Gå til innhold

Noen som har tatt sukkerbelastning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det for seg?

Anonymous poster hash: 84c8c...0a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom inn fastende, tok en blodprøve og fikk ei lita flaske med sukkerglye som skulle drikkes raskt. Ventet i 2 timer også ny prøve. Ble tipset om å ta med mat til etterpå og det var lurt.

Skrevet

Grusomt kvalmende. Lange 2 timer å vente. Ta med bok /håndarbeid

Anonymous poster hash: 20c0b...520

Skrevet

Helt forferdelig kvalmende. Også får du selvsagt ikke lov til å spise, drikke eller gå på do i de to timene du må vente. Sier som de over, ta med bok eller noe annet som underholder deg.

Jeg synes det var verst andre gangen jeg måtte gjøre det, for da visste jeg jo hva jeg gikk til (akkurat hvor ekkelt det var).

Anonymous poster hash: db50b...42f

Skrevet

Samme som de over. Superkjedelig! Hadde heldigvis time tidlig på dagen, ganske smart hvis man får det til. Dama i skranken holdt på å ta betalt for timen fordi hun ikke så at jeg var gravid. Noe jeg syns var morsomt da jeg var der pga stor vektoppgang i svangerskapet og måtte begynne med mammaklær i uke 11 😁

Anonymous poster hash: ac03a...809

Skrevet

Det tar 2 timer altså? Kan man spise i løpet av de to timene da, eller fortsatt faste? Får man resultatet med en gang?

Skrevet

Det smaker helt pyton og har en fæl konsistens synes jeg, gruer meg til å ta det igjen om en måned. Du møter fastende, tar blodprøve, drikker den gugga, venter to timer på venterommet, tar ny blodprøve, og så må du spise noe. Ta med underholdning! Det er gørrkjedelig å sitte der og glo i timesvis.

Skrevet

Jeg ble voldsomt trøtt da blodsukkeret mitt ble for høyt. Sleit med å holde meg våken. Gikk ikke for meg å lese da jeg ble så trøtt, men har hatt med bok hver gang for det.

Selv om jeg ble advart at drikken var grusom, så syntes ikke jeg det. Skjulte munnen etterpå ned kaldt vann, det hjalp mye.

Å ha med mat er ingen dårlig idé. Fordi jeg har hatt for høyt blodsukker etterpå, har jeg fått voldsomme fall i det deretter. Skikkelig føling, og det var ikke gøy. Skulle gjerne tenkt å ha med mat og spise like etter.

Skrevet

Nei kan ikke spise de 2 timene. Ja du får resultatet med en gang

jeg var kvalm i svangerskapet, og kastet opp etter 1.5 time. skikkelig halsbrann. 

Anonymous poster hash: 74f59...f13
Skrevet

Og forresten, kan jeg tisse på morgenen før jeg kommer? Skal jeg ha med urinprøve? Kan jeg pusse tennene før timen? Takk for svar :)

Skrevet

Det tar 2 timer altså? Kan man spise i løpet av de to timene da, eller fortsatt faste? Får man resultatet med en gang?Anonymous poster hash: 84c8c...0a1

Du får ikkje eta før du har tatt blodprøve nummer to.

Eg bestilte fotpleie og tok det i ventetida.

Ring og be dei blande den til deg på forhånd. Då får du den kjøleskapskald. Smaker bedre då.

Skrevet

Jeg tok det nå nylig for tredje gang. Må si jeg ble overrasket over hvor greit det gikk ettersom jeg hadde lest om hvor grusomt det var. Du faster fra midnatt og reiser til legen gjerne kl 08. Der tas det blodprøver og blodsukker. Det fastende blodsukkeret får du svar på med en gang. Du drikker en kopp sukkervann. Drikk alt på engang er mitt råd, ikke sitt å små slurp av glasset da kjennes smaken mye bedre. Ja litt kvalmende er det jo men prøv å ikke te k så mye på det. Jeg skyldte ned etterpå med ett par slurker vann for å få fort sukkerbelegget i munnen. Etter dette skal det gå 2t uten mat og drikke, heller ikke vann. Etter 2t er det nye blodprøver som du ikke får svar på før etter ett par dager. Går så fint så 😊. Lykke til.

Skrevet

helt jævelig, måtte ta det 5 ganger, for kastet opp de 4 første

Skrevet

Helt forjævlig!

Anonymous poster hash: 2e60b...a92

Skrevet

Huff da.. Jeg er gravid i uke 27 og ikke helt i form sånn ellers heller.. Håper det er en komfortabel stol der i alle fall. Skal ta på sykehuset. Men OK å tisse før jeg kommer?

HI

Skrevet

Prøv å få de til å blande den kaldt til deg. Jeg er nazi på vann, men der tok de vann rett fra krana uten å la det renne først.. Fykj så fælt!

Tatt det to ganger i første svangerskap. Og i andre svangerskap fikk jeg ta langtidsblodsukker. Heldigvis 😊

Anonymous poster hash: 5c07b...13d

Skrevet

Må drikke det på fem minutter. Jeg fikk ikke forlate legekontoret, for man måtte holde seg iro for å ikke forstyrre resultatet...

Anonymous poster hash: 981d6...201

Skrevet

Må drikke det på fem minutter. Jeg fikk ikke forlate legekontoret, for man måtte holde seg iro for å ikke forstyrre resultatet... Anonymous poster hash: 981d6...201

og, om de spør om du vil ha sitronsmak, be de være forsiktige med sitronsyra, legesekretæren her bøtta oppi to skjeer, og det var helt forjævlig smak! Aaaalt for mye!

Skrevet

Jeg møtte opp på fastende mage og var rimelig muggen. Jeg smakte på sukkervannet også sa jeg til legesekretærer at dette var helt uaktuelt. Jeg nektet. Alle blodprøvene mine var fine gjennom hele graviditeten. Jeg ga beskjed om at så lenge jeg ikke en gang bruker sukker i teen min, drikker brus, juice eller saft se jeg ikke poenget med å helle i meg en halv liter sukkervann. Så gikk jeg og spiste lunch på en hyggelig café.

Kommer ikke til å gjøre det med nr.2 heller.

Anonymous poster hash: b6d7d...42d

Skrevet

Jeg møtte opp på fastende mage og var rimelig muggen. Jeg smakte på sukkervannet også sa jeg til legesekretærer at dette var helt uaktuelt. Jeg nektet. Alle blodprøvene mine var fine gjennom hele graviditeten. Jeg ga beskjed om at så lenge jeg ikke en gang bruker sukker i teen min, drikker brus, juice eller saft se jeg ikke poenget med å helle i meg en halv liter sukkervann. Så gikk jeg og spiste lunch på en hyggelig café.

Kommer ikke til å gjøre det med nr.2 heller.

Anonymous poster hash: b6d7d...42d

Hehehe morsomt.. Men jeg fødte 2 måneder for tidlig første gang, og de har nå funnet tegn til problemer også i dette svangerskapet. Jeg gjør hva som helst som kan hjelpe dem med å hjelpe meg.

Skrevet

Jeg har tatt det to ganger dette svangerskapet. Som de andre sier, så er det heslig som f***, men du kommer deg gjennom det på et vis. Jeg har vært sterkt plaget av svangerskapskvalme hele graviditeten og blir veldig svimmel når jeg blir kvalm. Siste gangen jeg tok sa jeg i fra om dette, og fikk da lov til å ligge på et undersøkelsesrom i stedet for å sitte på venterommet. Jeg anbefaler deg å høre om det er mulighet til det samme hos dere. Det var mye lettere å håndtere kvalmen når jeg kunne skifte ligge/sittestilling og duppe av litt om jeg ville. Lykke til 😊

Skrevet

Jeg tok med lime og hadde oppi. Ble skikkelig kvalm..

Anonymous poster hash: 83144...a3e

Skrevet

Jeg syns det gikk veldig greit.

Hadde med matpakke og en flaske vann til etter den siste prøven. Satt på pauserommet og spiste og drakk før jeg dro hjem.

Skrevet

Kommer ikke til å gjøre det med nr.2 heller. Anonymous poster hash: b6d7d...42d

halv liter? Jeg fikk bare to desiliter
Skrevet

Kommer ikke til å gjøre det med nr.2 heller. Anonymous poster hash: b6d7d...42d

halv liter? Jeg fikk bare to desiliter
til meg blanda de i tre dl... Og jeg fikk ikke tynne den ut mer... De blanda også 85 gram, ikke 75 gram, som jeg ser det står i papirene jeg fikk fra diaspl på sykehuset.

Seriøst, det skulle jo vært en standard på dette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...