Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #26 Skrevet 28. desember 2015 Jeg tok med lime og hadde oppi. Ble skikkelig kvalm..Anonymous poster hash: 83144...a3e jeg fikk ikke ha sitron i selv, kun sitronsyre, og sekretæren hadde oppi to skjeer, noe som ga en helt forferdelig smak! Anonymous poster hash: 981d6...201
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #27 Skrevet 28. desember 2015 Jeg møtte opp på fastende mage og var rimelig muggen. Jeg smakte på sukkervannet også sa jeg til legesekretærer at dette var helt uaktuelt. Jeg nektet. Alle blodprøvene mine var fine gjennom hele graviditeten. Jeg ga beskjed om at så lenge jeg ikke en gang bruker sukker i teen min, drikker brus, juice eller saft se jeg ikke poenget med å helle i meg en halv liter sukkervann. Så gikk jeg og spiste lunch på en hyggelig café. Kommer ikke til å gjøre det med nr.2 heller. Anonymous poster hash: b6d7d...42d wow, så fint av deg å prøve å provosere. Det var ikke for deg de ville ta testen vettu, det var for baby i magen..... Gratulerer som årets supermamma! Anonymous poster hash: 981d6...201
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. desember 2015 #28 Skrevet 28. desember 2015 På legekontoret jeg jobba brukte vi druesukker. På sykehuset bruker de en eller annen form for sirup. Hos oss blanda vi i 3 dl vann, sykehuset bruker rundt 2. Så det er nok ingen fasit. Syns forøvrig druesukker er mye bedre enn den sirupen. Du må sitte rolig i 2 timer. Ikke gå noe sted. Tar en prøve når du kommer og en når du går. Tar du det på sykehuset tar de venøse prøver og du får svar etter noen dager. På legekontor tar de i fingeren og du får som regel svar med en gang. Ta med mat til du er ferdig. Og du må faste fra kl 24 dagen før
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #29 Skrevet 28. desember 2015 Jeg møtte opp på fastende mage og var rimelig muggen. Jeg smakte på sukkervannet også sa jeg til legesekretærer at dette var helt uaktuelt. Jeg nektet. Alle blodprøvene mine var fine gjennom hele graviditeten. Jeg ga beskjed om at så lenge jeg ikke en gang bruker sukker i teen min, drikker brus, juice eller saft se jeg ikke poenget med å helle i meg en halv liter sukkervann. Så gikk jeg og spiste lunch på en hyggelig café. Kommer ikke til å gjøre det med nr.2 heller. Anonymous poster hash: b6d7d...42d halv liter? Jeg fikk bare to desiliter Digert glass i alle fall. Helt meningsløst. Er normalvektig og la på meg 9 kg. i løpet av graviditeten. Jeg er ikke topptrent, men i helt ok form. De begrunnet det med at siden jeg var over 35 var det risikosvangerskap. Anonymous poster hash: b6d7d...42d
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #30 Skrevet 28. desember 2015 Jeg møtte opp på fastende mage og var rimelig muggen. Jeg smakte på sukkervannet også sa jeg til legesekretærer at dette var helt uaktuelt. Jeg nektet. Alle blodprøvene mine var fine gjennom hele graviditeten. Jeg ga beskjed om at så lenge jeg ikke en gang bruker sukker i teen min, drikker brus, juice eller saft se jeg ikke poenget med å helle i meg en halv liter sukkervann. Så gikk jeg og spiste lunch på en hyggelig café. Kommer ikke til å gjøre det med nr.2 heller. Anonymous poster hash: b6d7d...42d wow, så fint av deg å prøve å provosere. Det var ikke for deg de ville ta testen vettu, det var for baby i magen..... Gratulerer som årets supermamma! Anonymous poster hash: 981d6...201 Så lenge de ikke begrunnet testen med noe annet enn min "høye" alder tenker jeg at legene bør bruke tiden sin på noe annet. Anonymous poster hash: b6d7d...42d
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #31 Skrevet 28. desember 2015 Jeg møtte opp på fastende mage og var rimelig muggen. Jeg smakte på sukkervannet også sa jeg til legesekretærer at dette var helt uaktuelt. Jeg nektet. Alle blodprøvene mine var fine gjennom hele graviditeten. Jeg ga beskjed om at så lenge jeg ikke en gang bruker sukker i teen min, drikker brus, juice eller saft se jeg ikke poenget med å helle i meg en halv liter sukkervann. Så gikk jeg og spiste lunch på en hyggelig café. Kommer ikke til å gjøre det med nr.2 heller. Anonymous poster hash: b6d7d...42d wow, så fint av deg å prøve å provosere. Det var ikke for deg de ville ta testen vettu, det var for baby i magen..... Gratulerer som årets supermamma! Anonymous poster hash: 981d6...201 Så lenge de ikke begrunnet testen med noe annet enn min "høye" alder tenker jeg at legene bør bruke tiden sin på noe annet.Anonymous poster hash: b6d7d...42d huff ja, disse satte kriteriene er jo bare laga for morro skyld, og for å irritere. Det ligger ingen som helst faglig begrunnelse bak. Anonymous poster hash: 981d6...201
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #32 Skrevet 28. desember 2015 I første svangerskapet fikk jeg et tannlegebeger med sukkervann som var så tykt blandet at jeg måtte tygge sukkeret for å klare å svelge. I andre svangerskapet hadde jeg en annen lege og hun mente at siden bmi'en min var 27,1 så holdt det å ta langtidsblodsukkeret. Tror hun syns det er unødvendig b å teste alle med bmi over 27. Hørte de som tok det da fikk bokser med premixet. Kjøpt på apoteket noen måte kjøpe selv og ta med andre fikk på legekontoret. De som hadde prøvd før sa det var mer behagelig å drikke. Siden jeg er gravid etter dødfødsel nå er jeg instilt på å gjøre alt etter boka selv om jeg vet sukker gjør meg kvalm. Anonymous poster hash: 71cc3...4fe
Syngensang Skrevet 28. desember 2015 #33 Skrevet 28. desember 2015 Gjort det tre gangar. Går heilt fint. Siste gang syns eg det var heilt vidunderlig å måtte sitte heil i ro og berre lese i to timar. Men det var vel kanskje fordi eg har hatt det litt hektisk i det siste....;-)
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #34 Skrevet 28. desember 2015 Har tatt testen to ganger, og klarer ikke få den til å være forjævlig norn av gangene. Hvor dramatiske er dere egentlig dere som mener det? Første gangen fikk jeg druesukker blandet i 2 dl vann, litt over et sånt lite hvitt engangs plastbeger å drikke. Smaker melis, men ikke jævlig. Det søteste jeg hadde hatt i meg i hele graviditeten. Tåler generelt ikke sukker om morgenen, får hodepine fra helvete, så fikk ligge på et undersøkelses/lagerrom i de timene jeg venta. Andre gangen fikk jeg en slik "iskaffeboks fra tine" med ferdigblandet drikk med sitrussmak, var jo nesten godt, igjen det søteste jeg har hatt i meg. Som allerede mamma var det deilig å sitte to timer for meg selv (hadde med solbriller denne gangen som hjalp på hodet) og vente. Var en rolig stund på venterommet (fik komme før de egentlig åpnet), så slapp så masse smitterisiko også. Ja; det er kjipt og man føler seg fornærma fordi man er for gammel eller feit, men en trygghet er det å ta testen. Smaker ikke jævlig, er kjedelig å vente, bekkenet slarker og ungen hopper på blæra, men det blir hva du gjør det til selv. Anonymous poster hash: 1ff4b...110
*Miss Marple* Skrevet 28. desember 2015 #35 Skrevet 28. desember 2015 Det er ikke så ille, men pass på at de blander ut med så kaldt vann som mulig. Og ja, du kan godt tisse før du møter.
Preggie Skrevet 28. desember 2015 #36 Skrevet 28. desember 2015 Jeg tok den to ganger det siste svangerskapet. Fikk en flaske som var ferdigblandet. Synes det smakte helt for jævelig og jeg slet med å ikke kaste opp i de to timene men må vente, begge gangene. Æsj, blir kvalm når jeg tenker på det. Man får ikke bevege seg så mye eller spise i de to timene.
Love my kidz Skrevet 29. desember 2015 #37 Skrevet 29. desember 2015 Huff da.. Jeg er gravid i uke 27 og ikke helt i form sånn ellers heller.. Håper det er en komfortabel stol der i alle fall. Skal ta på sykehuset. Men OK å tisse før jeg kommer? HI Anonymous poster hash: 84c8c...0a1 Ja du kan tisse :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå