Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #1 Skrevet 9. desember 2015 Syns jeg leser det her overtalt. Hver gang jeg har influensa osv. Har ikke hatt influensa en eneste gang jeg. Hverken barnet vårt, samboer eller jeg. Ikke omgangssyke heller i voksen alder. Hadde en liten runde med spysyke for 12 år siden bare. Godt forkjøla og småfeber en gang som jeg kan huske i voksen alder for 5 år siden eller så. Må jo ha et fantastisk immunforsvar 😁 Andre? Anonymous poster hash: 5745c...396
Brennheite Badeand Skrevet 9. desember 2015 #2 Skrevet 9. desember 2015 Langt i fra. Jeg har hatt det en gang, og det var jævlig. Jeg tror mange, ikke bare her, tror de har influensa hvis de har litt buser i nesa en dag... 😉
Daquiry Skrevet 9. desember 2015 #3 Skrevet 9. desember 2015 Det er veldig mange som forveksler influense med en kraftig forskjøelse. Selv har jeg kun hatt influensa en gang i 2010 og da var jeg sengeliggende i 14 dager med feber. Forkjølelse kommer sakte men sikkert, mens influensa kommer som kastet på deg.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #4 Skrevet 9. desember 2015 Ikke her heller. (bank i bordet ) Hverken ungene eller meg selv. Vi har det ikke sterilt hjemme, støvsuger ikke daglig og vasker ved behov. Tror mange av de som stadig er syke har det alt for rent rundt seg og er hysteriske for offentlige toalett Anonymous poster hash: 1a12b...5cb
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #5 Skrevet 9. desember 2015 Jeg hadde influensa i 2002, da trodde jeg jeg skulle dø! Hadde det visst også i fjor, da var jeg bare "halvdau", så det var vel en lettere variant enn 2002 Men jeg fikk også svineinfluensa i 2009, da var jeg bare småsyk selv om jeg fikk påvist viruset, pluss at jeg tydeligvis har hatt både kyssesyken og cytomegaloviruset. Men aner ikke når, så SÅ syk kan jeg ikke ha vært Mange forveksler nok en kraftig forkjølelse med influensa. Anonymous poster hash: fbfe3...2c7
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #6 Skrevet 9. desember 2015 Hatt influensa en gang i mitt liv. Ellers har jeg absolutt vært sengeliggende med både forkjølelse og feber, men det har jo ikke vært influensa. Barna har aldri hatt det. Omgangssyke har jeg hatt i snitt 1 gang i året siden barna ble født. Når de får det, får jeg det. Mannen derimot får det ikke, mulig han bare blir litt uggen i magen. Anonymous poster hash: 66dff...cea
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #7 Skrevet 9. desember 2015 Absolutt ikke. Hadde sist gang i 2009. Veldig mange tror de har influensa når de er forkjølet. Anonymous poster hash: eeb23...c1d
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #8 Skrevet 9. desember 2015 Nå har jeg ekstrem allergi, astma og atopisk eksem. Så vinteren er ikke noe gøy. Jeg er kronisk forkjøla. Men influensa har jeg ikke. I fjor fikk jeg bronkitt og det var virkelig ikke gøy, med astma så ble jeg og lagt inn da jeg slet sånn med pusten. Men ellers er jeg bare kronisk forkjøla grunnet mine kroniske sykdommer. Omgangssyke og sånt har jeg heller ikke hatt på mange år. Anonymous poster hash: 80ac5...61c
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #9 Skrevet 9. desember 2015 Jeg har elendig immunforsvar og er kronisk syk, men har likevel ikke hatt influensa siden svineinfluensaen for seks(?) år siden. Da var jeg derimot veldig dårlig... Anonymous poster hash: e6d5f...354
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #10 Skrevet 9. desember 2015 38 år og aldri hatt det. Dvs i følge min legevenninne hadde jeg det i fjor, men da i lett variant. Får ofte sterk forkjølelse, og har hatt lungebetennelser og bihulebetennelser, men influensaen tror jeg jeg har styrt unna. Anonymous poster hash: f692d...a74
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 9. desember 2015 #11 Skrevet 9. desember 2015 Hadde for ti år siden, og har ikke hatt influensa siden. Tror mange aldri har hatt influensa og derfor lever i en villfarelse om hva som er forkjølelse og hva som er influensa. I følge statistikken er det vanlig å ha influensa ca hvert tiende år.
Grønn Sommerfugl Skrevet 9. desember 2015 #12 Skrevet 9. desember 2015 Har hatt det én gang. I 2009 - svineinfluensa. Jeg har også tenkt at det er rart at det er så mange som har det hvert år...
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #13 Skrevet 9. desember 2015 Hadde influensa i 2003 sist (og først så vidt jeg husker) Er forkjøla innimellom, har også hatt lungebetennelse og andre ting, men kan ikke sammenlignes med influensa! Omgangssyken har jeg noe oftere, ikke riktig hvert år men ikke langt unna... Anonymous poster hash: 4d8be...cc6
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #14 Skrevet 9. desember 2015 Kan ikke huske sist jeg hadde influensa. Forkjøla er jeg kanskje litt hver vinter, men ellers har jeg aldri hatt spysjuka eller omgangssjuka. Guttungen har hatt det en gang og han er 5 år nå. Ellers så er han mye snufsete om vinteren, men er aldri skikkelig sjuk, har aldri feber eller sånt. Jeg hadde mye bihulebetennelser før, men det har jeg ikke hatt på mange år nå. Anonymous poster hash: 13f55...a84
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #15 Skrevet 9. desember 2015 Jeg har hatt det, etter det har jeg begynt å vaksinere meg. Trodde jeg skulle dø. Tar med glede den vaksinen hvert år, selv om det statistisk sett er 10 år mellom hver gang en får influensa. Den vaksinen koster en god hundrelapp. Kjenner bittelitt når de stikker, og det er alt. Stikket kjennes mye mindre en en vanlig blodprøve. Anonymous poster hash: d02a8...58c
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #16 Skrevet 9. desember 2015 Har ikke hatt influensa på mange år. Hadde det en gang som student, og jeg tror det var eneste gangen. Har vært innom spysjuka to-tre ganger de siste årene, men bare kortvarig (type én natt og så en dag å komme seg på). Ellers har vi vært friske unntatt litt småforkjølelser. Anonymous poster hash: c7b52...9db
TPK Skrevet 9. desember 2015 #17 Skrevet 9. desember 2015 Nei, jeg har aldri hatt det så vidt jeg vet. Og regner med jeg hadde merket det... Vet ikke om at noen i familien har hatt det heller, bortsett fra at svigerfar hadde svineinfluensa.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #18 Skrevet 9. desember 2015 Fikk svineinfluensaen da den gikk, men bortsett fra det tror jeg aldri jeg har hatt influensa. *Bank i bordet* Er ofte forkjøla i mer eller mindre grad, har hatt lungebetennelser, halsbetennelser, ørebetennelser osv., men som sagt tror jegaldri jeg har hatt influensa... Anonymous poster hash: a3289...36c
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #19 Skrevet 9. desember 2015 Tror mange tror de har influensa når de er forkjølet. Hadde folk visst hvor ille det er å ha influensa, hadde mange flere vaksinert seg. Anonymous poster hash: d02a8...58c
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #20 Skrevet 9. desember 2015 Hadde svineinfluensa i 2012 og influensa i 1999. Uflaks😊 Anonymous poster hash: 19595...433
BøllefrøOgBolla Skrevet 9. desember 2015 #21 Skrevet 9. desember 2015 Aldri hatt det (bank i bordet) Tror som mange andre skriver, at folk tror de har influensa når de får en forkjølelse litt sterkere enn vanlig... Influensa er faktisk stort sett MYE værre enn hva man skulle tro, og man blir skikkelig syk 😱
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #22 Skrevet 9. desember 2015 Nei, er du gal, er ingen som har det. Man kan vel max få det hvert fjerde år, for influensaviruset forandrer seg såpass lite fra år til år at man er immun mot de neste årenes influensa om man får det i år? Jeg har hatt influensa to ganger i mitt liv, en gang da jeg var i begynnelsen av 20-årene også fikk jeg svineinfluensaen da den gikk. Er altså 41 år gammel og har hatt det to ganger. Mange forveksler en kraftig forkjølelse (som absolutt kan være ille nok med både feber og muskelsmerter) med influensa. Hjelper ikke at leger ikke faktisk sjekker om man har influensa heller. En kollega av meg snakket om det i fjor, hun fikk en kraftig forkjølelse og var borte fra jobb i 4 dager, hun oppsøkte lege og legen sa at de sjelden tok blodprøver for å sjekke om det faktisk var influensa, de bare skrev "influensasymptomer" i journalen om noen f.eks trengte sykemelding. Når folk har vært hos legen og fått beskjed om at de har influensasymptomer er det ikke rart de kaller det influensa selv om det "bare" er en kraftig forkjølelse... Anonymous poster hash: 588f9...e22
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #23 Skrevet 9. desember 2015 INGEN har influensa hvert år. Gjennomsnittlig har man det vel hvert 7 år. Blir tullerusk av folk som har "influensa" når de er forkjøla. Ingenting irriterer meg mer, får litt lyst å brøle til de.. hahaha Anonymous poster hash: 55a1a...b37
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #24 Skrevet 9. desember 2015 En liten digresjon, men er det for sent å få vaksine for denne sesongen? Anonymous poster hash: f692d...a74
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #25 Skrevet 9. desember 2015 En liten digresjon, men er det for sent å få vaksine for denne sesongen? Anonymous poster hash: f692d...a74 Kommer an på hvor du bor og om det er utbrudd, på sørlandet er det ikke for sent hvertfall Anonymous poster hash: e6d5f...354
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå