Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #26 Skrevet 26. desember 2015 Å gud bedre! Det er mulig jeg har en kromosonfeil, men jeg synes det jaggu er mange rare problemer i verden! Min far er også slik! Er vi tre personer i to familier skal en fellesgave deles på tre!? 😳 Man dør nok lykkelig med alle penga sine da! Anonymous poster hash: b0fa2...ba1
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #27 Skrevet 26. desember 2015 Nei, lik sum uansett antall søsken. Noe annet blir helt feil. Anonymous poster hash: 4a5e3...300
soleia Skrevet 26. desember 2015 #28 Skrevet 26. desember 2015 Meiner den som gjev julegåve bør få velje kor mykje pengar dei legg i det, utan å bli "pålagt" kor mykje ein bør kjøpe for. Julegåver er ikkje ein rekneskap som skal gå i balanse mellom familiane, og synes det verkar snodig å skulle forskjellsbehandle søskenbarna.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #29 Skrevet 26. desember 2015 Nei. Skal enebarnet få 4 ganger så dyr gave som sine fettre og kusiner? Ikke 4 ganger så mye, men jeg synes det rett og rimelig at enebarnet får litt mer. Anonymous poster hash: 0814f...a2e For å kompensere for mangelen på søsken da eller? Blir ikke enebarn som regel bortskjemt nok på materielle goder? Anonymous poster hash: e3934...473 Ikke for å kompensere, men for å "jevne" ut gaveutgifter mellom de voksne søsknene. Anonymous poster hash: 0814f...a2e Det kan du bare ikke mene! Det er barna dere kjøper til, det er ingen rettferdighetsøvelse mellom dere voksne. Anonymous poster hash: 1e9f1...e71
Miss Chocolate Skrevet 26. desember 2015 #30 Skrevet 26. desember 2015 Nei. Vi kjøper lik pris til nevøer og nieser uten å tenke på hvor mange søsken de har.
Miss Chocolate Skrevet 26. desember 2015 #31 Skrevet 26. desember 2015 Og vi bryr oss ikke om hvor mye penger folk bruker på oss/våre barn.
Luksusdyret Skrevet 26. desember 2015 #32 Skrevet 26. desember 2015 Nå må jo bror 2 kjøpe gaver til sine 4 barn også da. Og bror 1 kjøpe til sitt barn. Uansett blir det jevn. Så nei. Bror 2 burde ikke kjøpe dyrere gave til nevøen/niesa si Anonymous poster hash: 2ad61...308 Og hvordan skal søskenbarna se på hverandre? De prater vel sammen, så har dette enebarnet fått DEN flotte gaven, mens søskenbarna fikk mer "normale" gaver.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #33 Skrevet 26. desember 2015 Så lenge ting ikke er dyrt, tenker jeg aldri pris. Jeg kjøper/lager noe jeg tror de blir glad for. Om noen i min omgangskrets hadde vært så smålig som deg, hadde jeg kjøpt en boks pepperkake til 1kr Anonymous poster hash: d4c82...cea
overlord Skrevet 26. desember 2015 #34 Skrevet 26. desember 2015 Hvorfor skal enebarn få mer for å i neste omgang bli kalt for bortskjemte?
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #35 Skrevet 26. desember 2015 Hvorfor skal enebarn få mer for å i neste omgang bli kalt for bortskjemte? Enig... Det eneste mitt enebarn mangler i julen er noen å leke med. Inviter ham heller på besøk eller send barna hit, det blir satt mye mer pris på. Dyre ting får han nok av uansett. Anonymous poster hash: e3934...473
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #36 Skrevet 26. desember 2015 Jeg har tre barn og broren min har ett barn. broren min kjøper kun gave til det barnet som er like gammelt som hans fra "søskenbarnet" og vi kjøper tilbake til nevøen m hilsen fra kun det ene barnet. Spesielt? Anonymous poster hash: 238bc...743 DET er iallfall sært. Fy flate så urettferdig for søsknene som ikke har hatt noe å si på når de ble født. Og snakk om å skape dårlig opplevelse mot broren din sin familie. Skulle vi kjørt det samme opplegget hadde det kun vært våre to yngste som fikk gave fra onkler og tanter. Nei du xxxx er født litt tidlig og har ingen som er på din alder i familien, så du får bare gave av mamma og pappa. Anonymous poster hash: ffc86...6d8
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #37 Skrevet 26. desember 2015 Her passer jeg på at søskenbarn får ca lik i pris, men det er ingen av dem som aner hva gaven koster. Jeg bruker lang tid på å handle julegaver for å gjøre mitt ytterste for å treffe slik at mottager skal bli glad for gaven. Det er jo mye viktigere at mottager blir glad for gaven og at den treffer. Man viser at man har tenkt på mottaker og ikke bare har rasket med seg noe.Men dere som er så opptatt av at enebarnet skal få større gave enn søskenbarn med søsken - hvordan løser dere det med gaver kjøpt på salg? Er det da salgsprisen som teller eller originalprisen? Anonymous poster hash: cc7a7...d56
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #38 Skrevet 26. desember 2015 Jeg har tre barn og broren min har ett barn. broren min kjøper kun gave til det barnet som er like gammelt som hans fra "søskenbarnet" og vi kjøper tilbake til nevøen m hilsen fra kun det ene barnet. Spesielt? Anonymous poster hash: 238bc...743 DET er iallfall sært.Fy flate så urettferdig for søsknene som ikke har hatt noe å si på når de ble født. Og snakk om å skape dårlig opplevelse mot broren din sin familie. Skulle vi kjørt det samme opplegget hadde det kun vært våre to yngste som fikk gave fra onkler og tanter. Nei du xxxx er født litt tidlig og har ingen som er på din alder i familien, så du får bare gave av mamma og pappa. Anonymous poster hash: ffc86...6d8 Hæ, er det sært? 😳 her kjøper vår 6-åring en gave til søskenbarnet på samme alder, ikke til de andre søskenbarna. De andre barna er eldre og har andre søskenbarn eller venner de får gaver fra. Verken jeg eller min svigerinne tenker på det som sært...? Kjære vene, alt folk skal synes er sært 🙈 tror verken de andre søskna eller noen andre tenker på det. Mitt barn og søskenbarnet kjøper gaver til hverandre dere siden de er venner. Anonymous poster hash: 9d29b...1ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå