Gå til innhold

4 barn som inviterer hele klassen til felles bursdag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føles litt som "dårlig valuta for pengene", med fire gaver i ett smekk😜😁 Men det er kanskje blitt mer vanlig nå, at man slår seg sammen flere for å slippe å stelle i stand til eget selskap...

Anonymous poster hash: 76752...6ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er bra jeg.

Anonymous poster hash: 868fb...827

Skrevet

Dårlig valuta!?

For en rar og smålig tanke!

Anonymous poster hash: 79c5a...f43

Skrevet

Strengt tatt verre for de med dårlig råd, som det kanskje blir heftig å kjøpe gave for fire barn samtidig...

Skrevet

Strengt tatt verre for de med dårlig råd, som det kanskje blir heftig å kjøpe gave for fire barn samtidig...

Skrevet

Bedre med ett selskap for 4 barn enn 4 selskap på to uker.

I klassen til datteren min er de 6 jenter med bursdag i samme måned, veldig greit å slå sammen litt...

Anonymous poster hash: 3c3a1...118

Skrevet

Ja, det var det jeg også tenkte på, for oss går det jo greit, men ikke alle det er like enkelt for å måtte punge ut for fire store gaver på én gang...

HI

HI

Skrevet

Jeg synes det er greit å slå sammen. Men skjønner det blir mye for enkelte å skulle ut med mye penger på en gang.

Anonymous poster hash: a265d...605
Skrevet

Ja, det var det jeg også tenkte på, for oss går det jo greit, men ikke alle det er like enkelt for å måtte punge ut for fire store gaver på én gang...

HI

HI

Men om barna har bursdag i løpet av et par uker blir det jo 4 gaver på samme lønning uansett, om de feirer sammen eller hver for seg, like dyrt blir det.

Skrevet

Når det er 25 gutter i klassen og man MÅ be alle, da er det genialt å slå sammen feiringen med andre klassekamerater. Både for de som skal betale gildet samt for de andre foreldrene. Det blir færre ganger man må kjøre, færre dager å holde styr på, samt at summen på gaver blir jo den samme uansett. Spiller ingen rolle om det blir 4 bursdager på en måned eller en bursdag med 4 bursdagsbarn. Man må kjøpe gaver uansett..

Men for bursdagsbarna er det viktig at de alle er enige i å feire sammen og at de er enige om hvordan/hvor den skal feires (bowling, lekeland, kino, megazone osv). Kjipt å bli påtvunget en bursdagsfeiring de selv ikke ønsker bare for å spare foreldrene for mye styr..

Anonymous poster hash: 03fdd...6f2

Skrevet

HI

HI

Men om barna har bursdag i løpet av et par uker blir det jo 4 gaver på samme lønning uansett, om de feirer sammen eller hver for seg, like dyrt blir det.

Joa, men det er både gutter og jenter som her har slått seg sammen, så strengt tatt ville man vanligvis bare måttet kjøpe til to av dem... Men, ikke noe stort problem for oss, det føltes bare litt uvanlig med hele fire bursdagsbarn på én gang :P

HI

Skrevet

Som foreldre er det nok supert å samle så mange bursdager til ett selskap.

Men spør du barn vil nok 999 av 1000 si at de mye mye heller vil dra i 4 bursdager enn 1.

Å samle flere bursdager er kun for at foreldrene til bursdagsbarna skal få minst mulig jobb. To og to er greit, men fire sammen blir nesten pinlig.

Anonymous poster hash: abc4f...dc9
Skrevet

Som foreldre er det nok supert å samle så mange bursdager til ett selskap.

Men spør du barn vil nok 999 av 1000 si at de mye mye heller vil dra i 4 bursdager enn 1.

Å samle flere bursdager er kun for at foreldrene til bursdagsbarna skal få minst mulig jobb. To og to er greit, men fire sammen blir nesten pinlig.

Anonymous poster hash: abc4f...dc9

I klassen til datteren min er det 19 jenter. Jeg synes det blir fryktelig mange bursdager på et skoleår og er glad de slår sammen litt.

Skrevet

Jeg synes det er bra at noen velger å feire sammen, men er enig med HI at fire er litt mye. Jeg synes personlig det burde vært maks tre som feiret sammen.

Anonymous poster hash: aa950...c8c

Skrevet

Jeg har ekstremt dårlig råd, og det siste året har det vært noen bursdager sønnen min ikke kunne gå i, fordi de var 3 som feiret sammen. Jeg synes det holder med 2. Nå er det flere av de som feirer sammen, som enten ikke hadde feiret bursdag, eller hadde bare invitert guttene i sin klasse. Så det hadde ikke blitt flere bursdager. Virker mer ut som de slår sammen, for at barna kan invitere alle, få flere gaver, og billigere for foreldrene.

Vi skal selv ha bursdag med et barn til. Men de blir bare to.

Anonymous poster hash: 6fe3d...4ea
Skrevet

Et lite råd til dere som ikke har så mye penger, kjøp gaver hele året. Masse fine bøker til salgs på mamutt, mye tilbud på andre ting ellers i året.

Anonymous poster hash: 450a8...30d

Skrevet

HI

HIAnonymous poster hash: 76752...6ee

Men om barna har bursdag i løpet av et par uker blir det jo 4 gaver på samme lønning uansett, om de feirer sammen eller hver for seg, like dyrt blir det.Anonymous poster hash: 3c3a1...118

Ikke om man kun velger bursdagen til en av bestevennene og ikke alle de andre tre. Her blir man da kanskje tvunget til 3 ekstra gaver eller også velge bort bestevennens bursdag.

Vi velger også konsekvent å si nei til bursdagene av det annet kjønn siden det blir alt for mange gaver.

Her sier hi at det er en blandet bursdag.

Anonymous poster hash: 9ba8c...7b9

Skrevet

Det kunne ikke falt meg inn å ikke sendt barna mine i bursdag! Bursdag er en fin sosial arena. Dere som ikke sender barna i bursdag fordi de må gi gave- blir ikke barna deres lei seg? Føler seg utenfor fellesskapet?

Selv har jeg fire barn og skjønner at det blir dyrt på en gang da flere slår seg sammen. Men jeg er superglad for alle som slår seg sammen da det blir færre dager med bursdager og mer tid sammen som familie i helgene.

Som firebarnsmor så går det mye penger på gaver, men jeg har kjøpt en stor plastkasse med lokk som jeg samler gaver i. Kjøper ting gjennom hele året jeg kommer over på tilbud. Vi har også bestemt i klassene at vi skal ligge på ca 100 kr pr gave. Kort lager enten barna selv eller jeg kjøper minimum 10 stk på spar kjøp/plantasjen e.l da er det 1 kr pr kort.

Bøker er det tittog ofte salg på. Nille har ofte 25% rabatt på lego. Klær får du til gi bort pris etter jul osv.

Anonymous poster hash: 3d10b...b50

Skrevet

Her har man bestemt at man gir 50kr i bursdagsgave! Ble tatt opp på foreldremøte. Regelen/oppfordringen om 50kr gjelder ut 7.

Veldig greit når det er mange bursdager på en gang.

Anonymous poster hash: 03c21...593

Skrevet

Det er jo en fordel, så slipper man å sette av fire helger for å kjøre i bursdag! Man kan ikke reise på hytta eller legge opp helga selv.

Skrevet

Slå sammen gaven også da. 1 pakke lego på 4 så deler de klossene mellom seg.

Anonymous poster hash: 26bc7...256

Skrevet

Det er jo en fordel, så slipper man å sette av fire helger for å kjøre i bursdag! Man kan ikke reise på hytta eller legge opp helga selv.

Såååå enig.

Anonymous poster hash: 0b1f0...0b4

Skrevet

Jaja, alt man skal bry seg med altså.

Anonymous poster hash: b6f5a...7b5

Skrevet

Her har man bestemt at man gir 50kr i bursdagsgave! Ble tatt opp på foreldremøte. Regelen/oppfordringen om 50kr gjelder ut 7.

Veldig greit når det er mange bursdager på en gang.

Anonymous poster hash: 03c21...593

Vi har ingen slik regel i vår klasse, men det hadde sannelig vært noe...

HI

Skrevet

Her er vi 3 klasser på trinnet. Ca 10 gutter i hver klasse. Feirer de ikke sammen, så inviterer de bare guttene i klassen. Derfor er trenden at de går 3 sammen, for å kunne invitere alle. Da blir mitt barn plutselig invitert i bursdag til 30 barn i løpet av året, istedenfor 10. Og det blir dyrt. Og er man fattig, så har man ikke råd til 30 bursdagsgaver i løpet av året. Og noen perioder er det plutselig 3 sånne bursdager, med 3 barn i hver bursdag på en måned. Det går bare ikke. Og her så forventes det gave til 100 kr pr. barn.

Anonymous poster hash: 6fe3d...4ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...