Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #1 Skrevet 8. desember 2015 Søsteren min skal gifte seg og hadde etter mye styr endelig klart å sette bordplan i et bryllup hvor foreldrene ikke egentlig snakker sammen og faren har en ny kone som moren ikke takler. Bruden plasserte sine foreldre ved sin side og stemor sammen med søsken litt lengre ned på bordet. Nå vil plutselig ikke far la sin nye kone sitte alene, så han ønsker å flytte seg fra sin datter sin side og nedover hvor hans kone sitter. Jeg har så lyst til å si noe, dette blir jo helt feil?! Søsteren min ble skikkelig lei seg, men sa bare at alt var ok for å unngå noe spetakkel før/i/etter bryllupet. Det er jo søsteren min sitt bryllup, ikke faren vår sitt og dette er utrolig ego av pappa vel? Anonymous poster hash: b3252...080
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #2 Skrevet 8. desember 2015 Skjønner han veldig godt. Dårlig gjort å splitte han fra kona. Da jeg giftet meg plasserte jeg min fars kone ved siden av han. Han satt ved siden av meg. Deretter satt min mor og hennes mann. Ikke på talefot mine foreldre heller, men de gjorde det beste ut av det for meg, og jeg for dem. Kunne ikke falt meg inn å plassere de bort i fra sine ektefeller. For meg er det viktig at alle har det bra. Ikke bare meg selv. Anonymous poster hash: a4a98...de1
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #3 Skrevet 8. desember 2015 Men hvorfor kan ikke kona til faren din få sitte sammen med han? Det hadde vært mest naturlig tenker jeg Anonymous poster hash: b1b98...79f
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #4 Skrevet 8. desember 2015 skjønner han godt jeg... Anonymous poster hash: fb3fa...576
Gjest Antarctica Skrevet 8. desember 2015 #5 Skrevet 8. desember 2015 Gifte par skal ikke sitte sammen i formelle selskaper. De skal dele sin oppmerksomhet med andre. Og skilte foreldre skal svelge ALLE kameler de kan få ned når deres barn gifter seg. Egentlig skal steforeldre holde seg vekk hvis de ser at deres tilstedeværelse skaper negative vibber for brudeparet.
MammantilNurket Skrevet 8. desember 2015 #6 Skrevet 8. desember 2015 http://www.skikkogbruk.no/index.php?id=43&nid=57 Nå er det faktisk slik at ektefeller ikke skal sitte sammen, da ...
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #7 Skrevet 8. desember 2015 Jeg synes og det blir feil og si at han ikke vil sitte med bruden, for jeg kan aldri tenke meg at han ikke vil det. Men han har jo blitt satt i en veldig ubehagelig situasjon, hvor hans kone tydeligvis ikke regnes som en del av familien, noe som selvfølgelig er sårt. Og hvis ikke hun kan sitte med han fordi eksen ikke liker henne, så synes jeg at det burde brudens mor legge vekk for noen timer akkurat denne dagen. Anonymous poster hash: b1b98...79f
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #8 Skrevet 8. desember 2015 Jeg synes og det blir feil og si at han ikke vil sitte med bruden, for jeg kan aldri tenke meg at han ikke vil det. Men han har jo blitt satt i en veldig ubehagelig situasjon, hvor hans kone tydeligvis ikke regnes som en del av familien, noe som selvfølgelig er sårt. Og hvis ikke hun kan sitte med han fordi eksen ikke liker henne, så synes jeg at det burde brudens mor legge vekk for noen timer akkurat denne dagen. Anonymous poster hash: b1b98...79f Stemor sitter jo sammen med søsken så hun sitter jo fremdeles med nærmeste familie. Anonymous poster hash: f3416...928
Gjest Antarctica Skrevet 8. desember 2015 #9 Skrevet 8. desember 2015 (endret) http://www.skikkogbruk.no/index.php?id=43&nid=57 Nå er det faktisk slik at ektefeller ikke skal sitte sammen, da ... "Folk som ser mye til hverandre til daglig bør ikke plasseres ved siden av hverandre." Endret 8. desember 2015 av Pashla
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #10 Skrevet 8. desember 2015 Jeg synes og det blir feil og si at han ikke vil sitte med bruden, for jeg kan aldri tenke meg at han ikke vil det. Men han har jo blitt satt i en veldig ubehagelig situasjon, hvor hans kone tydeligvis ikke regnes som en del av familien, noe som selvfølgelig er sårt. Og hvis ikke hun kan sitte med han fordi eksen ikke liker henne, så synes jeg at det burde brudens mor legge vekk for noen timer akkurat denne dagen. Anonymous poster hash: b1b98...79f Det handler fint lite om stemor er en del av familien. Hun er ikke en av brudens foreldre, og brudens foreldre (begge) bør sitte ved sin datters side, uavhengig av om de har nye koner/menn. Enkelt og greit. Dette er brudeparets dag, ingen andre. Gjestene burde respektere det, mener nå jeg. Anonymous poster hash: ffb94...f5f
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #11 Skrevet 9. desember 2015 Snakk om å lage splid og kvalm. Skjønner far veldig godt. Et bryllup skal være en gledens dag. Hvorfor bevisst lage dårlig stemning. Gjør det virkelig noe om han får lov til å ha sin kone ved sin side? Anonymous poster hash: a4a98...de1
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #12 Skrevet 9. desember 2015 Å herremin snakk om å ikke kunne sette egne behov til side! Mammas samboer satt ikke på hovedbordet en gang under hverken vårt eller broren min sitt bryllup. Mamma og pappa satt ikke sammen men med svigerfar/ svigermor og meg/ mannen min. Ytterst på hovedbordet satt forlovere og våre barn. Mente dette var normal skikk og bruk? Anonymous poster hash: 3d7e0...88c
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #13 Skrevet 9. desember 2015 Men hvorfor kan ikke kona til faren din få sitte sammen med han? Det hadde vært mest naturlig tenker jeg Anonymous poster hash: b1b98...79f Da blir i så fall hun sittende enten ved søsteren min, min mor, eller mormor. Farmor og farfar har gått bort for lenge siden, så det er ikke mulighet å bli plassert med dem evt. Nå er det mye som ikke er nevnt her, men hele familiehistorien gjør at det vil være sånn passe ubehagelig for bruden å ha stemor så høyt oppe på bordet sammen med nærmeste familie. Anonymous poster hash: b3252...080
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #14 Skrevet 9. desember 2015 Skjønner han veldig godt. Dårlig gjort å splitte han fra kona. Da jeg giftet meg plasserte jeg min fars kone ved siden av han. Han satt ved siden av meg. Deretter satt min mor og hennes mann. Ikke på talefot mine foreldre heller, men de gjorde det beste ut av det for meg, og jeg for dem. Kunne ikke falt meg inn å plassere de bort i fra sine ektefeller. For meg er det viktig at alle har det bra. Ikke bare meg selv. Anonymous poster hash: a4a98...de1 Nå er det jo mye som ikke kan nevnes, men jeg kan love deg at ingen hadde fått det bra hos vår familie med den plasseringen. Det var pappa som selv foreslo å flyttes etter søsteren min foreslo å plassere alle slik du nevner her. Anonymous poster hash: b3252...080
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #15 Skrevet 9. desember 2015 http://www.skikkogbruk.no/index.php?id=43&nid=57 Nå er det faktisk slik at ektefeller ikke skal sitte sammen, da ... "Folk som ser mye til hverandre til daglig bør ikke plasseres ved siden av hverandre." Da bør ikke venninnen min ha moren sin på sin side siden de ser hverandre like mye eller mer enn hun ser mannen Om vi endelig bruker mye tid på å kjøre ungene til barnevakt vil jeg gjerne få ha litt selskapstid med mannen og ikke bare hverdags mamma og pappa med jobb og mye krav. Heldigvis har alle rundt oss forstått dette og deler ikke opp par. Anonymous poster hash: 3cc9a...fb5
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #16 Skrevet 9. desember 2015 Her får far og stemor svelge noen kameler og litt til . Er ikke stemor fornøyd med at far må sette sin datter høyest denne dagen får hun bli hjemme . Min mamma og pappa finnes ikke på talefot en gang de 20 første årene etter skilsmissen , men i ting som å stille opp for meg , svelger de unna mye . Pappa henta mamma dagen jeg fødte så de kunne se barnebarnet , de satt jaggu sammen i dåpen og når mamma var dårlig sist tilbø pappa seg å hjelpe henne om det skulle være noe ( hun hadde aldri tatt i mot hjelp , og han hadde neppe stilt opp, Men var nok mer for høfligheten skyld siden jeg er Enebarn ) . Man må faktisk sette sine egne behov til side når man har barn og man må stille opp for barna Anonymous poster hash: 0cd5c...0f0
Iiiiik Skrevet 9. desember 2015 #17 Skrevet 9. desember 2015 Men er det ikke to voksne som skal gifte seg? Må de virkelig ha godkjenning for bordplasseringen i familiene sine på forhånd? Når det er sagt, så settes jo brudens far i en vanskelig situasjon. Hvis det er sånn at brudens familie har så store vansker med kona hans at alle er enige om at hun ikke kan sitte sammen med dem, da tvinges han jo til å velge.
Daquiry Skrevet 9. desember 2015 #18 Skrevet 9. desember 2015 Her plasserte vi alle, inkludert min stefar og stemor på hovedbordet, noe annet er helt utenkelig mener jeg.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #19 Skrevet 9. desember 2015 Her må stemor og far gå i seg selv. Lage styr for dette er dårlig gjort. Barnslig og smålig! De må kunne klare å være fra hverandre noen timer under en middag. Anonymous poster hash: a956c...362
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #20 Skrevet 9. desember 2015 Men er det ikke to voksne som skal gifte seg? Må de virkelig ha godkjenning for bordplasseringen i familiene sine på forhånd? Når det er sagt, så settes jo brudens far i en vanskelig situasjon. Hvis det er sånn at brudens familie har så store vansker med kona hans at alle er enige om at hun ikke kan sitte sammen med dem, da tvinges han jo til å velge. Bordplasseringen var satt helt til far spesifikt spurte om hvordan det blir og sa at han helst ville sitte med kona si så hun ikke blir så alene. Brudens mor vil ikke sitte sammen med brudens far sin nye kone, brudens far sin nye kone vil ikke sitte sammen med brudens mor og heller ingen i hennes familie. Den nye kona vil ikke sitte sammen med folk hun ikke kjenner, må hun det vil hun ha mannen sin der. Brudens familie har ingen problemer med å sitte med brudens far sin nye kone, men bruden selv mener at det kan bli en dempet stemning. Derfor valgte hun i utgangspunktet å plassere alle etter biologisk tilknytning og så plassere den nye kona sammen med brudens far sine søsken og brudeparets barn. Men det ble ikke bra for brudens far sin nye kone, fordi da fikk ikke hun sitte sammen med mannen sin. Derfor vil brudens far nå bytte plass slik at kona hans ikke må sitte alene. Anonymous poster hash: b3252...080
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #21 Skrevet 9. desember 2015 Nå handler jo ikke denne dagen om far, men om brudeparet. Om bruden vil ha sin far ved sin side, så får far jaggu klare det de timene et bryllup tar. Han er vel ikke limft fast til hofta på den nye dama? Anonymous poster hash: e2b93...69e
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #22 Skrevet 9. desember 2015 Snakk om å lage splid og kvalm. Skjønner far veldig godt. Et bryllup skal være en gledens dag. Hvorfor bevisst lage dårlig stemning. Gjør det virkelig noe om han får lov til å ha sin kone ved sin side? Anonymous poster hash: a4a98...de1 Gjør det virkelig noe om stemor ikke har en deilig dag når noen andre gifter seg? Anonymous poster hash: 2bac1...582
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #23 Skrevet 9. desember 2015 Faren er urimelig. Dette er et BRYLLUP der man vanligvis skal prioritere ønskene til brudeparet. Farens kone blir jo ikke plassert på toalettet, men lenger nede på bordet sammen med annen familie. Det er ikke brudens feil at foreldrene har skilt seg. Faren hennes burde prioritere sin egen datter i bryllupet hennes. Anonymous poster hash: dbab8...e00
gravende journalist Skrevet 9. desember 2015 #24 Skrevet 9. desember 2015 Høres ut som stemor fra helvete
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #25 Skrevet 9. desember 2015 Søsteren min skal gifte seg og hadde etter mye styr endelig klart å sette bordplan i et bryllup hvor foreldrene ikke egentlig snakker sammen og faren har en ny kone som moren ikke takler. Bruden plasserte sine foreldre ved sin side og stemor sammen med søsken litt lengre ned på bordet. Nå vil plutselig ikke far la sin nye kone sitte alene, så han ønsker å flytte seg fra sin datter sin side og nedover hvor hans kone sitter. Jeg har så lyst til å si noe, dette blir jo helt feil?! Søsteren min ble skikkelig lei seg, men sa bare at alt var ok for å unngå noe spetakkel før/i/etter bryllupet. Det er jo søsteren min sitt bryllup, ikke faren vår sitt og dette er utrolig ego av pappa vel? Anonymous poster hash: b3252...080 Ta et besøk til far og stemor og si ifra at dette tullet får de legge fra seg i din søsters bryllup. Dette handler ikke om dem som par men om hennes store dag og bordet er satt opp for henne og i respekt til begge som skapte henne. Om far har problem med bordsettingen så får han svelge den kamelen! Jeg hadde blitt veldig sint hadde jeg vært deg og far gjorde noe sånt. Anonymous poster hash: fe601...047
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå