Rediken Skrevet 18. desember 2015 #26 Skrevet 18. desember 2015 Utelys. Kjøper juletre, setter det i juletrefoten og setter på lys. Vasker ned bad, vaskerom og gang. Handler julegaver til alle de voksne i hans familie. Har ordnet pakkekalender til barna (egentlig hans mor). Har ordnet kostymer i barnehagen til lucia og nissefest. Vi har laget lammerull i lag. Ellers er vi gjester på julaften og romjulen så vi trenger ikke å gjøre så mye år, deilig
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #27 Skrevet 18. desember 2015 Vært med å bakt lussekatter , bakt pepperkaker og laget og pyntet pepperkakehus, vært med på et bittelitte juleverksted, tatt inn og satt juletre på fot og puttet på lysene ( hans jobb mens ungene og jeg pyntet resten) mens han sitter med gløgg og ser på . Han står også for maten. Jeg for vask og gaver. Anonymous poster hash: 0a566...61c
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #28 Skrevet 18. desember 2015 Jeg er familiens organisator, så han gjør det han får beskjed om Det han har gjort uten å få beskjed om det på forhånd, altså av eget initiativ er -Kjøpt julegave til brødrene sine -Vasket alle vinduer -Vasket begge stuene skikkelig, bak møbler, vegger o.l -Tent utelys Han skal kjøpe juletre i morgen også er det han som lager julemiddagen. Anonymous poster hash: 385b0...3da
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #29 Skrevet 18. desember 2015 Han har alltid et oppussingsprosjekt på gang og det et aldri ferdig før julaften ca.... Han står på sent og tidlig, men fy f.... å drittlei jeg er av gammelt hus! Og av at han alltid skal drive med slikt midt oppi alt annet! Anonymous poster hash: bb47f...aaf
*Nøtta* Skrevet 18. desember 2015 #30 Skrevet 18. desember 2015 Han kjøper gave til meg, og uffer seg over stresset! Ellers så har han hengt opp alle utelysene, sagd til juletreet, handlet pinnekjøttet,hengt opp adventstjernene og vasket badet.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #31 Skrevet 18. desember 2015 Ingenting - selv om jeg ikke har anledning til å gjøre noe selv akkurat nå. Jeg blir fullstendig gal. Jeg skjønne rikke hvordan den mannen noen sinne kunne levd alene.. Anonymous poster hash: 25e87...526
Elsker livet Skrevet 18. desember 2015 #32 Skrevet 18. desember 2015 Hengt opp utelys, skaffet juletre, bærer det inn og får det på plass i juletrefoten i løpet av helga, levert noen julekort, vært på vinmonopolet og så skal han finne frem eskene med julepynt og sette de på plass igjen etter at jeg har pyntet. Ellers kjøper han pinnekjøttet og leverer noen av gavene. Regner med han har kjøpt gave til meg. På julaften pleier hans oppgave å hjelpe barna med dusjing, klær og hårsveiser. I tillegg tar han en rask runde med støvsugeren i hovedetasjen.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #33 Skrevet 18. desember 2015 Ingenting - selv om jeg ikke har anledning til å gjøre noe selv akkurat nå. Jeg blir fullstendig gal. Jeg skjønne rikke hvordan den mannen noen sinne kunne levd alene.. Anonymous poster hash: 25e87...526 Kan legge til at han i fjor hadde ått ansvar for å kjøpe mine gaver fra familien. Det hadde han ikke rukket!!!! så jeg satt der da, uten en eneste gave på julekvelden. Ikke så kult for dem som hadde gitt ham oppgaven heller. Han på sin side kunne sitte og glede seg over gave etter gave som jeg hadde ordnet og bestilt og styret med å få tal i til ham. Det holdt på å ende med samlivsbrudd.. Ikke på grunn av gavene, men på grunn av at det signaliserer at han gir en god faen i alt annet enn han selv.. Anonymous poster hash: 25e87...526
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #34 Skrevet 18. desember 2015 Etter noen år sammen med mye uenighet så har vi funnet noe som funker. Jeg skriver det han skal gjøre og hva han har ansvaret for på en liste. Han tar seg av mesteparten av vaskingen, juletre og en god del av handlingen. Jeg baker og kjøper julegaver. Anonymous poster hash: 55845...9fb
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #35 Skrevet 18. desember 2015 Prøvesmaker baksten😂Neida han hjelper til med rydding, leter juletre med barna og kjøper 5 gaver. Slapp billig unna i år😉 Sist jeg var gravid med bekkenløsning handlet han alle julegavene og mat til jula. Men jeg ordner alltid baking (elsker det), lager julekort, bestemmer hvilke gaver som skal handles (hans forslag om penger til alle liker jeg dårlig, så da får jeg planlegge). Jeg elsker julen men i år droppet jeg rundvasking! Med 100% jobb, 2 små barn og kranglete rygg får den vente. Har kost meg mye med barna i år lagde for første gang hjemmelagde julekort bl.a. Anonymous poster hash: 164ef...bec
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #36 Skrevet 18. desember 2015 Handler, vasker, baker, fikser og ordner. Som med alle andre oppgaver her i huset så fordeles de mer eller mindre likt mellom oss og han ser selv hva som må gjøres. Før jeg begynte å lese på dib trodde jeg det var slik alle oppegående moderne menn oppførte seg, nå innser jeg at jeg har skutt gullfuglen. Anonymous poster hash: 0ed47...f70
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #37 Skrevet 18. desember 2015 Kjøper gave til meg. Det er alt. ALT annet er det jeg som gjør. Anonymous poster hash: 9632b...0a4 Akkurat det svaret jeg skulle skrive! Anonymous poster hash: af210...d72
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #38 Skrevet 18. desember 2015 Ingenting - selv om jeg ikke har anledning til å gjøre noe selv akkurat nå. Jeg blir fullstendig gal. Jeg skjønne rikke hvordan den mannen noen sinne kunne levd alene.. Anonymous poster hash: 25e87...526 Kan legge til at han i fjor hadde ått ansvar for å kjøpe mine gaver fra familien. Det hadde han ikke rukket!!!! så jeg satt der da, uten en eneste gave på julekvelden. Ikke så kult for dem som hadde gitt ham oppgaven heller. Han på sin side kunne sitte og glede seg over gave etter gave som jeg hadde ordnet og bestilt og styret med å få tal i til ham. Det holdt på å ende med samlivsbrudd.. Ikke på grunn av gavene, men på grunn av at det signaliserer at han gir en god faen i alt annet enn han selv.. Anonymous poster hash: 25e87...526 Herregud... Det er bådetungt og vondt å ha en mann som gir så til de grader blaffen i deg, og dette var nå helt ekstremt. Hefter faktisk ikke jeg hadde klart å holde tårene tilbake i en sånn situasjon. Anonymous poster hash: af210...d72
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #39 Skrevet 18. desember 2015 Her kjøper mannen gaver til sin familie,resten tar jeg meg av. Jobber turnus og får unna mye på dagen når jeg har senvakt eller fridag. Mannen driver eget firma så han jobber mye og gir oss økonomisk frihet,og det er jeg evig takknemlig for. Anonymous poster hash: e553d...13a
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #40 Skrevet 18. desember 2015 han passer på unga så jeg får gjort alt som må gjøres før jul... Anonymous poster hash: 600be...d8c
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #41 Skrevet 18. desember 2015 Ingenting - selv om jeg ikke har anledning til å gjøre noe selv akkurat nå. Jeg blir fullstendig gal. Jeg skjønne rikke hvordan den mannen noen sinne kunne levd alene.. Anonymous poster hash: 25e87...526 Kan legge til at han i fjor hadde ått ansvar for å kjøpe mine gaver fra familien. Det hadde han ikke rukket!!!! så jeg satt der da, uten en eneste gave på julekvelden. Ikke så kult for dem som hadde gitt ham oppgaven heller. Han på sin side kunne sitte og glede seg over gave etter gave som jeg hadde ordnet og bestilt og styret med å få tal i til ham. Det holdt på å ende med samlivsbrudd.. Ikke på grunn av gavene, men på grunn av at det signaliserer at han gir en god faen i alt annet enn han selv.. Anonymous poster hash: 25e87...526 Herregud... Det er bådetungt og vondt å ha en mann som gir så til de grader blaffen i deg, og dette var nå helt ekstremt. Hefter faktisk ikke jeg hadde klart å holde tårene tilbake i en sånn situasjon. Anonymous poster hash: af210...d72 Jeg var ufattelig skuffa, og tårene kom når jeg var for meg selv. Holdt det inne så mamma ikke skulle bli enda mer fortvilet over at han ikke hadde ordnet noe fra henne heller.. Anonymous poster hash: 25e87...526
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå