Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #1 Skrevet 19. desember 2015 Dagmammaen vår vil ha full betaling i desember. Hun holder stengt alle røde dager og vi skal også ha ferie, så velger å holde henne hjemme i romjula. Synes det er drøyt å betale så mye når hun skal være der så lite 😡.Noen med gode argumenter jeg kan servere henne for å redusere betalingen? Anonymous poster hash: ee6b1...3f4
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #2 Skrevet 19. desember 2015 Betaler full pris i bhg også..... Anonymous poster hash: 3af44...862
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #3 Skrevet 19. desember 2015 At dere velger å ta barnet fri skal da ikke gå ut over dagmammaens lønn? Og at hun har 'stengt' på røde dager er da selvsagt så lenge dere ikke har avtalt noe annet (pga turnusjobb f.eks). Anonymous poster hash: 9ea93...dd1
Gjest Minnieropptatt Skrevet 19. desember 2015 #4 Skrevet 19. desember 2015 (endret) Får du mindre betalt i desember? Endret 19. desember 2015 av Minnieropptatt
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #5 Skrevet 19. desember 2015 Er du helt fjern? Hva er forskjell på dagmamma og barnehage? Barnehagen har fri på røde dager. Vi tar ute ferie for barnet. Vi betaler full pris. Gjerrigknark! Anonymous poster hash: bde6b...ba5
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #6 Skrevet 19. desember 2015 Vi betaler for at hun gjør en jobb og nå i desember, gjør hun ikke den jobben like mange dager som ellers. Synes det er rart å skulle betale henne for ingenting. Hun skal være dagmamma ut juni og har heller ingen betalingsfri mnd som barnehagen har. Hi Anonymous poster hash: ee6b1...3f4
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #7 Skrevet 19. desember 2015 Betalingsfrist månde har barnehagen for vi er pålagt å ta barnet ut mist 3 uker ferie. Hva mener du dagmamma skal leve av i desember ? Skal hun få seg annen jobb ? Bruk haude.. prøv å tenk.... Anonymous poster hash: 60c6c...40a
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #8 Skrevet 19. desember 2015 Jeg har fri med betaling fra min jobb å røde dager. Det skal jo både barnehager og dagmammaer også ha! At dere velger å ta barnet fri i romjula, eller reise 14 dager til syden i februar, eller må være hjemme med sykt barn i et par uker i strekk, gjør vel ingen forskjell? Dere disponerer en plass hos dagmamma, som dere selvsagt betaler for! Anonymous poster hash: 12879...4ee
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #9 Skrevet 19. desember 2015 Dere betaler for en jobb ja, en tjeneste som skal være ledig alle dager som ikke er røde samt lørdager antar jeg. At dere velger å ikke bruke denne tjenesten betyr ikke at dere ikke skal betale for den. Hun har ikke mulighet til å ta imot andre barn plutselig disse dagene for å få inn sin inntekt. Hvis din arbeidsgiver plutselig sa til deg sorry vi har ikke bruk for deg neste uke så du får ikke komme på jobb og får ikke betalt hvordan hadde du reagert da? Anonymous poster hash: 89fac...2bf
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #10 Skrevet 19. desember 2015 Vi betaler for at hun gjør en jobb og nå i desember, gjør hun ikke den jobben like mange dager som ellers. Synes det er rart å skulle betale henne for ingenting. Hun skal være dagmamma ut juni og har heller ingen betalingsfri mnd som barnehagen har. Hi Anonymous poster hash: ee6b1...3f4 Dine arbeidsgiver betaler deg full i desember. Han betaler deg for å utføre en jobb. Men alle røde dager etc....du burde ergo ikke hatt full lønn i desember. Glad jeg ikke er dagmamma for ditt barn Anonymous poster hash: 4833f...2c9
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #12 Skrevet 19. desember 2015 Vi betaler for at hun gjør en jobb og nå i desember, gjør hun ikke den jobben like mange dager som ellers. Synes det er rart å skulle betale henne for ingenting. Hun skal være dagmamma ut juni og har heller ingen betalingsfri mnd som barnehagen har. HiAnonymous poster hash: ee6b1...3f4 Hva tror du vi betaler barnehagen for? Vi betaler dem for å gjøre en jobb. I desember er det flere røde dager. Dessuten er det vel dere som bestemmer at hun skal være hjemme. Du fremstår smålig og gjerrig. Anonymous poster hash: bde6b...ba5
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #13 Skrevet 19. desember 2015 Vi betaler for at hun gjør en jobb og nå i desember, gjør hun ikke den jobben like mange dager som ellers. Synes det er rart å skulle betale henne for ingenting. Hun skal være dagmamma ut juni og har heller ingen betalingsfri mnd som barnehagen har. Hi Anonymous poster hash: ee6b1...3f4 Men det er jo deres valg at hun ikke får gjort den jobben, siden dere tar barnet ut i ferie. Og ingen har betalingsfrie måneder før juli, heller ikke barnehagene. Selvfølgelig skal dere betale henne som vanlig Anonymous poster hash: c6b63...cde
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #14 Skrevet 19. desember 2015 Ok, ser at det kanskje er litt sært. Hadde tenkt å kjøpe en liten julegave til henne, men da får fridagene være julegave nok 😉. Anonymous poster hash: ee6b1...3f4
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #15 Skrevet 19. desember 2015 Ok, ser at det kanskje er litt sært. Hadde tenkt å kjøpe en liten julegave til henne, men da får fridagene være julegave nok . Anonymous poster hash: ee6b1...3f4 seriøst? Smålig... Mange barnehager har stengt både i romjula og i påsken og 2-4 uker i juli. Ja vi er såpass heldig at vi har en måned betalingsfri i juli. Men dagmammaer får jo ikke lønn fra kommunen, det gjør de ansatte i bhg. hva skal dagmammaen leve av i juli, påsken og romjula? Dette er jo helt normalt og betale full måned. Julegave er opp til hver enkelt, men at julegaven skal være fri i romjula er lavmål spør du meg. Anonymous poster hash: c8126...cfc
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #16 Skrevet 19. desember 2015 Dagmammaen vår får en stor kurv med frukt og sjokolade og en kinobillett....OG full lønn. Vet du hvorfor? Fordi hun tar seg av det mest dyrebare vi har og vi setter stor pris på henne. Du er smålig, gjerrig og kjip. Anonymous poster hash: 4833f...2c9
❤lille stjerne❤ Skrevet 19. desember 2015 #17 Skrevet 19. desember 2015 Du kommer til å få deg noen overraskelser når ungen din begynner i barnehage tror jeg. Der får man gjerne oppstart f.eks 20 aug og man betaler for hele måneden. De har en betalingsfrist måned ja, men barnet må ta ferie/bhg er stengt i juli også da 😉.
FML Skrevet 19. desember 2015 #18 Skrevet 19. desember 2015 1. Dere jobber heller ikke røde dager 2. De røde dagene i år er faktisk bare fredag 25 og fredag 1.janur (resten faller på helg 3. Jeg regner med at dere har fri julaften og nyttårsaften enda dette er vanlige dager 4. Dere velger å ha barnet hjemme i romjulen 5. Dere mottar kontantstøtte for å dekke dagmamma og dette er hennes lønn/inntekt. I barnehage må vi også betale full pris i desember enda de steger 18 desember - 5.januar. Altså 15 dager halve måneden... Når det er helligdager, planlegging og ferie må man finne alternativer til barnepass (familie eller venner -Evt ta fri selv) Jeg får også betalt fri av min arbridsgiver på rødedager og ferie.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #19 Skrevet 19. desember 2015 Regner med hun har satt en pris pr dag, går ut ifra 20 dg pr mnd og at du betaler en fast sum i månedslønn til henne? Jeg jobbet som dagmamma i mange år og la for morro skyld sammen alle dagene barnet var hos meg iløpet av et år. Jeg hadde alltid stengt i romjulen. Og det var alltid foreldrene som havnet på pluss siden når det gjaldt antall dager. F.eks mars mnd har flere enn 20 jobbedager, noen ganger opptil 5 dg. De betalte aldri ekstra for de dagene så hvorfor skulle jeg da få mindre betalt i desember. Regner med denne dagmammaen gjør en god jobb med barnet ditt, eller så hadde du vel ikke brukt henne. Så vis at du setter pris på henne og den jobben hun gjør. Og det var alltid hyggelig å få en liten ting og et hyggelig kort til jul. Er du så heldig å ha fått tak i en flink dagmamma så er hun gull verdt. Og som nevnt over her så er det ikke du som betaler henne, det er det kontantstøtten som gjør. Anonymous poster hash: 946da...84a
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #20 Skrevet 19. desember 2015 Regner med hun har satt en pris pr dag, går ut ifra 20 dg pr mnd og at du betaler en fast sum i månedslønn til henne? Jeg jobbet som dagmamma i mange år og la for morro skyld sammen alle dagene barnet var hos meg iløpet av et år. Jeg hadde alltid stengt i romjulen. Og det var alltid foreldrene som havnet på pluss siden når det gjaldt antall dager. F.eks mars mnd har flere enn 20 jobbedager, noen ganger opptil 5 dg. De betalte aldri ekstra for de dagene så hvorfor skulle jeg da få mindre betalt i desember. Regner med denne dagmammaen gjør en god jobb med barnet ditt, eller så hadde du vel ikke brukt henne. Så vis at du setter pris på henne og den jobben hun gjør. Og det var alltid hyggelig å få en liten ting og et hyggelig kort til jul. Er du så heldig å ha fått tak i en flink dagmamma så er hun gull verdt. Og som nevnt over her så er det ikke du som betaler henne, det er det kontantstøtten som gjør. Anonymous poster hash: 946da...84a Og du vet vel det at hvis du har barnet ditt i bhg og en mnd drar 14 dg til syden så slipper du ikke å betale de 14 dagene barnet er borte. Hvorfor skal ikke det samme gjelde for en dagmamma? Anonymous poster hash: 946da...84a
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #21 Skrevet 19. desember 2015 Regner med hun har satt en pris pr dag, går ut ifra 20 dg pr mnd og at du betaler en fast sum i månedslønn til henne? Jeg jobbet som dagmamma i mange år og la for morro skyld sammen alle dagene barnet var hos meg iløpet av et år. Jeg hadde alltid stengt i romjulen. Og det var alltid foreldrene som havnet på pluss siden når det gjaldt antall dager. F.eks mars mnd har flere enn 20 jobbedager, noen ganger opptil 5 dg. De betalte aldri ekstra for de dagene så hvorfor skulle jeg da få mindre betalt i desember. Regner med denne dagmammaen gjør en god jobb med barnet ditt, eller så hadde du vel ikke brukt henne. Så vis at du setter pris på henne og den jobben hun gjør. Og det var alltid hyggelig å få en liten ting og et hyggelig kort til jul. Er du så heldig å ha fått tak i en flink dagmamma så er hun gull verdt. Og som nevnt over her så er det ikke du som betaler henne, det er det kontantstøtten som gjør. Anonymous poster hash: 946da...84a Vi betaler ikke pr dag, men 8500 kr pr mnd. Da disponerer vi fem dager i uka (man-fred, 7.00-16 30). Så vi betaler faktisk 2500 kr av egen lomme. Ville egentlig bare ha tre dager i uka, men denne dagmammaen vil kun ha barn der på full plass. Hun har meget gode referanser, er førskolelærer, men er hjemme med eget barn fordi hun ikke fikk barnehageplass. Hadde det ikke vært for det, hadde vi helt klart valgt en annen, for synes hun tar seg betalt i meste laget. Men greit, jeg ser at jeg ikke burde grine på nesa over å betale fult i desember. Hi Anonymous poster hash: ee6b1...3f4
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #22 Skrevet 19. desember 2015 Regner med hun har satt en pris pr dag, går ut ifra 20 dg pr mnd og at du betaler en fast sum i månedslønn til henne? Jeg jobbet som dagmamma i mange år og la for morro skyld sammen alle dagene barnet var hos meg iløpet av et år. Jeg hadde alltid stengt i romjulen. Og det var alltid foreldrene som havnet på pluss siden når det gjaldt antall dager. F.eks mars mnd har flere enn 20 jobbedager, noen ganger opptil 5 dg. De betalte aldri ekstra for de dagene så hvorfor skulle jeg da få mindre betalt i desember. Regner med denne dagmammaen gjør en god jobb med barnet ditt, eller så hadde du vel ikke brukt henne. Så vis at du setter pris på henne og den jobben hun gjør. Og det var alltid hyggelig å få en liten ting og et hyggelig kort til jul. Er du så heldig å ha fått tak i en flink dagmamma så er hun gull verdt. Og som nevnt over her så er det ikke du som betaler henne, det er det kontantstøtten som gjør. Anonymous poster hash: 946da...84a Vi betaler ikke pr dag, men 8500 kr pr mnd. Da disponerer vi fem dager i uka (man-fred, 7.00-16 30). Så vi betaler faktisk 2500 kr av egen lomme. Ville egentlig bare ha tre dager i uka, men denne dagmammaen vil kun ha barn der på full plass. Hun har meget gode referanser, er førskolelærer, men er hjemme med eget barn fordi hun ikke fikk barnehageplass. Hadde det ikke vært for det, hadde vi helt klart valgt en annen, for synes hun tar seg betalt i meste laget. Men greit, jeg ser at jeg ikke burde grine på nesa over å betale fult i desember. Hi Anonymous poster hash: ee6b1...3f4 Nå får du ta deg ei bolle! "Betaler faktisk 2500 av egen lomme"??? Skulle da bare mangle med den kontantstøtten som deles ut nå! Eller, du ville vel helst hatt gratis pass? Kanskje i tillegg tilbakebetalt de dagene barnet ditt er sykt eller ikke er der? Anonymous poster hash: 7df01...bc1
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #23 Skrevet 19. desember 2015 Det er helt vanlig å ta kontantstøtte +bhg pris. Du betaler ikke mer enn du ville gjort om ungen gikk i bhg. Hun er til og med førskolelærer! Du vet tydeligvis ikke hvor heldig du er. Det er en jobb og skal være en stabil og forutsigbar inntekt. Man er ikke dagmamma fordi man syns det er koselig. Anonymous poster hash: 46c17...d36
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #24 Skrevet 19. desember 2015 Regner med hun har satt en pris pr dag, går ut ifra 20 dg pr mnd og at du betaler en fast sum i månedslønn til henne? Jeg jobbet som dagmamma i mange år og la for morro skyld sammen alle dagene barnet var hos meg iløpet av et år. Jeg hadde alltid stengt i romjulen. Og det var alltid foreldrene som havnet på pluss siden når det gjaldt antall dager. F.eks mars mnd har flere enn 20 jobbedager, noen ganger opptil 5 dg. De betalte aldri ekstra for de dagene så hvorfor skulle jeg da få mindre betalt i desember. Regner med denne dagmammaen gjør en god jobb med barnet ditt, eller så hadde du vel ikke brukt henne. Så vis at du setter pris på henne og den jobben hun gjør. Og det var alltid hyggelig å få en liten ting og et hyggelig kort til jul. Er du så heldig å ha fått tak i en flink dagmamma så er hun gull verdt. Og som nevnt over her så er det ikke du som betaler henne, det er det kontantstøtten som gjør. Anonymous poster hash: 946da...84a Vi betaler ikke pr dag, men 8500 kr pr mnd. Da disponerer vi fem dager i uka (man-fred, 7.00-16 30). Så vi betaler faktisk 2500 kr av egen lomme. Ville egentlig bare ha tre dager i uka, men denne dagmammaen vil kun ha barn der på full plass. Hun har meget gode referanser, er førskolelærer, men er hjemme med eget barn fordi hun ikke fikk barnehageplass. Hadde det ikke vært for det, hadde vi helt klart valgt en annen, for synes hun tar seg betalt i meste laget. Men greit, jeg ser at jeg ikke burde grine på nesa over å betale fult i desember. Hi Anonymous poster hash: ee6b1...3f4 Dere sto fritt til å søke barnehageplass da, og betale enda mer i måneden................... Hun har åpent fra 07.00 - 16.30 5 dager i uka, så hun jobber/er disponibel 9,5 time hver dag........og du klager på å måtte betale 2500 + kontantstøtte, atså 8500 i måneden. Hvis man regner at dere bruker henne 20 dager hver måned og hun har 9,5 timer arbeidsdag, så er det en timeslønn på ca 44 kroner. Synes du fremdeles hun er dyr?? Anonymous poster hash: c6b63...cde
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #25 Skrevet 19. desember 2015 Regner med hun har satt en pris pr dag, går ut ifra 20 dg pr mnd og at du betaler en fast sum i månedslønn til henne? Jeg jobbet som dagmamma i mange år og la for morro skyld sammen alle dagene barnet var hos meg iløpet av et år. Jeg hadde alltid stengt i romjulen. Og det var alltid foreldrene som havnet på pluss siden når det gjaldt antall dager. F.eks mars mnd har flere enn 20 jobbedager, noen ganger opptil 5 dg. De betalte aldri ekstra for de dagene så hvorfor skulle jeg da få mindre betalt i desember. Regner med denne dagmammaen gjør en god jobb med barnet ditt, eller så hadde du vel ikke brukt henne. Så vis at du setter pris på henne og den jobben hun gjør. Og det var alltid hyggelig å få en liten ting og et hyggelig kort til jul. Er du så heldig å ha fått tak i en flink dagmamma så er hun gull verdt. Og som nevnt over her så er det ikke du som betaler henne, det er det kontantstøtten som gjør. Anonymous poster hash: 946da...84a Vi betaler ikke pr dag, men 8500 kr pr mnd. Da disponerer vi fem dager i uka (man-fred, 7.00-16 30). Så vi betaler faktisk 2500 kr av egen lomme. Ville egentlig bare ha tre dager i uka, men denne dagmammaen vil kun ha barn der på full plass. Hun har meget gode referanser, er førskolelærer, men er hjemme med eget barn fordi hun ikke fikk barnehageplass. Hadde det ikke vært for det, hadde vi helt klart valgt en annen, for synes hun tar seg betalt i meste laget. Men greit, jeg ser at jeg ikke burde grine på nesa over å betale fult i desember. Hi Anonymous poster hash: ee6b1...3f4 Dere sto fritt til å søke barnehageplass da, og betale enda mer i måneden................... Hun har åpent fra 07.00 - 16.30 5 dager i uka, så hun jobber/er disponibel 9,5 time hver dag........og du klager på å måtte betale 2500 + kontantstøtte, atså 8500 i måneden. Hvis man regner at dere bruker henne 20 dager hver måned og hun har 9,5 timer arbeidsdag, så er det en timeslønn på ca 44 kroner. Synes du fremdeles hun er dyr?? Anonymous poster hash: c6b63...cde Og de fleste måneder bruker dere henne nok mer enn 20 dager, så da er timelønnen enda lavere Anonymous poster hash: c6b63...cde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå