da. Huff. Anonymous poster hash: f1419...ef9 Synest det høyest flott ut at Hi vil oppdra er barn og ikke en brelette liten prinsesse som ingen andre en en mor kan elske, slik som en del damer oppdrar sine døtre i dag... Anonymous poster hash: b8ee1...e0e
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #16 Skrevet 29. desember 2015 Ooooo! Da er vi to! Venter også en jente etter 3gutter, noe dom selvsagt er gøy, men jeg også hater rosa! Jeg har sagt rett ut at alt av rosa blir byttet eller gitt til veldedige formål :-) de dom kjenner meg vet at dette er sant, så til lånehai jeg ikke fått et eneste risa plagg! Vet at jeg ikke kan styre dette for alltid, men så lenge jeg bestemmer blir det slik! Anonymous poster hash: b8ee1...e0e Svartnes autokorrektur!!! Anonymous poster hash: b8ee1...e0e
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #17 Skrevet 29. desember 2015 Det er mulig å unngå rosa. Datteren vår er 2,5 nå, og har ikke hatt et rosa plagg ennå. Det kommer sikkert snart, merker at det begynner å bli et tema i barnehagen 😂 Det har ikke vært noe værre enn å si fra før hun ble født at vi ikke ønsket rosa. Og det vi fikk i gaver som var rosa ble byttet i noe annet. Anonymous poster hash: af38e...433
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #18 Skrevet 29. desember 2015 For å si det sånn, mer upraktiske plagg enn kjoler til en nyfødt finnes ikke ( utenom er genser med hette). Liker selv ikke rosa på babyer, nyfødte er så rosa i seg selv at de ser ut som små marsipangriser med det rosa tøyet. Men om du sier at du virkelig virkelig ikke vil ha rosa tøy, blir det ikke respektert? Anonymous poster hash: 245ea...28b
Tjofsen Skrevet 29. desember 2015 #19 Skrevet 29. desember 2015 Du kan jo bare bytte det rosa tøyet du får, eventuelt selge/gi bort det du ikke får byttet. Problem løst.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #20 Skrevet 29. desember 2015 Huff, stakkars deg som har familie og venner som gleder seg over kommende babyen. Og som vil kjøpe søte babyklær. Kjenner jeg blir skikkelig provosert over ditt forferdelig store problem... Jeg mistet babyen min rett etter fødselen jeg.. Det er mitt problem. Har hauger med ubrukte klær. Farge er uvesentlig. Anonymous poster hash: 725f3...c68 Enig med deg. Håper det går bra med deg 💟 Anonymous poster hash: b6406...b0a
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #21 Skrevet 29. desember 2015 Huff, stakkars deg som har familie og venner som gleder seg over kommende babyen. Og som vil kjøpe søte babyklær. Kjenner jeg blir skikkelig provosert over ditt forferdelig store problem... Jeg mistet babyen min rett etter fødselen jeg.. Det er mitt problem. Har hauger med ubrukte klær. Farge er uvesentlig. Anonymous poster hash: 725f3...c68 Det må da gå an å diskutere ting her uten at folk skal føle seg støtt. Det er alltid noen som har det vetre, det betyr ikke at man må droppe alle diskusjoner her for det. Anonymous poster hash: 068d8...8f4
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #22 Skrevet 29. desember 2015 Huff, stakkars deg som har familie og venner som gleder seg over kommende babyen. Og som vil kjøpe søte babyklær. Kjenner jeg blir skikkelig provosert over ditt forferdelig store problem... Jeg mistet babyen min rett etter fødselen jeg.. Det er mitt problem. Har hauger med ubrukte klær. Farge er uvesentlig. Anonymous poster hash: 725f3...c68 Utrolig trist med babyen din, men du må faktisk klare å skille litt. Hi skriver ikke en tråd om deg. Anonymous poster hash: 4c479...745
Nyttårs barn Skrevet 29. desember 2015 #23 Skrevet 29. desember 2015 (endret) Si klart fra at du ikke ønsker så mye rosa. Min jente har hatt lite i denne fargen. Noe har det selvsagt blitt, men jeg har forsøkt å styre unna både det og frost/hello kitty klær, da jeg synes det blir litt "over the top". Små jenter er gjerne så søte i seg selv at det blir mer kult med en litt annen stil Jeg synes f.eks. at det er velig fint med blått på de små snuppene, og også en stil med shorts og cardigan i mer typ tweed/brunt med en pen bluse eller jakke om en skal pynte seg. Endret 29. desember 2015 av Nyttårs barn
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #24 Skrevet 29. desember 2015 Jeg var også som deg, fikk gutt først og syntes det var helt krise med disse rosa marengstoppene i barnehagen. Da lillesøster fikk sin uunngåelige rosa periode ble dette like ubetydelig som at hun insisterte på å ha fem fletter og en av hver sokk. Man gjør det man må for å få hverdagen til å gå ihop 😊 Anonymous poster hash: 5b4f2...650
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #25 Skrevet 29. desember 2015 Hva er problemet deres? Er det flere farger dere ikke tåler eller er det kun jentefargen rosa? For da mistenker jeg nemlig at dere skal være rebeller og lage oppstyr kring jente og guttefarger/leker. Dere kommer å få et kjempeproblem å motarbeide rosa fine klær. Det er helt sikkert. Mye tid som går til å bytte klær i butikken.... Anonymous poster hash: b830f...a5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå