Gå til innhold

"Alle har råd til 50 kroner"

Anbefalte innlegg

Skrevet

slutt og sutre er mitt forsalg

Anonymous poster hash: 68b27...030

Nå er vel de fleste enige om at dine forslag suger.

Anonymous poster hash: c6178...706

I tillegg til grammatikken hennes :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei nå får dere jaggu meg gi dere!! Å betale 50 kr klarer da alle, dette er da bare syting Og klaging for ingenting.

Har man det så trangt så får man heller spørre venner eller familie. Herregud...

Anonymous poster hash: 0df05...e58

Skrevet

Nei nå får dere jaggu meg gi dere!! Å betale 50 kr klarer da alle, dette er da bare syting Og klaging for ingenting.

Har man det så trangt så får man heller spørre venner eller familie. Herregud...

Anonymous poster hash: 0df05...e58

Problemet er jo at det IKKE er bare 50 kroner! Først skal man bake kake (koster penger), kjøpe gevinst (koster penger), og så skal man betale seg inn OG kjøpe mat, kaffe og kake! Det blir jo rundt 300-400 alt sammen. Ikke alle klarer dette, i tillegg til andre obligatoriske ting. Som for eksempel, ski. Hvis alle barna i klassen står på ski og ski er en av aktivitetene i gymmen, så må man kjøpe ski. Ski er svindyrt. Hvis klassen skal på overnattingstur i naturen må man kjøpe sovepose og liggeunderlag. Og så videre. Mange barn faller utenom og må droppe klassens aktiviteter fordi foreldre ikke har råd til utstyr (og nei, jeg føler meg ikke truffet, da jeg tjener rundt 800 000 i året og har råd til alt til barna, men klarer fortsatt å sette meg inn i andre menneskers situasjon). Og nei, ikke alle har venner eller familie. Husker tiden da jeg var 100 % alene med to barn uten nettverk. Var heldig å ha høy inntekt, ellers hadde det ikke vært noe hjelp å få overhode.

Anonymous poster hash: 8cf0a...143

Skrevet

Oj, det var voldsomt. Vi har med mat, og en gave til ca 50 kr. Ingen merker om en ikke dukker opp med gave. Man kjøper så mange lodd man ønsker. Maten dekkes opp på langbord og alle spiser og koser seg.

Anonymous poster hash: dee62...4a2

Ingen merker om noen dukker opp tomhendt? Yeah right....

Anonymous poster hash: be106...1fc

Hvem har anledning til å følge med når foreldre til over 30 barn møtes. Ungene er ivrige med pakkene, mens foreldre setter frem maten. Hvem vet hva hvem gjør? Kanskje både mor og far er med.

Gavene legges på et bord, ingen sto der og telte, langbordet var fullt og det var mat igjen.

Siden du svarer sånn, står du med lister og krysser av at alle bidrar?

Anonymous poster hash: dee62...4a2

Men tenk hvis alle dropper gaven da? Da blir det ingenting å lodde ut, så ja, det merkes nok hvis langt over halvparten eller alle dukker opp uten noen ting.

Skrevet

tragisk og klage på det ! begynn og jobb,så blir det penger

Begynn å lære deg norsk og grunnleggende diskusjonsteknikk, så blir det artigere å diskutere med deg :)

Skrevet

Ikke alle har 50 kroner, ikke alle har tid til å være med i FAU, ikke alle har anledning til å stille på dugnad osv.  

Min erfaring etter utallige år i FAU er at noen foreldre alltid stiller opp i alle sammenhenger, noen stiller aldri opp.  

Jeg tror det er viktig at alle arrangører er bevisst på at noen har dårlig økonomi og organiserer deretter.  F.eks. kan man lage arbeidslister i forkant av arrangementer der noen tar med kaffe, noen tar med kake, noen ordner til på forhånd og andre rydder etterpå.  Jeg nekter å tro at noen har så dårlig økonomi at de ikke kan bidra med en kanne kaffe.  

Jeg tror også det er viktig å tenke på at de ungene som har foreldre som aldri stiller opp på noen måte bør skjermes.  Hvis lille Per har foreldre med dårlig økonomi og ikke kan/ønsker å rydde/bake/organisere så skal ikke lille Per behøve å føle på at foreldrene ikke stiller opp.  

Anonymous poster hash: 4ab7e...566

Her er FAU en jævla kjerringklikk, dessverre. Da jeg hadde nyfødt ble jeg tvunget til å stå i oppvasken på 17. mai, mens mange andre foreldre bare lata seg, til tross for det var to foreldre, og alt de hadde kun et barn. Men de tilhørte "klikken", så da kunne de sitte der og drikke kaffe, mens jeg fløy rundt med nyfødt i bæresele. Etter det meldte jeg meg ut av FAU og ga streng beskjed om at jeg ikke har anledning til å være med på tullet.

Skrevet

Slik er det ikke her. Eldste går i 4., men vi har aldri betalt inngangspenger for å komme på arrangementer eller show. En gang har det vært avslutning der alle skulle ta med kveldsmat til felles bord, de fleste kom med påsmurte brødskiver eller rundstykker (=ingen stor utgift).

Anonymous poster hash: efbbd...ec6

Sorry, men det er dette som er problemet. Mange skjønner ikke at det kan være en stor utgift selv om det "bare er et fat med mat".

Da jeg var student fikk vi plutselig melding om at alle måtte ta med et fat mat på juleavslutning. Jeg ventet på stipendet, og hadde 2kr på konto, vi åt på det siste brødet og hadde kun et glass syltetøy til pålegg.. Det ordnet seg til slutt, men det å krype for andre, låne penger til en så "liten utgift" er helt forferdelig. Det å kjenne på den fortvilelsen:( Det var uaktuelt å skuffe barnet og ikke reise.

Anonymous poster hash: f0124...1e0

Skrevet

tragisk og klage på det ! begynn og jobb,så blir det penger

I motsetning til deg er det noen som velger å ta en utdannelse. Da blir det perioder med dårlig råd, men etterpå blir alt mye bedre. Til og med språket. Anbefales.

Anonymous poster hash: f0124...1e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...