Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #26 Skrevet 22. desember 2015 Jeg lurer veldig på hvorfor du sidestiller muslimer med allergikere? En muslim er vrangforestilt, en allergiker kan jo ikke noe for at h*n ikke kan spise viss mat, og en vegetarianer har i det minste tatt et bevisst og antagelig gjennomtenkt valg. Hos meg hadde jeg gitt beskjed til både muslimen og vegetarianeren at får ta med eget av det de ikke kan ha av normal mat. Allergikeren hadde jeg laget eget til. Anonymous poster hash: 1671e...20e Så du hadde spist alt kjøtt om jeg hadde servert deg det? Hund også? Selv om du har en evt "vrangforestilling" om at det ikke er mat? 😘 Anonymous poster hash: 7af4a...255
Tro smo konosoro Skrevet 22. desember 2015 #27 Skrevet 22. desember 2015 Saus til pinnekjøtt? Lammesaus? Har jeg aldri hørt om. Til pinnekjøttet serveres det sky, ikke saus. Hvis hun ikke kan spise kjøtt går hun droppe saus/sky også. Spise bare poteter og kålrabistappe. Hehe, jeg syns jeg ser det... Pinnekjøtt servert med sky. Er det et sånt fancy skum som du får på dyre oslorestauranter, eller mener du sjy?
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #28 Skrevet 22. desember 2015 Du kan godt si hun må ta med mat selv, men å lure henne til å spise den sausen er veldig feil. Noen velger å bli vegetarianer av helsemessige årsaker og da er det ubehagelig når man finner ut noen har lurt i dem kjøtt! Anonymous poster hash: 70bf6...270
☆☆☆ Skrevet 22. desember 2015 #29 Skrevet 22. desember 2015 Ta med ketchup, det fyller krava til vegetarisk saus.
*Nøtta* Skrevet 22. desember 2015 #30 Skrevet 22. desember 2015 Ikke innafor. Vedig respekløst. Jeg hadde nok blitt irritert selv i denne situasjonen, men å bevist gå inn for å lure noen på en sånn måte, gjør man ikke når man er voksen.
Himmel og hav Skrevet 22. desember 2015 #31 Skrevet 22. desember 2015 Tråden er moderert etter denne regelen: Hatefullt innhold mot en folkegruppe, religion, livssyn, legning eller rase. Moderatorene forholder seg til Straffelovens § 135a. Himmel og hav Brukermoderator
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #32 Skrevet 22. desember 2015 Tråden er moderert etter denne regelen: Hatefullt innhold mot en folkegruppe, religion, livssyn, legning eller rase. Moderatorene forholder seg til Straffelovens § 135a. Himmel og hav Brukermoderator Mot ateister eller muslimer? Anonymous poster hash: 71c5c...cfd
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #33 Skrevet 22. desember 2015 Som vegeterianer kan jeg si at jeg først og fremst hadde blitt veldig lei meg og ydmyket dersom noen (og særlig dersom det er familie/venner) lurte meg til å spise kjøtt. Når det er sagt tilbyr jeg meg alltid å ta med egen mat, både for å ikke belaste vertskapet med å måtte lage noe ekstra og fordi jeg vet at kjøttspisere ofte ikke evner å lage god veggismat (nettopp fordi de bruker tofu ol i stede for å lage digg og næringsfik mat fra bunnen av). Uansett er det langt utenfor og veldig respektløst å servere saus basert på kjøtt. Jeg synes du på en hyggelig måte kan be henne om å ta med egen saus, eller du kan kjøpe brun saus uten kjøttekstrakt (eks Toro uten løk). Det tar et par minutter å tilberede den, og det er ikke akkurat noe stort tap om hun ikke spiser den opp. Anonymous poster hash: a7ff2...65f
Gjest Antarctica Skrevet 22. desember 2015 #34 Skrevet 22. desember 2015 Fins det belegg for at folk blir syke av kjøttprotein hvis de ikke har spist det på lenge....? For det høres usannsynlig ut. Kjøtt er mye mer lettfordøyelig enn plantekost. Inneholder f eks mindre fiber.Man slutter visst å produsere enzymene som er nødvendig for å fordøye kjøtt. Derfor man enkelte bli dårlig i magen. Bør starte mildt som til babyer. Anonymous poster hash: 71c5c...cfd Da er jo litt kjøttkraft i en spiseskje saus ideelt... Uten at jeg syns man skal lure folk, akkurat.
Luksusdyret Skrevet 22. desember 2015 #35 Skrevet 22. desember 2015 Hi, du skriver: "Det forberedes vegetarisk mat (som smaker høgg!!) for å please henne også spiser hun ingenting. Provoserende!" Synes du det er rart at hun ikke spiser noe særlig hvis du lager og serverer noe som - etter dine egne ord - smaker høgg?? Det er ikke vanskelig å få litt god smak på retter for vegetarianere, så serverer du noe som smaker høgg så er det dine kokkekunster som har mangler. Og nei, du kan ikke servere den lammesausen! Du bør heller ha såpass mot at du sier fra at du ikke greier å tenke på hvilken saus hun kan ha til og at hun heller får stå for den selv, samt ev. annet tilbehør hun vil ha med. Anonymous poster hash: d3da0...343 Problemet er jo at alt vegetarisk "kjøtt" smaker høgg uansett hvordan man lager det. Tofu smaker høgg i alle varianter. Så hvis man skal ha veggispølser vil disse nødvendigvis smake vondt. Det er liksom ikke tradisjon å servere salat på julaften... Men nei, de som ikke har spist kjøtt i evigheter kan bli alvorlig syke av å få i seg kjøttproteiner. Hadde sagt til den frekke kjerringa at hun får ta med egen saus. Og selvfølgelig droppet de vonde soyapølsene og heller serverte pinnekjøtt. En hel julemiddag skal da ikke tilpasses EN person som valgte å droppe kjøtt. Det er mange andre ting man kan lage for å få en proteinkilde inn uten å gå for de der soyaproduktene. Om jeg var vegetarianer så hadde jeg ikke giddet å prøve å lage "kjøtt"produkter, men fokusert på næringen, smaken og presentasjonen av det jeg laget. Man kan lage mange kjempegode retter med nøtter, bønner, erter for eksempel, og smaken får man om man krydrer riktig. Nå har jeg bare en gang i livet spist soyapølser, og det fristet ikke til gjentakelse. Har en i familien som i årevis spiste vegetarisk, og det var aldri noe som smakte "høgg" av det vi spiste. Slike soyapølser og "kjøtt" er meningsløst etter min mening, det viser bare at de egentlig ønsker å spise kjøtt, spiser noe som ligner. Ber man noen på julaften er det greit å kommunisere, heller være ærlig og si at det blir for mye arbeid å lage to retter. Bedre å be personen ta med seg eller komme tidlig og lage sin middag mens resten lages. Anonymous poster hash: d3da0...343 Jeg synes vegetarianere som mener at man skal sette seg inn i masse stoff som gjelder gode vegetaroppskrifter, kjøpe masse ekstra matvarer og lage to middager, er frekke og kravstore. Jeg har ingen veggiser i familien og har derfor ikke noe behov for å lære meg opp på vegetarmiddager. Har ikke tid eller ork til det heller. De som av en eller annen grunn ikke spiser vanlig mat bør ta med sin egen synes jeg. og ja, jeg baker glutenfritt og melkefritt til barneselskaper, men der bytter man vanlige ting med havremelk eller glutenfritt mel, eventuelt lager Pavlova-kake med ferdig melkefri vaniljekrem. Det kan ikke sammenlignes med å sette seg inn i omfattende litteratur om vegetarkosthold og lage kjøttfri julemiddag!
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #36 Skrevet 24. desember 2015 Fins det belegg for at folk blir syke av kjøttprotein hvis de ikke har spist det på lenge....? For det høres usannsynlig ut. Kjøtt er mye mer lettfordøyelig enn plantekost. Inneholder f eks mindre fiber.Man slutter visst å produsere enzymene som er nødvendig for å fordøye kjøtt. Derfor man enkelte bli dårlig i magen. Bør starte mildt som til babyer. Anonymous poster hash: 71c5c...cfd Da er jo litt kjøttkraft i en spiseskje saus ideelt... Uten at jeg syns man skal lure folk, akkurat. Nå er vel ikke lam akkurat det man bør starte med, og absolutt ikke om person selv ikke er klar over det. Forresten merkelig at det er så mange her inne med sære veggiser i familien. Hører aldri om det i det virkelige liv. Anonymous poster hash: 71c5c...cfd
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #37 Skrevet 24. desember 2015 Sausen ble servert og hun elsket den hun bad meg til og med om å gå på kjøkkenet og fylle opp sausenebben. Etter at vi andre var ferdige satt hun og spiste poteter og kålrabistappe med masse saus. Hun virker forresten i fin form så langt Anonymous poster hash: ab24b...100
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #38 Skrevet 24. desember 2015 Sausen ble servert og hun elsket den hun bad meg til og med om å gå på kjøkkenet og fylle opp sausenebben. Etter at vi andre var ferdige satt hun og spiste poteter og kålrabistappe med masse saus. Hun virker forresten i fin form så langt Anonymous poster hash: ab24b...100 Du er et lite og ynkelig menneske. Anonymous poster hash: 71c5c...cfd
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #39 Skrevet 24. desember 2015 Sausen ble servert og hun elsket den hun bad meg til og med om å gå på kjøkkenet og fylle opp sausenebben. Etter at vi andre var ferdige satt hun og spiste poteter og kålrabistappe med masse saus. Hun virker forresten i fin form så langt Anonymous poster hash: ab24b...100 Du er et lite og ynkelig menneske. Anonymous poster hash: 71c5c...cfd Hun er fortsatt helt over seg over den FANTASTISKE sausen 😂 Jeg synes at jeg har gjort en god gjerning; gitt dama en skikkelig smaksopplevelse! Anonymous poster hash: ab24b...100
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #40 Skrevet 24. desember 2015 Sausen ble servert og hun elsket den hun bad meg til og med om å gå på kjøkkenet og fylle opp sausenebben. Etter at vi andre var ferdige satt hun og spiste poteter og kålrabistappe med masse saus. Hun virker forresten i fin form så langt Anonymous poster hash: ab24b...100 Du er et lite og ynkelig menneske. Anonymous poster hash: 71c5c...cfd Hun er fortsatt helt over seg over den FANTASTISKE sausen Jeg synes at jeg har gjort en god gjerning; gitt dama en skikkelig smaksopplevelse! Anonymous poster hash: ab24b...100 Jeg er enig med anonym cfd - du er bare patetisk, Hi! Hvis det finnes en ørliten ryggrad hos deg så innrømmer du nå hva du har gjort. Men noe sier meg at du er for feig til å innrømme det. I steden for er du så ynkelig at du skal skryte anonymt av at du har lurt henne. I årets innspurt så topper du feighetstronen. Anonymous poster hash: d3da0...343
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #41 Skrevet 24. desember 2015 Jeg er selv vegetarianer og synes det du gjør er skikkelig råttent. Jeg har full forståelse for at det kan være irriterende å rette seg etter andres matvaner, derfor tar jeg alltid hensyn og tar med annerledes tilbehør, saus ol selv. Men du trenger ikke synke ned på et slikt nivå. Dere får bli enig om at hun har med sitt eget selv. Det er dessuten ikke vanskelig å lage god vegetarisk mat som alle liker. Det trenger ikke være bønner og tofu. Jeg lagde hjemmelaget brunsaus til julemiddagen, vegetarisk. Helte av ribbefett ved siden av som kunne brukes med sausen av de som ønsket det. Koste oss alle sammen, både vegetarianere og kjøttetere Anonymous poster hash: 54951...8c4
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #42 Skrevet 24. desember 2015 Hun ba meg også pent om å love å lage samme saus neste år Det er jo ikke kjøtt i sausen. Det er kjøttkraft. Anonymous poster hash: ab24b...100
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #43 Skrevet 24. desember 2015 Hun ba meg også pent om å love å lage samme saus neste år Det er jo ikke kjøtt i sausen. Det er kjøttkraft. Anonymous poster hash: ab24b...100 Er du virkelig så kort som du gir inntrykk av? Patetisk, feig, uærlig. Anonymous poster hash: d3da0...343
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #44 Skrevet 24. desember 2015 Hun ba meg også pent om å love å lage samme saus neste år Det er jo ikke kjøtt i sausen. Det er kjøttkraft. Anonymous poster hash: ab24b...100 Du er jo Tusen ganger kjipere enn den masete veggisen. Utrolig slemt gjort. Skjønner du ikke det er du kort.. Anonymous poster hash: 54951...8c4
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #45 Skrevet 24. desember 2015 Hun ba meg også pent om å love å lage samme saus neste år Det er jo ikke kjøtt i sausen. Det er kjøttkraft. Anonymous poster hash: ab24b...100 Er du virkelig så slem. Jeg har ikke ord. Herreegud, du burde skamme deg noe så inni helvete. Mulig karma tar deg skikkelig en dag Anonymous poster hash: 4b3c0...377
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #46 Skrevet 24. desember 2015 Hun ba meg også pent om å love å lage samme saus neste år Det er jo ikke kjøtt i sausen. Det er kjøttkraft. Anonymous poster hash: ab24b...100 Er du virkelig så slem. Jeg har ikke ord. Herreegud, du burde skamme deg noe så inni helvete. Mulig karma tar deg skikkelig en dag Anonymous poster hash: 4b3c0...377 Karma er en bløff. Anonymous poster hash: ab24b...100
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #47 Skrevet 24. desember 2015 Hun ba meg også pent om å love å lage samme saus neste år Det er jo ikke kjøtt i sausen. Det er kjøttkraft. Anonymous poster hash: ab24b...100 Er du virkelig så slem. Jeg har ikke ord. Herreegud, du burde skamme deg noe så inni helvete. Mulig karma tar deg skikkelig en dag Anonymous poster hash: 4b3c0...377 Karma er en bløff. Anonymous poster hash: ab24b...100 Det skal du ikke være så sikker på. Uansett så er du et stakkarslig lite menneske med en råtten moral Anonymous poster hash: 4b3c0...377
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #48 Skrevet 24. desember 2015 Ro dere ned damer. Dette er tull og vas. Det perfekte trolleri😊 Anonymous poster hash: 7619d...fee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå