Gå til innhold

Hvor mye bidrar mannen i julestria?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen her kjøper alt av julegaver til sin side av familien og sine barn, og i år har han i tillegg hatt storopprydning i bod, skuffer og skap. Vi lager litt julekaker ilag alle sammen (dvs jeg lager deig, de to andre er med på utbaking og pynting), og pynting til jul er også felles. :-) 

Julevasken er det stort sett jeg som tar (jeg er kontrollfreak, og vil helst gjøre sånt i fred, og på min måte  :Nikke:  ), men i år blir det litt mer "light" siden jeg er høygravid  :blomst:

Anonymous poster hash: 94dfa...ffd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen her kjøper alt av julegaver til sin side av familien og sine barn, og i år har han i tillegg hatt storopprydning i bod, skuffer og skap. Vi lager litt julekaker ilag alle sammen (dvs jeg lager deig, de to andre er med på utbaking og pynting), og pynting til jul er også felles. :-) 

Julevasken er det stort sett jeg som tar (jeg er kontrollfreak, og vil helst gjøre sånt i fred, og på min måte  :Nikke:  ), men i år blir det litt mer "light" siden jeg er høygravid  :blomst:

Hehe, glemte å skrive.. det er han som tar mesteparten av julemat-lagingen (både julaften, nyttårsaften, og evt andre dager med "julemat"-middager). Jeg hjelper gjerne til med koking av poteter etc, men ellers er jeg ganske avhengig av han for å få et skikkelig resultat ;-) Han er et geni på kjøkkenet, jeg er mer toro-fan. 

Skrevet

Han kjøper julegaver til sin side av familien.

Han var med og pakket inn gaver til kalender.

Han vet hvor julepyntkassen er, i motsetning til meg :-)

Han har hengt opp adventsstjerne og to sånne lysgardiner med stjerner, og en lyslenke ute i hekken.

Han baker tre slag og pepperkakehuset. Og i går glimtet han til med brente mandler!

Han lager julemiddag og dessert på julaften.

Han hogger juletre og setter det opp.

Anonymous poster hash: 289fb...a1f

Skrevet

I år har mannen gjort minimalt. Han prøver å overbevise meg at siden han har blitt student så kan han ikke gjøre så mye, at døgnet plutselig ikke får flere timer selv om han har blitt student tells vist ikke. Nå har ungene begynt å klage overr at han er lat, så det liker jeg. Ett valg han tok og ham var inneforstått med at ham fortsatt måtte ta sin del i familien as.

Men han har vært ganske flink før. Vi tok oss alltid noen dager fri i november for å ta den kjedelig husvasken som bak komfyr,sette ting på loftet slik at det var litt klart for desember. Ordne ferdig gaver osv. For desember er alltid en stressende mnd med avsluttninger, konserter osv. Så kveldene vil vi brule på kos sammen. Kunne dra på kino om vi vil, bake når vi har lyst osv.

Nå mangler jeg bare to gaver til min side av familien, ordnet mange på hans side og nå har jeg bestemt meg for at han får fikse resten. Gleder meg litt til det går virkelig opp for hanat han har dårlig tid. For flere av de skal sendes.

Men jeg er nok den som koser meg mest med pynting, pakke inn pakker osv så det syns jeg er helt greit at det meste faller på meg. Jeg er vant med at han hjelper til med endel ting slik at jeg får litt tid til andre ting, men i år er jeg alene om alt. Så i år er jeg litt lei. Menmen, jeg skal kose meg og jeg nyter desember.

Anonymous poster hash: e502d...250

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...