Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #1 Skrevet 16. desember 2015 Blir sprø av å lese på for eksempel facbooken. Ingenting som heter korselig og enderlig. Utrolig irriterende. ! Anonymous poster hash: 9be03...14e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #2 Skrevet 16. desember 2015 Venninnen min dursjer.. Anonymous poster hash: 3f538...528
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #3 Skrevet 16. desember 2015 Jeg er ikke skyldig i de to første, men etc må jeg innrømme at jeg bruker. Hvorfor er det feil? Hva skal man bruke? (Er ikke frekk, lurer helt ærlig på dette). Anonymous poster hash: f6e9d...837
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #4 Skrevet 16. desember 2015 Fordi de ikke kan stave? Aldri sett noen skrive verken korselig eller enderlig. Kanskje du burde revurdere nettverket ditt. Anonymous poster hash: 2ec64...093
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #5 Skrevet 16. desember 2015 Anonymous poster hash: c4eaa...9ef
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #6 Skrevet 16. desember 2015 Enda verre med de som konsekvent bytter ut u med y i ord og prater "babystemme". Altså pys til pus og dysj til dusj, for eksempel... Anonymous poster hash: f02f2...c62
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #7 Skrevet 16. desember 2015 Jeg er ikke skyldig i de to første, men etc må jeg innrømme at jeg bruker. Hvorfor er det feil? Hva skal man bruke? (Er ikke frekk, lurer helt ærlig på dette). Anonymous poster hash: f6e9d...837 Ikke noe feil med etc. Var jo brukt her også som et videreforklaring Anonymous poster hash: 9be03...14e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #8 Skrevet 16. desember 2015 Jeg er ikke skyldig i de to første, men etc må jeg innrømme at jeg bruker. Hvorfor er det feil? Hva skal man bruke? (Er ikke frekk, lurer helt ærlig på dette). Anonymous poster hash: f6e9d...837 Ikke noe feil med etc. Var jo brukt her også som et videreforklaring Anonymous poster hash: 9be03...14e Ååja! Tenkte det ville stått "enderlig etc", ble forvirret av "og etc". Men da er det jo greit Anonymous poster hash: f6e9d...837
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #9 Skrevet 16. desember 2015 Noen sliter med dysleksi. Så lenge man forstår hva de mener ser jeg ikke problemet.. Det må være slitsomt å irritere seg over slike bagateller. Anonymous poster hash: 66498...8e6
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #10 Skrevet 16. desember 2015 De feilplasserte r'ene er ille nok, men for meg er n'ene ennå være. For eksempel konstaNtere, dalmaNtiner og lignende. For ikke å snakke om "i forhold til" brukt i alle sammenhenger hvor det ikke passer. Tilsynelatende oppegående mennesker gjør disse feilene hele tiden. Irriterer meg grønn!😖 Anonymous poster hash: 357b9...3d0
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #11 Skrevet 16. desember 2015 De feilplasserte r'ene er ille nok, men for meg er n'ene ennå være. For eksempel konstaNtere, dalmaNtiner og lignende. For ikke å snakke om "i forhold til" brukt i alle sammenhenger hvor det ikke passer. Tilsynelatende oppegående mennesker gjør disse feilene hele tiden. Irriterer meg grønn!😖 Anonymous poster hash: 357b9...3d0
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #12 Skrevet 17. desember 2015 De feilplasserte r'ene er ille nok, men for meg er n'ene ennå være. For eksempel konstaNtere, dalmaNtiner og lignende. For ikke å snakke om "i forhold til" brukt i alle sammenhenger hvor det ikke passer. Tilsynelatende oppegående mennesker gjør disse feilene hele tiden. Irriterer meg grønn!😖 Anonymous poster hash: 357b9...3d0 Go Shreek, for nå vet jeg ikke hva du mener... Hva er rett og hva er galt? Dalmantiner skrives vel med den siste n'en, eller? Oh, lærer noe nytt hver dag Anonymous poster hash: 97230...a98
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #13 Skrevet 17. desember 2015 "Aldrig" ser jeg stadig vekk folk som skriver... Og mange som roter med de/di. eks: Kan jeg låne boka de? Blir tussete av skrivefeil. Er gift med en dyslektiker, så jeg vet hva det innebærer. Men de aller fleste som skriver sånne feil er ikke dyslektikere. De er bare dårlige i norsk rettskriving! Det verste er skriv fra skolen. Både ukeplaner og andre skriv er fulle av skrivefeil. Vurderer og sette meg med rødpenna og sende i retur!! Anonymous poster hash: a4eb6...a64
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #14 Skrevet 17. desember 2015 De feilplasserte r'ene er ille nok, men for meg er n'ene ennå være. For eksempel konstaNtere, dalmaNtiner og lignende. For ikke å snakke om "i forhold til" brukt i alle sammenhenger hvor det ikke passer. Tilsynelatende oppegående mennesker gjør disse feilene hele tiden. Irriterer meg grønn!😖 Anonymous poster hash: 357b9...3d0 Intinativ 😂 Anonymous poster hash: 5b5fd...8ef
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #15 Skrevet 17. desember 2015 Verste jeg ser er: Hvem farge er finest? Noe er alvorlig feil, og mange skriver det. Korselig og aldrig har jeg også sett flere ganger her inne. Ikke bra. Anonymous poster hash: 8ab0a...3da
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #16 Skrevet 17. desember 2015 Enda verre med de som konsekvent bytter ut u med y i ord og prater "babystemme". Altså pys til pus og dysj til dusj, for eksempel... Anonymous poster hash: f02f2...c62 Det heter pys på min dialekt. Anonymous poster hash: c8eb2...308
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #17 Skrevet 17. desember 2015 De feilplasserte r'ene er ille nok, men for meg er n'ene ennå være. For eksempel konstaNtere, dalmaNtiner og lignende. For ikke å snakke om "i forhold til" brukt i alle sammenhenger hvor det ikke passer. Tilsynelatende oppegående mennesker gjør disse feilene hele tiden. Irriterer meg grønn! Anonymous poster hash: 357b9...3d0 Go Shreek, for nå vet jeg ikke hva du mener... Hva er rett og hva er galt? Dalmantiner skrives vel med den siste n'en, eller? Oh, lærer noe nytt hver dag Anonymous poster hash: 97230...a98 Om hunderasen hadde hett dalmaNtiner, så hadde det vært korrekt med en n inni der. Det er bare det at det heter dalmatiner. Enda verre med de som konsekvent bytter ut u med y i ord og prater "babystemme". Altså pys til pus og dysj til dusj, for eksempel... Anonymous poster hash: f02f2...c62 Det heter pys på min dialekt. Anonymous poster hash: c8eb2...308 Det betyr ikke at du kan skrive det. På min dialekt heter det fævvel, men jeg skriver selvfølgelig fugl. Anonymous poster hash: 10aff...715
Gjest Sekretøsa Skrevet 17. desember 2015 #18 Skrevet 17. desember 2015 Jobbet for en lege som skrev det. Nesten flaut når vi skulle sende avgårde epikriser og brev
Fandens Oldemor Skrevet 17. desember 2015 #19 Skrevet 17. desember 2015 Antageligvis fordi det høres ut som om det skal være en r der, som i inderlig og ergerlig.
Superdolly Skrevet 17. desember 2015 #20 Skrevet 17. desember 2015 Hvorfor skriver folk feil? Noen har dysleksi. Noen har andre grunner til at de ikke klarer det. Noen velger å skrive (mer eller mindre) dialekt. Noen gir blaffen. Noen velger å se bort fra rettskrivingsreglene, ut fra et prinsipp om at ingen skal fortelle MEG hva jeg kan og ikke kan skrive. Noe er rene tastefeil og går på at man skriver fort og ikke leser korrektur. Mange her inne sier at "du skjønner jo hva hun mener, så ikke bry deg". Vel, det er slett ikke alltid jeg skjønner hva folk mener. Men etter noen år her inne har jeg forstått at det ikke er godtatt å spørre, uansett hvor høflig man prøver å være. Så for min del har jeg valgt å bare hoppe over de innleggene jeg ikke forstår.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #21 Skrevet 17. desember 2015 Det betyr ikke at du kan skrive det. På min dialekt heter det fævvel, men jeg skriver selvfølgelig fugl. Anonymous poster hash: 10aff...715 Da må du værra fra Grenlænd 😊 hi five✋ Anonymous poster hash: cfba2...64f
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #22 Skrevet 17. desember 2015 Fordi det er dessverre "dum og deilig" som er idealet nå. Man skal være veltrent, slank, trene hver dag, ha fint hår, ren hud og helst ikke noe i skallen. For hvorfor er det ellers så mye sinne når man (vennlig) retter på folk som skriver med horrible feil, det kan jo hjelpe dem videre ved skriving av CV og søknader og i andre sammenhenger. Neida, her blir man sabla ned, kalt bedreviter, hurpe og det som verre er. Nei, 80 % av befolkningen har ikke dysleksi. Under 5 % av Norges befolkning har det. Når man ser på hvordan folk skriver på Facebook, finn.no, forumet her og VG/Dagblad skulle man tro at halve Norge var analfabeter. Skam! Anonymous poster hash: 6619b...602
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #23 Skrevet 17. desember 2015 Fantastisk at noen posta Vegards forklaring, den var veldig opplysende da jeg så den første gang! Anonymous poster hash: 962a0...007
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #24 Skrevet 17. desember 2015 Fordi de ikke kan stave? Aldri sett noen skrive verken korselig eller enderlig. Kanskje du burde revurdere nettverket ditt. Anonymous poster hash: 2ec64...093 Eller kanskje du bør revurdere egenskapene dine som menneske? Ærlig talt, kutte ut folk på grunn av skrivefeil? Er du helt blåst du, eller? Anonymous poster hash: 57760...a4a
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #25 Skrevet 17. desember 2015 Enda verre med de som konsekvent bytter ut u med y i ord og prater "babystemme". Altså pys til pus og dysj til dusj, for eksempel...Anonymous poster hash: f02f2...c62 Verre? På hvilken måte? I hvilken grad bidrar de til død og elendighet her i verden, mener du? Anonymous poster hash: 57760...a4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå