Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #1 Skrevet 18. desember 2015 Overalt så leser man om mennesker som er uføre eller på aap og at det er så vanskelig å overleve på disse stønadene. Jeg føler ikke helt det stemmer og vi fikk sjokk når min mann gikk over på ufør for en tid tilbake. Han hadde godt betalt jobb når han ble syk, men hadde aldri trodd han skulle få en slik sum. Her er vi desverre syke begge to, han er som sagt blitt ufør og jeg er på andre året på aap. Tilsammen så har vi nå utbetalt 49320,- totalt med barnetrygd. Vi er 2 voksne og 3 barn i alderen 8, 6 og 1 år. Jeg synes vi har så vi klarer oss pluss en del mer. Det jeg da ikke forstår er de som klager på at det ikke går ann å overleve på stønader som syk. Har de da ikke jobbet før de ble syke? Jeg har ikke fått jobbet veldig mye før jeg ble syk, men fikk da jobbet ca 3 år før sykdommen kom. Noen som har meninger eller tanker om dette? Anonymous poster hash: ee72c...fc2
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #2 Skrevet 18. desember 2015 Dere får ca 500.000 før eller ettee skatt? Det er jo ok..men klart med to lønner tjener vi adskillig mer til sammen. Anonymous poster hash: 721a2...0a1
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #3 Skrevet 18. desember 2015 Wow! Dere har mer utbetalt i stønader enn vi har i full jobb.. Anonymous poster hash: d0e3c...bde
Gjest Darwinia:-) Skrevet 18. desember 2015 #4 Skrevet 18. desember 2015 (endret) Herregud, du sier det jo selv: Din mann hadde GOD inntekt før han ble ufør. Tror du ikke det har noe å si? Dere har like mye utbetalt som uføre som enkelte har i jobb, og så skjønner du ikke hvordan noen kan klage??? Det faller deg ikke inn at når man får 67 prosent av ei rævva lønn så får man mindre enn om man får 67 % av ei god lønn? Beklager, jeg tror ikke noe på deg. Gå og lek med ungene dine du...de 3 du har nevnt og de resterende 8. 😛 Endret 18. desember 2015 av Darwinia:-)
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #5 Skrevet 18. desember 2015 Wow! Dere har mer utbetalt i stønader enn vi har i full jobb.. Anonymous poster hash: d0e3c...bde Ja jeg synes det er litt sykt hvor mye vi faktisk får. Men jeg vet jo det at hadde vi vært friske og i jobb så hadde vi jo tjent en god del mer. Vi har i hvertfall ikke noe problem med å klare oss i hverdagen pluss endel sparing. Er jo veldig glade for det såklart men er vel fortsatt litt overrasket. Hi Anonymous poster hash: ee72c...fc2
HvittHus Skrevet 18. desember 2015 #6 Skrevet 18. desember 2015 Det jeg da ikke forstår er de som klager på at det ikke går ann å overleve på stønader som syk. Har de da ikke jobbet før de ble syke? Jeg har ikke fått jobbet veldig mye før jeg ble syk, men fikk da jobbet ca 3 år før sykdommen kom. Noen som har meninger eller tanker om dette? Anonymous poster hash: ee72c...fc2 Selv om dere har hatt godt betalte jobber før dere ble syke, er det langt fra fasiten for alle. Personlig får jeg utbetalt litt over 13000 i måneden som ufør. Skulle jeg bli igjen alene, vil jeg ha problemer med å klare meg. Pr idag har mannen(som jobber i Bv) og jeg utbetalt mindre enn dere som er utenfor arbeidslivet begge to. Pris dere lykkelige for at dere sitter i en gunstig økonomisk situasjon. For mange som mottar ufør eller AAP er dette noe de kan se langt etter.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #7 Skrevet 18. desember 2015 Nå forsvinner vel 6000,- for dere om ett års tid og med 2910,- i barnetrygd er det jo fort ikke så mye som du får det til å høres ut som om. Likevel har dere vel begge lagt ganske greit over gjennomsnittslønn før sykdom. Veldig bra jobba med tanke på kun tre år i arbeidslivet.. Anonymous poster hash: d0e3c...bde
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #8 Skrevet 18. desember 2015 Hvor mye du får utbetalt kommer jo an på hvor mye du har hatt i inntekt.. 60% av din inntekt de siste 3 årene. Jeg går 4 året på aap og ble syk ung. Har derfor ikke tjent så godt før jeg ble syk og har bare 10000 utbetalt i mnd etter skatt. Hadde det ikke vært for at mannen min tjener godt så hadde jeg aldri klart meg. Ville ikke fått stort mye mer som uføre heller. Anonymous poster hash: bad02...fbe
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #9 Skrevet 18. desember 2015 Jeg har ca 26 000 kr i mnd med bidrag og full uføretrygd.Har det ikker så verst .Men føler alltid jeg har dårlig råd. Men hadde jeg jobbet så hadde jeg hatt mye mindre. Anonymous poster hash: 50536...f4f
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #10 Skrevet 18. desember 2015 Det jeg da ikke forstår er de som klager på at det ikke går ann å overleve på stønader som syk. Har de da ikke jobbet før de ble syke? Jeg har ikke fått jobbet veldig mye før jeg ble syk, men fikk da jobbet ca 3 år før sykdommen kom. Noen som har meninger eller tanker om dette? Anonymous poster hash: ee72c...fc2 Selv om dere har hatt godt betalte jobber før dere ble syke, er det langt fra fasiten for alle. Personlig får jeg utbetalt litt over 13000 i måneden som ufør. Skulle jeg bli igjen alene, vil jeg ha problemer med å klare meg. Pr idag har mannen(som jobber i Bv) og jeg utbetalt mindre enn dere som er utenfor arbeidslivet begge to. Pris dere lykkelige for at dere sitter i en gunstig økonomisk situasjon. For mange som mottar ufør eller AAP er dette noe de kan se langt etter. Det er jo helt utrolig at du skal sitte med så lite, det er uholdbart mener jeg. Men ja vi er utrolig glade for at vi sitter med såpass mye selvom vi er syke. Han har fått brev angående ny utregning av barnetillegget for 2016 og det ble uendret for hans del. Det er en lettelse å vite at vi faktisk klarer oss selvom vi har vært uheldige å bli syke begge to. Hi Anonymous poster hash: ee72c...fc2
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #11 Skrevet 18. desember 2015 Overalt så leser man om mennesker som er uføre eller på aap og at det er så vanskelig å overleve på disse stønadene. Jeg føler ikke helt det stemmer og vi fikk sjokk når min mann gikk over på ufør for en tid tilbake. Han hadde godt betalt jobb når han ble syk, men hadde aldri trodd han skulle få en slik sum. Her er vi desverre syke begge to, han er som sagt blitt ufør og jeg er på andre året på aap. Tilsammen så har vi nå utbetalt 49320,- totalt med barnetrygd. Vi er 2 voksne og 3 barn i alderen 8, 6 og 1 år. Jeg synes vi har så vi klarer oss pluss en del mer. Det jeg da ikke forstår er de som klager på at det ikke går ann å overleve på stønader som syk. Har de da ikke jobbet før de ble syke? Jeg har ikke fått jobbet veldig mye før jeg ble syk, men fikk da jobbet ca 3 år før sykdommen kom. Noen som har meninger eller tanker om dette? Anonymous poster hash: ee72c...fc2 Jeg er mest overrasket over at du ikke forstår at andre kan ha hatt andre lønnsgrunnlag som stønadene er regnet ut etter enn det dere selv hadde... Orker ikke legge ut bakgrunnen min for hvorfor jeg endte så lavt, men har jobbet og måtte jobbe mindre og mindre siste årene uten å få dekket noe opp for det. Jeg er nå på aap. Med bostøtte så har jeg mindre å leve for etter husleie og strøm er betalt enn det sosialkontorets minstesats på livsopphold er. Og jeg får ikke dekket dette inn, selv om de ikke har lov å holde tilbake supplerende livsopphold. Jeg får heller ikke dekket nødvendig behandling. Men jeg har gitt opp, det er gått prinsipp i saken på det kontoret, og min eneste sjanse er å flytte - noe jeg ikke har økonomi til. Fri rettshjelp er for de som har råd til å betale for den (det burde hete billig rettshjelp, for fri er den ikke), så jeg får heller ikke tatt advokat. Og jeg orker ikke mer. Her er livsoppholdssatsene pr. i dag 5.700 pr måned. Det skal dekke mobil/internett, mat (har sterkt fordyret kosthold som jeg ikke får grunnstønad for heller), lege/behandlinger/reise til sykehus osv. Jeg har ikke én krone til overs en eneste måned. Og da har jeg ikke begynt å regne med det at man også trenger klær, sko, nødvendigheter i hjemmet. Og sosiale ting som koster noe som helst utgår. Jeg hadde gledet meg til jul fordi det var halv skatt da. Jeg søkte atter en gang supplerende livsopphold, men siden jeg pga. halv skatt i desember visstnok går med 800 kr i pluss ift. livsoppholdet, så fikk jeg ikke det. Fikk derimot beskjed om at jeg heller ikke vil få det for januar, for de forutsetter at de 800 jeg går i pluss i desember brukes på livsopphold i januar. Jeg søkte da om et lite tilskudd til jul - men nei, da fikk jeg vite at som singel, uten barn og uten familie blir jeg ikke prioritert, for jeg trenger ikke feire jul. Tidligere saksbehandler der uttalte at jeg som person ikke regnes å ha samme verdi som noen som har familie og barn. Samme kommune gir forøvrig de nyankomne flyktningene et ekstra julebidrag, det arrangeres julefeiring for dem med julemat m.m. For all del, jeg unner dem alt de får, de som er reelle flyktninger med beskyttelsesbehov! Men når jeg som syk og motivert for å komme tilbake i jobb ikke får den hjelpen som jeg trenger for å komme tilbake, da må jeg innrømme at det er vanskelig å holde bitterheten tilbake, det kan jeg godt innrømme. Så at dere, som får mer i stønader pr måned enn mange andre som er i jobb har utbetal pr. måned, ikke forstår at ikke alle har det som dere, det sier vel hvor mye dere følger med på lønnsnivå og samfunn generelt. Får inntrykk av at dere lever i deres egen boble ut fra akkurat det du skriver i hovedinnlegget. Anonymous poster hash: eb036...f5f
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #12 Skrevet 18. desember 2015 Overalt så leser man om mennesker som er uføre eller på aap og at det er så vanskelig å overleve på disse stønadene. Jeg føler ikke helt det stemmer og vi fikk sjokk når min mann gikk over på ufør for en tid tilbake. Han hadde godt betalt jobb når han ble syk, men hadde aldri trodd han skulle få en slik sum. Her er vi desverre syke begge to, han er som sagt blitt ufør og jeg er på andre året på aap. Tilsammen så har vi nå utbetalt 49320,- totalt med barnetrygd. Vi er 2 voksne og 3 barn i alderen 8, 6 og 1 år. Jeg synes vi har så vi klarer oss pluss en del mer. Det jeg da ikke forstår er de som klager på at det ikke går ann å overleve på stønader som syk. Har de da ikke jobbet før de ble syke? Jeg har ikke fått jobbet veldig mye før jeg ble syk, men fikk da jobbet ca 3 år før sykdommen kom. Noen som har meninger eller tanker om dette? Anonymous poster hash: ee72c...fc2 Hvor mye av de 49320 er din inntekt hi? Anonymous poster hash: ff7ab...0ab
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #13 Skrevet 18. desember 2015 Overalt så leser man om mennesker som er uføre eller på aap og at det er så vanskelig å overleve på disse stønadene. Jeg føler ikke helt det stemmer og vi fikk sjokk når min mann gikk over på ufør for en tid tilbake. Han hadde godt betalt jobb når han ble syk, men hadde aldri trodd han skulle få en slik sum. Her er vi desverre syke begge to, han er som sagt blitt ufør og jeg er på andre året på aap. Tilsammen så har vi nå utbetalt 49320,- totalt med barnetrygd. Vi er 2 voksne og 3 barn i alderen 8, 6 og 1 år. Jeg synes vi har så vi klarer oss pluss en del mer. Det jeg da ikke forstår er de som klager på at det ikke går ann å overleve på stønader som syk. Har de da ikke jobbet før de ble syke? Jeg har ikke fått jobbet veldig mye før jeg ble syk, men fikk da jobbet ca 3 år før sykdommen kom. Noen som har meninger eller tanker om dette? Anonymous poster hash: ee72c...fc2 Hvor mye av de 49320 er din inntekt hi? Anonymous poster hash: ff7ab...0ab Vi har felles økonomi så hva som konkret er det jeg får inn har ingen betydning for denne diskusjonen. Hi. Anonymous poster hash: ee72c...fc2
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #14 Skrevet 18. desember 2015 Overalt så leser man om mennesker som er uføre eller på aap og at det er så vanskelig å overleve på disse stønadene. Jeg føler ikke helt det stemmer og vi fikk sjokk når min mann gikk over på ufør for en tid tilbake. Han hadde godt betalt jobb når han ble syk, men hadde aldri trodd han skulle få en slik sum. Her er vi desverre syke begge to, han er som sagt blitt ufør og jeg er på andre året på aap. Tilsammen så har vi nå utbetalt 49320,- totalt med barnetrygd. Vi er 2 voksne og 3 barn i alderen 8, 6 og 1 år. Jeg synes vi har så vi klarer oss pluss en del mer. Det jeg da ikke forstår er de som klager på at det ikke går ann å overleve på stønader som syk. Har de da ikke jobbet før de ble syke? Jeg har ikke fått jobbet veldig mye før jeg ble syk, men fikk da jobbet ca 3 år før sykdommen kom. Noen som har meninger eller tanker om dette? Anonymous poster hash: ee72c...fc2 Jeg er mest overrasket over at du ikke forstår at andre kan ha hatt andre lønnsgrunnlag som stønadene er regnet ut etter enn det dere selv hadde... Orker ikke legge ut bakgrunnen min for hvorfor jeg endte så lavt, men har jobbet og måtte jobbe mindre og mindre siste årene uten å få dekket noe opp for det. Jeg er nå på aap. Med bostøtte så har jeg mindre å leve for etter husleie og strøm er betalt enn det sosialkontorets minstesats på livsopphold er. Og jeg får ikke dekket dette inn, selv om de ikke har lov å holde tilbake supplerende livsopphold. Jeg får heller ikke dekket nødvendig behandling. Men jeg har gitt opp, det er gått prinsipp i saken på det kontoret, og min eneste sjanse er å flytte - noe jeg ikke har økonomi til. Fri rettshjelp er for de som har råd til å betale for den (det burde hete billig rettshjelp, for fri er den ikke), så jeg får heller ikke tatt advokat. Og jeg orker ikke mer. Her er livsoppholdssatsene pr. i dag 5.700 pr måned. Det skal dekke mobil/internett, mat (har sterkt fordyret kosthold som jeg ikke får grunnstønad for heller), lege/behandlinger/reise til sykehus osv. Jeg har ikke én krone til overs en eneste måned. Og da har jeg ikke begynt å regne med det at man også trenger klær, sko, nødvendigheter i hjemmet. Og sosiale ting som koster noe som helst utgår. Jeg hadde gledet meg til jul fordi det var halv skatt da. Jeg søkte atter en gang supplerende livsopphold, men siden jeg pga. halv skatt i desember visstnok går med 800 kr i pluss ift. livsoppholdet, så fikk jeg ikke det. Fikk derimot beskjed om at jeg heller ikke vil få det for januar, for de forutsetter at de 800 jeg går i pluss i desember brukes på livsopphold i januar. Jeg søkte da om et lite tilskudd til jul - men nei, da fikk jeg vite at som singel, uten barn og uten familie blir jeg ikke prioritert, for jeg trenger ikke feire jul. Tidligere saksbehandler der uttalte at jeg som person ikke regnes å ha samme verdi som noen som har familie og barn. Samme kommune gir forøvrig de nyankomne flyktningene et ekstra julebidrag, det arrangeres julefeiring for dem med julemat m.m. For all del, jeg unner dem alt de får, de som er reelle flyktninger med beskyttelsesbehov! Men når jeg som syk og motivert for å komme tilbake i jobb ikke får den hjelpen som jeg trenger for å komme tilbake, da må jeg innrømme at det er vanskelig å holde bitterheten tilbake, det kan jeg godt innrømme. Så at dere, som får mer i stønader pr måned enn mange andre som er i jobb har utbetal pr. måned, ikke forstår at ikke alle har det som dere, det sier vel hvor mye dere følger med på lønnsnivå og samfunn generelt. Får inntrykk av at dere lever i deres egen boble ut fra akkurat det du skriver i hovedinnlegget. Anonymous poster hash: eb036...f5f Huff 😟 Ta kontakt med nav-hjelpen, jusshjelpen eller annet som ikke koster noe. Sett deg inn i lover og paragrafer å kjemp for det du har krav på. Det skal ikke være slik at man sitter å ikke får det man har rett på. Huff, blir virkelig trist på dine vegne. 😢 Hi Anonymous poster hash: ee72c...fc2
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #15 Skrevet 18. desember 2015 Jeg tjente 350.000 i året da jeg ble syk. Da de skulle beregne grunnlaget for aap (og nå uføretrygd etter de nye reglene) bruker de ligningen for de tre siste årene før første sykemelding. Det er ingen unntak fra denne regelen etter de nye uførereglene, det er gjennomsnittslønnen de tre siste årene. Problemet mitt ble da at på de tre årene hadde jeg en foreldrepermisjon med 80% lønn og et halvt års permisjon uten lønn i påvente av barnehageplass (februarbarn). Jeg planla jo ikke å bli syk... Beregningsgrunnlaget mitt ble derfor mye lavere enn min faktiske årslønn. Jeg får da i underkant av 13.000 i uføretrygd i måneden. Nå har jeg jo barnetillegg også, men det forsvinner jo etterhvert. Hvordan mener du noen skal klare leve et godt liv på under 13.000 i måneden? Nå jobber heldigvis mannen min da, men han har et typisk lavtlønnsyrke han også så han har utbetalt 25.000 i måneden. Anonymous poster hash: 10863...596
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #16 Skrevet 18. desember 2015 Overalt så leser man om mennesker som er uføre eller på aap og at det er så vanskelig å overleve på disse stønadene. Jeg føler ikke helt det stemmer og vi fikk sjokk når min mann gikk over på ufør for en tid tilbake. Han hadde godt betalt jobb når han ble syk, men hadde aldri trodd han skulle få en slik sum. Her er vi desverre syke begge to, han er som sagt blitt ufør og jeg er på andre året på aap. Tilsammen så har vi nå utbetalt 49320,- totalt med barnetrygd. Vi er 2 voksne og 3 barn i alderen 8, 6 og 1 år. Jeg synes vi har så vi klarer oss pluss en del mer. Det jeg da ikke forstår er de som klager på at det ikke går ann å overleve på stønader som syk. Har de da ikke jobbet før de ble syke? Jeg har ikke fått jobbet veldig mye før jeg ble syk, men fikk da jobbet ca 3 år før sykdommen kom. Noen som har meninger eller tanker om dette? Anonymous poster hash: ee72c...fc2 Hvor mye av de 49320 er din inntekt hi? Anonymous poster hash: ff7ab...0ab Vi har felles økonomi så hva som konkret er det jeg får inn har ingen betydning for denne diskusjonen. Hi. Anonymous poster hash: ee72c...fc2 Selvfølgelig er det relevant. Du sier at mannen din hadde en veldig god inntekt, så da regner jeg med at han står for storparten av denne summen, og siden du ikke vil svare på det så er det tydelig at du ikke bidrar med store summen.Alikevel forstår du ikke hvorfor det er vanskelig for andre. Hvor godt hadde du overlevd på din inntekt hvis du var singel? Anonymous poster hash: ff7ab...0ab
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #17 Skrevet 18. desember 2015 Overalt så leser man om mennesker som er uføre eller på aap og at det er så vanskelig å overleve på disse stønadene. Jeg føler ikke helt det stemmer og vi fikk sjokk når min mann gikk over på ufør for en tid tilbake. Han hadde godt betalt jobb når han ble syk, men hadde aldri trodd han skulle få en slik sum. Her er vi desverre syke begge to, han er som sagt blitt ufør og jeg er på andre året på aap. Tilsammen så har vi nå utbetalt 49320,- totalt med barnetrygd. Vi er 2 voksne og 3 barn i alderen 8, 6 og 1 år. Jeg synes vi har så vi klarer oss pluss en del mer. Det jeg da ikke forstår er de som klager på at det ikke går ann å overleve på stønader som syk. Har de da ikke jobbet før de ble syke? Jeg har ikke fått jobbet veldig mye før jeg ble syk, men fikk da jobbet ca 3 år før sykdommen kom. Noen som har meninger eller tanker om dette? Anonymous poster hash: ee72c...fc2 Hvor mye av de 49320 er din inntekt hi? Anonymous poster hash: ff7ab...0ab Vi har felles økonomi så hva som konkret er det jeg får inn har ingen betydning for denne diskusjonen. Hi. Anonymous poster hash: ee72c...fc2 Selvfølgelig er det relevant. Du sier at mannen din hadde en veldig god inntekt, så da regner jeg med at han står for storparten av denne summen, og siden du ikke vil svare på det så er det tydelig at du ikke bidrar med store summen.Alikevel forstår du ikke hvorfor det er vanskelig for andre. Hvor godt hadde du overlevd på din inntekt hvis du var singel? Anonymous poster hash: ff7ab...0ab Jeg hadde levd greit på min inntekt hvis jeg var singel. Nå er jeg ikke singel og er heller ikke redd for å bli singel. Dette er ikke relevant for den tråden jeg opprettet, hold deg til temaet eller skroll videre. Hi Anonymous poster hash: ee72c...fc2
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #18 Skrevet 18. desember 2015 Dere får ca 500.000 før eller ettee skatt? Det er jo ok..men klart med to lønner tjener vi adskillig mer til sammen. Anonymous poster hash: 721a2...0a1 [/Du ser det står utbetalt 49 tusen eller? Det er da etter skatt..😂 Anonymous poster hash: 721ea...52d
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #19 Skrevet 18. desember 2015 Maks. uføretrygd er til info ca. 30 000 brutto per måned. Det er uten barnetillegg (som er på ca. 3000 per barn per måned). Var man ansatt i stat eller kommune og således medlem av KLP/SPK vil man også få en pen slump hver måned. Anonymous poster hash: dd28d...0ad
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #20 Skrevet 18. desember 2015 Jeg tjente 350.000 i året da jeg ble syk. Da de skulle beregne grunnlaget for aap (og nå uføretrygd etter de nye reglene) bruker de ligningen for de tre siste årene før første sykemelding. Det er ingen unntak fra denne regelen etter de nye uførereglene, det er gjennomsnittslønnen de tre siste årene. Problemet mitt ble da at på de tre årene hadde jeg en foreldrepermisjon med 80% lønn og et halvt års permisjon uten lønn i påvente av barnehageplass (februarbarn). Jeg planla jo ikke å bli syk... Beregningsgrunnlaget mitt ble derfor mye lavere enn min faktiske årslønn. Jeg får da i underkant av 13.000 i uføretrygd i måneden. Nå har jeg jo barnetillegg også, men det forsvinner jo etterhvert. Hvordan mener du noen skal klare leve et godt liv på under 13.000 i måneden? Nå jobber heldigvis mannen min da, men han har et typisk lavtlønnsyrke han også så han har utbetalt 25.000 i måneden. Anonymous poster hash: 10863...596 Husk at de skal ta hensyn til lønnsstigningen som har vært hvis du har vært syk noen år før du fikk ufør. Nei det kan ikke være lett når man har så lite inn. 😟 Vi var også redde for dette når vi forsto at det gikk mot ufør på mannen min, men vi ble gudskjelov positivt overrasket. Hi Anonymous poster hash: ee72c...fc2
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #21 Skrevet 18. desember 2015 Klart fordeling av inntekt, og tilleggsytelser har noe å si i regnestykket ditt Anonymous poster hash: d0e3c...bde
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #22 Skrevet 18. desember 2015 Klart fordeling av inntekt, og tilleggsytelser har noe å si i regnestykket ditt Anonymous poster hash: d0e3c...bde Det har ingentig å si har bestemt....... Anonymous poster hash: ff7ab...0ab
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #23 Skrevet 18. desember 2015 Klart fordeling av inntekt, og tilleggsytelser har noe å si i regnestykket ditt Anonymous poster hash: d0e3c...bde Det har ingentig å si har bestemt....... Anonymous poster hash: ff7ab...0ab Jo. Når hi sammenligner sin situasjon med andre som er i samme situasjon har det det. Anonymous poster hash: d0e3c...bde
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #24 Skrevet 18. desember 2015 Huff Ta kontakt med nav-hjelpen, jusshjelpen eller annet som ikke koster noe. Sett deg inn i lover og paragrafer å kjemp for det du har krav på. Det skal ikke være slik at man sitter å ikke får det man har rett på. Huff, blir virkelig trist på dine vegne. Hi Anonymous poster hash: ee72c...fc2 Hva du mener med nav-hjelpen, det vet jeg ikke. Jussbuss vil ikke ta nav-saker - ja, jeg har prøvd. "Fri" rettshjelp har jeg ikke råd til. Jeg har satt meg inn i alt som er av lover og regler, har klaget, men det hjelper heller ikke når klageinstans ikke svarer på alt i klagen, ikke greier å lese informasjonen som er fått og dermed opprettholder feilaktige vedtak pga. feil informasjon. Og klageinstansens avgjørelser har man ikke klagerett på. Eneste som er igjen da er sivilombudsmannen, men jeg har ikke lenger helse til å gå videre med det. Og da finnes det ikke andre muligheter. Kunne kanskje gått til media, men det greier jeg heller ikke. Anonymous poster hash: eb036...f5f
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #25 Skrevet 18. desember 2015 Overalt så leser man om mennesker som er uføre eller på aap og at det er så vanskelig å overleve på disse stønadene. Jeg føler ikke helt det stemmer og vi fikk sjokk når min mann gikk over på ufør for en tid tilbake. Han hadde godt betalt jobb når han ble syk, men hadde aldri trodd han skulle få en slik sum. Her er vi desverre syke begge to, han er som sagt blitt ufør og jeg er på andre året på aap. Tilsammen så har vi nå utbetalt 49320,- totalt med barnetrygd. Vi er 2 voksne og 3 barn i alderen 8, 6 og 1 år. Jeg synes vi har så vi klarer oss pluss en del mer. Det jeg da ikke forstår er de som klager på at det ikke går ann å overleve på stønader som syk. Har de da ikke jobbet før de ble syke? Jeg har ikke fått jobbet veldig mye før jeg ble syk, men fikk da jobbet ca 3 år før sykdommen kom. Noen som har meninger eller tanker om dette? Anonymous poster hash: ee72c...fc2 Hvor mye av de 49320 er din inntekt hi? Anonymous poster hash: ff7ab...0ab Vi har felles økonomi så hva som konkret er det jeg får inn har ingen betydning for denne diskusjonen. Hi. Anonymous poster hash: ee72c...fc2 Selvfølgelig er det relevant. Du sier at mannen din hadde en veldig god inntekt, så da regner jeg med at han står for storparten av denne summen, og siden du ikke vil svare på det så er det tydelig at du ikke bidrar med store summen.Alikevel forstår du ikke hvorfor det er vanskelig for andre. Hvor godt hadde du overlevd på din inntekt hvis du var singel? Anonymous poster hash: ff7ab...0ab Jeg hadde levd greit på min inntekt hvis jeg var singel. Nå er jeg ikke singel og er heller ikke redd for å bli singel. Dette er ikke relevant for den tråden jeg opprettet, hold deg til temaet eller skroll videre. Hi Anonymous poster hash: ee72c...fc2 Men poenget er jo ikke om du kommer til å bli singel eller ei en gang. Men at siden du legger vekt på at mannen har så inntekt, så burde du kunne sette deg in ni andres situasjon som har lignende inntekt som deg, ikke som deg eller mannen din. Anonymous poster hash: ff7ab...0ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå