Gå til innhold

bilsete ombord i fly

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva du vil med denne tråden. Du spør om noen vet og nå har du fått svar fra to i bransjen som faktisk vet hvordan det funker i praksis, men du vet tydeligvis best likevel. God tur med bilsetet ditt😂

Anonymous poster hash: 23199...2a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg ville var å høre fra de som har erfaring med å ha setet med da jeg VET at det er lov og mulig og faktisk også sikrere. Men mye feil info ute og går ang dette til og med blant piloter (hvis det er sant at du er pilot da) og utrolig mange som er ivrige på å fortelle meg at det ikke går. Bare glem det dere, jeg har funnet ut av det meste på egenhånd nå, så det skal nok ordne seg. Både sas og Norwegian sier det er lov og i USA oppfordres man til å bruke sete pga sikkerhet.

Skrevet

Den spedbarnsselen man fester i sitt eget belte og har ungen på fanget er forresten tragisk, tenk hvordan barnet blir most av den voksne sin kropp i en evt brå bremsing da.

Skrevet

Men da har de jo ikke peiling og nekter uten grunn. Det er plass til stolen og det er sikrere for barna.

Sikrere for barna??? Vel, hvis flyet styrter så vil nok ikke det setet hjelpe ungen noe særlig... Har aldri sett så store barn i slike seter på fly, -tror for så vidt at det hadde sett ganske komisk ut... 😂

Anonymous poster hash: bd087...382

Skrevet

Den spedbarnsselen man fester i sitt eget belte og har ungen på fanget er forresten tragisk, tenk hvordan barnet blir most av den voksne sin kropp i en evt brå bremsing da.

Brå bremsning av et fly??? Hjelpe meg, dette blir bare mer og mer latterlig...

Skrevet

Har aldri sett et sånt sete på fly så beveger meg kanskje på dypt vann nå.. Men hvordan har du tenkt til å feste det setet i flystolen? Bare med magebeltet? Vil ikke det gjøre at stolen kan tippe framover i en evt brems på flyplassen? Ser ikke for meg at det er spesielt trygt..

Anonymous poster hash: 49650...9e0

Skrevet (endret)

Brå bremsning av et fly??? Hjelpe meg, dette blir bare mer og mer latterlig...

Hehe... Bremser flyet så kraftig så er det fordi det har kræsjet og da er det knekkende likegyldig om barnet sitter i et sånt sete eller ei.... Kan skjønne at man vil ha med setet inn for å sikre at det ikke blir ødelagt, men det vil ha null niks å si i en kollisjon så det er et tåpelig argument... Endret av Guttemamma75
Skrevet

Dette er noe av det dummeste jeg har lest her inne. Barnesete i fly fordi det er sikrere? Æh... Å fly er en av de aller tryggeste måtene å reise på, men skjer det først en ulykke, så kan du ha barnesete så mye du orker, det hjelper ikke det minste grann.

Men du vet tydeligvis best, jeg ønsker deg bare riktig god tur og lykke til. Det er vel tvilsomt om du kommer lengre enn til flyplassen, stabeist som du er.

Anonymous poster hash: 97c04...c24

Skrevet

Dwt er ikke noe latterlig med det nei.Hvis det f.eks blir en litt hard landing med litt voldsom oppbremsing så vil selvsagt en unge som sitter i et barnesete klare seg langt bedre enn en som sitter i et sete beregnet på voksne med et magebelte og garantert bedre enn et spedbarn på fanget, det er det liten tvil om. Nå går heldigvis de aller fleste landinger veldig greit da, akkurat som de aller fleste bilturer også går helt greit. Grunnen til at jeg skal ha med setet er som sagt flere ganger allerede at jeg trenger det på destinasjonen og at det blir en langt enklere og mer behagelig flytur når barnet sitter i setet sitt. Jeg hadde ikke tenkt til å skrive så mye om dette, var bare ute etter noen råd fra de som har gjort det og tro det eller ei men det er faktisk endel som gjør det, det leies til og med ut traller til å trille setet til gate med! Jeg ble bare så fascinert over hvor mange som svarte på akkurat dette bare for å fortelle meg at dette er tull og umulig. Jeg har som sagt over nå funnet ut det jeg trengte å vite via luftfartstilsynet og barnombord.no, så nå trenger jeg ikke flere beskjeder fra dere som tror at dette ikke går an, men tusen takk for deres engasjement!

Skrevet

Dwt er ikke noe latterlig med det nei.Hvis det f.eks blir en litt hard landing med litt voldsom oppbremsing så vil selvsagt en unge som sitter i et barnesete klare seg langt bedre enn en som sitter i et sete beregnet på voksne med et magebelte og garantert bedre enn et spedbarn på fanget, det er det liten tvil om. Nå går heldigvis de aller fleste landinger veldig greit da, akkurat som de aller fleste bilturer også går helt greit. Grunnen til at jeg skal ha med setet er som sagt flere ganger allerede at jeg trenger det på destinasjonen og at det blir en langt enklere og mer behagelig flytur når barnet sitter i setet sitt. Jeg hadde ikke tenkt til å skrive så mye om dette, var bare ute etter noen råd fra de som har gjort det og tro det eller ei men det er faktisk endel som gjør det, det leies til og med ut traller til å trille setet til gate med! Jeg ble bare så fascinert over hvor mange som svarte på akkurat dette bare for å fortelle meg at dette er tull og umulig. Jeg har som sagt over nå funnet ut det jeg trengte å vite via luftfartstilsynet og barnombord.no, så nå trenger jeg ikke flere beskjeder fra dere som tror at dette ikke går an, men tusen takk for deres engasjement!

Vi imøteser rapport i etterkant.

Anonymous poster hash: 97c04...c24

Skrevet

Ja det tror jeg på for dette engasjerte mange! God jul alle sammen!

• 7 måneder senere...
Skrevet

Vi tenker å ha med samme bilstolen til vår sønn når han er rett over to år. Hvordan gikk det med dere når dere reiste?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...