TinaK 1990 Skrevet 19. desember 2015 #26 Skrevet 19. desember 2015 Jeg håper du tuller, hi?? Dere betaler KUN 2500 av egen lomme som faktisk er ekstremt lite for pass av det kjæreste man har. Du virker bortskjemt, du aner ikke hvilke gode ordninger vi har i Norge sammenlignet med andre land
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #27 Skrevet 20. desember 2015 For et utrolig smålig menneske du er! Du burde skamme deg! Stakkars dagmamma... Anonymous poster hash: 879a7...abe
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #28 Skrevet 20. desember 2015 Og prisen for den mest idiotiske tråden går til...... Deg HI. Stakkars dere som må betale for eget barn av egen lomme. Hører du ikke selv hvor idiotisk det du sier er? Du er skikkelig smålig altså. Anonymous poster hash: cc7c6...a78
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #29 Skrevet 20. desember 2015 Regner med hun har satt en pris pr dag, går ut ifra 20 dg pr mnd og at du betaler en fast sum i månedslønn til henne? Jeg jobbet som dagmamma i mange år og la for morro skyld sammen alle dagene barnet var hos meg iløpet av et år. Jeg hadde alltid stengt i romjulen. Og det var alltid foreldrene som havnet på pluss siden når det gjaldt antall dager. F.eks mars mnd har flere enn 20 jobbedager, noen ganger opptil 5 dg. De betalte aldri ekstra for de dagene så hvorfor skulle jeg da få mindre betalt i desember. Regner med denne dagmammaen gjør en god jobb med barnet ditt, eller så hadde du vel ikke brukt henne. Så vis at du setter pris på henne og den jobben hun gjør. Og det var alltid hyggelig å få en liten ting og et hyggelig kort til jul. Er du så heldig å ha fått tak i en flink dagmamma så er hun gull verdt. Og som nevnt over her så er det ikke du som betaler henne, det er det kontantstøtten som gjør. Anonymous poster hash: 946da...84a Vi betaler ikke pr dag, men 8500 kr pr mnd. Da disponerer vi fem dager i uka (man-fred, 7.00-16 30). Så vi betaler faktisk 2500 kr av egen lomme. Ville egentlig bare ha tre dager i uka, men denne dagmammaen vil kun ha barn der på full plass. Hun har meget gode referanser, er førskolelærer, men er hjemme med eget barn fordi hun ikke fikk barnehageplass. Hadde det ikke vært for det, hadde vi helt klart valgt en annen, for synes hun tar seg betalt i meste laget. Men greit, jeg ser at jeg ikke burde grine på nesa over å betale fult i desember. Hi Anonymous poster hash: ee6b1...3f4 Hvem sin lomme skulle det gått fra annet en deres? Det der er helt vanlig pris. Å passe flere små barn alen er tungt og travelt. Og lønnen der er ikke spesielt fet. Du bør egentlig slutte å svare i denne tråden. Du blir bare mindre og mindre sympatisk for hvert svar. Betal og sett pris på at dere har en god dagmamma. Og gi nå dama en juleoppmerksomhet (blomst, sjokolade eller noe annet - det koster lite) så du ikke blir en kjip liten knøl. Anonymous poster hash: bde6b...ba5
Mamma_til_2 Skrevet 20. desember 2015 #30 Skrevet 20. desember 2015 HI Dette er bare tull og det vet du! Dagmammaer skal ha like mye betalt i desember som i november og resten av året unntatt en mnd på sommeren slik det er i alle andre bhg! Det at du bare vill bruke henne 3 dager I uken er din sak, du må betale for 5 dager likevel. Det er mange bhg som bare har 100 plass. Og jeg syns du skal kjøpe en oppmerksomhet til henne for at hun passer ditt barn!
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #31 Skrevet 20. desember 2015 Som dagmamma selv er jeg veldig glad jeg slipper deg Anonymous poster hash: d537e...b21
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #32 Skrevet 20. desember 2015 Dagmamma burde ta seg betalt mye mer for den jobben de gjør. Med det kjæreste du har. Har noen mødre som deg i barnehagen til barna også... Sukk.. Vet typen :-P Anonymous poster hash: dcf3e...4a4
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #33 Skrevet 20. desember 2015 8500 pr måned for fulltidsansvar for et annet barn en sitt eget er slavelønn. For å komme opp i en vanlig månedslønn må hun da ha minst tre barn ekstra i tillegg til sitt eget barn. Det er travelt! Anonymous poster hash: 2d2dd...552
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #34 Skrevet 20. desember 2015 8500 pr måned for fulltidsansvar for et annet barn en sitt eget er slavelønn. For å komme opp i en vanlig månedslønn må hun da ha minst tre barn ekstra i tillegg til sitt eget barn. Det er travelt! Anonymous poster hash: 2d2dd...552 Dette er noe hun har valgt selv. Hun har to barn i tillegg til sitt eget. Får 17 000 + kontantstøtte og slipper å betale bhg for eget barn. Synes ikke det er så ille jeg. Men jeg har fått med meg nå at det er vanlig å betale fult i desember til tross for at vi ikke bruker henne så mye som vanlig og skal gjøre det. Betaler normalt siste dagen i mnd, men for å være grei, har jeg lagt det til utbetaling idag. Kan jo være greit å få pengene før jul... HI Anonymous poster hash: ee6b1...3f4
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #35 Skrevet 20. desember 2015 8500 pr måned for fulltidsansvar for et annet barn en sitt eget er slavelønn. For å komme opp i en vanlig månedslønn må hun da ha minst tre barn ekstra i tillegg til sitt eget barn. Det er travelt! Anonymous poster hash: 2d2dd...552 Dette er noe hun har valgt selv. Hun har to barn i tillegg til sitt eget. Får 17 000 + kontantstøtte og slipper å betale bhg for eget barn. Synes ikke det er så ille jeg. Men jeg har fått med meg nå at det er vanlig å betale fult i desember til tross for at vi ikke bruker henne så mye som vanlig og skal gjøre det. Betaler normalt siste dagen i mnd, men for å være grei, har jeg lagt det til utbetaling idag. Kan jo være greit å få pengene før jul... HI Anonymous poster hash: ee6b1...3f4 Synes synd på deg jeg hi. Stakkars dere må betale 2500 av EGEN lomme for at noen skal passe det kjæreste dere har. Vi har det for godt i Norge Anonymous poster hash: 4833f...2c9
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #36 Skrevet 20. desember 2015 Vi betaler for at hun gjør en jobb og nå i desember, gjør hun ikke den jobben like mange dager som ellers. Synes det er rart å skulle betale henne for ingenting. Hun skal være dagmamma ut juni og har heller ingen betalingsfri mnd som barnehagen har. Hi Anonymous poster hash: ee6b1...3f4 Betalingsfri mnd i bhg er i Juli.. så det argumentet hjelper ikke Anonymous poster hash: ca91d...88e
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #37 Skrevet 20. desember 2015 Jeg ser at du betaler fullt for desember likevel nå, men jeg synes at du også skal gi henne en oppmerksomhet utenom. En blomst eller noe annet - for å vise at du setter pris på at hun hver dag tar seg godt av det som er (?) det mest dyrebare du har. Det er flott at du nå betaler før jul som en gest, men gi henne en oppmerksomhet utenom også. Anonymous poster hash: b458e...ceb
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #38 Skrevet 20. desember 2015 Regner med hun har satt en pris pr dag, går ut ifra 20 dg pr mnd og at du betaler en fast sum i månedslønn til henne? Jeg jobbet som dagmamma i mange år og la for morro skyld sammen alle dagene barnet var hos meg iløpet av et år. Jeg hadde alltid stengt i romjulen. Og det var alltid foreldrene som havnet på pluss siden når det gjaldt antall dager. F.eks mars mnd har flere enn 20 jobbedager, noen ganger opptil 5 dg. De betalte aldri ekstra for de dagene så hvorfor skulle jeg da få mindre betalt i desember. Regner med denne dagmammaen gjør en god jobb med barnet ditt, eller så hadde du vel ikke brukt henne. Så vis at du setter pris på henne og den jobben hun gjør. Og det var alltid hyggelig å få en liten ting og et hyggelig kort til jul. Er du så heldig å ha fått tak i en flink dagmamma så er hun gull verdt. Og som nevnt over her så er det ikke du som betaler henne, det er det kontantstøtten som gjør. Anonymous poster hash: 946da...84a Vi betaler ikke pr dag, men 8500 kr pr mnd. Da disponerer vi fem dager i uka (man-fred, 7.00-16 30). Så vi betaler faktisk 2500 kr av egen lomme. Ville egentlig bare ha tre dager i uka, men denne dagmammaen vil kun ha barn der på full plass. Hun har meget gode referanser, er førskolelærer, men er hjemme med eget barn fordi hun ikke fikk barnehageplass. Hadde det ikke vært for det, hadde vi helt klart valgt en annen, for synes hun tar seg betalt i meste laget. Men greit, jeg ser at jeg ikke burde grine på nesa over å betale fult i desember. Hi Anonymous poster hash: ee6b1...3f4 Mye? Det er jo helt vanlig å betale kontantstøtte pluss barnehagepris?! Anonymous poster hash: fffd2...d49
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #39 Skrevet 20. desember 2015 8500 pr måned for fulltidsansvar for et annet barn en sitt eget er slavelønn. For å komme opp i en vanlig månedslønn må hun da ha minst tre barn ekstra i tillegg til sitt eget barn. Det er travelt! Anonymous poster hash: 2d2dd...552 Dette er noe hun har valgt selv. Hun har to barn i tillegg til sitt eget. Får 17 000 + kontantstøtte og slipper å betale bhg for eget barn. Synes ikke det er så ille jeg. Men jeg har fått med meg nå at det er vanlig å betale fult i desember til tross for at vi ikke bruker henne så mye som vanlig og skal gjøre det. Betaler normalt siste dagen i mnd, men for å være grei, har jeg lagt det til utbetaling idag. Kan jo være greit å få pengene før jul... HI Anonymous poster hash: ee6b1...3f4 Du er helt uspiselig. 23 000 er ikke mye for å passe 3 små barn 9 timer om dagen fem dager i uken. Det er travelt, og ikke minst et STORT ansvar. Hvor mange andre førskolelærere jobber for 88 kr pr time? Anonymous poster hash: 2d2dd...552
Hannasbananas Skrevet 20. desember 2015 #40 Skrevet 20. desember 2015 8500 pr måned for fulltidsansvar for et annet barn en sitt eget er slavelønn. For å komme opp i en vanlig månedslønn må hun da ha minst tre barn ekstra i tillegg til sitt eget barn. Det er travelt! Anonymous poster hash: 2d2dd...552 Dette er noe hun har valgt selv. Hun har to barn i tillegg til sitt eget. Får 17 000 + kontantstøtte og slipper å betale bhg for eget barn. Synes ikke det er så ille jeg. Men jeg har fått med meg nå at det er vanlig å betale fult i desember til tross for at vi ikke bruker henne så mye som vanlig og skal gjøre det. Betaler normalt siste dagen i mnd, men for å være grei, har jeg lagt det til utbetaling idag. Kan jo være greit å få pengene før jul... HI Anonymous poster hash: ee6b1...3f4 Du er jo helt på jordet! Synes du en lønn på 17000 pluss å slippe å betale bhg er en fet månedslønn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå