skinnfilla Skrevet 22. desember 2015 #26 Skrevet 22. desember 2015 Da tror jeg skolen må se litt på hvor late de er, for vanlig grøtris er det ikke noe problem å få tak i. Det er den snartkokte som er tom. Så hvis man bare gidder å koke litt mer enn fem minutter så... Anonymous poster hash: 5a1be...300 Har du prøvd å stå å røre i kjeler med grøtete til la oss si 50-60 barn? Det er faktisk ikke bare bare å stå å røre i timesvis Anonymous poster hash: 2897b...903 Som industrikokk så har jeg kokt risgrøt hver lørdag i 4 år... Til et sykehjem. Går fint det.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #27 Skrevet 22. desember 2015 Takket være priskrigen har flere familier bedre råd denne julen ❤🎅🎄 Anonymous poster hash: af676...f19
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #28 Skrevet 22. desember 2015 Vi hadde samme problem i vår barnehage. Hadde bestilt ferdig grøt som bare skulle varmes. Vi bestilte i oktober med levering forrige uke, men Tine var helt tom og klarer ikke å produsere nok. Storcash som noen nevnte var også helt tomme. Helt utrolig... Anonymous poster hash: 2897b...903 Men den grauten er der jo ikkje priskrig på... Jo, det er det... Hvem tror du eier Fjordland bl.a.?? Anonymous poster hash: 6a7b8...e89
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #29 Skrevet 22. desember 2015 Takket være priskrigen har flere familier bedre råd denne julen ❤🎅🎄 Anonymous poster hash: af676...f19 Og takket være sanne priskrig kan de vente seg et svært strammere matbudsjett fra ca februar. Kjekt det. Anonymous poster hash: 6a7b8...e89
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #30 Skrevet 22. desember 2015 Her i området har all risen på kiwi og rema vært med på priskrigen, så disse butikkene er tomme. Meny som jeg jobber på har nok til julen ringes inn, om ikke folk plutselig tar helt av. Pepperkakedeig har vi klart å spore opp også, vi har klart å få en lokal baker til å lage for oss. De har aldri solgt pepperkakedeig før, men i år selges det dyrt og som varmt hvetbrød. Skjønner meg ikke på folk at de ikke lager den istede, men men.. Men fryktlig dårlig planlegging fra skolens side, de som jobber på skolen har vel vist om denne priskrigen og burde ha tnkt over dette litt tidligere. Burde ikke så mye tanktegang til syns jeg. Og tine har ingen problemer med å skaffe ferdig grøt her hvertfall. Anonymous poster hash: 9a051...0e0 Det handler ikke nødvendigvis om dårlig planlegging. - ikke alle bor på steder med flust av matbutikken og velge mellom - det er ikke kun ferdiggrøt det er priskrig på. Her hvor vi bor er alle butikker tomme for både ferdiggrøt og snarkokt grøt - skolen her bestiller alltid ferdig grøt fra Tine. Det gjorde vi i år også - tidlig i november. For 1,5 uke siden fikk vi beskjed om at de ikke kunne levere likevel - barnehagen her bestiller alltid ferdig varmet grøt fra kantinen på sykehjemmet. Vi har grøtfesten ute i skogen. Før helgen ringte sykehjemmet og beklaget at de ikke kunne levere Frode deres leverandør av grøtfesten praktisk talt var tomme og det lille sykehjemmet hadde igjen ville de spare til de gamle på julaften......, - det er mulig noen her synes det er helt greit og uproblematisk å koke grøt til f.eks 300 elever. Her har hverken skolen eller barnehagen fasiliteter til den type matlaging. Vi har rett og slett ikke store nok kjeller til å koke melkemat eller nok kokeplater til å lage så mye. Dessuten kan sikkert de fleste tenke seg hvordan det er å røre i grøtkjeler så store. Rekk opp handa de som klarer å la være å svi grøten!! Herregud. Snakk om å finne på unnskyldninger. Ikke fasiliteter? De fleste skoler har da et skolekjøkken. Og har dere så dårlig med kjeler er det helt sikkert noen foreldre som gjerne låner bort noen. Man trenger ikke spesielle kjeler for å koke grøt. Kok opp risen med vann og ha i mjølka etterpå så slipper dere å svi det. Og som du selv sier - det er den ferdige og snarkokte grøten som er tom. Anonymous poster hash: 5a1be...300
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #31 Skrevet 22. desember 2015 Dette er jo bare vås! Det er to kjeder som har priskrig, de får reise i en annen butikk. Anonymous poster hash: d8934...444 Og når folk hamstrer og tømmer hyllene i disse to kjedene, slik at de stadig må bestille inn nye varer. Hva tror du skjer da?? Jo, da går leverandør tom, skjønner du. Og DET går ut over de andre butikkene. Anonymous poster hash: 6a7b8...e89
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #32 Skrevet 22. desember 2015 Dette er jo bare vås! Det er to kjeder som har priskrig, de får reise i en annen butikk. Anonymous poster hash: d8934...444 Og når folk hamstrer og tømmer hyllene i disse to kjedene, slik at de stadig må bestille inn nye varer. Hva tror du skjer da?? Jo, da går leverandør tom, skjønner du. Og DET går ut over de andre butikkene. Anonymous poster hash: 6a7b8...e89
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #33 Skrevet 22. desember 2015 Da tror jeg skolen må se litt på hvor late de er, for vanlig grøtris er det ikke noe problem å få tak i. Det er den snartkokte som er tom. Så hvis man bare gidder å koke litt mer enn fem minutter så... Anonymous poster hash: 5a1be...300 Det kan du gjerne gidde hjemme, her er det vel snakk om hvilke ressurser og tid man har tilgjengelig. Anonymous poster hash: ffc65...d36
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #34 Skrevet 22. desember 2015 Priskrigen er dum, umoralsk, uforsvarlig og tåpelig. Og det samme kan sies om sauene som hamstrer. Anonymous poster hash: d93b1...770
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #35 Skrevet 22. desember 2015 Ikke noe problem å få tak i grøt her jeg bor. Både hurtigkokt, langkokt og ferdiggrøt. Kan hende Rema og Kiwi er tomme, det vet jeg ikke, men vi har flere butikker som kan levere. Kjøpte både det ene og det andre bare i går. Anonymous poster hash: 367f7...9f9
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #36 Skrevet 22. desember 2015 Priskrigen er dum, umoralsk, uforsvarlig og tåpelig. Og det samme kan sies om sauene som hamstrer. Anonymous poster hash: d93b1...770 Sauer? Sauer kan ikke gå i matbutikken. Regner med du mente samer. Anonymous poster hash: 4a9e9...08c
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #37 Skrevet 22. desember 2015 Jeg har 30 pakker grøtris i skapet Anonymous poster hash: 543d9...11a hvorfor det!? Anonymous poster hash: 4a9e9...08c Litt for at du skal ha noe å spørre om... Men mest fordi jeg og jentungen spiser grøt til lunsj hveeeeer søndag uten unntak Og så kommer det 30 familiemedlemmer på grøtfest her i morgen, og så skal det lages riskrem til 2 familieselskaper med 20-30 personer per selskap. Anonymous poster hash: 543d9...11a
Kamomille Skrevet 22. desember 2015 #38 Skrevet 22. desember 2015 Her i området har all risen på kiwi og rema vært med på priskrigen, så disse butikkene er tomme. Meny som jeg jobber på har nok til julen ringes inn, om ikke folk plutselig tar helt av. Pepperkakedeig har vi klart å spore opp også, vi har klart å få en lokal baker til å lage for oss. De har aldri solgt pepperkakedeig før, men i år selges det dyrt og som varmt hvetbrød. Skjønner meg ikke på folk at de ikke lager den istede, men men.. Men fryktlig dårlig planlegging fra skolens side, de som jobber på skolen har vel vist om denne priskrigen og burde ha tnkt over dette litt tidligere. Burde ikke så mye tanktegang til syns jeg. Og tine har ingen problemer med å skaffe ferdig grøt her hvertfall. Anonymous poster hash: 9a051...0e0 Det handler ikke nødvendigvis om dårlig planlegging.- ikke alle bor på steder med flust av matbutikken og velge mellom - det er ikke kun ferdiggrøt det er priskrig på. Her hvor vi bor er alle butikker tomme for både ferdiggrøt og snarkokt grøt - skolen her bestiller alltid ferdig grøt fra Tine. Det gjorde vi i år også - tidlig i november. For 1,5 uke siden fikk vi beskjed om at de ikke kunne levere likevel - barnehagen her bestiller alltid ferdig varmet grøt fra kantinen på sykehjemmet. Vi har grøtfesten ute i skogen. Før helgen ringte sykehjemmet og beklaget at de ikke kunne levere Frode deres leverandør av grøtfesten praktisk talt var tomme og det lille sykehjemmet hadde igjen ville de spare til de gamle på julaften......, - det er mulig noen her synes det er helt greit og uproblematisk å koke grøt til f.eks 300 elever. Her har hverken skolen eller barnehagen fasiliteter til den type matlaging. Vi har rett og slett ikke store nok kjeller til å koke melkemat eller nok kokeplater til å lage så mye. Dessuten kan sikkert de fleste tenke seg hvordan det er å røre i grøtkjeler så store. Rekk opp handa de som klarer å la være å svi grøten!! Herregud. Snakk om å finne på unnskyldninger. Ikke fasiliteter? De fleste skoler har da et skolekjøkken. Og har dere så dårlig med kjeler er det helt sikkert noen foreldre som gjerne låner bort noen. Man trenger ikke spesielle kjeler for å koke grøt. Kok opp risen med vann og ha i mjølka etterpå så slipper dere å svi det. Og som du selv sier - det er den ferdige og snarkokte grøten som er tom. Anonymous poster hash: 5a1be...300 Vel, skolekjøkkenet hos oss er under oppussing. Så nå for tiden har hele skolen EN komfyr. Den står på lærerværelset. Og nei, det er ikke sånn at alle skoler har et fancy, stort skolekjøkken. Vår skole har vanligvis ett skolekjøkken, men tre komfyren med gammeldagse kokeplater. To plater på hver komfyr! Vi har ikke store kjeler, kun ordinære jeger som ungene bruker når de er her i små grupper og lager mat til seg selv. Forøvrig er det ikke plass til disse gedigne kjeldene på komfyrene heller..... Barnehagen vår har ett kjøkken med EN komfyr! Skal du koke grøt til 300 stykker med disse fasilitetene, så må du jobbe en stund altså Ingen lærere er å avse til en slik jobb. Noen foreldre tar seg fri fra jobb for å være med på servering av grøt. Det er ikke sånn at en hel sjokk av foreldre kan plutselig ta seg fri for å koke grøt en hel dag.......
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #39 Skrevet 22. desember 2015 Her i området har all risen på kiwi og rema vært med på priskrigen, så disse butikkene er tomme. Meny som jeg jobber på har nok til julen ringes inn, om ikke folk plutselig tar helt av. Pepperkakedeig har vi klart å spore opp også, vi har klart å få en lokal baker til å lage for oss. De har aldri solgt pepperkakedeig før, men i år selges det dyrt og som varmt hvetbrød. Skjønner meg ikke på folk at de ikke lager den istede, men men.. Men fryktlig dårlig planlegging fra skolens side, de som jobber på skolen har vel vist om denne priskrigen og burde ha tnkt over dette litt tidligere. Burde ikke så mye tanktegang til syns jeg. Og tine har ingen problemer med å skaffe ferdig grøt her hvertfall. Anonymous poster hash: 9a051...0e0 Det handler ikke nødvendigvis om dårlig planlegging.- ikke alle bor på steder med flust av matbutikken og velge mellom - det er ikke kun ferdiggrøt det er priskrig på. Her hvor vi bor er alle butikker tomme for både ferdiggrøt og snarkokt grøt - skolen her bestiller alltid ferdig grøt fra Tine. Det gjorde vi i år også - tidlig i november. For 1,5 uke siden fikk vi beskjed om at de ikke kunne levere likevel - barnehagen her bestiller alltid ferdig varmet grøt fra kantinen på sykehjemmet. Vi har grøtfesten ute i skogen. Før helgen ringte sykehjemmet og beklaget at de ikke kunne levere Frode deres leverandør av grøtfesten praktisk talt var tomme og det lille sykehjemmet hadde igjen ville de spare til de gamle på julaften......, - det er mulig noen her synes det er helt greit og uproblematisk å koke grøt til f.eks 300 elever. Her har hverken skolen eller barnehagen fasiliteter til den type matlaging. Vi har rett og slett ikke store nok kjeller til å koke melkemat eller nok kokeplater til å lage så mye. Dessuten kan sikkert de fleste tenke seg hvordan det er å røre i grøtkjeler så store. Rekk opp handa de som klarer å la være å svi grøten!! Herregud. Snakk om å finne på unnskyldninger. Ikke fasiliteter? De fleste skoler har da et skolekjøkken. Og har dere så dårlig med kjeler er det helt sikkert noen foreldre som gjerne låner bort noen. Man trenger ikke spesielle kjeler for å koke grøt. Kok opp risen med vann og ha i mjølka etterpå så slipper dere å svi det. Og som du selv sier - det er den ferdige og snarkokte grøten som er tom. Anonymous poster hash: 5a1be...300 Vel, skolekjøkkenet hos oss er under oppussing. Så nå for tiden har hele skolen EN komfyr. Den står på lærerværelset.Og nei, det er ikke sånn at alle skoler har et fancy, stort skolekjøkken. Vår skole har vanligvis ett skolekjøkken, men tre komfyren med gammeldagse kokeplater. To plater på hver komfyr! Vi har ikke store kjeler, kun ordinære jeger som ungene bruker når de er her i små grupper og lager mat til seg selv. Forøvrig er det ikke plass til disse gedigne kjeldene på komfyrene heller..... Barnehagen vår har ett kjøkken med EN komfyr! Skal du koke grøt til 300 stykker med disse fasilitetene, så må du jobbe en stund altså Ingen lærere er å avse til en slik jobb. Noen foreldre tar seg fri fra jobb for å være med på servering av grøt. Det er ikke sånn at en hel sjokk av foreldre kan plutselig ta seg fri for å koke grøt en hel dag....... Her er det litt for mange "tilfeldigheter" til at jeg tror dette er sant. Ikke nok med at det er priskrig, men selvfølgelig er skolekjøkkenet under ippussing akkurat nå. Og komfyrer med to plater på er vel ikke akkurat vanlig standard 😂 Anonymous poster hash: 5a1be...300
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #40 Skrevet 22. desember 2015 Snakk om dårlig planlegging frå skulen si side! Dei har då hatt fleire veker på seg å kjøpe graut eller grautris. Eg var på grautfest to gonger i førre veke, og det var ikkje noko problem å få tak i graut. Dei sel for eksempel ferdig graut til ein overkommeleg pris på StorCash. Den kan ein berre varme opp i vassbad. Kven lagar graut på gamlemåten til 500 elevar? Dette har eg vanskeleg for å tru på. Du vet at man skal skrive på bokmål her? Anonymous poster hash: 293d0...19c Nei, det trenger man ikke. nynorsk er like bra. Anonymous poster hash: 44865...395 Jeg kan glatt ignorere alt som skrives på nynorsk, selv et innlegg som virker bra blir ødelagt for meg hvis den skrives på nynorsk- det trengs ikke 2 skriftspråk! I forhold til grøtfestene, det er tydelig at selv de som har bestilt tidlig ikke får ha festen så her er det jo noe som har gått veldig galt. Anonymous poster hash: 1f132...c4e
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #41 Skrevet 22. desember 2015 Anonym bruker, on 21 Dec 2015 - 22:44, said: Så får ikke barna på skolen den årlige grøtfesten i morgen - skolen fikk ikke tak i grøtris! Var en kjempe skuffet jente som kom hjem med lapp i ettermiddag, dette hadde hun gledet seg til i flere dager. Personlig fatter jeg virkelig ikke at det er mulig at folk virkelig tar helt av pga denne priskrigen, at folk hamstrer grøtris, surkål og slike ting er langt over min fatteevne... Håper det er noen med skapet fullt av grøtris som fikk et snev av dårlig samvittighet da ungene kom hjem med lapp i dag :\ Anonymous poster hash: 82506...f6b Det er ikke alle andres feil. Det er dårlig planlegging av barnehagen. De kunne for øvrig også ha kastet seg på priskrig-tilbud, så ville de fått en billigere grøt de også ;-) Anonymous poster hash: e5ee9...803
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #42 Skrevet 22. desember 2015 Her i området har all risen på kiwi og rema vært med på priskrigen, så disse butikkene er tomme. Meny som jeg jobber på har nok til julen ringes inn, om ikke folk plutselig tar helt av. Pepperkakedeig har vi klart å spore opp også, vi har klart å få en lokal baker til å lage for oss. De har aldri solgt pepperkakedeig før, men i år selges det dyrt og som varmt hvetbrød. Skjønner meg ikke på folk at de ikke lager den istede, men men.. Men fryktlig dårlig planlegging fra skolens side, de som jobber på skolen har vel vist om denne priskrigen og burde ha tnkt over dette litt tidligere. Burde ikke så mye tanktegang til syns jeg. Og tine har ingen problemer med å skaffe ferdig grøt her hvertfall. Anonymous poster hash: 9a051...0e0 Det handler ikke nødvendigvis om dårlig planlegging.- ikke alle bor på steder med flust av matbutikken og velge mellom - det er ikke kun ferdiggrøt det er priskrig på. Her hvor vi bor er alle butikker tomme for både ferdiggrøt og snarkokt grøt - skolen her bestiller alltid ferdig grøt fra Tine. Det gjorde vi i år også - tidlig i november. For 1,5 uke siden fikk vi beskjed om at de ikke kunne levere likevel - barnehagen her bestiller alltid ferdig varmet grøt fra kantinen på sykehjemmet. Vi har grøtfesten ute i skogen. Før helgen ringte sykehjemmet og beklaget at de ikke kunne levere Frode deres leverandør av grøtfesten praktisk talt var tomme og det lille sykehjemmet hadde igjen ville de spare til de gamle på julaften......, - det er mulig noen her synes det er helt greit og uproblematisk å koke grøt til f.eks 300 elever. Her har hverken skolen eller barnehagen fasiliteter til den type matlaging. Vi har rett og slett ikke store nok kjeller til å koke melkemat eller nok kokeplater til å lage så mye. Dessuten kan sikkert de fleste tenke seg hvordan det er å røre i grøtkjeler så store. Rekk opp handa de som klarer å la være å svi grøten!! Herregud. Snakk om å finne på unnskyldninger. Ikke fasiliteter? De fleste skoler har da et skolekjøkken. Og har dere så dårlig med kjeler er det helt sikkert noen foreldre som gjerne låner bort noen. Man trenger ikke spesielle kjeler for å koke grøt. Kok opp risen med vann og ha i mjølka etterpå så slipper dere å svi det. Og som du selv sier - det er den ferdige og snarkokte grøten som er tom. Anonymous poster hash: 5a1be...300 Vel, skolekjøkkenet hos oss er under oppussing. Så nå for tiden har hele skolen EN komfyr. Den står på lærerværelset.Og nei, det er ikke sånn at alle skoler har et fancy, stort skolekjøkken. Vår skole har vanligvis ett skolekjøkken, men tre komfyren med gammeldagse kokeplater. To plater på hver komfyr! Vi har ikke store kjeler, kun ordinære jeger som ungene bruker når de er her i små grupper og lager mat til seg selv. Forøvrig er det ikke plass til disse gedigne kjeldene på komfyrene heller..... Barnehagen vår har ett kjøkken med EN komfyr! Skal du koke grøt til 300 stykker med disse fasilitetene, så må du jobbe en stund altså Ingen lærere er å avse til en slik jobb. Noen foreldre tar seg fri fra jobb for å være med på servering av grøt. Det er ikke sånn at en hel sjokk av foreldre kan plutselig ta seg fri for å koke grøt en hel dag....... Her er det litt for mange "tilfeldigheter" til at jeg tror dette er sant. Ikke nok med at det er priskrig, men selvfølgelig er skolekjøkkenet under ippussing akkurat nå. Og komfyrer med to plater på er vel ikke akkurat vanlig standard Anonymous poster hash: 5a1be...300 Nei, det eier selvfølgelig ikke standard!! Nettopp derfor er det under oppussing. Hele skolen vår har vært under oppussing og påbygging i snart 1,5 år nå. Påbyggingen var ferdig til skolestart i går. Nå driver vi med innvendig oppussing. Først ble lærerværelset og klasserom tatt, deretter overflater i gymsal. Skolekjøkken og sløydsal var nederst på prioriteringslisten - sammen med toaletter. Du må gjerne tro at det ikke er tilfelle. Men du burde kanskje ta deg en tur rundt å se hvor dårlig stelt det er med endel skolebygg rundt omkring i landet....... Mange skoler har ikke hverken skolekjøkken eller gymsal engang! Anonymous poster hash: 931c0...0b1
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #43 Skrevet 22. desember 2015 Takket være priskrigen har flere familier bedre råd denne julen ❤🎅🎄 Anonymous poster hash: af676...f19 Ta og les denne du... http://nyemeninger.no/alle_meninger/cat1003/subcat1010/thread315764/#post_315764 Anonymous poster hash: c0ab4...78f
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #44 Skrevet 22. desember 2015 Her i området har all risen på kiwi og rema vært med på priskrigen, så disse butikkene er tomme. Meny som jeg jobber på har nok til julen ringes inn, om ikke folk plutselig tar helt av. Pepperkakedeig har vi klart å spore opp også, vi har klart å få en lokal baker til å lage for oss. De har aldri solgt pepperkakedeig før, men i år selges det dyrt og som varmt hvetbrød. Skjønner meg ikke på folk at de ikke lager den istede, men men.. Men fryktlig dårlig planlegging fra skolens side, de som jobber på skolen har vel vist om denne priskrigen og burde ha tnkt over dette litt tidligere. Burde ikke så mye tanktegang til syns jeg. Og tine har ingen problemer med å skaffe ferdig grøt her hvertfall. Anonymous poster hash: 9a051...0e0 Det handler ikke nødvendigvis om dårlig planlegging. - ikke alle bor på steder med flust av matbutikken og velge mellom - det er ikke kun ferdiggrøt det er priskrig på. Her hvor vi bor er alle butikker tomme for både ferdiggrøt og snarkokt grøt - skolen her bestiller alltid ferdig grøt fra Tine. Det gjorde vi i år også - tidlig i november. For 1,5 uke siden fikk vi beskjed om at de ikke kunne levere likevel - barnehagen her bestiller alltid ferdig varmet grøt fra kantinen på sykehjemmet. Vi har grøtfesten ute i skogen. Før helgen ringte sykehjemmet og beklaget at de ikke kunne levere Frode deres leverandør av grøtfesten praktisk talt var tomme og det lille sykehjemmet hadde igjen ville de spare til de gamle på julaften......, - det er mulig noen her synes det er helt greit og uproblematisk å koke grøt til f.eks 300 elever. Her har hverken skolen eller barnehagen fasiliteter til den type matlaging. Vi har rett og slett ikke store nok kjeller til å koke melkemat eller nok kokeplater til å lage så mye. Dessuten kan sikkert de fleste tenke seg hvordan det er å røre i grøtkjeler så store. Rekk opp handa de som klarer å la være å svi grøten!! Herregud. Snakk om å finne på unnskyldninger. Ikke fasiliteter? De fleste skoler har da et skolekjøkken. Og har dere så dårlig med kjeler er det helt sikkert noen foreldre som gjerne låner bort noen. Man trenger ikke spesielle kjeler for å koke grøt. Kok opp risen med vann og ha i mjølka etterpå så slipper dere å svi det. Og som du selv sier - det er den ferdige og snarkokte grøten som er tom. Anonymous poster hash: 5a1be...300 Her er den vanlige grøten og utsolgt.Vært i en haug med butikker uten å få tak i grøt Anonymous poster hash: 65554...50b
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #45 Skrevet 22. desember 2015 Snakk om dårlig planlegging frå skulen si side! Dei har då hatt fleire veker på seg å kjøpe graut eller grautris. Eg var på grautfest to gonger i førre veke, og det var ikkje noko problem å få tak i graut. Dei sel for eksempel ferdig graut til ein overkommeleg pris på StorCash. Den kan ein berre varme opp i vassbad. Kven lagar graut på gamlemåten til 500 elevar? Dette har eg vanskeleg for å tru på. Du vet at man skal skrive på bokmål her? Anonymous poster hash: 293d0...19c Nei, det trenger man ikke. nynorsk er like bra. Anonymous poster hash: 44865...395 Jeg kan glatt ignorere alt som skrives på nynorsk, selv et innlegg som virker bra blir ødelagt for meg hvis den skrives på nynorsk- det trengs ikke 2 skriftspråk! I forhold til grøtfestene, det er tydelig at selv de som har bestilt tidlig ikke får ha festen så her er det jo noe som har gått veldig galt. Anonymous poster hash: 1f132...c4e Flaks at det ikkje er du som bestemmer kor mange skriftspråk me skal ha då. Du må jo vere mindre smart om du verkeleg ikkje forstår norsk (gitt at du er fødd her då, utlendingar blir noko anna). Anonymous poster hash: 8ddf6...e70
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #46 Skrevet 22. desember 2015 Anonym bruker, on 21 Dec 2015 - 22:44, said: Så får ikke barna på skolen den årlige grøtfesten i morgen - skolen fikk ikke tak i grøtris! Var en kjempe skuffet jente som kom hjem med lapp i ettermiddag, dette hadde hun gledet seg til i flere dager. Personlig fatter jeg virkelig ikke at det er mulig at folk virkelig tar helt av pga denne priskrigen, at folk hamstrer grøtris, surkål og slike ting er langt over min fatteevne... Håper det er noen med skapet fullt av grøtris som fikk et snev av dårlig samvittighet da ungene kom hjem med lapp i dag :\Anonymous poster hash: 82506...f6b Det er ikke alle andres feil. Det er dårlig planlegging av barnehagen. De kunne for øvrig også ha kastet seg på priskrig-tilbud, så ville de fått en billigere grøt de også ;-) Anonymous poster hash: e5ee9...803 Barnehagen skulle kastet seg på priskrigen??? Du vet at priskrigen har resultert i rasjonering, altså begrensning på hvor mye av en vare en person får lov til å kjøpe?! Her er det begrensning på en pakke grøtris pr person. Hvor mange ganger synes du de ansatte skal gå i butikken? Hvor mye tid synes du det er greit at de ansatte bruker på handling framfor tilsyn, lek og pedagogisk arbeid i barnehagen? Anonymous poster hash: 931c0...0b1
ulydia Skrevet 22. desember 2015 #47 Skrevet 22. desember 2015 Snakk om dårlig planlegging frå skulen si side! Dei har då hatt fleire veker på seg å kjøpe graut eller grautris. Eg var på grautfest to gonger i førre veke, og det var ikkje noko problem å få tak i graut. Dei sel for eksempel ferdig graut til ein overkommeleg pris på StorCash. Den kan ein berre varme opp i vassbad. Kven lagar graut på gamlemåten til 500 elevar? Dette har eg vanskeleg for å tru på. Du vet at man skal skrive på bokmål her? Anonymous poster hash: 293d0...19c Nei, det trenger man ikke. nynorsk er like bra. Anonymous poster hash: 44865...395 Jeg kan glatt ignorere alt som skrives på nynorsk, selv et innlegg som virker bra blir ødelagt for meg hvis den skrives på nynorsk- det trengs ikke 2 skriftspråk! I forhold til grøtfestene, det er tydelig at selv de som har bestilt tidlig ikke får ha festen så her er det jo noe som har gått veldig galt. Anonymous poster hash: 1f132...c4e Eg klarer heller ikkje lese innlegga til dei som ikkje kan bruke "i forhold til" på rett måte, så då står vi likt: Ingen av oss vil lese den andre sine innlegg. Eigentleg er det nok like greitt, då det ikkje verkar ut som du er ein person som har så mykje å melde som er av interesse for meg. Synd med grautfesten då, dersom det nå stemmer at det ikkje var mogleg å få tak i graut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå