Gå til innhold

Mat på kvelden på julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år må vi ha julemiddag litt tidligere enn vi pleier. Vanligvis spiser vi klokken 17, i år blir det 15:30-16. Dette pga barn som må legges i vanlig tid. Ser for meg at vi er sultne før kvelden er omme. Pleier dere spise en matrett eller noe på kvelden?

Anonymous poster hash: f1248...50d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter middag og dessert (og pakkeåpning) er det kaker og kaffe. Deretter blir det satt frem snacks.

Det er virkelig ikke behov (eller plass) til flere måltider 😝

Skrevet

Vi sein frokost, risgrøt til litt sein lunsj, julemiddag og diverse julekaker og frukt på kvelden når vi åpner gaver. Etter det er det ingen som orker noe mer mat.

Anonymous poster hash: 6768d...f73
Skrevet

Nøtter, klementiner, julekaker, marsipan og sjokolade. :) Pleier å holde i massevis. :P

Anonymous poster hash: 8a2ec...6d9
Skrevet

Noe enkel juletapas som kan lages på forhånd eller lefse med sylte og grovsennepp

Anonymous poster hash: 66dd4...675

Skrevet

Nei, her er det stappfullt i magen av alt som kommer på bordet i løpet av kvelden...

Anonymous poster hash: 47906...115

Skrevet

Nøtter, klementiner, julekaker, marsipan og sjokolade. :) Pleier å holde i massevis. :P

Når jeg tenker meg om så pleier noen av oss å gå og småspise på restene etter middagen. Det er halve moroa. :P

Skrevet

Vi har pinnekjøtt til middag.

Så multekrem til dessert.

Så småkaker og mandariner på bordet.

Blir alltid sulten mellom middagen da og før jeg legger meg 8-9 timer etterpå.

hi

Skrevet

ost og kjeks!!

Anonymous poster hash: c545f...7a2

Skrevet

Jeg tror jeg ville gått for noe slikt som en over nevnte - lefse med sylte og sennep, røykalaks og smøreost, salat og hakket rødløk. Og så litt snacks ved siden av.

Ost og kjeks er også godt, men jeg tror det blir for tungt etter så mye og delvis tung mat tidligere på dagen/kvelden.

Anonymous poster hash: 6b594...afd
Skrevet

Jeg tror jeg ville gått for noe slikt som en over nevnte - lefse med sylte og sennep, røykalaks og smøreost, salat og hakket rødløk. Og så litt snacks ved siden av.

Ost og kjeks er også godt, men jeg tror det blir for tungt etter så mye og delvis tung mat tidligere på dagen/kvelden.

Men vi bruker ikke å ha noe på kvelden på julaften, er aldri plass til det etter julemiddagen :)

Skrevet

Lurer på å lage en kjele med chili con carne f.eks på lillejulaften, så kan vi varme opp hvis vi ønsker.

Hi

Skrevet

Vi har pinnekjøtt til middag.

Så multekrem til dessert.

Så småkaker og mandariner på bordet.

Blir alltid sulten mellom middagen da og før jeg legger meg 8-9 timer etterpå.

hi

Klementiner...

Anonymous poster hash: 1eecf...47f

Skrevet

Lurer på å lage en kjele med chili con carne f.eks på lillejulaften, så kan vi varme opp hvis vi ønsker.

Hi

Oj, det hadde vært veldig rart for meg. 

Her kan det hende vi småspiser noe, men da blir det ribbe skåret i skiver og spist i lefse. Eller evt et rundstykke med noe av pålegget kjøpt inn til 1. juledags brunch. 

Skrevet

Hi

:o

Anonymous poster hash: 0b9e7...b1e

Skrevet

Vi pleier å spise så tidlig hver julaften fordi vi har julekaker til kl.17.00 når julen ringes inn. 

Etter noen timer med kaker og begynnende pakkeåpning, så serverer vi deilige nystekte rundstykker med all verdens pålegg. egg, oster, div.kjøttpålegg, osv. Masse godt og noe for enhver smak! Ikke så tung på kvelden, men likevel mettende. 

Anonymous poster hash: 0c821...756
Gjest Sommerfuggel
Skrevet

Her spises det så mye middag og dessert at den ene (halvannen) timen ikke hadde spilt noen rolle fra eller til.. Er like stappa kl 18 på kvelden som kl 22 :P

Skrevet

Har ombestemt meg; det blir rundstykker og div pålegg og kakao.

Er sulten nå derfor slo chili con carne inn.

Er det forresten vanskelig å lage rull? Hvor lenge holder den i kjøleskap?

Skrevet

Hi

Oj, det hadde vært veldig rart for meg.

Her kan det hende vi småspiser noe, men da blir det ribbe skåret i skiver og spist i lefse. Eller evt et rundstykke med noe av pålegget kjøpt inn til 1. juledags brunch.

Hadde blitt rart for meg og når jeg fikk tenkt meg om. Blir rundstykker med div godt pålegg 😀

hi

Skrevet

Det er viktig å begrense seg, spise normal middagsposjon. Og her i huset spiser vi i halv 5-5 tia og ingen av oss liker tørre julekaker. Det lir satt fram noe tvist eller after eight. Og så, utpå kvellinga, sånn ca 21, da kommer fenalår, og osttebiter frem. Da er det godt å gnafse på noe salt.

Anonymous poster hash: 6aaf9...120

Skrevet

Etter gjerne to rause porsjoner med middag og dessert og kaffe og kaker og diverse julegodt er det så fullt at jeg sjelden er sulten før godt utpå dagen på 1.dag 😜 hadde ikke spilt noen rolle om middagen var kl 15 eller 17 altså 😉

Skrevet

Ingen av oss klarer å spise oss trillende på pinnekjøtt. Taco derimot! Jeg elsker taco!!

Hi

Skrevet

Det er viktig å begrense seg, spise normal middagsposjon. Og her i huset spiser vi i halv 5-5 tia og ingen av oss liker tørre julekaker. Det lir satt fram noe tvist eller after eight. Og så, utpå kvellinga, sånn ca 21, da kommer fenalår, og osttebiter frem. Da er det godt å gnafse på noe salt.

Anonymous poster hash: 6aaf9...120

Nei, akkurat på julaften er det viktig å spise til man nesten sprekker. :P

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi spiser rester, om vi orker noe! Vi spiser ikke før 17 da, og har gjerne matpauser underveis :P er vel ikke ferdig før rundt 20, og da kommer dessert og kaker. Ååååå nå gleder jeg meg!!!

Skrevet

Jeg pleier å sette ut litt lefser med røkelaks og ferdig påsmurte rundstykker. Tro eller ei så er det bestandig noen her i huset som er små sulten når klokka bekker 22. Vi spiser julemiddag kl.15.30 pga ungene, på henholdsvis 5 og 2,5 år, legger seg som regel senest 20.

Anonymous poster hash: 66096...55a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...