Nullstress;) Skrevet 9. desember 2015 #26 Skrevet 9. desember 2015 Takker for svar. Ja, prøver å ikke bli selvmedlidende, men ikke så lett alltid. Vært alene i 4 år og håper å finne en, men ikke lett. Og nå rundt jul er ting tøffere og ungene skal til far med ny dame i år. Lett for andre å si ting, men ikke så lett alltid for den som er i det. HI Anonymous poster hash: a0807...f08 Første julen jeg var uten min sønn, jobbet jeg som frivillig på kirkens bymisjon . Serverte mat og drikke, og bare pratet med de som kom innom. Det er også ett sted du kan møte andre mennesker (tenker da også på de som jobber der). Du kommer deg ut av huset, får Tankene over på noe annet og finner kanskje en venn eller to 😉😉
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #27 Skrevet 9. desember 2015 Jeg har vært mye alene i julen, blir det også denne. For meg har det hjulpet å innse at julen kan jeg gjøre akkurat hva jeg vil med. Jeg har ikke lenger noen forventninger til julen i form av "o store familielykke". Det var veldig vanskelig å gi slipp på de forventningene jeg hadde til julen, og ikke minst hvordan jeg egentlig ønsket å ha det i julen. Men da jeg omsider forstod at hvis jeg bare aksepterer hvordan det er, virkelig aksepterer, da blir ting lettere. Det er tross alt bare én dag av 365 i året vi har så store forventninger til. Jeg kan kose meg i eget selskap ellers, så hvorfor ikke denne ene dagen? Så har jeg funnet ut at den dagen står jeg fritt til å gjøre akkurat så mye eller lite koselig som jeg selv ønsker. Det har hjulpet. Ellers er det å bruke de mulighetene du har til å treffe noen. Ikke fokuser så mye på at du skal møte en mann, fokuser på at du skal få det bra for din egen del. Selv om du skulle treffe mannen med stor M i morgen, så har du fremdeles ansvar for din egen lykke, du kan ikke legge ansvaret for din egen lykke på en partner. Det blir feil for deg, og det blir feil for partneren. Du har tid for deg selv, så finn ut hva du kan tenke deg å gjøre den tiden. Kanskje begynne å trene, ta opp igjen en interesse som du hadde før, men som har forsvunnet siste årene? Er det noe du kunne tenkt deg å prøve eller begynne med, så gi deg selv det i julegave... et kurs, noe utstyr du vil trenge, et medlemskap... eller en bok om temaet. Det er flere arenaer du kan treffe venner og få flere bekjente. Ikke noe galt i å lete etter mannen samtidig, men ikke gå i fella at du tror at "alt" ordner seg bare du møter mannen. Jo bedre du trives med eget liv, jo mer attraktiv blir du for den fremtidige mannen også Anonymous poster hash: 6db51...389 Takk for svar. Og var mye rett der. Tror som du sier at det skinner igjennom hvordan man har det. Skal prøve å ha fokusen på det du skriver å kose meg på min måte i julen å ikke synes synd på seg selv. Anonymous poster hash: a0807...f08 Gjør det Jeg slet i noen år med at jeg følte det var forferdelig tungt både før julen, i julen og etter julen. Før spør "alle" hva man skal i julen, etterpå spør "alle" hva man gjorde i julen. Når man selv da har for stort sprik mellom det man ideelt sett kunne ønsket seg og det man faktisk opplever, da blir det vondt i denne tiden. Men hvis du aksepterer ting som de er, da kan du ha helt andre forventninger, og da blir ikke spriket mellom forventninger og realitet så stor. Da er det mye lettere å stå i det og kanskje til og med glede seg til det som blir. Julen kan være bra selv om den ikke følger "o store familielykke-malen". Julen er en av årets stilleste dager, nesten ikke en bil som kjører ute. Før fikk det meg til å føle meg mer ensom, nå nyter jeg det. Jeg har bedre tid i julen til å tenke over ting jeg kan gjøre for å få det bedre i året som kommer. Jeg kan ha mitt eget og helt uforstyrrede hjemmespa, jeg kan spise hva jeg vil når jeg vil og sove/være våken som jeg føler for. Det er mye positivt om man bare greier å legge bort alle de såre følelsene som julen ofte bringer med seg når den ikke lenger er slik man tidligere så for seg at den skulle være. For all del, jeg er ikke like positiv hele tiden jeg heller, innimellom kjenner jeg også på sårheten rundt det å ikke være en del av en større familie. Men jeg har gjennom erfaring funnet ut at det er mine egne tanker som bestemmer hvordan jeg får det i julen. Og jeg har hatt nok såre juler til å finne ut at jeg ikke orket det lenger. Derfor har jeg jobbet mye med å snu tankene mine siste årene. Og det fungerer Så finn din jul i år, en anderledes og kanskje ikke perfekt jul, men likevel en jul som kan være fin for deg Anonymous poster hash: 6db51...389
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #28 Skrevet 9. desember 2015 Hva med å få ræva ut av godstolen, vekk fra PC'n og kom deg ut? Kanskje livet ikke er fult så ensomt lenger da... Anonymous poster hash: 52eaa...e73 Hva med å prøve og være litt hyggelig, og tenke at det kanskje er nettopp pga "mennesker" som deg som gjør at det blir vanskelig å møte andre! ARG!!!!! 😠 Og da blir det bedre å sitte på DIB å tulle seg inn i selvmedlidenhet? Nei, takke meg til å ta ansvar for eget liv og lykke. Hun blir i allefall ikke lykkeligere av at jeg hadde sagt stakkars deg, ja du har det forferdelig, skulle gjerne ja kosemost deg hadde jeg kunnet... Anonymous poster hash: 52eaa...e73 Blir hun lykkeligere over å lese vrøvlet ditt, tror du? Mennesker som deg burde forbys å gi andre 'gode råd'. Gro deg noen sosiale antenner, så får du det sikkert bedre med deg selv, du også. Anonymous poster hash: 0f67c...e6f Kanskje du kan lære meg det som går på sosiale antenner da og fortelle meg hva jeg skrev som var så ufattelig ille at jeg burde forbys å komme med råd? Anonymous poster hash: 52eaa...e73 Du ser det ikke selv? Virkelig? Det er jo faktisk litt bekymringsverdig. Når noen du ikke kjenner skriver et sårt innlegg om ensomhet er det fullstendig uakseptabelt å kjøre på med 'tøff kjærlighet'. Jeg skjønner intensjonen din, men det er tydelig at du ikke evner å skjønne at det kan man kun gjøre når man vet mer om vedkommende enn vi gjør ut fra noen linjer i et innlegg. Så om man ikke kan støtte og gi gode råd bør man bare klikke seg ut av tråder som dette da din måte å svare på kan legge sten til byrde for et menneske som føler seg sårbar. Hi får mange gode svar her, og jeg er helt sikker på at hvert og ett av de får henne til å føle seg bedre enn ditt sleivete forsøk på å være tøff. Anonymous poster hash: 0f67c...e6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå