Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #26 Skrevet 18. desember 2015 Klart fordeling av inntekt, og tilleggsytelser har noe å si i regnestykket ditt Anonymous poster hash: d0e3c...bde Det har ingentig å si har bestemt....... Anonymous poster hash: ff7ab...0ab Jo. Når hi sammenligner sin situasjon med andre som er i samme situasjon har det det. Anonymous poster hash: d0e3c...bde Jeg vet, men det gjør ikke hi Anonymous poster hash: ff7ab...0ab
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #27 Skrevet 18. desember 2015 Klart fordeling av inntekt, og tilleggsytelser har noe å si i regnestykket ditt Anonymous poster hash: d0e3c...bde Det har ingentig å si har bestemt....... Anonymous poster hash: ff7ab...0ab Jo. Når hi sammenligner sin situasjon med andre som er i samme situasjon har det det. Anonymous poster hash: d0e3c...bde Jeg vet, men det gjør ikke hi Anonymous poster hash: ff7ab...0ab Ah, det ble glemt "hi" i setningen? Fikk ikke helt grepet på hva du mente: "det har ingenting å si har bestemt" Anonymous poster hash: d0e3c...bde
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #28 Skrevet 18. desember 2015 Klart fordeling av inntekt, og tilleggsytelser har noe å si i regnestykket ditt Anonymous poster hash: d0e3c...bde Det har ingentig å si har bestemt....... Anonymous poster hash: ff7ab...0ab Jo. Når hi sammenligner sin situasjon med andre som er i samme situasjon har det det. Anonymous poster hash: d0e3c...bde Jeg vet, men det gjør ikke hi Anonymous poster hash: ff7ab...0ab Ah, det ble glemt "hi" i setningen? Fikk ikke helt grepet på hva du mente: "det har ingenting å si har bestemt" Anonymous poster hash: d0e3c...bde Ååå, så ikke det før nå. Da forsvant jo hele poenget haha. Har hi bestemt ja Anonymous poster hash: ff7ab...0ab
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #29 Skrevet 18. desember 2015 Klart fordeling av inntekt, og tilleggsytelser har noe å si i regnestykket ditt Anonymous poster hash: d0e3c...bde Det har ingentig å si har bestemt....... Anonymous poster hash: ff7ab...0ab Jo. Når hi sammenligner sin situasjon med andre som er i samme situasjon har det det. Anonymous poster hash: d0e3c...bde Jeg vet, men det gjør ikke hi Anonymous poster hash: ff7ab...0ab Ah, det ble glemt "hi" i setningen? Fikk ikke helt grepet på hva du mente: "det har ingenting å si har bestemt" Anonymous poster hash: d0e3c...bde Ååå, så ikke det før nå. Da forsvant jo hele poenget haha. Har hi bestemt ja Anonymous poster hash: ff7ab...0ab Da er vi på samme side Hadde vært interessant å vite "grunnlønnen" ja.. (..men mistenker kanskje litt fredagstrolling 😂 ) Anonymous poster hash: d0e3c...bde
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #30 Skrevet 18. desember 2015 Det var vel en ganske identisk tråd som dette oppe for en tid tilbake.. Anonymous poster hash: d0e3c...bde
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #31 Skrevet 18. desember 2015 Ei i min familie bor alene og får 12.000 utbetalt i mnd. Jeg får 18.000 utb i mnd. etter 20 år i arbeidslivet. Jeg er heldig å ha forsikringer som dekker så mye som 15.000 i mnd, derfor lever ikke jeg så værst. Deres lønn tilsammen er forøvrig det samme som min mann tjener alene, så SÅ mye er det ikke. Anonymous poster hash: 6ec7a...03c
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #32 Skrevet 18. desember 2015 Den regningen får jeg ikke til å gå opp. Maksimal uføretrygd er 345.819 kroner (66% av 6 G). For 2 med maksimal sats er det likevel under 700.000. Barnetillegg utgjør neppe mer enn 100.000. Dere må altså ha tjent godt begge 2 før dere ble syk, pluss ha kjempehøy gjeld siden dere omtrent ikke betaler skatt. Jeg vil anta at dere får et fint tillegg fra statens pensjonskasse e.l. og kanskje privat forsikring i tillegg. Anonymous poster hash: b1ead...092
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #33 Skrevet 18. desember 2015 Jeg vil forresten anbefale absolutt alle å tegne uføreforsikring! Jeg har en medfødt sykdom og kunne derfor ikke få forsikring, nå er jeg ufør men pga en helt annen sykdom. Veldig surt. Anonymous poster hash: b1ead...092
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #34 Skrevet 18. desember 2015 Den regningen får jeg ikke til å gå opp. Maksimal uføretrygd er 345.819 kroner (66% av 6 G). For 2 med maksimal sats er det likevel under 700.000. Barnetillegg utgjør neppe mer enn 100.000. Dere må altså ha tjent godt begge 2 før dere ble syk, pluss ha kjempehøy gjeld siden dere omtrent ikke betaler skatt. Jeg vil anta at dere får et fint tillegg fra statens pensjonskasse e.l. og kanskje privat forsikring i tillegg. Anonymous poster hash: b1ead...092 Mente også det var et makstak på stønad. Anonymous poster hash: d0e3c...bde
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #35 Skrevet 18. desember 2015 Den regningen får jeg ikke til å gå opp. Maksimal uføretrygd er 345.819 kroner (66% av 6 G). For 2 med maksimal sats er det likevel under 700.000. Barnetillegg utgjør neppe mer enn 100.000. Dere må altså ha tjent godt begge 2 før dere ble syk, pluss ha kjempehøy gjeld siden dere omtrent ikke betaler skatt. Jeg vil anta at dere får et fint tillegg fra statens pensjonskasse e.l. og kanskje privat forsikring i tillegg. Anonymous poster hash: b1ead...092 Mente også det var et makstak på stønad. Anonymous poster hash: d0e3c...bde Selvfølgelig. Det som egentlig er litt morsomt er at t.o m. de som aldri har jobbet får minstesatsen på ca 200.000, og de med millionlønn får makssats på under 350.000. Syns det er merkelig lite forskjell. Anonymous poster hash: b1ead...092
Caelyn Skrevet 18. desember 2015 #36 Skrevet 18. desember 2015 Går på AAP minstesats og har 11.300 utbetalt pr måned, inkl noe barnetillegg. Med husleie på 7.000 + strøm, mat, medisiner, behandling etc så blir det ikke så veldig mye igjen skal jeg si deg...
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #37 Skrevet 18. desember 2015 Søsteren min har på aap, pluss bidrag, barnetrygd og det, utbetalt 24000 i mnd. Det er mer enn vår bror som jobber fulltid har utbetalt, og som har sine barn 50%... Gjett hvem av de som syter og klager over dårlig råd.... Anonymous poster hash: ca733...bf6
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #38 Skrevet 18. desember 2015 Nu ble det stilt fra hi Anonymous poster hash: ff7ab...0ab
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #39 Skrevet 18. desember 2015 Overalt så leser man om mennesker som er uføre eller på aap og at det er så vanskelig å overleve på disse stønadene. Jeg føler ikke helt det stemmer og vi fikk sjokk når min mann gikk over på ufør for en tid tilbake. Han hadde godt betalt jobb når han ble syk, men hadde aldri trodd han skulle få en slik sum. Her er vi desverre syke begge to, han er som sagt blitt ufør og jeg er på andre året på aap. Tilsammen så har vi nå utbetalt 49320,- totalt med barnetrygd. Vi er 2 voksne og 3 barn i alderen 8, 6 og 1 år. Jeg synes vi har så vi klarer oss pluss en del mer. Det jeg da ikke forstår er de som klager på at det ikke går ann å overleve på stønader som syk. Har de da ikke jobbet før de ble syke? Jeg har ikke fått jobbet veldig mye før jeg ble syk, men fikk da jobbet ca 3 år før sykdommen kom. Noen som har meninger eller tanker om dette? Anonymous poster hash: ee72c...fc2 Men kjære deg. Det er da ikk alle som får utbetalt like mye. Jeg ble syk i en alder av 25 år. Hadde da jobbet i 7 år, men da bare i butikk. Jeg får utbetalt 13000 i mnd. Det er ikke mye. Så ja, det er ikke alltid det er mye å leve får på en navstønad Anonymous poster hash: 7d637...954
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #40 Skrevet 18. desember 2015 I Norge får man uføre beregnet ifht hvor mye man har tjent. Selv klarer jeg å jobbe litt, men det lønner seg egentlig ikke fordi jeg ikke klarer å opprettholde det lønnsnivået jeg hadde før jeg ble skadet. Jeg gjør det likevel, for jeg har stor verdi mentalt sett av å jobbe, både bidra det jeg kan til samfunnet og å bruke det jeg kan. SELV om det koster meg i fysisk helse gjennom mer smerter osv som igjen medfører flere behandlinger osv, som jeg betaler selv. Min inntekt om jeg bare hadde vært uførepensjonist ligger på over 500.000 (har tjenestepensjon i tillegg til nav). Anonymous poster hash: e3745...e15
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #41 Skrevet 18. desember 2015 Huff Ta kontakt med nav-hjelpen, jusshjelpen eller annet som ikke koster noe. Sett deg inn i lover og paragrafer å kjemp for det du har krav på. Det skal ikke være slik at man sitter å ikke får det man har rett på. Huff, blir virkelig trist på dine vegne. Hi Anonymous poster hash: ee72c...fc2 Hva du mener med nav-hjelpen, det vet jeg ikke. Jussbuss vil ikke ta nav-saker - ja, jeg har prøvd. "Fri" rettshjelp har jeg ikke råd til. Jeg har satt meg inn i alt som er av lover og regler, har klaget, men det hjelper heller ikke når klageinstans ikke svarer på alt i klagen, ikke greier å lese informasjonen som er fått og dermed opprettholder feilaktige vedtak pga. feil informasjon. Og klageinstansens avgjørelser har man ikke klagerett på. Eneste som er igjen da er sivilombudsmannen, men jeg har ikke lenger helse til å gå videre med det. Og da finnes det ikke andre muligheter. Kunne kanskje gått til media, men det greier jeg heller ikke. Anonymous poster hash: eb036...f5f Av nysgjerrighet (jobber med disse sakene hos fylkesmannen), hvilket fylke bor du i? Anonymous poster hash: 06560...d0a
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #42 Skrevet 18. desember 2015 Jeg et ung ufør etter en feil av norske leger og får 16 000 i måneden. Ikke lett å leve av. Anonymous poster hash: 2343e...b51
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #43 Skrevet 18. desember 2015 Huff Ta kontakt med nav-hjelpen, jusshjelpen eller annet som ikke koster noe. Sett deg inn i lover og paragrafer å kjemp for det du har krav på. Det skal ikke være slik at man sitter å ikke får det man har rett på. Huff, blir virkelig trist på dine vegne. Hi Anonymous poster hash: ee72c...fc2 Hva du mener med nav-hjelpen, det vet jeg ikke. Jussbuss vil ikke ta nav-saker - ja, jeg har prøvd. "Fri" rettshjelp har jeg ikke råd til. Jeg har satt meg inn i alt som er av lover og regler, har klaget, men det hjelper heller ikke når klageinstans ikke svarer på alt i klagen, ikke greier å lese informasjonen som er fått og dermed opprettholder feilaktige vedtak pga. feil informasjon. Og klageinstansens avgjørelser har man ikke klagerett på. Eneste som er igjen da er sivilombudsmannen, men jeg har ikke lenger helse til å gå videre med det. Og da finnes det ikke andre muligheter. Kunne kanskje gått til media, men det greier jeg heller ikke. Anonymous poster hash: eb036...f5f Av nysgjerrighet (jobber med disse sakene hos fylkesmannen), hvilket fylke bor du i? Anonymous poster hash: 06560...d0a Det vil jeg ikke si, for for alt jeg vet så kan det være du som har behandlet saken min. Den er full av faktafeil, både mtp. opplysninger gitt av både meg og sosialkontoret, og mange viktige punkt og spesifikke spørsmål er utelatt å kommentere. Og ingen klagerett. Hvordan er det å ha en jobb hvor man kan gjøre masse feil uten at noen har rett til å klage på det? Anonymous poster hash: eb036...f5f
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #44 Skrevet 19. desember 2015 Da har han vel barnetillegg for tre barn i denne uførepensjonen sin? Hvordan blir det ser de ut in 2 år når den forsvinner? Anonymous poster hash: 1de6b...c37
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #45 Skrevet 19. desember 2015 Jeg har 4500 kr å leve for i mnd. Så ja, da har man grunn til å være frustrert. Anonymous poster hash: cfeca...a1c
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #46 Skrevet 19. desember 2015 Det er jo fullstendig tragisk med to som sitter på baken og får utbetalt slike summer. Urimelig selv om mannen har hatt skyhøy lønn fra før, sikkert oljerelatert og nå passa det å bli ufør pga dårlige fremtidsutsikter? Sikkert skyhøye lån og forbruk som skal finansieres også. Kjenner jeg blir oppgitt over systemet når man hører om slikt. Vilt! Anonymous poster hash: 21d3d...90d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå