Gå til innhold

Sykemeldt i desember er egentlig helt greit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange synes det er kjedelig og fælt å være sykemeldt. Nå er jeg sykemeldt hvertfall ut desember mulig det blir lengere, men jeg storkoser meg hjemme nå i desember. Baker, Juleverksted med barn, huset er shinet fra topp til tå og jeg storkoser meg i julepyntet hjem hver dag. 🎄 Flere som er syke å koser seg i desember?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykemeldt med hyperemesis og kan ikke akkurat si jeg koser meg, nei. Ville mye heller vært på jobb enn å spy døgnet rundt gitt. Sliter med å få ryddet, vasket, laget mat og handlet gaver så mye faller på sambo.

Skrevet

Mange synes det er kjedelig og fælt at ANDRE er sykemeldt i jula..slik at avspasering i førjuls- og romjulsdagene ikke går som planlagt, for vi må gjøre arbeidet til de sykemeldte (som driver og baker og koser seg med familien..)

Anonymous poster hash: 9b9d2...275

Skrevet

Sykemeldt med hyperemesis og kan ikke akkurat si jeg koser meg, nei. Ville mye heller vært på jobb enn å spy døgnet rundt gitt. Sliter med å få ryddet, vasket, laget mat og handlet gaver så mye faller på sambo.

Der var jeg i fjor, stort sett innlagt på sykehuset i desember. God klem til deg, hold ut :)

Skrevet

Mange synes det er kjedelig og fælt at ANDRE er sykemeldt i jula..slik at avspasering i førjuls- og romjulsdagene ikke går som planlagt, for vi må gjøre arbeidet til de sykemeldte (som driver og baker og koser seg med familien..)

Og da mener jeg selvfølgelig ikke de som får jula ødelagt grunnet sykdom..men de som på en merkelig måte klarer å bli sykemeldt år etter år i jul- og påskehøytiden..

Skrevet

Du høres ikke så veldig syk ut synes jeg...

Anonymous poster hash: eb058...077

Skrevet

Jeg er sykemeldt nå, og kan ikke si at jeg deler din entusiasme...

Jeg er syk og får ikke gjort de tingene jeg ønsker å gjøre, hverken jobb eller hjemme.

Jeg kunne gitt mye for å heller være frisk i Desember.... Eller forsåvidt alle andre måneder også.

Med så masse energi til husarbeid kunne det kanskje dryppet litt på jobben?

Anonymous poster hash: b90e6...7fe

Skrevet

Du burde vært på jobb. Rett og slett en skam. Pinlig.

Anonymous poster hash: 5b1cb...ed5

Skrevet

Selvsagt synes du det siden "...hovedjobben til kvinnen mener jeg er i hjemmet med barna og huset" (sitat: Mammaentilknollogtott)

Skrevet

Så koselig med et nytt trolleinnlegg fra deg da :) Så bra at du klarer å gjøre så mye hjemme mens du er sykemeldt. Velferdsstaten på sitt beste <3

Anonymous poster hash: 3a08b...279
Skrevet

Hehe, ikke bit på dette da, jenter.

Anonymous poster hash: 02e45...61d

Skrevet (endret)

Har dere fremdeles ikke skjønt det? Mammaentilknollogtott er et alteregoet til en eller annen respektert bruker. Når hun kjeder seg, så skrives disse idiotiske innleggene. Mest sannsynlig svarer hun seg selv i krasse ordlag også. Jeg har for stor tro på menneskeheten til å kjøpe at noen er så dumme og i tillegg skryter av det.

Endret av LivetErEnLek
Skrevet

Tragisk å utnytte systemet på denne måten. Det høres ut som du kan jobbe når du styrer på som ett dagsverk hjemme likevel.

Jeg har to barn jeg skal stelle istand jul til, men trenger ikke hele desember på det, ei heller å droppe jobben pga juleforberedelser...

Synes du er tåpelig

Anonymous poster hash: e6cdf...f66

Skrevet

Du burde vært på jobb. Rett og slett en skam. Pinlig.

Legen synes ikke jeg skal være på jobb med kroniske smerter. Ja jeg klarer å kose meg å dulle og dalle hjemme selvom jeg har smerter. Hvorfor skal jeg presse meg på jobb, få mer smerter og mindre energi fordi dere mener at det er riktig? Nei her tar jeg hensyn til kroppen, barna og familien lenge før jobb gitt. Det alt er ferdig til jul og at vi kan kose oss sammen i desember er mye viktigere enn jobben altså.

Skrevet

Har dere fremdeles ikke skjønt det? Mammaentilknollogtott er et alteregoet til en eller annen respektert bruker. Når hun kjeder seg, så skrives disse idiotiske innleggene. Mest sannsynlig svarer hun seg selv i krasse ordlag også. Jeg har for stor tro på menneskeheten til å kjøpe at noen er så dummeste og i tillegg skryter av det.

Regner med at moderatorne tar tak i det om det er tilfelle.

Spam eller er tulleinnlegg. Profiler/tråder som er opprettet kun til spam og "tull" kan bli slettet uten varsel.

Det er ikke tillatt å svare seg selv i innlegg, ved å for eksempel starte en tråd som anonym og deretter svare under brukernavn for å booste egen tråd eller skape debatt. Moderatorene kan se IP-tallene ved hvert innlegg, og selv om dette ikke forteller hvem som står bak (ettersom det kun er en rekke tall som de ikke kan søke på) vil det være lett å se om flere innlegg under hverandre er skrevet av den samme personen uten å måtte sjekke AB. Innleggene som besvarer egen post vil da kunne bli slettet.

Skrevet

Det finnes sykdom som gjør at man ikke kan utføre jobben, men allikevel kan gjøre de tingene hi beskriver.

Kommer an på hvilken sykdom, i hvilken stilling. Det er vel ikke ukjent for de fleste, er det vel?

Det spiller også inn hvor flink arbeidsgiver er til å tilrettelegge, gi alternative arbeidsoppgaver.

Anonymous poster hash: 346ae...1d8

Skrevet

Vet du hva, det tenkte jeg også i dag!

Så kjekt å kunne være med barna mens mangemillionær-mannen svinser rundt med armanidress på jobb. Jeg vet han planlegger å kjøpe noen søte Chanel sko til meg. Og kjenner jeg han rett har han kjøpt prada-smokk til babyen! Folk sier designerklær er ubehagelige for unger, men jeg synes det er det eneste som har riktig kvalitet.

Vel, jeg må logge meg av. 7-rettersen står klart på kjøkkenet. Ett av kjøkkenene..

Vi sees sikkert i morgen! Jeg bor i trollstigen 3, du i nr 5, ikke sant :)

Skrevet

Mange synes det er kjedelig og fælt å være sykemeldt. Nå er jeg sykemeldt hvertfall ut desember mulig det blir lengere, men jeg storkoser meg hjemme nå i desember. Baker, Juleverksted med barn, huset er shinet fra topp til tå og jeg storkoser meg i julepyntet hjem hver dag. 🎄 Flere som er syke å koser seg i desember?

Ikke rart du rakk Luciafeiring i går da...

Syntes du svarte Pashla at du jobber.

For tiden gjør du tydeligvis ikke det.

Anonymous poster hash: e6069...ac2

Skrevet

Har det ganske likt som deg hi. Er gravid i uke 23, var ikke noe problem å bli sykemeldt, en måned i første omgang. Jeg har en gutt på 1,5 år, og storkoser meg hjemme med ham. Denne tiden får jeg aldri tilbake, så har ikke dårlig samvittighet!!

Eneste er at jeg er redd bhg reagerer på at jeg har sønnen så mye hjemme, nå som jev er sykemeldt....

Anonymous poster hash: 5ec22...fc7

Skrevet

Skulle mye heller vært på jobb enn hjemme med bekkenløsningen fra helvete. Klarer ikke stå på beina mer enn 10 min av gangen før tårene spruter. Jeg elsker jula, men nå får jeg ikke til å gjøre det koslig. gjøre rent, kjøpe gaver og bake er øvelser i tortur😢

Skrevet

Har det ganske likt som deg hi. Er gravid i uke 23, var ikke noe problem å bli sykemeldt, en måned i første omgang. Jeg har en gutt på 1,5 år, og storkoser meg hjemme med ham. Denne tiden får jeg aldri tilbake, så har ikke dårlig samvittighet!!

Eneste er at jeg er redd bhg reagerer på at jeg har sønnen så mye hjemme, nå som jev er sykemeldt....

Sånne som deg er en skam for samfunnet. Jeg er sååå glad NAV strammer inn sykepenger neste år. Jeg jobber i en liten bedrift. En tredjedel er sykmeldt nå. Det er helt utrolig. Flere av de poster på fb om juleshopping og bakedager med venner. Jeg blir kvalm!

Skrevet

Sånne som deg er en skam for samfunnet. Jeg er sååå glad NAV strammer inn sykepenger neste år. Jeg jobber i en liten bedrift. En tredjedel er sykmeldt nå. Det er helt utrolig. Flere av de poster på fb om juleshopping og bakedager med venner. Jeg blir kvalm!

Hvordan strammer nav inn? 

Anonymous poster hash: 260bb...9bf

Skrevet

Jeg skrev at vi har vært med på alle tilstelninger hvert år i barnehagen, nå har vi ikke barnehagebarn lengere. Har jobbet ellers og har alltid fått det til.

Skrevet

Jeg skrev at vi har vært med på alle tilstelninger hvert år i barnehagen, nå har vi ikke barnehagebarn lengere. Har jobbet ellers og har alltid fått det til.

Og viss ikke så bruker du vel bare en egenmelding eller syk-barndag for å gå på luciafeiring?

Hvilken sykdom har du som gir deg kroniske smerter?

Anonymous poster hash: b2ecc...92a

Skrevet

Og viss ikke så bruker du vel bare en egenmelding eller syk-barndag for å gå på luciafeiring?

Hvilken sykdom har du som gir deg kroniske smerter?

Anonymous poster hash: b2ecc...92a

Ja det gjør vi da barna er mye mye viktigere enn jobben.

Det vet de ikke enda, men legen mistenker fibromyalgi så skal utredes for det hvis kroppen er likedan etter nyttår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...