Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #26 Skrevet 26. desember 2015 Jeg hadde som regel å legge meg kl 2230 til jeg flyttet ut da jeg var 17. Dette fordi foreldrene mine sa de trengte tid for seg selv om kveldene siden de var slitne. Ingen problemer det. La meg ikke til å sove nødvendigvis, men måtte gå på rommet og kunne lese eller se på tv. Ingen grunn til at barna skal legge seg samtidig som foreldrene bare fordi de er større. Foreldre jobber og oppdrar barn og er mer slitne enn det barn er. Synes man helt fint kan sende barn på rommet om kvelden. Alenetid er sunt for alle. Helt enig i denne! Et godt forhold og samarbeid krever at foreldrene (ste eller ei) får tid til å kommunisere uten barn til stede og barna har godt av å roe ned før leggetid Anonymous poster hash: 4ffb8...427
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #27 Skrevet 26. desember 2015 Får en følelse av at det er ganske mange wannabe-perfekte DIB-damer her. Mine barn legger seg ganske sent, lite egentid å spore her. Sånn er det bare. Anonymous poster hash: 4341d...63a
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #28 Skrevet 26. desember 2015 Får en følelse av at det er ganske mange wannabe-perfekte DIB-damer her. Mine barn legger seg ganske sent, lite egentid å spore her. Sånn er det bare. Anonymous poster hash: 4341d...63a Men det er vi som foreldre som bestemmer når barna skal legge seg. Siden dine er lenge oppe er det sikkert ok for deg. Her fungerer det ikke. Enten så snur de døgnet eller de står opp like tidlig uansett når de har lagt seg. Anonymous poster hash: 0986e...aab
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #29 Skrevet 26. desember 2015 HI her - takk for mange fine og noen feilsporede svar. Jeg har heldigvis et svært godt forhold til stedatter. Hun er mye hos oss og vi gjør masse koselige og fine ting sammen. Etter min mening legger hun seg for sent. Jeg skal snakke med mannen om det. Jeg har min fulle rett til å ønske tid kun med mannen og det jeg lurte på hva altså hvordan det er hos andre. Nå har jeg fått flere gode innspill 😊 Takk damer! 😘 Anonymous poster hash: ae182...bed
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #30 Skrevet 26. desember 2015 Savner mannen alenetid med deg da? Anonymous poster hash: dd3a1...940 Er det relevant? Anonymous poster hash: 99e7a...1ff
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #31 Skrevet 26. desember 2015 Jeg har en stedatter på 11-år. Hos mamma'n får hun være oppe til 22-23 i helgene og vil jo gjerne det samme her. Jeg har det helt supert med henne, men etter kl 23 er jeg kjempetrøtt, så får 0 tid med mannen min alene. Hvordan løser dere andre det? Anonymous poster hash: ae182...bed Hennes leggetid har du ingenting med. Ditt behov for "alenetid" med mannen er laaaangt underordnet at en elleveårings selvsagt får være oppe lenger i helgene. Anonymous poster hash: b87d1...636 Du tar så inderlig feil! I en familie er det forskjellige mennesker med forskjellige behov, og man må finne løsninger som på en eller annen måte tilfredsstiller alle sitt behov mer eller mindre. En 11 år gammel jente ønsker og behov trumfer overhodet ikke en voksen behov for alenetid, de må sammen finne et kompromiss som gjør at alle blir noenlunde fornøyd. Anonymous poster hash: 4a204...0cc 'Alenetid' (et merkelig begrep som jeg aldri hadde hørt om før jeg begynte å henge her inne) er et gode man mister mer og mer ettersom ungene vokser til. En tenåring kan ikke forventes å legge seg tidligere enn alderen tilsier fordi de voksne skal ha alenetid. Har man det behovet får man ordne seg på andre måter, ved eks å reise bort i lag eller stå opp ekstra tidlig. Anonymous poster hash: 3f5da...2fe Ikke noe rart så mange ekteskap havarerer og menn finner elskerinner og forlater samboer hvis det er null sex hjemme... Her har vi mine og våre barn. Mine barn får overhode ikke noe særbehandling, og stefar er selvfølgelig med og bestemmer husets rutiner. Hvorfor mener dere at man ikke har noe å si i sitt eget hus egentlig? Ja, man har valgt å bli sammen med en mann med barn. Mn mannen med barn har også valgt å bli sammen med en ny dame og etablere felles husstand. Å forvente at stemor skal være slave i sitt eget hus, rydde og vaske etter stebarnet, løpe ærender for stebarnet, men ikke ha noe å si på rutiner, leggetider osv er urimelig. Anonymous poster hash: 1cc6d...0d3
Snuppa09 Skrevet 26. desember 2015 #32 Skrevet 26. desember 2015 Hvis du er stemor har du vel nok av kvelder som du får alenetid med far på kvelden. At 11 åringer får være oppe til 23 når det er ferie må du nesten tåle. Kanskje du skulke lagt deg litt tidligere ( hva med rundt 21 så hun fikk litt alenetid med far) Jeg skriver ikke dette for å være frekk, men prøv å tenke deg litt om å sett deg inn i barnets situasjon også..
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #33 Skrevet 26. desember 2015 Jeg har en stedatter på 11-år. Hos mamma'n får hun være oppe til 22-23 i helgene og vil jo gjerne det samme her. Jeg har det helt supert med henne, men etter kl 23 er jeg kjempetrøtt, så får 0 tid med mannen min alene. Hvordan løser dere andre det? Anonymous poster hash: ae182...bed Vår eldste er 10, så jeg har ikje fasiten på 11 åringer. Er derimot lykkelig gift, og vet at en av årsakene til det er at vi prioriterer hverandre! Det er de voksne som bestemmer når ungene skal i seng. Om det er slik at du faktisk ikke vil tilbringe tid med din stedatter bør din mann gi deg på båten, men om det ikke er tilfelle bør du gå tid med din mann når du har behov for det. Vi vet ikke hvordan deres liv er. For noen er det rette å la barna bære oppe sent, for andre er det riktige å ha barna i seng tidlig. Det er ingen fasit. Det er totalen det kommer an på. Anonymous poster hash: 99e7a...1ff
februarprins2013 Skrevet 26. desember 2015 #34 Skrevet 26. desember 2015 her bør vel barnets behov settes foran dine voksenes behov
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #35 Skrevet 26. desember 2015 her bør vel barnets behov settes foran dine voksenes behov Hvorfor det? Dette barnet trenger x antall timer søvn i døgnet. Om barnet ikke får nok søvn natt etter natt, så lider barnet. Når dette barnet skal sove disse timene må de voksne kunne bestemme, eller? Anonymous poster hash: 99e7a...1ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå