Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #26 Skrevet 10. desember 2015 Tenker dere kan være til søsteren hans isteden? Anonymous poster hash: 7eaca...e8a
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #27 Skrevet 10. desember 2015 Og få mannen til å ta minste hvis hun våkner på natta!☺️ Anonymous poster hash: 093be...66e Hahaha :-) Det skjer ikke selv om jeg synes jeg har verdens beste mann fordi om :-D Jeg foreslo faktisk for han om vi ikke kunne ta nettene sammen, men da fungerer han ikke og byrden på meg blir enda større..Anonymous poster hash: c96f6...d35 Men da kan han kanskje ta barna deres på morgenen så kan du enten sove litt utpå eller lese bok (det beste med å ikke skulle stå opp med barna synes jeg er å kunne ligge og lese for meg selv).Anonymous poster hash: 093be...66e Ja, på morgenene er min kjære lettere å be :-) Jeg har bestemt meg for å ta en hvil litt ut på dagen i romjulen, eller når jeg kjenner at jeg begynner å stresse :-) Anonymous poster hash: c96f6...d35
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #28 Skrevet 10. desember 2015 I fjor var noe liknende, begge sett besteforeldre og 1 søsken av mannen med familie. Jeg bestemte meg for at hvis vi skulle få en ok jul så måtte alle vite hva som skjedde når og hva som ikke var så viktig for oss..... Jeg skrev en mail til alle, der jeg ønsket å vite om det var noe som var viktig for deres julefølelser, tradisjon, mat osv. Jeg beskrev dessuten hva vi pleier å gjøre fra lille julaften og til 3.-4. Juledag. Når juletreet ble pyntet, mat som ble spist. Jeg bestemte meg for at middager skulle spises i felelskap, frokost og lunsj var mer tilfeldig. Ingen store julefrokoster på tvang.... Og så var det lov å trekke seg tilbake.....Men det skal sies at de to bestemødrene tok ansvar for 3 middager helt selv. Innkjøp ble gjort etter en liste som jeg også etterspurte for å planlegge i forkant. Dette førte til en jul hvor alle hadde julefølselse, der det var rom for å sove ut, rom for å trekke seg tilbake. barnebarn og besteforeldre fikk tid sammen uten oss foreldre osv... Krev noe tilbake om noen har høye ønsker om å være der over tid.... jul er samarbeid! Anonymous poster hash: a68c4...af6 Tusen takk. Veldig smart og råd jeg vil gjøre. Vet at det blir to ulike middager allerede, og gleder meg faktisk mest til den jeg ikke er mest vant med :-) Je er i utgangspunktet ikke en person som er veldig glad i å be om hjelp. Har liksom mest lyst å klare alt selv. Men falt enormt med ideen om å fordele spesielt middagslagingen der de kan lage det de ønsker - genialt :-) Tror til og med de andre vil like dette forslaget veldig godt :-) Anonymous poster hash: c96f6...d35
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #29 Skrevet 10. desember 2015 Du beskriver min jul jo Bortsett fra at jeg ikke har leddgikt. Dette må tas hensyn til. Regner med at alle vet at du plages med det. Ville ringt sviger og svigersøster i forkant. Ta en prat - si du gleder deg til besøk, men siden du har en dårlig periode nå, så må du be om hjelp underveis. Til matlaging, barnepass ol. Ta deg velfortjent alenetid innimellom, uten dårlig samvittighet !! Klem Anonymous poster hash: bb055...303 Jeg er så glad for alle gode råd og god forståelse. Jeg har bestemt meg for å ta litt egentid og ikke ha dårlig samvittighet :-D Jeg vet svigermor kommer til å hjelpe. Hun kommer ned noen bittelille julaften, så jeg får hjelp til forberedelsene. God jul :-) Anonymous poster hash: c96f6...d35
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #30 Skrevet 10. desember 2015 Glemte å skrive at jo mer detaljerte planer dere lager, jo bedre er det. F.eks. hvem har ansvaret for frokosten de ulike dagen, hvem for middag, hvem tar siste handlerunde av mat osv. Anonymous poster hash: 7bd40...613 Tusen tusen takk. Du aner ikke hvor glad jeg er for at jeg slengte inn et innlegg her. Dere har hjulpet meg masse med så mange konkrete og gode råd at jeg kjenner at noe av panikken er på vei til å slippe taket. Tusen tusen takk <3 Anonymous poster hash: c96f6...d35 Bare hyggelig. Du gjør den største jobben bare du greier å snu tankene dine og planlegge sammen med de andre slik at alle får det godt. Jeg skal ha motsatt jul, helt alene. Der har jeg også jobbet mye med tankene. Orker ikke deppe mot jul og i jula, fant jeg ut, så jeg har jobbet mye for å snu tankene. Jeg skal få en god julaften og en god jul Vi har motsatt "problem", vi to God jul til deg også Anonymous poster hash: 7bd40...613
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #31 Skrevet 10. desember 2015 Jeg tror dere kommer til å få det kjempekoselig ❤ Masse gode tips her, så må du bare huske på å tenke på deg selv og spørre om hjelp - så går dette helt supert skal du se Tusen takk søte du <3 Jeg håper også at det går lettere enn jeg sitter her og tenker og er redd for. Dere er gode <3 Anonymous poster hash: c96f6...d35
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #32 Skrevet 10. desember 2015 Glemte å skrive at jo mer detaljerte planer dere lager, jo bedre er det. F.eks. hvem har ansvaret for frokosten de ulike dagen, hvem for middag, hvem tar siste handlerunde av mat osv. Anonymous poster hash: 7bd40...613 Tusen tusen takk.Du aner ikke hvor glad jeg er for at jeg slengte inn et innlegg her.Dere har hjulpet meg masse med så mange konkrete og gode råd at jeg kjenner at noe av panikken er på vei til å slippe taket. Tusen tusen takk <3Anonymous poster hash: c96f6...d35 Bare hyggelig. Du gjør den største jobben bare du greier å snu tankene dine og planlegge sammen med de andre slik at alle får det godt. Jeg skal ha motsatt jul, helt alene. Der har jeg også jobbet mye med tankene. Orker ikke deppe mot jul og i jula, fant jeg ut, så jeg har jobbet mye for å snu tankene. Jeg skal få en god julaften og en god jul :)Vi har motsatt "problem", vi to God jul til deg også Anonymous poster hash: 7bd40...613 Gode snille deg <3 Jeg ønsker deg en kjempefin jul av hele mitt hjerte <3 Mange gode klemmer <3 Anonymous poster hash: c96f6...d35
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #33 Skrevet 10. desember 2015 Jeg vet at de kommer til å være med å hjelpe masse til. De er veldig snille og jeg er heldig som har en slik flott svigerfamilie.Det er flere ting jeg gruer meg til med å være så mange. Noe av det jeg synes er dumt og som jeg ikke får gjort noe med er at lille gull blir så urolig både under og i etterkant av store feiringer. Hun trekker seg tilbake og sover da enda dårligere. Jeg ser for meg at jeg sitter alene med henne i kjelleren store deler av julekvelden. I helgen hadde vi bursdagsfeiring her i huset med både min og min manns familie. Tenkte at i og med at hun var blitt noen mnd eldre siden siste feiring her i heimen så var hun blitt lettere. Men da som sist dro hun meg ned på rommet for at vi skulle sitte der å leke. Jeg tok henne til slutt opp for å være sammen alle sammen. Men nå som sist fikk jeg to dager med en jente som hadde total sovelenge på 5-6 timer. Anonymous poster hash: c96f6...d35 Høres kanskje ut som om jenta di er høysensitiv? I så fall, les litt om det. Kanskje du og hun sammen kan lage dere koselige pauser fra alle de andre. Er hun (og kanskje du også?) høysensitiv så må hun/dere bare ta dere tid til å roe ned innimellom for å takle så mye ståk som det blir i store selskap - spesielt viktig når dere blir mange samlet i flere dager. Anonymous poster hash: 7bd40...613
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #34 Skrevet 10. desember 2015 Du beskriver min jul jo Bortsett fra at jeg ikke har leddgikt. Dette må tas hensyn til. Regner med at alle vet at du plages med det. Ville ringt sviger og svigersøster i forkant. Ta en prat - si du gleder deg til besøk, men siden du har en dårlig periode nå, så må du be om hjelp underveis. Til matlaging, barnepass ol. Ta deg velfortjent alenetid innimellom, uten dårlig samvittighet !! Klem Anonymous poster hash: bb055...303 Jeg er så glad for alle gode råd og god forståelse.Jeg har bestemt meg for å ta litt egentid og ikke ha dårlig samvittighet :-D Jeg vet svigermor kommer til å hjelpe. Hun kommer ned noen bittelille julaften, så jeg får hjelp til forberedelsene. God jul :-) Anonymous poster hash: c96f6...d35 God jul ! ❤️ Anonymous poster hash: bb055...303
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #35 Skrevet 10. desember 2015 Tenker dere kan være til søsteren hans isteden? Anonymous poster hash: 7eaca...e8a Ja, kanskje :-) Men lille gull blir enda mer urolig av at vi drar på besøk, så føler jeg har mer kontroll på ting hjemme. Her kan jeg f.eks invitere til middag litt tidligere enn klokken 17:00 som kanskje er vanlig til å spise på :-) God jul :-) Anonymous poster hash: c96f6...d35
☆☆☆ Skrevet 10. desember 2015 #36 Skrevet 10. desember 2015 Hvis svigermor kommer og skal være ei uke før, får du mannen din til å be henne om å hjelpe. Be henne stryke duker, vaske, skrelle poteter, kålrabi, gulrøtter og legge i kaldt vann kvelden før etc. Spør svigersøster om hun kan stå for desserten og ta den med. Avtal med mannen din at du får sove lenge på morgene julaften, så får du samlet energi. Skjønner at du syns det blir slitsomt. I fjor var jeg høygravid og 2-åringen våknet med feber på julaften. Vi skulle ha svigers og begge svigersøstrene med barn her for å feire jul. Jeg følte mannen sto i oppvasken hele dagen, jeg ordnet med mat og stakkars syke barnet vårt satt i sofaen med pc og fikk ikke nok omsorg fordi vi styrte så mye med matlaging. Skulle jeg gjort det igjen ville jeg gjort de tingene jeg anbefaler deg ovenfor. Lykke til Anonymous poster hash: 7dceb...049 Tusen takk for veldig gode råd :-)Fantastisk å få konkrete flotte råd som kan gjøre julen koselig for alle. Håper du får en kjempekoselig jul dette året :-) Anonymous poster hash: c96f6...d35 Og sett barnesenga inn der svigermor søv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå