Gå til innhold

Sykemeldt i desember er egentlig helt greit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette kan ikke være sant? Men når jeg leser andre innlegg fra samme bruker begynner jeg jo å lure.

Denne personen har fri i alle barnas ferie. Tar hun ikke feridager, tar hun jammen avspasering, egenmelding og syktbarn dager.

Så hi, du sykemelder deg i julen så du kan rundvaske huset? Bake? Shoppe? Osv. Og så tar du "sykt barn" dager i sommerferien?

Håper for din del at ikke karma finnes :/

Anonymous poster hash: 3d609...e0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk å få med brosjyre om høysensitiv i samme slengen! Og den eldste ungen din har vel adhd?

Kanskje en GU grunnet klutvask?

Skrevet

Mange synes det er kjedelig og fælt å være sykemeldt. Nå er jeg sykemeldt hvertfall ut desember mulig det blir lengere, men jeg storkoser meg hjemme nå i desember. Baker, Juleverksted med barn, huset er shinet fra topp til tå og jeg storkoser meg i julepyntet hjem hver dag. 🎄 Flere som er syke å koser seg i desember?

Ikke rart du rakk Luciafeiring i går da...

Syntes du svarte Pashla at du jobber.

For tiden gjør du tydeligvis ikke det.

Anonymous poster hash: e6069...ac2

Jeg skrev at vi har vært med på alle tilstelninger hvert år i barnehagen, nå har vi ikke barnehagebarn lengere. Har jobbet ellers og har alltid fått det til.
Og viss ikke så bruker du vel bare en egenmelding eller syk-barndag for å gå på luciafeiring?

Hvilken sykdom har du som gir deg kroniske smerter?

Anonymous poster hash: b2ecc...92a

Ja det gjør vi da barna er mye mye viktigere enn jobben.

Det vet de ikke enda, men legen mistenker fibromyalgi så skal utredes for det hvis kroppen er likedan etter nyttår.

Selvfølgelig har du nok en fjase diagnose!

Anonymous poster hash: 5b1cb...ed5

Skrevet

Mange synes det er kjedelig og fælt å være sykemeldt. Nå er jeg sykemeldt hvertfall ut desember mulig det blir lengere, men jeg storkoser meg hjemme nå i desember. Baker, Juleverksted med barn, huset er shinet fra topp til tå og jeg storkoser meg i julepyntet hjem hver dag. 🎄 Flere som er syke å koser seg i desember?

Ikke rart du rakk Luciafeiring i går da...

Syntes du svarte Pashla at du jobber.

For tiden gjør du tydeligvis ikke det.

Anonymous poster hash: e6069...ac2

Jeg skrev at vi har vært med på alle tilstelninger hvert år i barnehagen, nå har vi ikke barnehagebarn lengere. Har jobbet ellers og har alltid fått det til.
Og viss ikke så bruker du vel bare en egenmelding eller syk-barndag for å gå på luciafeiring?

Hvilken sykdom har du som gir deg kroniske smerter?

Ja det gjør vi da barna er mye mye viktigere enn jobben.

Det vet de ikke enda, men legen mistenker fibromyalgi så skal utredes for det hvis kroppen er likedan etter nyttår.

Selvfølgelig har du nok en fjase diagnose!

Anonymous poster hash: 5b1cb...ed5

Fibromyalgi er en godkjent diagnose og det er mange som har denne sykdommen. At du mener det bare er tull er jo helt irrelevant da du ikke er lege. Hvis jeg får denne diagnosen så blir den stilt av spesialist så det er absolutt ikke tull.

Skrevet

Jeg har fibromyalgi.

Jeg jobber, men når jeg kommer hjem har jeg av og til så vondt i kroppen at jeg legger meg rett på soffan.

Jeg kunne sikkert gjort som deg, sykemeldt meg, men for meg ville det føltes som å gi opp.

Jeg prøver å bite tennene sammen, jeg klager ikke, og synes ikke synd på meg selv.

Noe som hjelper godt for fibromyalgi er vektnedgang (om du er overvektig) sunn mat og mye trening!

Bruk sykemeldingen din godt!

Skrevet

Så deilig da! Må være nydelig å kunne være sykemeldt, men likevel frisk? Gratulerer!

Jeg er 50% sykemeldt, jeg burde vært 100. For lenge siden! Men arbeidsmoral har jeg, heldigvis!

Anonymous poster hash: 118a6...1db

Skrevet

Høres ikke ut som om dere er syke. Jeg klarer ikke det dere beskriver selv om jeg er såkalt "frisk" jeg. Delvis ufør.

Anonymous poster hash: c6acf...a5a
Skrevet

Mange synes det er kjedelig og fælt å være sykemeldt. Nå er jeg sykemeldt hvertfall ut desember mulig det blir lengere, men jeg storkoser meg hjemme nå i desember. Baker, Juleverksted med barn, huset er shinet fra topp til tå og jeg storkoser meg i julepyntet hjem hver dag. Flere som er syke å koser seg i desember?

Du er jo ikke syk, annet enn i viljen

Skrevet

Mange synes det er kjedelig og fælt å være sykemeldt. Nå er jeg sykemeldt hvertfall ut desember mulig det blir lengere, men jeg storkoser meg hjemme nå i desember. Baker, Juleverksted med barn, huset er shinet fra topp til tå og jeg storkoser meg i julepyntet hjem hver dag. Flere som er syke å koser seg i desember?

Jeg skal utredes for fibromyalgi hvis det ikke bedrer seg til nyåret, så jo jeg er syk. Men det er jo klart at dere som er sååååå flinke til å dra på jobb vet at ikke jeg er syk. Makan til meninger kjerringene her inne har.

Skrevet

Jeg skal utredes for fibromyalgi hvis det ikke bedrer seg til nyåret, så jo jeg er syk. Men det er jo klart at dere som er sååååå flinke til å dra på jobb vet at ikke jeg er syk. Makan til meninger kjerringene her inne har.

Sa ikke du i en annen tråd at du eller barna aldri var syke og derfor kunne du bruke egenmeldinger/sykbarndager i feriene?

Nå har du plutselig fibromyalgi og er mye syk og skal utredes?

Skrevet

Jeg som skrev at jeg har fibromyalgi, skrev ikke at jeg jobbet for å fortelle at jeg er såååå flink!

Jeg prøvde å gi deg noen råd.

Men for all del, stapp i deg hele julebaksten, med begge hender og bli arbeidsufør på nyåret. Bra jobba!

Jeg forteller aldri noen at jeg har fibromyalgi. Vet du hvorfor? På grunn av fordommer. Og vet du hvorfor folk har fordommer? På grunn av kjærringer (dine ord) som deg. Damer som klager og syter og haaaar så vondt, men ikke så vondt at de ikke kan gå på shopping halve dagen, ikke så vondt at de ikke kan rundvaske huset alene, ikke så vondt at de ikke kan rydde, bake, male, fikse og ordne alt de vil, men jobbe kan de ikke.

Så takk! Enda en med "fibromyalgi" der ute som skaper fordommer.

Virkelig, takk!

Noen dager vil jeg bare slutte å eksistere for jeg har så vondt, så den fibromyalgien din høres ut som kun har rammet viljen, siden du KOSER deg så mye, trist...

Skrevet

Jeg har vært syk i 5 år nå . Og har virkelig gjort alt for å klare å være i jobb , prøver ennå . Men det funker veldig dårlig . Gir ikke opp likevel. Skulle gjort alt for å være frisk og kunne gått 100% i arbeid.

Jeg klarer likevel å shine huset, bli ferdig med julegaver og bake . MEN det tar tid, og jeg må gjøre ting litt og litt over en lang periode . Med mange pauser. Pluss dagene jeg har energi til å gjøre sånt , gjør at jeg da blir veldig dårlig og nesten helt sengeliggende i en periode etter på 😔 så nei, det er absolutt ikke helt greit å være sykmeldt .

Anonymous poster hash: a9b01...b3f

Skrevet

Jeg også.

Deilig å handle julegaver uten masse mas. Ungene er i barnehagen så jeg får stelt hjemme og trent masse slik at jeg er slank og fin til jul.

Kanskje forlenge den ut januar slik at jeg får trent bort julekiloene og hentet meg litt inn etter julemaset.

Anonymous poster hash: 6e91b...3cb

Skrevet

Jeg som skrev at jeg har fibromyalgi, skrev ikke at jeg jobbet for å fortelle at jeg er såååå flink!

Jeg prøvde å gi deg noen råd.

Men for all del, stapp i deg hele julebaksten, med begge hender og bli arbeidsufør på nyåret. Bra jobba!

Jeg forteller aldri noen at jeg har fibromyalgi. Vet du hvorfor? På grunn av fordommer. Og vet du hvorfor folk har fordommer? På grunn av kjærringer (dine ord) som deg. Damer som klager og syter og haaaar så vondt, men ikke så vondt at de ikke kan gå på shopping halve dagen, ikke så vondt at de ikke kan rundvaske huset alene, ikke så vondt at de ikke kan rydde, bake, male, fikse og ordne alt de vil, men jobbe kan de ikke.

Så takk! Enda en med "fibromyalgi" der ute som skaper fordommer.

Virkelig, takk!

Noen dager vil jeg bare slutte å eksistere for jeg har så vondt, så den fibromyalgien din høres ut som kun har rammet viljen, siden du KOSER deg så mye, trist...Anonymous poster hash: 3d609...e0c

Nettopp. Dårlig gjort av hi å booste fordommer mot folk som er reelt syke. Tror ikke et sekund på deg fru vom :)

Du er her kun for å provosere, fatter ikke at folk biter på. Det er ingen arbeidsgivere som finner seg i at noen tar ut alt de har av egenmelding- og sykt barndager uten at det er behov. Det gjennomskues fort, og får konsekvenser. Heldigvis.

Skrevet

Du er jo bare en liten ball av glede. Det er mange leger som stiller seg svært skeptisk til fibromyalgidiagnosen. Den kan vanskelig verifiseres og slike "arbeidsmaur" som deg som gladelig snylter storsamfunnet (du vet disse egenmeldingsdagene og sykt-barn-dagene du bruker når ingen er syke) kan helt fint fake en fibromyalgidiagnose.

Anonymous poster hash: ecaf2...fc7

Skrevet

Jeg er sykemeldt og kvalm pga at jeg blir så dårlig av cellegift.

Jeg syns dere som leker syke for å kose dere litt ekstra i adventtiden bør skamme dere. Virkelig og grundig skjemmes.

Anonymous poster hash: 125da...0f8

Skrevet

Jeg er langtidssykemeldt, og takk og pris er jeg bedre, enn første måneden jeg var syk. Men her er det lite energi til å vaske noe hus, bake osv. Jeg får det til å se ok ut, barna pynter og de baker pepperkaker. Ellers blir resten kjøpt. Og det er få som får gaver, og de ble startet med for 2 mnd siden, så jeg tar litt ettersom hva jeg orker. Jeg har måtte ta permisjon fra studiet, og vet ikke engang om jeg får kommet tilbake. Er utrolig lei meg, da jeg vil både jobbe og studere.

Anonymous poster hash: c8ba6...f01
Skrevet

Her er det også pyntet til jul,og vi har bakt masse.

Jeg har også diagnosen fibromyalgi, er alene med tre barn i småskolen.

Jobber 100%,så og si ikke borte fra jobben.

Om jeg ville hadde det ikke vært problem å fått sykmelding av legen, men har bedre holdning enn det.

Anonymous poster hash: cf69f...f3a

Skrevet

Jeg er ufør og må si jeg koser meg litt for tiden jeg også. :) Huset er ikke shinet, men jeg har gode dager nå og gjør èn liten ting av juleforberedelsene nesten hver dag. Legger man til at mannen gjør godt og vel sin halvpart, så kommer vi forhåpentligvis i mål til jul. :)

Anonymous poster hash: cc128...ec7
Skrevet

Vet du, god samvittighet er undervurdert! Jeg er så stolt av meg selv, har vært på jobb hver bidige dag og stått på mens mange av mine kollegaer plutselig ble sykemeldt nå. Det har vært stress for meg og for ungene i barnehagen min, men vi har gjennomført! Har kommet hjem til mine to barn under 6 år hver dag, ingen barnevakt. Vi har vært på julehandel, bondegårdsbesøk, handlet og pakket inn alle julegavene, ryddet, vasket og pyntet til jul. Imorgen baker vi pepperkaker og da er vi i mål. Jaggu skal jeg også klare å skvise inn julebord neste helg. Dette har jeg altså klart uten en eneste dag fravær på jobb og snart tar jeg 11 dager juleferie og avspasering med god samvittighet. Det føles godt 😁

Skrevet

Jeg ble sykemeldt nå, og jeg syntes ikke at det er noe gøy. Jeg kommert til å få mindre lønn enn hvis jeg ikke jadde blitt det. For jeg får jo ike tatt ekstravakter. Syntes det var flaut å ringe til jobb å si at jeg er sykemledt. Men noen ganger sier kroppen stopp. Håper at "fri" fra skole og jobb vil gi meg mer energi og mindre vondt. Slik at jeg klarer å komme meg tilbake i jobb igjen når sykemeldingen går ut. Har ikke lyst å fornye den.

Anonymous poster hash: 0bf20...ccf

Skrevet

Stusser litt over at du er 100% (?) sykemeldt når du orker å bake, ha juleverksted å holde huset skinnende

Anonymous poster hash: 02ddc...80e

Skrevet

Muji81: så utrolig nørd du er. Tragisk forsøk på å være morsom🙈

Anonymous poster hash: 2544a...596

Skrevet

Sånne som deg liker jeg ikke. Ufyselig fremtoning og null selvinnsikt. Sjarmerende kombinasjon.

Anonymous poster hash: 61398...f9f

Skrevet

Skulle mye heller vært på jobb enn hjemme med bekkenløsningen fra helvete. Klarer ikke stå på beina mer enn 10 min av gangen før tårene spruter. Jeg elsker jula, men nå får jeg ikke til å gjøre det koslig. gjøre rent, kjøpe gaver og bake er øvelser i tortur

Akkurat likt er det her. Jeg kan fint sitter å holde på md håndarbeid, heldigvis, ellers hadde jeg blitt sprø. Jeg elsker å lage mat, bake og alt det andre men i år er det ikke gøy i det hele tatt.

Jeg traff på en kollega på apoteket her om dagen, med barn og greier. Det han ikke viste var at mannen min var med for å slippe meg av med døra, jeg gikk på krykker inn, mannen min kom for å bære for meg og tilslutt hentet meg med døra igjen. "Så du er på julehandel med familien" spurte kollegaen munter. Joa, tenkte jeg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...