Gjest Antarctica Skrevet 24. desember 2015 #26 Skrevet 24. desember 2015 Det er jo klart man ikke "får" venner som man få vannkopper, men hvordan skal man ellers få venner om man ikke kan spørre om å få være med? Det er jo klart barna brukes som argument da dette er hele årsaken til at gruppen ble dannet. Dette er ingen gruppe som har fulgt hverandre i tykt og tynt. De bor et stykke fra hverandre og treffes bare disse gangene i året. Det er ikke snakk om å bryte opp/ødelegge en sammensveiset gjeng, men å få ta del i fellesskapet de andre mammaene har nettopp fordi deres barn driver med samme hobby. Og hvor skjørt må ikke en slik gruppe være om det er slik enkelte mener at om man slipper inn en hyggelig mor til så går gruppen i oppløsning..... Disse mødrene bor et godt stykke fra hverandre og utenom aktivitetene til barna møtes de noen ganger i året nettopp med det som formål å bli bedre kjent/sammensveiset fordi deres barn driver med de samme aktivitetene. Selv er jeg veldig inkluderende og drar gjerne med meg mennesker jeg ser er ensomme - enten i etablerte grupper jeg er med i der alle er inkluderende eller danner nye grupper om dette passer seg. Da jeg hørte om historien ble jeg noe forundret. Har siden den gang lært mor B bedre å kjenne og blir ganske forundret over hvor dobbel man kan være. Hun er veldig at barna skal være inkludert, samtidig er hun veldig opptatt av baksnakking av andre voksne. Det virker som det er veldig viktig for henne å etablere ett dem og oss - de som er innenfor og de som er utenfor... Jeg tror ikke de andre i gruppen har hørt om mor A sin interesse. Mor A synes likevel dette var så ydmykende (og overraskende/skuffende) at hun er redd for å gjøre nye fremstøt mot gruppen. Men jeg tror nok det er det beste å gjøre likevel for det gnager litt på mor A hver gang gruppen møtes og hun får høre det kjekke de andre har gjort på (mor B forteller fortsatt villig vekk om alt det kjekke gruppen gjør sammen) Anonymous poster hash: 1d7d6...689 Høres ut som om hun har et sjeldent syndrom 😝
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #27 Skrevet 25. desember 2015 Som fersk i grupper vil det kunne være vansklig for B å " presse" inn en mor til. A burde ikke spurt henne om å ta den belastningen. B burde heller ikke avvist A sin forespørsel, hun burde fortalt A at dette måtte hun ta med en av de andre. Anonymous poster hash: bf963...31a
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #28 Skrevet 25. desember 2015 Som fersk i grupper vil det kunne være vansklig for B å " presse" inn en mor til. A burde ikke spurt henne om å ta den belastningen. B burde heller ikke avvist A sin forespørsel, hun burde fortalt A at dette måtte hun ta med en av de andre. Anonymous poster hash: bf963...31a Shit, komplisert much?? Du overtenker sosiale relasjoner. Kan tenke meg at du er en sånn sladrete dramadame. Pjuk. Anonymous poster hash: 3cc38...1cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå