Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #1 Skrevet 9. desember 2015 Altså jeg liker å sysle til jul men ønsker en mer delaktig mann! Jeg baker, kjøper og pakker inn gaver, har lagd julekort og sendt, pynter og vasker. I tillegg er det min tur til å lage fotokalender på begge "sider". Kombinert med 100% jobb og barn på 2 og 4 år er jeg dødssliten for tiden 😫 Anonymous poster hash: 3cfca...0c5
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #2 Skrevet 9. desember 2015 Altså jeg liker å sysle til jul men ønsker en mer delaktig mann! Jeg baker, kjøper og pakker inn gaver, har lagd julekort og sendt, pynter og vasker. I tillegg er det min tur til å lage fotokalender på begge "sider". Kombinert med 100% jobb og barn på 2 og 4 år er jeg dødssliten for tiden Anonymous poster hash: 3cfca...0c5 Din tur til å lage kalender? Hva er det mannen sin tur til å gjøre da? Anonymous poster hash: 4ee91...73f
moota m storebror&lillebror Skrevet 9. desember 2015 #3 Skrevet 9. desember 2015 Høres ut som min mann. Men han ukespendler og jeg går hjemme da. Jeg begynner tidlig og får gjort alt (utenom nedvask) til jul. Tenger jeg hjelp spør jeg. Vi har også eldre barn. De er 8 og 10 år.
*Miss Marple* Skrevet 9. desember 2015 #4 Skrevet 9. desember 2015 Tilnærmet null, men det er fordi jeg elsker å gjøre juleting selv. Han har som vanlig hovedansvar for husvask ol, men jeg pynter, handler julegaver og mat, baker og styrer. Om det blir for mye for deg, får du gi han en liste med hans oppgaver. Det er ikke mye kos i å slite seg ut.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #5 Skrevet 9. desember 2015 Mannen er med å vasker, han pynter, vi hogger juletre, jeg baker det meste, vi handler julegaver sammen, han handler julematen. Så her er det 60% på mannen og 40% på meg. Anonymous poster hash: 0529f...f48
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #6 Skrevet 9. desember 2015 Jeg pynter, handler julegaver, lager julekort og sender de ut. Han vasker ned hele huset, bærer frem all julepynt, baker og handler mat. Vi jobber begge 100%, jeg en del mer nå før jul og vi har tre barn. Anonymous poster hash: 7b31f...e09
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #7 Skrevet 9. desember 2015 Han vasker. Han har pusset alle vinduene, han har vasket vegger og tørket støv på gardinstenger o.l, han har ryddet i garasjen og utenfor, han har ordnet julelys ute, han har ryddet og vasket i bodene i kjelleren og i kjellerstua. Han er tar med ungene på allverdens som skøytebanen, badeland o.l. så jeg kan pusle her hjemme, han er også med og handler inn all maten til jul. Til slutt er det han som lager julemiddagen på julaften (jeg bidrar litt da, vi tilbringer litt tid på kjøkkenet begge to) Jeg handler julegaver, pakker inn, pynter hus, skriver julekort og slike ting, for det synes jeg er kjempekoselig Anonymous poster hash: d30a2...657
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #8 Skrevet 9. desember 2015 Ja, og så har jeg laget fotokalender. Det tok meg 15 minutt i lunsjpausen på fredag. Lurer på hvilken avansert greie du lager Anonymous poster hash: 7b31f...e09
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #9 Skrevet 9. desember 2015 Tja... her går det raskere å ramse opp det jeg gjør tenker jeg. Jeg har laget pakkekalender, kjøpt og pakket inn de fleste julegavene og bakt pepperkaker, også skal jeg tørke støv og skifte sengetøy. Mannen ordner resten. Anonymous poster hash: 3c7e7...ac4
☆☆☆ Skrevet 9. desember 2015 #10 Skrevet 9. desember 2015 Ca null, eg stressar ikkje akkurat sjølv heller. Gjer berre det eg har lyst til.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #11 Skrevet 9. desember 2015 Tuller dere eller?? Her gjør mannen INGENTING! Skjønner jo nå at jeg har spilt på helt feil hest. Blir bare lei meg... Anonymous poster hash: 301b5...694
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #12 Skrevet 9. desember 2015 Vi lager en felles fra hans søsken med barn og mine søsken med barn. Han har 3 søsken mens jeg har 2. Så nå har de andre gjort det noen år mens nå er det vår tur. Egentlig en koselig tradisjon med at besteforeldre får fotokalender av barnebarn... Jeg er bare sliten nå i kveld bare... HI Anonymous poster hash: 3cfca...0c5
skinnfilla Skrevet 9. desember 2015 #13 Skrevet 9. desember 2015 Han har laget og bestillt julekort, han kjører og leverer gaver og kort. Og så kjøper han gave til meg😉 Det er vel det han bidrar med, og det er helt greit. Jeg er over snittet engasjert i pynting, handling og mat/baking 😁🎅🏻
LillaGorilla♥♥ Skrevet 9. desember 2015 #14 Skrevet 9. desember 2015 Han ordner alt av gaver til sin side, jeg til min. Han har også ansvaret for alt av pynt og juletre og alt som har med mat å gjøre, og han tørker støv. Jeg fikser pakkekalender, lager ny kalender som gis i gave til besteforeldre, lager og sender julekort og sørger for sending av alle pakker som skal det. Jeg vasker også alt av gulv og baker noen kaker og gjør førjulsting med barna (detsiste er jo han også med på innimellom). Grei fordeling.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 9. desember 2015 #15 Skrevet 9. desember 2015 Strir dere? Det gjør ikke jeg. Men mannen var med og pakket kalendere feks dersom det er stri.
Grøne Skrevet 9. desember 2015 #16 Skrevet 9. desember 2015 Deler ganske likt, men han tar mest vasking og slikt, eg tar julegaver/kort og slikt. Handle og planleggje gjer vi i lag.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #17 Skrevet 9. desember 2015 jeg er nok ganske bortskjemt der, min mann rydder og vasker ned vegger og tak, han er mye høyere enn meg, så er en mye enklere jobb for han. i tilegg tar han med barna på tur, når jeg skal bake, baker som regel sammen med barna, men noen ganger er det godt å gjøre noe alene. jeg kjøper og pakker gaver. Anonymous poster hash: 6b000...6d7
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #18 Skrevet 9. desember 2015 Jeg gjør det meste, men mannen er med på juletrehenting og vasker. Vi gjør ikke noe mye ekstra enn litt mer nøye helgevask. Han henger opp utelys, men i år er det litt på halv tolv pga oppussing så det droppet vi i år...kalendere og julekort er han ikke delaktig i og han kjøper ikke gaver. Nå er fordelingen grei for meg da jeg liker disse tingene. Jeg er veldig glad i jul, mannen ikke så veldig - så jeg koser meg med juleting sammen med barna 🎄 Anonymous poster hash: 5ebf7...2f5
Modesty Blaise. Skrevet 9. desember 2015 #19 Skrevet 9. desember 2015 Det er han som har bakt, vi deler julegavene mellom oss som det passer. Vi vasker ca like mye. Han har også ansvaret for mye av maten, og fikser hjemmelagde julepølser og hjemmelagd leverpostei. Jeg tar mesteparten av pyntingen, mest fordi jeg syns det er morsomst. Det er vel sånn ca 50 / 50 fordelt tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #20 Skrevet 9. desember 2015 Her har mannen gjort alt i år, er gravid med alt som tenkes av plager. Jeg har netthandla alle julegavene da, og planlagt alt, men utførelsen er det mannen som har stått for. Til vanlig så er det nok han som gjør mesteparten av vaskinga også.. Anonymous poster hash: 0002a...a28
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #21 Skrevet 9. desember 2015 Han vasker vinduer, baker 2 slag (som ikke jeg liker noe særlig) kjøper halvparten av gavene. Jeg pakker inn, ordner kalender, baker to slag. Ordner huset gjør vi sammen.. Anonymous poster hash: 11093...ef7
TPK Skrevet 9. desember 2015 #22 Skrevet 9. desember 2015 Han kjøper gaver til de fleste av familien på sin side. Og så tvinger jeg ham med på storvasken de siste dagene før jul. Ellers er det jeg som baker og lager julekalender til ungene, fordi jeg synes det er koselig. Jeg pynter også til jul, det får han ikke "lov" til, hehe.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #23 Skrevet 9. desember 2015 Mannen: tar husvasken, kjøper gavene til sin side av familien, henger opp julepynten og handler inn. Jeg: baking, juleverksted med ungene, gavekalenderen, gaver til oss og min side av familien og julekortene. Anonymous poster hash: 089c7...b8f
Mandala Skrevet 9. desember 2015 #24 Skrevet 9. desember 2015 Han ordner all maten, lager pepperkaker og julegodteri og fikser noen gaver. Han gjør mer enn meg i grunn.
Elsker livet Skrevet 9. desember 2015 #25 Skrevet 9. desember 2015 Han skaffer juletre og setter det i foten i stua. Han har hengt opp julebelysning ute. Ellers får han ett og annet ærend i forhold til gavene. Enten å hente bestillinger på posten eller gå fysisk i butikk og kjøpe (om han likevel er i byen). Da sender jeg med smsbilde av varen slik at det er mulig for han å ikke bruke altfor lang tid på å finne den. Han må også gå på vinmonpolet om vi ikke har det vi trenger fra før. Noen av julekortene som skal leveres i bygda må han kjøre rundt med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå