Gå til innhold

Himmel og hav for et berg av gaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker at "berget" skal begrenses, men det er to stykker som gjør at det blir veeeldig mange. Mellom 5 og 10 gaver hver til barnet.... Det blir mye å pakke opp!

Anonymous poster hash: 1e766...06b
Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Mine barn har 4 tante/onkel/søskenbarn familier. Og besteforeldre på begge sider.

Vi har derfor laget avtaler slik at vi unngår gaveberg. De fikk vel 6 gaver hver. Deriblant flere praktiske som klær.

Hvis dere synes det er for mye kan dere vel avtale med familien?

Anonymous poster hash: 8b2b5...e4e

Det der høres bare trist ut. Greit nok at man ikke trenger et gaveberg, men deres restriksjoner er rett og slett trist.

Anonymous poster hash: 4ee6f...492

Trist med 6 gaver??? Oj, noen som er materialistisk og bortskjemt her...

Anonymous poster hash: 8b2b5...e4e

Vil nok heller si at du har dratt det altfor langt andre veien! Det er totalt unødvendig med 20 gaver, men seks gaver og flere av de er såkalt nyttige er trist og stusselig. Du må gjerne mene at mitt barn er bortskjemt som får flere gaver, men der er jeg ikke enig med deg. Og takk og lov så er det ikke du som er eier av fasiten når det kommer til om noen er bortskjemt eller ikke.

Anonymous poster hash: 4ee6f...492

Er enig. 6 gaver og deriblant praktiske ting høres faktisk litt lite ut.

Anonymous poster hash: d6fdc...52e

Næh. Kommer an på hva gavene er. Hvis ungene får tre-fire fine ting de har ønska seg, og et par nyttige, så er det jo flott. Og hvis ungene IKKE er bortskjemte, så blir de glade for de nyttige også! Utrolig nok!

(I fjor fikk mine nye utedresser. På 1.juledag ble det kaldt og masse snø; de kledde på seg for å gå ut, og i døra sa den ene "Sånn flaks at vi fikk disse supre uteklærne til jul!")

Skrevet

Alle dere som får så mye pakker, hvem får dere de av egentlig? Her er det bare onkler, tanter og besteforeldre som gir gaver. Mine søskenbarn gir ikke gaver. I år fikk barna faktisk bare to gaver hver. Det var litt trist, men vi har jo bare ett par besteforeldre og de er opptatt av å være praktisk, så det ble penger på sparekonto fra dem (2 og 3-åringen skjønner jo ingenting av penger på konto....)

Anonymous poster hash: fb28f...c59

Skrevet

Vi har 2 sett oldeforeldre , 3 sett besteforeldre ,5 par onkler og tanter,

Jeg har 5 stesøsken og.

Så byttet de med 5 venninner hver.

Vi har 4 barn + kjæresten til eldste , alle får gave fra hverandre.

Våre barn får gaver fra bonus sin mamma og familien til kjæresten.

Da drar antallet fort opp.

Skrevet

Her setter besteforeldre og oldeforeldre penger på vår konto, så kjøper vi "store" ting istedet for mange "små". De får ca 10 gaver hver. Snowboard, ull, lego, fotballkort, hjelm, vinterhansker og gavekort på kino var noen av gavene. Minste på ett år fikk nesten bare penger på konto. Han skjønner uansett ingenting uansett.

Anonymous poster hash: 93ba6...30c

Skrevet

Barnet vårt fikk 11 gaver. Ikke noe bonanza akkurat, men helt passelig og bra. Alt fra ikeakjøkken til hverdagsskjorte. Helt perfekt👍

Anonymous poster hash: 23331...c44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...