Gå til innhold

Skal jeg sende venneforespørsel på Facebook?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var så uheldig og brakk beinet forkjært for noen uker siden.

I den forbindelse har det blitt noen lege og sykehusbesøk.

Den ene legen og jeg hadde en veldig god kjemi. Vi lo masse, han kom bort til meg hele tiden, og jeg merket at det var en viss spenning mellom oss.

Skal jeg sende en forespørsel på Facebook eller er det helt teit?

Jeg tror han er singel.

Jeg gjør jo vanligvis aldri sånt, men man lever jo bare en gang!

Jeg er ferdigbehandlet nå.

Anonymous poster hash: bf21e...ecb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er teit. Du setter han i en vanskelig situasjon

Skrevet

Hadde jeg ikke gjort.

Anonymous poster hash: ae555...2b1

Skrevet

Nei. Møtes dere tilfeldig så kan du heller prøve å ta opp kontakten igjen, men legen har i utgangspunktet ikke lov å ha forhold til pasienter. Og om du likevel vil ta sjansen, så bør du vente en god stund helt uten kontakt!

Anonymous poster hash: 5bbc6...a0a
Skrevet

Vil så gjerne oppnå kontakt med ham igjen... Er aldri ute på byen eller andre steder, og endelig så jeg en jeg virkelig kunne tenkt meg å bli litt bedre kjent med..

Skrevet

Vil så gjerne oppnå kontakt med ham igjen... Er aldri ute på byen eller andre steder, og endelig så jeg en jeg virkelig kunne tenkt meg å bli litt bedre kjent med..

Er det verdt å sette hans jobb i fare for?

Skrevet

Gjør det! Det værste som kan skje er at han ikke legger deg til..

Anonymous poster hash: 43a44...669

Skrevet

Så hvis vi hadde gått ut og datet sammen før dette skjedde, jeg kom inn med brukket bein, så kunne ikke han som vakthavende ortoped behandlet meg på vårt lille sykehus.

Trodde ikke at jeg som hans tidligere pasient, var ikke bare han som behandlet meg, skulle utgjøre noen fare for hans autorisasjon?

At han var jobb da jeg trengte hjelp, forhindrer det han i all ettertid å ha noe med meg å gjøre?

Skrevet

Nei, absolutt ikke

Anonymous poster hash: a2776...a0b

Skrevet

Nei, styr unna! 

Jeg er venn med en del av de ansatte fra barnehagen til eldste barnet mitt, var vel jeg som sendte venneforespørsel i sin tid. Dette skjedde rundt 2009, da folk var litt mer "venn med alle" enn de er nå. Hadde aldri gjort noe tilsvarende idag, det har med etikk og profesjonalitet å gjøre. Ser også at læreren til barnet nå sletter alle på vennelista som også er foreldre til barn i den klassen. 

Om du vil bli bedre kjent så prøv å gjøre det på privaten, finn ut hvor han vanker og prøv å være i nærheten. Helt tilfeldig, selvsagt ;) Lykke til :)

Anonymous poster hash: 8c3a0...741
Skrevet

Nei, styr unna!

Jeg er venn med en del av de ansatte fra barnehagen til eldste barnet mitt, var vel jeg som sendte venneforespørsel i sin tid. Dette skjedde rundt 2009, da folk var litt mer "venn med alle" enn de er nå. Hadde aldri gjort noe tilsvarende idag, det har med etikk og profesjonalitet å gjøre. Ser også at læreren til barnet nå sletter alle på vennelista som også er foreldre til barn i den klassen.

Om du vil bli bedre kjent så prøv å gjøre det på privaten, finn ut hvor han vanker og prøv å være i nærheten. Helt tilfeldig, selvsagt ;) Lykke til :)

Her har både tidligere bhg personell og nåværende lærere lagt meg til som venn.

Jeg kommer ikke til å finne ut hvor han vanker.. Hvordan skal jeg klare det?

Huff.

Skrevet

Så hvis vi hadde gått ut og datet sammen før dette skjedde, jeg kom inn med brukket bein, så kunne ikke han som vakthavende ortoped behandlet meg på vårt lille sykehus.

Trodde ikke at jeg som hans tidligere pasient, var ikke bare han som behandlet meg, skulle utgjøre noen fare for hans autorisasjon?

At han var jobb da jeg trengte hjelp, forhindrer det han i all ettertid å ha noe med meg å gjøre?

Ser du virkelig ikke forskjellen?

Hvis du kjente ham privat før du ble skadet, da ville situasjonen stille seg anderledes. Om dere datet og han hadde vakt når du kom skadet inn, da skulle han opplyst om det private forholdet deres. Hvis ingen andre kunne ta over for ham der og da, da måtte han ha behandlet deg, men i utgangspunktet burde han ikke ha operert deg. Å legge en gips eller annet er noe annet.

Jeg tror ikke du er så dum at du ikke ser forskjellen på å treffe en person og bli kjent privat først - og det å innlede et forhold til en man først blir kjent med som sin lege....

Skrevet

Overraskende mange pasienter sender venneforespørsler. De blir alltid avvist (med mindre det er en svært uprofesjonell lege...)

Anonymous poster hash: 8b66a...188

Skrevet

Jeg sendte og han godtok med en gang:-)

Ooops!

Skrevet

Og en ting til - sammenligningen med barnehagepersonell kan ikke gjøres. Helsepersonell har et spesifikt lovverk å forholde seg til, og det lovverket sier at det er ulovlig å innlede et forhold til sine pasienter og at man risikerer å miste autorisasjonen hvis man bryter denne loven.

Så igjen - er det verdt det hvis han risikerer å miste jobben for det?

Skrevet

Ooops!

Regner med at du troller - ellers har du med en svært uprofesjonell lege å gjøre.

Skrevet

Dette er samme person som har skrevet om legeromanser ørten ganger før...

Skrevet

Ooops!

Regner med at du troller - ellers har du med en svært uprofesjonell lege å gjøre.

Jeg triller ikke.

Han har ikke behandlet meg annet enn å være på visitt en dag og ellers har vi pratet mye sammen, da det viste seg at vi har samme lidenskap og hobby. Så vi snakket ikke annet behandlingsrelatert enn at han spurte om smertelindringen var ok!

Skrevet

Dette er samme person som har skrevet om legeromanser ørten ganger før...

Er folk paranoide her inne?

Har da aldri nevnt dette med et ord her inne tidligere.

Skrevet

Uprofesjonellt eller ikke, men jeg har flere leger på min liste , derav fastlegen min.

Anonymous poster hash: 6e600...fcc
Skrevet

Det er jeg som har en legeromanse 😂 Jeg er ikke hi.

Måtte bare inn å lese her..

Anonymous poster hash: 257a8...23f

Skrevet

Jeg skal ikke uttale meg om lovligheten i dette tilfelle, men må si jeg reagerer litt på at "alle" er i mot dette, samtidig som at da jeg svarte i en helt annen tråd, at det var galt av en lærer å ha et forhold til en tidligere elev, så fikk jeg så ørene flagret. Dét var det visst ingenting i veien med.

Forstå det den som kan.

Anonymous poster hash: 48450...48f

Skrevet

Og en ting til - sammenligningen med barnehagepersonell kan ikke gjøres. Helsepersonell har et spesifikt lovverk å forholde seg til, og det lovverket sier at det er ulovlig å innlede et forhold til sine pasienter og at man risikerer å miste autorisasjonen hvis man bryter denne loven.

Så igjen - er det verdt det hvis han risikerer å miste jobben for det?

Meg med barnehage-eksempelet, det var ment som et eksempel på noe som i utgangspunktet virker uskyldig men kan bli problematisk (for begge parter) uten at det er noe regelverk rundt det. Og at jeg nå, i ettertid, aldri ville gjort det samme. 

Men ja, helsepersonell har (med rette!) et lovverk og forholde seg til. 

Skrevet

Go for it!! Og oppdater oss som er så støvete nedentil😊

Anonymous poster hash: 65f00...920

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...