Gå til innhold

Himmel og hav for et berg av gaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våre to barn på 5 og 8 har fått sinnsykt mange gaver,rett og slett galskap er dette. Hvor i all verden skal vi få plass til alt ?

Luksusproblem?

Jeg har bismak i munnen av dette her. Vi ble enige om at vi skal rydde rommene på søndag og sortere med hard hånd både leker og klær,for så å gi bort en del til de som trenger det.

Anonymous poster hash: 08ce5...d3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss fikk barna ca 11 gaver hver.våre er 7 og 2. Mest bare nødvendige ting. Er det normalt å få så innmari mye? Vi er en stor familie, men økonomien tilsier ikke at vi kan kjøpe over evne rett og slett. Men de er veldig takknemlige da, det skal de ha ☺

Anonymous poster hash: d1e63...488

Skrevet

Mine barn får vanvittige mengder. Men det er rett og slett fordi at svigermor og svigerfar kjøper mange gaver til hver. I går fikk gutten 5 gaver og jenta 3.... Kunne de bare kjøpt en bra ting istede..

Når det er så store Berg så er min erfaring at det er mye tull. Hadde folk spurt så skulle jeg svart hva barna TRENGER😊

Anonymous poster hash: f9c8c...9bd

Skrevet

Ja

Hvor er Jesus opp i dette?

Anonymous poster hash: f8a1e...afe

Skrevet

Mine barn får vanvittige mengder. Men det er rett og slett fordi at svigermor og svigerfar kjøper mange gaver til hver. I går fikk gutten 5 gaver og jenta 3.... Kunne de bare kjøpt en bra ting istede..

Når det er så store Berg så er min erfaring at det er mye tull. Hadde folk spurt så skulle jeg svart hva barna TRENGERAnonymous poster hash: f9c8c...9bd

De har fått noe ulltøy og pysj av praktiske ting,ellers er det mengder med lego. 6 digre pakker lego og gudene vet hvor mange mindre i div størrelser. Bilbane,togbane,puslespill,brettspill,bøker,tegnesaker,interaktive leker,tv-spill,radiostyrte biler og enda mer jeg ikke husker. Har stor familie,men dette er likevel det glade vanvidd. Svigerforeldrene mine står for halvparten av dette berget.

Ungene var uinteresserte på slutten,blir for mye og veldig feil i mine øyne.

Gjest Antarctica
Skrevet

Våre to barn på 5 og 8 har fått sinnsykt mange gaver,rett og slett galskap er dette. Hvor i all verden skal vi få plass til alt ?

Luksusproblem?

Jeg har bismak i munnen av dette her. Vi ble enige om at vi skal rydde rommene på søndag og sortere med hard hånd både leker og klær,for så å gi bort en del til de som trenger det.

Samme som jeg har sagt hele tida.

Men da er man jo slem...

Skrevet

Mine har fått over 30 gaver hver. Vi velger å dele opp slik ar co pakker opp halvparten på julaften og halvparten i morgen. Da får de tid til å leke litt med de nye lekene og de rekker ikke bli lei. Roligere stemning.

Skrevet

Gavebonanza her også, ungene fikk ALT de ønsket seg på forhånd (lange lister), og mer til. De viste heldigvis stor glede over hver gave som ble pakket opp, men nå må det sorteres og kastes/gis bort med hård hånd her også. Galskap, egentlig, når mange har så lite. Vi voksne kuttet de fleste gaver til hverandre, til fordel for rause donasjoner til Leger uten grenser. 

Anonymous poster hash: 0e4de...73f
Skrevet

Det er noen helt hårreisende mengder! Barna gikk lei og jeg må innrømme jeg ble irritert til slutt, det tar jo helt av 😔 Vurderer neste år å bare ønske penger til de og selv kjøpe noen gaver, så kan de heller ta pengene å kjøpe seg noe fint for i romjulen. Ikke det at de ikke fikk mye fint, men det er bare så unødvendig mye og vi har sikkert 8 digre byggesett greier som vi i dag skal "slite med". Koselig å sitte litt med slik med barna, men med tre stykker vil alle ha sitt og da har vi det gående i flere dager så alle får ett hver ferdig. Jeg blir helt utslitt! Ungene rekker ikke leke med noe! Nei, det er ikke slik jeg vil ha det. Virderer neste år å feire alene med mann og barn. Syns det er litt dårlig gjort ovenfor de andre som alltid kommer hit, men jeg blir utslitt hvert eneste år og synes dessverre ikke pakkeåpningen er hyggelig lenger heller. Mindre folk og mindre pakker er nyttårsforsetter for neste år 👍

Anonymous poster hash: ad7f6...da7

Skrevet

Her var jeg faktisk ganske hard mot familiene og sa at nok er nok. Så nå EE det maks to gaver fra hver husstand. De må gjerne kjøpe flere ting, men pakke det i samme pakke. Man MÅ ikke pakke inn hver enkelt strømpebukse og sokkepar.. Så nå er vi nede i et håndterlig antall gaver.

Det ble for mye når barna av og til brukte 4(!) dager på å komme igjennom berget.

Skrevet

Datteren min fikk 52 gaver!! Helt sinnsykt.. Hun er bare 5 år gammel.... Ikke at vi ikke er takknemlige, men å gi flere gaver enn en fra hver familie er galskap. Var flere som kjøpte 2-3 gaver til henne. Hun fikk en fra oss som familie, noe hun har ønsket seg lenge, til knappe 399 kr.

Skrevet

Mine fikk også veldig mange gaver, sikkert 30. Noen fikk de flere gaver av også, men jeg oppfatter det ikke som noe problem. De har vært flinke til å skrive ønskelister. Mye var nyttige ting som de trengte derfra. En del var pent brukt sportsutstyr med løfte fra en eldre fetter om å ta dem bed i skibakken. Det var mange hjemmelagde vennegaver. Bestemor hadde strikker sokker i tillegg til at eldste fikk ski og yngste skøyter osv. Antall gaver var høyt, men det bar nesten ingenting som bare er skapfyll.

Anonymous poster hash: efc77...25a

Skrevet

Ja, min ble totalt uinteressert etterhvert.

Anonymous poster hash: 11556...fdf

Skrevet

Akkurat som å lese om meg selv. Her var det også enorme mengder med gaver, og alt ligger strødd i hele huset. Hvor skal vi gjøre av alt? Når skal vi få tid til å leke med det? Neste år tar vi grep og ber om at de litt fjernere slektningene dropper å kjøpe.

Skrevet

Her var jeg faktisk ganske hard mot familiene og sa at nok er nok. Så nå EE det maks to gaver fra hver husstand. De må gjerne kjøpe flere ting, men pakke det i samme pakke. Man MÅ ikke pakke inn hver enkelt strømpebukse og sokkepar.. Så nå er vi nede i et håndterlig antall gaver.

Det ble for mye når barna av og til brukte 4(!) dager på å komme igjennom berget.

Jeg synes det er greit å si det til de voksne, men jeg vil ikke legge slike begrensninger på barna.

Skrevet

Er ikke barna som kjøper et utall gaver, så er de voksne som får beskjeden. Nå er det slik at de klarer å pakke opp nesten alle på en kveld uten å bli lei. Mine barn nærmet seg å bli bortskjemte og kravstore, så da måtte jeg sette foten ned.

Skrevet

Er ikke barna som kjøper et utall gaver, så er de voksne som får beskjeden. Nå er det slik at de klarer å pakke opp nesten alle på en kveld uten å bli lei. Mine barn nærmet seg å bli bortskjemte og kravstore, så da måtte jeg sette foten ned.

Her er det gavene fra nieser og nevner, barnas venner osv som fører til det store antallet. Ungene får ca 10 gaver fra voksne, men en hel haug fra andre barn. Mye av det er ting ungene har laget til hverandre. Noe er kjøpt for en billig penge, men barna har stor glede av disse smågavene og jeg blir også veldig glad for pakkene fra barn jeg er glad i, selv om innholdet ikke egentlig er så nyttig.

Skrevet

Her er det gavene fra nieser og nevner, barnas venner osv som fører til det store antallet. Ungene får ca 10 gaver fra voksne, men en hel haug fra andre barn. Mye av det er ting ungene har laget til hverandre. Noe er kjøpt for en billig penge, men barna har stor glede av disse smågavene og jeg blir også veldig glad for pakkene fra barn jeg er glad i, selv om innholdet ikke egentlig er så nyttig.

Det blir noe annet. Mine er for små til vennelaget ennå :)

Skrevet

Mine barn har 4 tante/onkel/søskenbarn familier. Og besteforeldre på begge sider.

Vi har derfor laget avtaler slik at vi unngår gaveberg. De fikk vel 6 gaver hver. Deriblant flere praktiske som klær.

Hvis dere synes det er for mye kan dere vel avtale med familien?

Anonymous poster hash: 8b2b5...e4e

Skrevet

Mine barn har 4 tante/onkel/søskenbarn familier. Og besteforeldre på begge sider.

Vi har derfor laget avtaler slik at vi unngår gaveberg. De fikk vel 6 gaver hver. Deriblant flere praktiske som klær.

Det der høres bare trist ut. Greit nok at man ikke trenger et gaveberg, men deres restriksjoner er rett og slett trist.

Anonymous poster hash: 4ee6f...492

Skrevet

Det der høres bare trist ut. Greit nok at man ikke trenger et gaveberg, men deres restriksjoner er rett og slett trist.

Trist med 6 gaver??? Oj, noen som er materialistisk og bortskjemt her...

Skrevet

Masse gaver her også, men ungene var overlykkelige, vi ryddet bort leker de ikke bruker mer forrige uke. De ble kjørt til bedehuset her , som tar det med til østeuropa.

I hele dag har de lekt og bygd og styrt med de nye tingene😊

Hele gjengen her har lagt puslespill sammen, spilt brettspill,bygd lego, satt inn batterier og sydd.

Vært en super dag, ungene er perlevenner(for engangsskyld) , deilig med late romjulsdager med familien.

Skrevet

Vil nok heller si at du har dratt det altfor langt andre veien! Det er totalt unødvendig med 20 gaver, men seks gaver og flere av de er såkalt nyttige er trist og stusselig. Du må gjerne mene at mitt barn er bortskjemt som får flere gaver, men der er jeg ikke enig med deg. Og takk og lov så er det ikke du som er eier av fasiten når det kommer til om noen er bortskjemt eller ikke.

Skrevet

Vil nok heller si at du har dratt det altfor langt andre veien! Det er totalt unødvendig med 20 gaver, men seks gaver og flere av de er såkalt nyttige er trist og stusselig. Du må gjerne mene at mitt barn er bortskjemt som får flere gaver, men der er jeg ikke enig med deg. Og takk og lov så er det ikke du som er eier av fasiten når det kommer til om noen er bortskjemt eller ikke.

Men du eier fasiten for hva som er trist når det gjelder antall gaver???

Selvmotsigende.

Barna mine var forøvrig superfornøyde, så om det er trist eller ikke aner ikke du noe som helst om.

Skrevet

Er enig. 6 gaver og deriblant praktiske ting høres faktisk litt lite ut.

Anonymous poster hash: d6fdc...52e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...