Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #26 Skrevet 27. desember 2015 Nå handlar ikkje bursdagsselskap om å få valuta for pengane, men å feire bursdagsbarnet/barna.Eg ser heller ikkje heilt korleis 4 bursdagsgåver på 4 bursdagsselskap blir dyrare enn 4 på eitt bursdasselskap - og igjen: Å gå i bursdag handlar mest om å feire den som har bursdag, ikkje å gi valuta for pengane gjesten har brukt på gåve. Som regel kostar gjesten mykje meir enn han kastar av seg, uansett.I klassen vår har vi 50krs-regel på bursdagsgåver. Kanskje du skulle føreslå dette i klassen til barnet ditt? Uansett, med barn følgjer kostnader. Når du har valt å få barn, må du nesten rekne med å betale for det. Anonymous poster hash: 991f3...7a5
Luksusdyret Skrevet 27. desember 2015 #27 Skrevet 27. desember 2015 Her har man bestemt at man gir 50kr i bursdagsgave! Ble tatt opp på foreldremøte. Regelen/oppfordringen om 50kr gjelder ut 7. Veldig greit når det er mange bursdager på en gang. Anonymous poster hash: 03c21...593 Vi har ingen slik regel i vår klasse, men det hadde sannelig vært noe... HI Anonymous poster hash: 76752...6ee Og hva får man kjøpt for 50 kroner? En fyrstikkeske? Det er drittkjedelig hvis absolutt alle gjester gir penger.
Luksusdyret Skrevet 27. desember 2015 #28 Skrevet 27. desember 2015 Nå handlar ikkje bursdagsselskap om å få valuta for pengane, men å feire bursdagsbarnet/barna. Eg ser heller ikkje heilt korleis 4 bursdagsgåver på 4 bursdagsselskap blir dyrare enn 4 på eitt bursdasselskap - og igjen: Å gå i bursdag handlar mest om å feire den som har bursdag, ikkje å gi valuta for pengane gjesten har brukt på gåve. Som regel kostar gjesten mykje meir enn han kastar av seg, uansett. I klassen vår har vi 50krs-regel på bursdagsgåver. Kanskje du skulle føreslå dette i klassen til barnet ditt? Uansett, med barn følgjer kostnader. Når du har valt å få barn, må du nesten rekne med å betale for det. Anonymous poster hash: 991f3...7a5 Som jeg skrev over - man får jo ikke kjøpt noen ting for 50 kroner i 2015. Og HI sier det er to jenter og to gutter som feirer sammen - noe som betyr at enkelte gutte- og jenteforeldre hadde spart seg for to gaver (veldig få jenter går i guttebursdager og omvendt) hvis bursdagene ikke ble feiret sammen.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #29 Skrevet 27. desember 2015 Det er 26 gutter i klassen til min sønn.. Og med treninger, treningssamlinger, bursdager i egen slekt og et forsøk på å ha litt familietid.. så passer det fint med en sammenslått bursdag pr mnd.. Og når regelen er hele klassa (43) eller alle guttene(26) .. Så har man ikke plass til å ha det hjemme. Vi skal holde trippelbursdag om to uker.. Og med 40 7åringer er det greit å være flere voksne til stede... Så inviterer vi de nærmeste kompisene i flere aldersgrupper til familiebursdagen.. Anonymous poster hash: f487c...48d
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #30 Skrevet 27. desember 2015 Her har man bestemt at man gir 50kr i bursdagsgave! Ble tatt opp på foreldremøte. Regelen/oppfordringen om 50kr gjelder ut 7. Veldig greit når det er mange bursdager på en gang. Anonymous poster hash: 03c21...593 Vi har ingen slik regel i vår klasse, men det hadde sannelig vært noe... HI Anonymous poster hash: 76752...6ee Og hva får man kjøpt for 50 kroner? En fyrstikkeske? Det er drittkjedelig hvis absolutt alle gjester gir penger. Man kan jo spleise på gave med flere også Anonymous poster hash: 5cbff...ab5
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #31 Skrevet 27. desember 2015 Nå handlar ikkje bursdagsselskap om å få valuta for pengane, men å feire bursdagsbarnet/barna. Eg ser heller ikkje heilt korleis 4 bursdagsgåver på 4 bursdagsselskap blir dyrare enn 4 på eitt bursdasselskap - og igjen: Å gå i bursdag handlar mest om å feire den som har bursdag, ikkje å gi valuta for pengane gjesten har brukt på gåve. Som regel kostar gjesten mykje meir enn han kastar av seg, uansett. I klassen vår har vi 50krs-regel på bursdagsgåver. Kanskje du skulle føreslå dette i klassen til barnet ditt? Uansett, med barn følgjer kostnader. Når du har valt å få barn, må du nesten rekne med å betale for det. Anonymous poster hash: 991f3...7a5 Som jeg skrev over - man får jo ikke kjøpt noen ting for 50 kroner i 2015. Og HI sier det er to jenter og to gutter som feirer sammen - noe som betyr at enkelte gutte- og jenteforeldre hadde spart seg for to gaver (veldig få jenter går i guttebursdager og omvendt) hvis bursdagene ikke ble feiret sammen. Eg er einig med deg i at det ikkje er store gåva ein får for 50 kr, men ein kan få noko som er ok. Eg listar opp: *pengar *bøker (på sal) *fine blyantar, viskelær, notatblokker og andre skulesaker *klemmer, strikkar, hårband o.l. *Øyredobbar, smykke e.l. frå Glitter eller tilsvarande *HM genser/t-skjorte, sokkar e.l. (gjerne på sal) med ulike motiv *såpe med eit eller anna tema (Violetta, Spiderman e.l.) *fotballkort/Frost-kort eller andre kort som er populære på tidspunktet *eit blad *perler og perlebrett *små lego-esker *små playmo-esker *play doh *godteri *klistremerker *noko dill-dall frå dill-dall-boksene framføre kassen i leikebutikken ...og sikkert ein del andre ting. Nå har eg ungar under 10, som gåvelista avspeglar, men det er nok mogleg å finne ting for dei over 10 også. Anonymous poster hash: 991f3...7a5
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #32 Skrevet 27. desember 2015 Går vel an å spleise på gavene med andre foreldre også, hvis gavesummen skal begrenses? Anonymous poster hash: b907d...007
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #33 Skrevet 27. desember 2015 Her har man bestemt at man gir 50kr i bursdagsgave! Ble tatt opp på foreldremøte. Regelen/oppfordringen om 50kr gjelder ut 7. Veldig greit når det er mange bursdager på en gang. Anonymous poster hash: 03c21...593 Vi har ingen slik regel i vår klasse, men det hadde sannelig vært noe... HI Anonymous poster hash: 76752...6ee Og hva får man kjøpt for 50 kroner? En fyrstikkeske? Det er drittkjedelig hvis absolutt alle gjester gir penger. De fleste gir penger. Ungene synes det er stas å kunne kjøpe seg en ting man ønsker seg for pengene enn å få mange smågaver. Ungene er veldig kreativ i innpakningen av pengene og vår gutt fikk både pengetre, 50 lapp inni en potet, inni en ballong, som smykke osv! Anonymous poster hash: 03c21...593
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #34 Skrevet 27. desember 2015 Nå handlar ikkje bursdagsselskap om å få valuta for pengane, men å feire bursdagsbarnet/barna. Eg ser heller ikkje heilt korleis 4 bursdagsgåver på 4 bursdagsselskap blir dyrare enn 4 på eitt bursdasselskap - og igjen: Å gå i bursdag handlar mest om å feire den som har bursdag, ikkje å gi valuta for pengane gjesten har brukt på gåve. Som regel kostar gjesten mykje meir enn han kastar av seg, uansett. I klassen vår har vi 50krs-regel på bursdagsgåver. Kanskje du skulle føreslå dette i klassen til barnet ditt? Uansett, med barn følgjer kostnader. Når du har valt å få barn, må du nesten rekne med å betale for det. Anonymous poster hash: 991f3...7a5 Som jeg allerede har skrevet, så er det her snakk om to jenter og to gutter som har slått feiringen sammen, dvs så skulle vi normalt sett bare måttet kjøpe gaver til to av dem, hvis man skiller på gutte og jentebursdag, som det vanligvis gjøres i denne klassen. De to andre vet jeg knapt hvem er, og barnet mitt aner ikke hva de liker å leke med heller, så veldig tilpasset gave kan det jo nødvendigvis ikke bli. Og skal man ha mest fokus på bursdagsbarnet som du sier, og ikke gjestene som må ut med mange gaver, så hadde vel det beste vært å la barnet få ha dagen helt for seg selv, eller slått sammen med kanskje én annen. Det er jo et grep man tar for å spare foreldrene for ekstra arbeid ved å arrangere selskap, og mest sannsynlig ikke etter stort ønske fra barnet selv... HI Anonymous poster hash: 76752...6ee
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #35 Skrevet 27. desember 2015 Sammenslåtte bursdager er gøy, det blir jo klassefest og det er supert for miljøet. Her er de sammenslåtte bursdagene en opplevelse for klassen, for når flere spleiser kan man ha dyrere bursdag. Her har det vært f.eks klassefest i leid discotek, på badeland, leid hele den minste salen på kino, på vitensenteret osv. Når det kommer til gave. De aller fleste som har barn har god nok økonomi til noen bursdagsgaver. De få som ikke har det må tenke kreativt. Jeg er ufør og har veldig begrensede midler selv, men vi får det alltid til. Gaver til under 50-lappen som både er gøy å gi og å få. Jeg har et gaveskap med ting som er kjøpt på salg. Særlig ting som malebøker, glitterpenner, tusjer, klistremerker, hårpynt, glitterlim, vitsebøker o.l er populært.Jeg hamstrer sånt når det er salg. Sist bursdag sønnen min var i gav han en prompepute til 39 kr og en sjokolade, han kom gledesstrålende hjem og fortalte at han hadde den mest populære gaven. Alle ville tøyse med prompeputa,. Anonymous poster hash: 3c3a1...118
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #36 Skrevet 27. desember 2015 Nå handlar ikkje bursdagsselskap om å få valuta for pengane, men å feire bursdagsbarnet/barna. Eg ser heller ikkje heilt korleis 4 bursdagsgåver på 4 bursdagsselskap blir dyrare enn 4 på eitt bursdasselskap - og igjen: Å gå i bursdag handlar mest om å feire den som har bursdag, ikkje å gi valuta for pengane gjesten har brukt på gåve. Som regel kostar gjesten mykje meir enn han kastar av seg, uansett. I klassen vår har vi 50krs-regel på bursdagsgåver. Kanskje du skulle føreslå dette i klassen til barnet ditt? Uansett, med barn følgjer kostnader. Når du har valt å få barn, må du nesten rekne med å betale for det. Anonymous poster hash: 991f3...7a5 Som jeg allerede har skrevet, så er det her snakk om to jenter og to gutter som har slått feiringen sammen, dvs så skulle vi normalt sett bare måttet kjøpe gaver til to av dem, hvis man skiller på gutte og jentebursdag, som det vanligvis gjøres i denne klassen. De to andre vet jeg knapt hvem er, og barnet mitt aner ikke hva de liker å leke med heller, så veldig tilpasset gave kan det jo nødvendigvis ikke bli. Og skal man ha mest fokus på bursdagsbarnet som du sier, og ikke gjestene som må ut med mange gaver, så hadde vel det beste vært å la barnet få ha dagen helt for seg selv, eller slått sammen med kanskje én annen. Det er jo et grep man tar for å spare foreldrene for ekstra arbeid ved å arrangere selskap, og mest sannsynlig ikke etter stort ønske fra barnet selv... HI Anonymous poster hash: 76752...6ee Det er mange som vil feire saman med andre... Anonymous poster hash: 991f3...7a5
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #37 Skrevet 27. desember 2015 Jeg ville syntes dette var helt storartet! Du må jo betale fire gaver om barnet ditt skal i bursdag til alle fire uansett - så da er vel greia her at du synes barnet ditt blir "snytt" for tre fester - eller med andre ord - at disse barnas foreldre slipper for billig unna i forhold til deg som må ha festen alene? Du virker smålig. Anonymous poster hash: 480f1...8f6
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #38 Skrevet 27. desember 2015 Jeg ville syntes dette var helt storartet! Du må jo betale fire gaver om barnet ditt skal i bursdag til alle fire uansett - så da er vel greia her at du synes barnet ditt blir "snytt" for tre fester - eller med andre ord - at disse barnas foreldre slipper for billig unna i forhold til deg som må ha festen alene? Du virker smålig. Anonymous poster hash: 480f1...8f6 Og det virker som om du er ganske dårlig til å lese, siden du åpenbart har mistet noe vesentlig på veien her.... HI Anonymous poster hash: 76752...6ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå