Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #1 Skrevet 22. desember 2015 Når kan jeg putte dem i oppvaskmaskinen før steriliserng istedet? Anonymous poster hash: 01a34...ee8
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #2 Skrevet 22. desember 2015 4mnd? Da er de jo begynt med litt smaksprøver mange. Anonymous poster hash: 6b361...10a
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #3 Skrevet 22. desember 2015 Lei det vaskestyret selv. Leser at de kan gå i oppvaskmaskinen etter baby er 6 mnd. Men at flaskesmokkene skal sterilisere uansett. Men hvis du skal sterilisere dem etter oppvaskmaskinen kan de sikkert vaskes der før 6 mnd. Anonymous poster hash: f2fd1...b52
Plutselig_gravid Skrevet 22. desember 2015 #4 Skrevet 22. desember 2015 Jeg sluttet med det da baby var 2-3 mnd.
4barns mor Skrevet 22. desember 2015 #5 Skrevet 22. desember 2015 Vasker de i oppvsskmaskinen, men koker de etterpå
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #6 Skrevet 22. desember 2015 Jeg sluttet med det da baby var 2-3 mnd.Var det etter anbefaling fra noen eller bare noe du bestemte deg for selv? Anonymous poster hash: 01a34...ee8
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #7 Skrevet 22. desember 2015 4mnd? Da er de jo begynt med litt smaksprøver mange.Anonymous poster hash: 6b361...10a Hva mener du.. Anonymous poster hash: 01a34...ee8
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #8 Skrevet 22. desember 2015 Lei det vaskestyret selv. Leser at de kan gå i oppvaskmaskinen etter baby er 6 mnd. Men at flaskesmokkene skal sterilisere uansett. Men hvis du skal sterilisere dem etter oppvaskmaskinen kan de sikkert vaskes der før 6 mnd.Anonymous poster hash: f2fd1...b52 Ja, de skal i sterilisatoren etterpå, er bare lei av å stå og skrubbe 20 min 2-3 ganger daglig og jeg har 10 flasker. Anonymous poster hash: 01a34...ee8
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #9 Skrevet 22. desember 2015 Vasker de i oppvsskmaskinen, men koker de etterpåOk..? Men jeg vet jo ikke hvor gammel babyen din er, når du startet med det osv Anonymous poster hash: 01a34...ee8
4barns mor Skrevet 22. desember 2015 #10 Skrevet 22. desember 2015 Det glemte jeg helt å skrive, han er 6 1/2 måned. Har gjort det ett par måneder
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #11 Skrevet 22. desember 2015 Kan det være nødvendig? Jeg mener, de bor jo ikke i sterile omgivelser, smokken er IKKE steril, puppen er IKKE steril, mammas fingre er IKKE sterile, babys fingre er IKKE sterile, de blir født i bæsj.. Jeg hadde nok ikke giddet å styre så veldig.. Anonymous poster hash: 09709...63f
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #12 Skrevet 22. desember 2015 Det glemte jeg helt å skrive, han er 6 1/2 måned. Har gjort det ett par månederOk Anonymous poster hash: 01a34...ee8
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #13 Skrevet 22. desember 2015 Vasker de i oppvsskmaskinen, men koker de etterpåOk..? Men jeg vet jo ikke hvor gammel babyen din er, når du startet med det osv Anonymous poster hash: 01a34...ee8 Tror det hun mener er at de kan vaskes i oppvaskmaskin fra begynnelsen av, så lenge de steriliseres etterpå. Det jeg hørte var vel at når barnet var begynt godt med å smake annen mat, fikk de i seg litt bakterier på den måten, og det var ikke nødvendig å sterilisere lengre. Steriliserte smokkene en stund til, men det gikk fort over til nøye håndvask av de. Anonymous poster hash: 69a3b...386
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #14 Skrevet 22. desember 2015 Kan det være nødvendig? Jeg mener, de bor jo ikke i sterile omgivelser, smokken er IKKE steril, puppen er IKKE steril, mammas fingre er IKKE sterile, babys fingre er IKKE sterile, de blir født i bæsj.. Jeg hadde nok ikke giddet å styre så veldig..Anonymous poster hash: 09709...63f Jeg vet. Babyen får garantert i seg bakterier og er vant til vår bakterieflora her hjemme. Men det er noe med de melkebakteriene som kan være farlig... Jeg skal til helsesøster straks så spør henne også, men hun sier mye rart så tar ikke alt hun sier for god fisk.. Anonymous poster hash: 01a34...ee8
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #15 Skrevet 22. desember 2015 Vasker de i oppvsskmaskinen, men koker de etterpåOk..? Men jeg vet jo ikke hvor gammel babyen din er, når du startet med det osv Anonymous poster hash: 01a34...ee8 Tror det hun mener er at de kan vaskes i oppvaskmaskin fra begynnelsen av, så lenge de steriliseres etterpå. Det jeg hørte var vel at når barnet var begynt godt med å smake annen mat, fikk de i seg litt bakterier på den måten, og det var ikke nødvendig å sterilisere lengre. Steriliserte smokkene en stund til, men det gikk fort over til nøye håndvask av de.Anonymous poster hash: 69a3b...386 Jeg steriliserer smokkene sjelden, glemmer dt rett og slett men melkebakteriene da? Anonymous poster hash: 01a34...ee8
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #16 Skrevet 22. desember 2015 Kan det være nødvendig? Jeg mener, de bor jo ikke i sterile omgivelser, smokken er IKKE steril, puppen er IKKE steril, mammas fingre er IKKE sterile, babys fingre er IKKE sterile, de blir født i bæsj.. Jeg hadde nok ikke giddet å styre så veldig..Anonymous poster hash: 09709...63f Det er mest pga melken. Gamle Melkebakterier er kjempe farlig. Og det hjelper ikke alltid å bare vaske de med såpe. Anonymous poster hash: 6aee8...cdc
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #17 Skrevet 22. desember 2015 Kan det være nødvendig? Jeg mener, de bor jo ikke i sterile omgivelser, smokken er IKKE steril, puppen er IKKE steril, mammas fingre er IKKE sterile, babys fingre er IKKE sterile, de blir født i bæsj.. Jeg hadde nok ikke giddet å styre så veldig..Anonymous poster hash: 09709...63f Det er mest pga melken. Gamle Melkebakterier er kjempe farlig. Og det hjelper ikke alltid å bare vaske de med såpe.Anonymous poster hash: 6aee8...cdc Hva mener du? Jeg mener at jeg hadde synes det var lettere å putte flaskene i oppvaskmaskinen og sterilisere etterpå. Tror ikke oppvaskmaskinen vasker dårligere enn meg, hmm Anonymous poster hash: 01a34...ee8
anonomous Skrevet 22. desember 2015 #18 Skrevet 22. desember 2015 Husker ikke hvor lenge jeg gjorde det, men jeg tar ingen sjanser. Det koster så lite, tar 5 min pr dag og i sterilisatoren i 6 min så jeg gjorde det så lenge som nødvendig. Men husker ikke anbefalingen..
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #19 Skrevet 22. desember 2015 Husker ikke hvor lenge jeg gjorde det, men jeg tar ingen sjanser. Det koster så lite, tar 5 min pr dag og i sterilisatoren i 6 min så jeg gjorde det så lenge som nødvendig. Men husker ikke anbefalingen..5 min? Jeg bruker 20x3 min..Har ti flasker, og bruker 1-2 min på hver flaske. Anonymous poster hash: 01a34...ee8
LivetErEnLek Skrevet 22. desember 2015 #20 Skrevet 22. desember 2015 Husker ikke hvor lenge jeg gjorde det, men jeg tar ingen sjanser. Det koster så lite, tar 5 min pr dag og i sterilisatoren i 6 min så jeg gjorde det så lenge som nødvendig. Men husker ikke anbefalingen..5 min? Jeg bruker 20x3 min..Har ti flasker, og bruker 1-2 min på hver flaske. Anonymous poster hash: 01a34...ee8 Bruker du 20 flasker I døgnet????
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #21 Skrevet 22. desember 2015 Står på babyverden at man kan begynne med oppvaskmaskin når babyen er 3 mnd, men at smokkene fortsatt må håndvaskes. Anonymous poster hash: 09709...63f
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #22 Skrevet 22. desember 2015 Men bruker du så mange flasker i døgnet? Har har vi 6 flasker, det har da stort sett holdt med vask en gang til dagen. 6 måltider i døgnet. Men så lenge du skyller dem i kaldt vann med en gang, for så å kjøre de en gang i maskina, så sterilisere så går nok det fint. Da blir de jo sterilisert. Men man kan ikke sammenligne andre bakterier med melkebakerier. Den kan være kjempefarlig for små babyer. Så det har ingenting med at de skal vokse opp i et sterilt miljø osv. Flaskevask er det veldig viktig at man er nøye på. Anonymous poster hash: f2fd1...b52
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #23 Skrevet 22. desember 2015 Husker ikke hvor lenge jeg gjorde det, men jeg tar ingen sjanser. Det koster så lite, tar 5 min pr dag og i sterilisatoren i 6 min så jeg gjorde det så lenge som nødvendig. Men husker ikke anbefalingen..5 min? Jeg bruker 20x3 min..Har ti flasker, og bruker 1-2 min på hver flaske. Anonymous poster hash: 01a34...ee8 Bruker du 20 flasker I døgnet???? Jeg vet ikke hvordan det skjer, men i natt fra 00-07 har jeg brukt 6 flasker. Jeg må være en zombie, husker ikke at baby spiste mer enn 3 ganger. Anonymous poster hash: 01a34...ee8
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #24 Skrevet 22. desember 2015 Står på babyverden at man kan begynne med oppvaskmaskin når babyen er 3 mnd, men at smokkene fortsatt må håndvaskes. Anonymous poster hash: 09709...63f Ok 5 uker til da Anonymous poster hash: 01a34...ee8
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #25 Skrevet 22. desember 2015 Men bruker du så mange flasker i døgnet? Har har vi 6 flasker, det har da stort sett holdt med vask en gang til dagen. 6 måltider i døgnet. Men så lenge du skyller dem i kaldt vann med en gang, for så å kjøre de en gang i maskina, så sterilisere så går nok det fint. Da blir de jo sterilisert. Men man kan ikke sammenligne andre bakterier med melkebakerier. Den kan være kjempefarlig for små babyer. Så det har ingenting med at de skal vokse opp i et sterilt miljø osv. Flaskevask er det veldig viktig at man er nøye på.Anonymous poster hash: f2fd1...b52 Jeg vet ikke hvordan det skjer, men jeg har ti flasker og vasker mye. Anonymous poster hash: 01a34...ee8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå