Gå til innhold

Takket være priskrigen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så får ikke barna på skolen den årlige grøtfesten i morgen - skolen fikk ikke tak i grøtris!

Var en kjempe skuffet jente som kom hjem med lapp i ettermiddag, dette hadde hun gledet seg til i flere dager.

Personlig fatter jeg virkelig ikke at det er mulig at folk virkelig tar helt av pga denne priskrigen, at folk hamstrer grøtris, surkål og slike ting er langt over min fatteevne...

Håper det er noen med skapet fullt av grøtris som fikk et snev av dårlig samvittighet da ungene kom hjem med lapp i dag :\

Anonymous poster hash: 82506...f6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk om dårlig planlegging frå skulen si side! Dei har då hatt fleire veker på seg å kjøpe graut eller grautris.

Eg var på grautfest to gonger i førre veke, og det var ikkje noko problem å få tak i graut. Dei sel for eksempel ferdig graut til ein overkommeleg pris på StorCash. Den kan ein berre varme opp i vassbad. Kven lagar graut på gamlemåten til 500 elevar?

Dette har eg vanskeleg for å tru på.

Skrevet

Da tror jeg skolen må se litt på hvor late de er, for vanlig grøtris er det ikke noe problem å få tak i. Det er den snartkokte som er tom. Så hvis man bare gidder å koke litt mer enn fem minutter så...

Anonymous poster hash: 5a1be...300

Skrevet

Hmm.. Er det bare én butikk der dere bor?

Anonymous poster hash: 4a9e9...08c

Skrevet

Dette er jo bare vås! Det er to kjeder som har priskrig, de får reise i en annen butikk.

Anonymous poster hash: d8934...444

Skrevet

Da tror jeg skolen må se litt på hvor late de er, for vanlig grøtris er det ikke noe problem å få tak i. Det er den snartkokte som er tom. Så hvis man bare gidder å koke litt mer enn fem minutter så...

Her er det omvendt...

Anonymous poster hash: 108f3...792

Skrevet

Vi hadde samme problem i vår barnehage. Hadde bestilt ferdig grøt som bare skulle varmes. Vi bestilte i oktober med levering forrige uke, men Tine var helt tom og klarer ikke å produsere nok. Storcash som noen nevnte var også helt tomme. Helt utrolig...

Anonymous poster hash: 2897b...903

Skrevet

Har du prøvd å stå å røre i kjeler med grøtete til la oss si 50-60 barn? Det er faktisk ikke bare bare å stå å røre i timesvis

Skrevet

Vi hadde samme problem i vår barnehage. Hadde bestilt ferdig grøt som bare skulle varmes. Vi bestilte i oktober med levering forrige uke, men Tine var helt tom og klarer ikke å produsere nok. Storcash som noen nevnte var også helt tomme. Helt utrolig...

Er det virkelig så vanskelig å koke den grøten selv? Jaggu har latskapen kommet langt her i landet.

Skrevet

Har du prøvd å stå å røre i kjeler med grøtete til la oss si 50-60 barn? Det er faktisk ikke bare bare å stå å røre i timesvis

Vel... På skolen vår KOKES det grøt til grøtfesten hvert år ja. Og her er det ikke 50-60 elever men 300!

Skrevet

Men den grauten er der jo ikkje priskrig på...

Skrevet

Er det virkelig så vanskelig å koke den grøten selv? Jaggu har latskapen kommet langt her i landet.

Vi varmet opp grøt til ca 200 voksne og barn i barnehagen. Jeg var veldig glad for at vi hadde ferdig grøt da og slapp å koke alt fra bunn. Nesten umulig å ikke svi grøten når man lager til så mange.

Anonymous poster hash: 47862...1ea

Skrevet

Så får ikke barna på skolen den årlige grøtfesten i morgen - skolen fikk ikke tak i grøtris!

Var en kjempe skuffet jente som kom hjem med lapp i ettermiddag, dette hadde hun gledet seg til i flere dager.

Personlig fatter jeg virkelig ikke at det er mulig at folk virkelig tar helt av pga denne priskrigen, at folk hamstrer grøtris, surkål og slike ting er langt over min fatteevne...

Håper det er noen med skapet fullt av grøtris som fikk et snev av dårlig samvittighet da ungene kom hjem med lapp i dag :\

Anonymous poster hash: 82506...f6b

Hvem i all verden er så teit at de begynner å handle grøt rett før jul? Her har vi handlet julevarer i begynnelsen av desember. Ikke klag at det er tomt hvis dere ikke klarer å prioritere tiden!

Anonymous poster hash: b5782...752

Skrevet

Her i området har all risen på kiwi og rema vært med på priskrigen, så disse butikkene er tomme. Meny som jeg jobber på har nok til julen ringes inn, om ikke folk plutselig tar helt av.

Pepperkakedeig har vi klart å spore opp også, vi har klart å få en lokal baker til å lage for oss. De har aldri solgt pepperkakedeig før, men i år selges det dyrt og som varmt hvetbrød. Skjønner meg ikke på folk at de ikke lager den istede, men men..

Men fryktlig dårlig planlegging fra skolens side, de som jobber på skolen har vel vist om denne priskrigen og burde ha tnkt over dette litt tidligere. Burde ikke så mye tanktegang til syns jeg. Og tine har ingen problemer med å skaffe ferdig grøt her hvertfall.

Anonymous poster hash: 9a051...0e0

Skrevet

Jeg har 30 pakker grøtris i skapet 😂

Anonymous poster hash: 543d9...11a

Skrevet

På den lappen, burde skolen heller spurt om noen kunne bidra med grøtris, så hadde det nok ordnet seg ;)

Anonymous poster hash: c3f5c...21f
Skrevet

Skolen burde jo handlet billig grøt for lenge siden.

De kunne også bedt klassekontaktene samle inn 2-4 pakker grøtris fra hver klasse.

Syns skolen virker lite løsningsorientert.

Anonymous poster hash: c4298...7c9

Skrevet

Da er det sikkert noen foreldre som har hamstret mer enn de trenger, og som kan gi av sitt overskuddslager. Forøvrig ikke noe problem å koke grøt til mange hvis man lager den som dynegrøt. Jeg har lovet barna grøt i morgen, og håper virkelig jeg får tak i en pakke ris. I fjor var det smørkrise, lurer på hva utlendinger tenker om griske nordmenn som ribber butikker for varer som er satt ned noen kroner.

Anonymous poster hash: 8b82b...30f

Skrevet

Du trenger ikke røre i timesvis. Kok opp, pakk inn kjelen i aviser, dyner eller noe annet som isolerer godt og la den stå i 3-4 timer. Ha i litt salt og grøten er ferdig. Det er ikke stort mer jobb enn å varme opp ferdiggrøten. Du må bare starte litt tidligere.

Anonymous poster hash: 44865...395

Skrevet (endret)

Her i området har all risen på kiwi og rema vært med på priskrigen, så disse butikkene er tomme. Meny som jeg jobber på har nok til julen ringes inn, om ikke folk plutselig tar helt av.

Pepperkakedeig har vi klart å spore opp også, vi har klart å få en lokal baker til å lage for oss. De har aldri solgt pepperkakedeig før, men i år selges det dyrt og som varmt hvetbrød. Skjønner meg ikke på folk at de ikke lager den istede, men men..

Men fryktlig dårlig planlegging fra skolens side, de som jobber på skolen har vel vist om denne priskrigen og burde ha tnkt over dette litt tidligere. Burde ikke så mye tanktegang til syns jeg. Og tine har ingen problemer med å skaffe ferdig grøt her hvertfall. Anonymous poster hash: 9a051...0e0

Det handler ikke nødvendigvis om dårlig planlegging.

- ikke alle bor på steder med flust av matbutikken og velge mellom

- det er ikke kun ferdiggrøt det er priskrig på. Her hvor vi bor er alle butikker tomme for både ferdiggrøt og snarkokt grøt

- skolen her bestiller alltid ferdig grøt fra Tine. Det gjorde vi i år også - tidlig i november. For 1,5 uke siden fikk vi beskjed om at de ikke kunne levere likevel

- barnehagen her bestiller alltid ferdig varmet grøt fra kantinen på sykehjemmet. Vi har grøtfesten ute i skogen. Før helgen ringte sykehjemmet og beklaget at de ikke kunne levere Frode deres leverandør av grøtfesten praktisk talt var tomme og det lille sykehjemmet hadde igjen ville de spare til de gamle på julaften......,

- det er mulig noen her synes det er helt greit og uproblematisk å koke grøt til f.eks 300 elever. Her har hverken skolen eller barnehagen fasiliteter til den type matlaging. Vi har rett og slett ikke store nok kjeller til å koke melkemat eller nok kokeplater til å lage så mye. Dessuten kan sikkert de fleste tenke seg hvordan det er å røre i grøtkjeler så store. Rekk opp handa de som klarer å la være å svi grøten!!

Endret av kamomille
Skrevet

Jeg har 30 pakker grøtris i skapet Anonymous poster hash: 543d9...11a

hvorfor det!?

Anonymous poster hash: 4a9e9...08c

Skrevet

Snakk om dårlig planlegging frå skulen si side! Dei har då hatt fleire veker på seg å kjøpe graut eller grautris.

Eg var på grautfest to gonger i førre veke, og det var ikkje noko problem å få tak i graut. Dei sel for eksempel ferdig graut til ein overkommeleg pris på StorCash. Den kan ein berre varme opp i vassbad. Kven lagar graut på gamlemåten til 500 elevar?

Du vet at man skal skrive på bokmål her?

Anonymous poster hash: 293d0...19c

Skrevet

Nei, det trenger man ikke. nynorsk er like bra.

Anonymous poster hash: 44865...395

Skrevet

Da har skolen planlagt utrolig dårlig rett og slett.

Skolen her bestiller ferdig grøt som bare varmes opp igjen rett fra et firma, samme gjør barnehagen så det hadde finnes andre alternativer om de bare hadde vært ute i god nok tid.

Greit at skolen ikke klarer å ordne dette men de burde i det minste ha gitt beskjed tidligere og eventuelt funnet et alternativ slik at barna hadde noe annet å glede seg til.

Anonymous poster hash: 638e5...50d
Skrevet

Kor har du den ideen frå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...