Gå til innhold

og hva gjør mannen til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det lurer jeg på. Her har han kjøpt gave til sine foreldre og søsken.Ser ut som det blir med det. Arg, begynner å bli litt småstressa. Hadde vært interessant å høre om jeg har for høye forventninger til samarbeid.

Anonymous poster hash: 9401f...bf2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen her i huset kjøper gavene til sin egen familie ja. Jeg kjøper til min familie.

Og barna samarbeider vi om. I år hsr jeg handlet - etter at vi ble enige om hva som skulle kjøpes.

Anonymous poster hash: 206e8...db9

Skrevet (endret)

Kjøper gave til meg, Herr Sønn, sine foreldre og søsken.

Han har tatt fri fra jobb i morgen for å pusle i huset. Lørdag skal han gjøre innkjøp.

Mandag tar han med Herr Sønn til svigers og blir der til jeg kommer nedover lille julaften. Jeg får dermed to dager alenetid før familieframsyning braker løs :D

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Jeg har kjøpt gavene til hans familie, men med hans kort ;) De skal han få pakke inn selv. Ellers så skal han få sette sammen det kunstige juletreet vi har kjøpt. Resten faller på meg gitt.  

Anonymous poster hash: 29ac6...f1c
Skrevet

Jeg ordner alle julegavene, husvask/pynting tar vi sammen og baking/matlaging tar han seg av.

Skrevet

Gavene er stort sett mitt område, han har kjøpt til foreldrene sine, jeg har kjøpt resten og pakket inn og sendt alle. Men han har bakt 7 slag og kommer til å ta seg av pyntingen og minst halvparten av vaskingen, samt matlagingen på julaften. :)

Anonymous poster hash: 0b9e9...464
Skrevet

Ikke så mye da jeg liker å gjøre det meste selv, men han gjør det jeg ber ham om i hvert fall. Gavehandling og kakebaking ordner vi sammen. Tenker jeg sender ham ned i den skumle kjelleren etter julepynten i dag. :)

Skrevet

Alt jeg ber han om.

Skrevet

Her deltar han på det meste. I år laget han deigen til kakemenn, mens jeg laget pepperkakedeig. VI kjøper noen gaver sammen og enkelte hver for oss. Ellers har vi tatt husvask, kjøpt juletre, handlet mat osv sammen. Det er ikke slik at vi ikke kan gjøre ting hver for oss, men akkurat disse tingene samarbeider vi om. Juletrehandling fordi det er hyggelig, og husvask fordi det er like kjedelig for begge. 

Anonymous poster hash: bf348...4f0
Skrevet

Han gjør det jeg spør han om. Han har ordnet med gaver til sin familie, jeg pakker inn siden jeg syns det er koselig. Jeg vasker, men han rydder og støvsuger. Baking er også meg og barnet vårt hvis han vil. Handle gjør vi sammen:-)

Anonymous poster hash: 44f8e...678

Skrevet

Satt på lysene på juletreet og kjøpt inn non stop til pepperkakehuset😂😂

Anonymous poster hash: 8d1d9...342

Skrevet

Kjøper gave til meg.

Det er alt. ALT annet er det jeg som gjør.

Anonymous poster hash: 9632b...0a4
Skrevet

Han kjøper gave til meg. 😄

Men han gjør mye annet da 😉😘

Anonymous poster hash: a0934...e0e

Skrevet

Han kjøper gave til meg. 😄

Men han gjør mye annet da 😉😘

.. som ikke har med juleforberedelser å gjøre, vel og merke. Som oppussing, ekstrajobber osv. Han er også flink til å lage middag av og til, stryker sine egne skjorter osv

Skrevet

Svært lite: Mannen bidrar med hjelp til med julemiddagen. Mulig han vasker golvene. En sjelden gang ordner han gave til sin mor og søsken med familie, men det er helt unntaksvis. Våre egne barn og alle andre er det kun jeg som ordner til. Samme med all pynting, innkjøp av penklær til jul, omtrent all handling osv. 

Neste jul vil jeg at vi skal reise bort.

Anonymous poster hash: 10b33...81b
Skrevet

Ingenting! Han kjøper gave til meg og gave til meg fra barna. Han har sykt mye å gjøre på jobben før jul og har sittet til langt på natt. Men fra i dag er det ferie og da må han hjelpe mer til. Lar han slappe av i helga, så langt det går med fire barn.

Anonymous poster hash: f425b...9a0

Skrevet

Han drar på jobb hele dagen, kommer hjem, sier hei, og drar på neste jobb. Så er han med på kvelden og rydder og gjør klart til jul. Baking, pynting og matlaging står jeg for, samt innkjøp av mat og gaver og det vi trenger. Sånt synes jeg er koselig, men jeg hater å rydde og vaske. Så det er egentlig perfekt. Barna hjelper til der de kan. 

Anonymous poster hash: 366b3...cb8
Skrevet

Han kjøper gaver til si familie, og til barna våre.

Han lager julemiddagen.

Han kjøper og pynter juletreet.

Handle gjør vi sammen, så får alle det de vil ha.

Jeg vasker huset.

Anonymous poster hash: 98604...648

Skrevet

Han kjøper tre. Og bidrar med støvsuging. Alt annet er det jeg som gjør.  Når det er sagt liker han ikke jula og kunne fint hoppet over alt. Så hvis vi skal feire jul på min måte er det jeg som må stå for det. Og synes jeg vi skal - så lenge vi har barn i huset.

Anonymous poster hash: 54573...84d
Skrevet

Han har pyntet med utelys til advent. Det er det han har gjort så langt. Han deltok motvillig på en vennesamling med barn (her hjemme!). Han skal kjøpe gaver til de fleste i sin familie, noen har jeg kjøpt. Så skalhan handle inn julematen og lage muddag julaften. Ellers så skal jeg tvinge ham til å vaske litt før jul. Og kjøpe finbukse til eldstemann.

Skrevet

Fint lite😂 Han kjøper gave til meg, en av gavene til eldstejenta og sin far.

Han har kjørt og levert gavene og bestillt og levert julekort.

Men han tar gjerne med seg et eller flere barn , så jeg får gjort noe i heimen.

Ellers gjør han jo de vanlige tinga; luftet hund, bærer ved, mater og steller kaniner og katter .

Rydder av kjøkkenet etter måltider og diverse prosjekter.

Skrevet

Jeg har kjøpt & pakket inn alle gaver, han skal ta det meste av jule vasken & så skal vi bake sammen etter på :D er mest praktisk at han vasker mes jeg går tur med hund å baby som er redd støvsuger (hunden altså) også lager jeg middag eller bretter klær eller noe annet når jeg kommer tilbake mens han slapper av/leker med baby, sån får vi gjort det meste selv om mini ikke sover :)

Anonymous poster hash: 449a2...6b4

Skrevet

Ikke stort. Men i år er det selvvalgt, jeg har hatt ferie 1 uke allerede. Han skal få bake kakemann med barna i helgen, der melder jeg meg ut. Juletre kjøper vi sammen og han kjøper inn drikke. Men jeg klager ikke. Vaskehjelpen har vasket ned huset, gaver,pynt og mat er kos

Skrevet

Jeg har ordnet alle gavene (men glede! Av en eller annen grunn liker jeg veldig godt å kjøpe julegaver) jeg har laget julekort som jeg ikke har fått sendt ennå. Resten ordner han. Husvask, julemiddag, hogging av juletre osb. Vi pynter sammen. (Det hører med til historien at jeg er gravid med tvillinger og har bekkenløsning og kynnere. Pluss en saftig forkjølelse som aldri vil gå over)

Anonymous poster hash: 232b5...cee

Skrevet

Han kjøper gave til meg, og er med på innkjøp av gaver til barna. Samt kjøper inn mat fra handlelister :) Jeg tar meg av all vasking, pynting, baking, matlaging etc. Han jobber mye, jeg er hjemmeværende husmor, så skulle bare mangle :)

Anonymous poster hash: 917e3...5b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...