Gå til innhold

Har jeg rett til å bli sur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg hadde planlagt jentetur til en vennines hytte nå i nyttårshelgen, dette ble planlagt allerede i august. I mellomtiden har jeg blitt gravid, og er ekstrem kvalm. Derfor har jeg nå sagt ifra at jeg ikke kan være med på hytteturen alikevel. 

Mannen hadde i utganspunktet ingen planer på nyttårsaften. Men nå har han planer med en gruppe kompiser. Da jeg avlyste hytteturen så jeg på det som en "selvfølge" at jeg og mannen skulle tilbringe en rolig kveld hjemme siden han vet at jeg er veldig dårlig om dagen. Men da trodde jeg feil. Han er fast bestemt på å være med kompiser, og lar meg sitte alene hjemme på nyttårsaften. Jeg syns dette er utrolig dårlig gjort, og det har jeg latt han vite også. Han mener jeg ikke har noen rett til å bli sur, siden jeg la om planene så sent. Men hva syns dere? Har jeg rett til å være sur? Hva kan jeg gjøre i denne situasjonen?

Anonymous poster hash: 0e18a...a62
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok blitt lei meg jeg også, om mannen valgte kompisene mine fremfor meg på nyttårsaften, når årsaken var at jeg var dårlig å gravid.. Men om han la planer i tro om at du skulle reise vekk, så synes han kanskje det er vanskelig å avlyse med kompisene sine..?

Skrevet

Hadde det vært meg hadde jeg ønsket mannen en god fest.

Har vært gravid og dårlig tre ganger så vet hva jeg snakker om.

La mannen slippe å føle at du er en klamp om foten.

Anonymous poster hash: c4563...4e4

Skrevet

Jeg holder med mannen din. Kan du ikke be noen andre hjem til deg eller være hos familie?

Så lenge han avtalte sin kveld før du avlyste hytteturen så synes jeg han kan gå.

Husk at da du avtalte hytteturen nyttårshelgen så overlot du mannen alene på nyttårsaften - og du gjorde det med grei samvittighet, vil jeg tro.

Nå sitter du plutselig i motsatt situasjon, at mannen har planer mens du har avlyst dine, da synes jeg mannen må få opprettholde sine planer.

Forstår det er kjipt om du ev. blir alene, men du er jo uansett ikke i form til å gjøre så mye, så da kan du heller prøve å gjøre det beste ut av denne nyttårsaften, sette prisen på freden og roen - det er siste nyttårsaften på ca. 20 du kan nyte freden og roen alene ;)

Så lenge du ikke trenger mannen som sykepleier så har du ikke noen rett til å bli sur, for du planla opprinnelig å sette mannen i den situasjonen som du befinner deg i.

Unn mannen å gå ut og ha en flott kveld. Eneste jeg synes han kan ta hensyn til er at han ikke trenger å drikke seg drita.

Anonymous poster hash: f7009...bc1
Skrevet

Jeg syns kanskje en smule synd på meg selv. Men det er fordi jeg blir sittende helt alene, og ser for meg at det blir veldig stusselig. Hadde håpet å trodd at han ville være med meg, i og med at vi begge har like stor skyld i at jeg er gravid. 

-Hi

Skrevet

Jeg var gravid med nr 3 sist nyttårs aften, og endte med å legge meg kl 21.30. Totalt utslitt, så hadde det Vært meg hadde jeg ønsker min mann en god kveld og lagt meg på sofaen

Skrevet

Jeg synes han burde bli hjemme på egen initiativ. Graviditeten er dere to om.

Anonymous poster hash: 7715c...4bc

Skrevet

Jeg syns kanskje en smule synd på meg selv. Men det er fordi jeg blir sittende helt alene, og ser for meg at det blir veldig stusselig. Hadde håpet å trodd at han ville være med meg, i og med at vi begge har like stor skyld i at jeg er gravid. 

-Hi

Hvor stusselig det blir kommer helt an på deg selv. Jeg har vært alene mange slike kvelder, har vært alene hele julen og blir det også nyttårsaften. Det er opp til deg hvor bra eller stusselig det blir.

Jeg skal lage meg god mat. Det er kanskje ikke det du har mest lyst på, men kanskje du kan få mannen til å lage noe enkelt som du greier å spise for tiden dagen før eller samme dag? Kjøp inn litt potetgull eller annet godt, som er salt og kanskje fungerer bra på kvalmen. Sjekk tv-programmet og se deg ut noen gode filmer, eller kanskje bare kose deg med en god bok.

Skriv ned noen tanker for året som har gått og det som kommer. Du står overfor store forandringer i livet nå som du er gravid og dere skal bli foreldre. Det kan være godt og lurt å tenke noen store tanker om hvordan du vil at fremtiden skal være.

Hvis mannen ikke drikker seg drita så kan dere trolig ha en utrolig flott første dag sammen i det nye året. Jeg elsker å få med nyttårskonserten fra Wien, og etterpå går jeg en tur førstedagen. Det å våkne første nyttårsdag og ikke være dårlig form pga. alkohol er en deilig følelse. Nå er du kanskje dårlig likevel, men finn glede i årsaken til den kvalmen - det vil jeg tro vil hjelpe noe.

Skrevet

Unn nå heller mannen å ha en siste barnefri nyttårsaften!  Det blir nok av disse der dere kan kose dere hjemme alene sammen med barnet og evt søsken i fremtiden!

Og ja, jeg har hatt 2 svangerskap med ekstrem kvalme, forventet aldri at mannen skulle sitte hjemme og glo på tv'n mens jeg lå på badegulvet med hodet i do. Var ikke spesielt godt selskap.

Anonymous poster hash: e5201...b68
Skrevet

Så det er greit at du dropper en kveld med han, men ikke omvendt?

Anonymous poster hash: 1408a...18a
Skrevet

Hadde det vært meg hadde jeg ønsket mannen en god fest.

Har vært gravid og dårlig tre ganger så vet hva jeg snakker om.

La mannen slippe å føle at du er en klamp om foten.

Anonymous poster hash: c4563...4e4

La mannen slippe å føle at du er en klamp om foten? Beklager, men en GUTTUNGE (dette er ikke mann) som lar sin gravide kjæreste sitte mutters alene på nyttårsaften fordi han skal på fylla med kompiser, er ikke klar for verken barn eller samboer/kone. Vitsen med å gifte seg hvis man skal forlate sin kjære på store merkedager på grunn av fyll?

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Synes du skal unne mannen å feire nyttårsaften. Har vært i din situasjon og så ikke hvorfor vi begge skulle sitte hjemme å tvære.

Skrevet

For en sutrekjerring. Og du skal bli mor..!? 😧

Anonymous poster hash: 4da76...b3f

Skrevet

Jeg holder med mannen din. Kan du ikke be noen andre hjem til deg eller være hos familie?

Så lenge han avtalte sin kveld før du avlyste hytteturen så synes jeg han kan gå.

Husk at da du avtalte hytteturen nyttårshelgen så overlot du mannen alene på nyttårsaften - og du gjorde det med grei samvittighet, vil jeg tro.

Nå sitter du plutselig i motsatt situasjon, at mannen har planer mens du har avlyst dine, da synes jeg mannen må få opprettholde sine planer.

Forstår det er kjipt om du ev. blir alene, men du er jo uansett ikke i form til å gjøre så mye, så da kan du heller prøve å gjøre det beste ut av denne nyttårsaften, sette prisen på freden og roen - det er siste nyttårsaften på ca. 20 du kan nyte freden og roen alene ;)

Så lenge du ikke trenger mannen som sykepleier så har du ikke noen rett til å bli sur, for du planla opprinnelig å sette mannen i den situasjonen som du befinner deg i.

Unn mannen å gå ut og ha en flott kveld. Eneste jeg synes han kan ta hensyn til er at han ikke trenger å drikke seg drita.

Hun planla turen da de ikke hadde barn, FØR hun ble gravid. Det er forskjell på unge kjærester og et par som er i ferd med å bli foreldre.

Skrevet

For en sutrekjerring. Og du skal bli mor..!?

Anonymous poster hash: 4da76...b3f

Og fyllefanten av en samboer hun har skal bli far. Som MÅ ut og drikke seg dritings me kompiser mens samboer sitter hjemme gravid og alene?

Anonymous poster hash: 95025...626

Skrevet

La mannen slippe å føle at du er en klamp om foten? Beklager, men en GUTTUNGE (dette er ikke mann) som lar sin gravide kjæreste sitte mutters alene på nyttårsaften fordi han skal på fylla med kompiser, er ikke klar for verken barn eller samboer/kone. Vitsen med å gifte seg hvis man skal forlate sin kjære på store merkedager på grunn av fyll?

Du skriver.... "en GUTTUNGE (dette er ikke mann) som lar sin gravide kjæreste sitte mutters alene på nyttårsaften fordi han skal på fylla med kompiser, er ikke klar for verken barn eller samboer/kone." ("eller" uthevet av meg)

Vil tro du mener samme regler gjelder for både menn og kvinner?

I så fall mener du vel da også at Hi ikke var klar for å være samboer da hun i august planla å la sin kjære samboer sitte mutters alene på nyttårsaften mens hun skulle på fylla med venninnene sine?

Hun ville jo forlate sin kjære på en stor merkedag pga. "fyll"...

(by the way... er ikke alle som går på fylla eller blir drita selv om de er på fest med venner...)

Hun planla turen da de ikke hadde barn, FØR hun ble gravid. Det er forskjell på unge kjærester og et par som er i ferd med å bli foreldre.

Det er også mulig å være et par, være kommende foreldre eller foreldre og likevel unne den andre å ha det bra. Man må heller ikke spille martyr selv om man er dårlig.

Supert om mannen hadde sagt at han skulle være hjemme med Hi, men han kan fint gå ut på nyttårsaften og likevel være en super kjæreste, samboer og kommende pappa.

Hi kan godt bli skuffet, men jeg synes ikke hun kan bli sur. Om hun er så dårlig at hun trenger tilsyn, så ja, da bør mannen bli hjemme. Greier hun seg selv så, men er for dårlig til å være selskap for mannen, da kan mannen like gjerne gå ut og ha en siste nyttårsfeiring med kompisene.

Jeg synes det er greit at han drikker, men ikke om han blir drita.

Skrevet

Du planla da visselig å dra på helgetur uten mannen og uten at han hadde noen planer. Altså syntes du det da var helt ok at du dro på festlig tur mens han satt alene hjemme.

Nå forventer du plutselig at han skal avlyse sine planer fordi du ikke lenger vil/kan Gjennomføre dine?

Anonymous poster hash: 92cf6...94c

Gjest Antarctica
Skrevet

Man trenger uansett ikke ha "rett" til å bli sur. Følelsene dine er sanne nok, de.

Skrevet

Jeg hadde latt mannen dra ut å kose seg. Jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme i begge svangerskap, innlagt på sykehus begge ganger og. Lot mannen dra ut å kose seg. Var ikke mye han kunne gjort for meg uansett.

Anonymous poster hash: 3b58f...a28
Skrevet

Jeg synes at du skal si til ham at du er lei deg for at du blir sittende alene akkurat DEN kvelden (-den er jo spesiell!) kan han ikke dra ut med kompiser kvelden før eller kvelden etter? Vær ærlig med ham. Dette synes du blir veldig feil, men vis den såre siden slik at det ikke blir at du skal bestemme over ham.

Anonymous poster hash: 13c7b...530

Skrevet

Spørs hvor dårlig du er? Jeg lå til sengs forrige svangerskap og tålte ikke engang lys fra mobilen uten at jeg kastet opp. Ville bare være alene.

Men om du er såpass at du kan sitte i stua og se en film hadde jeg forventet at han ble hjemme med deg på en litt spesiell dag. Ikke så koselig å være helt alene akkurat den dagen. Det bør han forstå selv synes jeg.

Anonymous poster hash: a7ced...88b

Skrevet

Jeg hadde blitt utrolig skuffet selv. Jeg ville at mannen skulle sagt at han blir hjemme selv om det er mulig at jeg hadde bedt han om å reise uansett. Men dette kommer også litt an på formen. Er du så dårlig at du sover mye, ligger i sengen og ikke engang sitter oppreist i stuen hadde jeg unnet han en tur ut. Hvis ikke hadde det vært kos å hatt han hjemme. Uansett ville jeg at han skulle ønsket å være hjemme.

Jada jeg er ei innviklet kjerring sånn sett 😉

Anonymous poster hash: 12099...801

Skrevet

Jeg er også, mest sansynlig, gravid på nyttårsaften i år. I likhet med deg har jeg også ekstrem svangerskapskvalme, men jeg har termin tidlig i januar. Vi har "alltid" feiret nyttår med noen vennepar rett oppi gata, men siden jeg er så kvalm og begynner å bli veldig sliten med mye kynnere og andre vondter, så har jeg en avtale om at jeg går hjem etter middag. Jeg forventer ikke at mannen min blir med meg, men forventer at han ikke blir dritings! Nå har han riktig nok selv bestemt seg for å bli med meg hjem og å ikke drikke alkohol, men det er fordi fødselen kan starte når som helst for vår del.

Hadde jeg vært like langt på veg som det du er (ca 5 mnd?) så hadde jeg hørt om ikke vi kunne gjøre noe fint sammen først på dagen, men så hadde jeg latt han fått dratt ut på kvelden. Jeg forstår likevel behovet du har for at han skal være hjemme med deg, men tenk deg om. Hvor godt selskap kommer du til å være? Kan du ikke unne han denne siste nyttårsfeiringen som barnløs?

Anonymous poster hash: ed470...cab

Skrevet

Jeg skjønner at du er skuffet, men å være sur på mannen din løser ingenting.

Prøv å være i godt humør, og si til han at du skjønner at han har lyst å dra på gutteturen, men at du hadde satt veldig pris på om han kunne være med deg på nyttårsaften. Gi han samtidig et reelt valg. Om han sier at han velger gutteturen må det også være greit. I allefall om du har familie eller venner du kan være sammen med hvis du vil.

Anonymous poster hash: e9b22...62c

Skrevet

Men hvis du ikke hadde vært så kvalm. Hadde du da reist? Og mannen ikke hadde fått planer....da hadde jo han vært alene. Syns det oser selvmedlidenhet her...

Anonymous poster hash: 1f9de...470

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...