Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #26 Skrevet 8. desember 2015 Gudbedre... og dette finner dere dere altså i??? Lag en dagbok hvor dere skriver opp hva dere har gjort ila en dag, og alle klagene guttungene kommer med. Etter en mnd (om dere holder ut så lenge),gi guttungene boken og be han lese høyt . Det var en god ide! Det skal jeg gjøre! Anonymous poster hash: 4fcca...f3f Jeg også! Hi Anonymous poster hash: d51ce...435
Mammaentilknollogtott Skrevet 8. desember 2015 #27 Skrevet 8. desember 2015 Ta en prat med mannen å spør spesifikt hva han mener du ikke gjør bra nok og hvordan det kan gjøres bedre. Nå vet ikke jeg hvordan dere har det i huset, men som kone, mor og husmor så er det jo viktig å huset ordentlig. Det er også viktig å være en støttende kone og en tålmodig og kjærlig mor. Hvis det han kritiserer egentlig er filleting så gir du beskjed om at husarbeidet og matlaging er ditt området å at han ikke skal blande seg inn i det. Hvis du selv vet at du kan være litt lat og slurvete med husarbeidet å lite tålmodig med barna. Da må du bare ta deg sammen å gjøre jobben din på en god måte. Si også til mannen din at du setter pris på tilbakemeldinger, men at han skal si det i en rolig samtale uten at barna er tilstede. Han skal ikke kjefte og skrike til deg. Lykke til 😊
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #28 Skrevet 8. desember 2015 Da svarer han "bryr du deg ikke om at oppvasken ikke blir ren? Bryr du deg virkelig ikke. Vi må vaske hele maskinen om igjen, fordi du ikke gjør som jeg sier.. Men du bryr deg altså ikke.." Gjelder også hvordan klær skal vaskes, barn skal oppdras, hus skal vaskes osv. Alltid meg som gjør feil.. Og, som HI, man begynner å tvile på seg sjøl og tenke at man kanskje burde anstrenge seg enda mer.. Anonymous poster hash: 4fcca...f3f Da hadde jeg svart at nei, det bryr jeg meg virkelig ikke om. Vasken er ren nok ifølge de flestes standard og er du uenig får du sette på den forbaska maskinen selv, men slutt å gnål om det. Du blir bare behandlet som du selv tillater. Stå opp for deg selv og ikke la han terrorisere deg til å tro at det er du som gjør feil. Hilsen meg med petimeter-mannen som må gjøre ting selv hvis han ikke er fornøyd. Anonymous poster hash: 7a938...173
soleia Skrevet 8. desember 2015 #29 Skrevet 8. desember 2015 Ta en prat med mannen å spør spesifikt hva han mener du ikke gjør bra nok og hvordan det kan gjøres bedre. Nå vet ikke jeg hvordan dere har det i huset, men som kone, mor og husmor så er det jo viktig å huset ordentlig. Det er også viktig å være en støttende kone og en tålmodig og kjærlig mor. Hvis det han kritiserer egentlig er filleting så gir du beskjed om at husarbeidet og matlaging er ditt området å at han ikke skal blande seg inn i det. Hvis du selv vet at du kan være litt lat og slurvete med husarbeidet å lite tålmodig med barna. Da må du bare ta deg sammen å gjøre jobben din på en god måte. Si også til mannen din at du setter pris på tilbakemeldinger, men at han skal si det i en rolig samtale uten at barna er tilstede. Han skal ikke kjefte og skrike til deg. Lykke til Ja, slik er det vi gode husmødre, støttande koner og tålmodige og kjærlige mødre gjer det!
Mammaentilknollogtott Skrevet 8. desember 2015 #30 Skrevet 8. desember 2015 Ta en prat med mannen å spør spesifikt hva han mener du ikke gjør bra nok og hvordan det kan gjøres bedre. Nå vet ikke jeg hvordan dere har det i huset, men som kone, mor og husmor så er det jo viktig å huset ordentlig. Det er også viktig å være en støttende kone og en tålmodig og kjærlig mor. Hvis det han kritiserer egentlig er filleting så gir du beskjed om at husarbeidet og matlaging er ditt området å at han ikke skal blande seg inn i det. Hvis du selv vet at du kan være litt lat og slurvete med husarbeidet å lite tålmodig med barna. Da må du bare ta deg sammen å gjøre jobben din på en god måte. Si også til mannen din at du setter pris på tilbakemeldinger, men at han skal si det i en rolig samtale uten at barna er tilstede. Han skal ikke kjefte og skrike til deg. Lykke til Ja, slik er det vi gode husmødre, støttande koner og tålmodige og kjærlige mødre gjer det! Så bra at du gjør det. 👏🏻👍🏻😊 Det er mange som kjemper likestillingskampen her å mener at mannen skal gjøre minst halvparten av jobben. Det de da gjerne glemmer er all jobben gubben gjør: mekke bil, brøyte snø, klippe plen, vedlikeholde hus, vedlikeholde uthus, kappe og bære inn ved, osv osv. Dette er det veldig sjelden at kvinnene vil gjøre selv. Men de skal ha mennene til å gjøre halvparten av kvinnens jobb. Håper og tror at samfunnet går litt tilbake til hvordan det være her i landet før. Delte kjønnsroller.
Gjest Antarctica Skrevet 8. desember 2015 #31 Skrevet 8. desember 2015 Sånn er min også. Lager regler hele tiden og sjekker om jeg følger opp. Hvilket program jeg vasker klær på, om jeg setter ting rett inn i oppvaskmaskinen, om jeg sortere søppel godt nok, at jeg ikke hiver i ovnen ting som egentlig kan sorteres osv. Også freser han "kan du ikke engang prøve å gjøre noe riktig!? Jeg har jo sakt bla bla bla" Anonymous poster hash: 4fcca...f3f Hva skjer om du svarer "jeg driter i hva du har sagt, slutt å legge deg opp i hva jeg gjør!"Da svarer han "bryr du deg ikke om at oppvasken ikke blir ren? Bryr du deg virkelig ikke. Vi må vaske hele maskinen om igjen, fordi du ikke gjør som jeg sier.. Men du bryr deg altså ikke.."Gjelder også hvordan klær skal vaskes, barn skal oppdras, hus skal vaskes osv. Alltid meg som gjør feil.. Og, som HI, man begynner å tvile på seg sjøl og tenke at man kanskje burde anstrenge seg enda mer.. Anonymous poster hash: 4fcca...f3f Hva sier du, da? Har du ledd høyt til han og sagt at jovisst blir det mer enn reint nok, at du fint klarer å oppdra unger/tørke støv/vaske hus uten veiledning? At det finnes 100 måter å gjøre det på uten å furte og hakke på andre? Hvis han er perfeksjonist må han jo gjøre det "riktig" selv....
Gjest Antarctica Skrevet 8. desember 2015 #32 Skrevet 8. desember 2015 Ta en prat med mannen å spør spesifikt hva han mener du ikke gjør bra nok og hvordan det kan gjøres bedre. Nå vet ikke jeg hvordan dere har det i huset, men som kone, mor og husmor så er det jo viktig å huset ordentlig. Det er også viktig å være en støttende kone og en tålmodig og kjærlig mor. Hvis det han kritiserer egentlig er filleting så gir du beskjed om at husarbeidet og matlaging er ditt området å at han ikke skal blande seg inn i det. Hvis du selv vet at du kan være litt lat og slurvete med husarbeidet å lite tålmodig med barna. Da må du bare ta deg sammen å gjøre jobben din på en god måte. Si også til mannen din at du setter pris på tilbakemeldinger, men at han skal si det i en rolig samtale uten at barna er tilstede. Han skal ikke kjefte og skrike til deg. Lykke til 😊 Nå begynner vi selvfølgelig å bli vant til ditt skrudde verdensbilde. Men for argument's sake: etter din logikk, hvis mannen kan korrigere konas "områder", er da neste stadium når kona blir med mannen på jobb og henger over ham for å fortelle ham hvordan det skal gjøres? F eks blir med sin mann, bussjåføren, og sitter og påpeker når han bruker blinklyset for lite og girer opp for seint? Eller er det bare kvinnene som skal finne seg i andres granskning og kritikk?
Ariel83 Skrevet 9. desember 2015 #33 Skrevet 9. desember 2015 Her i huset hadde det blitt bråslutt på all service. Det vil si ingen klesvask, av hans klær vel og merke, ingen middag til ham. Ingen rydding av hans ting, ingen skifting på hans seng... Neste steg ville vært en telefon til familievernkontoret, og han hadde fått valget: Bli med eller flytt. Akkurat dette! Fysj, for en dritt mann!
Ariel83 Skrevet 9. desember 2015 #34 Skrevet 9. desember 2015 Her i huset hadde det blitt bråslutt på all service. Det vil si ingen klesvask, av hans klær vel og merke, ingen middag til ham. Ingen rydding av hans ting, ingen skifting på hans seng... Neste steg ville vært en telefon til familievernkontoret, og han hadde fått valget: Bli med eller flytt. Akkurat dette! Fysj, for en dritt mann! Her i huset hadde det blitt bråslutt på all service. Det vil si ingen klesvask, av hans klær vel og merke, ingen middag til ham. Ingen rydding av hans ting, ingen skifting på hans seng... Neste steg ville vært en telefon til familievernkontoret, og han hadde fått valget: Bli med eller flytt. Er så enig med Superdolly at jeg trenger ikke skrive mer Anonymous poster hash: e94f9...09d Men jeg er så usikker på om det er noe i det?? Jeg ER ikke systematisk, jeg kan fort ha uorden i skuffer og skap, men jeg prøver da!! Det er jo travel hverdag og jeg klarer ikke ha alt perfekt. Han kommer hjem og spiser maten han får, så begynner han ofte å rydde etter meg som han sier. Det er jo bare jeg som roter og slenger fra meg dritt... Anonymous poster hash: d51ce...435 Du må ikke begynne å tvile på deg selv og ta det han sier til deg - det er HAN som er urealistisk, det er ingen som er perfekte hele tiden! Hva så om du ikke har system i alle skuffene dine etc? Det spiller da vel virkelig ingen rolle, så lenge familien har normal orden de trives med. Da får HAN rydde og systematisere hele tiden da, hvis han har tid og overskudd til det.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #35 Skrevet 9. desember 2015 Min var også sånn, jeg ble en tverr drittungene av oppførselen hans! Jeg vet jeg er bra nok ig er både ryddig og har det I orden hjemme. Men her snakker vi en som bruker q tips når han vasker bilen for å få det skikkelig rent. Svarte med samme mynt alltid om han klaga på noe jeg synes var uberettiget, eller svare "det er mottatt herre, jeg skal straks forandre meg"..Vet det er skrekkelig barnslig men det var enten det eller bli potter. Han sluttet iallfall, nå lever vi I fred og gammen. Han kan til og med legge føttene på bordet på kvelden når barna er I seng, det hadde jeg aldri trodd! For det var bare slaskete som meg som bedrev.. Anonymous poster hash: 8fbd5...ad5
Hjertefru Skrevet 9. desember 2015 #36 Skrevet 9. desember 2015 Jeg kjenner til denne typen mann hi. Ut fra det du skriver er det vanskelig å avgjøre om mannen din bare er et petimeter eller om han rett og slett er slem og bruker reglene sine for å kue deg. Hvis det siste er tilfelle; kom deg unna! Du sier han får deg til å tvile på at du er bra nok, dette er et faresignal. Hvis han "bare" er kontrollfrik, må du slutte å følge reglene hans. Det blir bare verre hvis du hele tiden prøver å leve opp til hans standard. Greit hvis oppgavene han mener du skal gjøre er fornuftige, men å ha storopprydfing i skuffer og skap på kveldstid hver kveld hører ingen steder hjemme. Da er det tid for å sette seg ned i sofaen, se TV og gjøre håndarbeid, ev trene eller gjøre andre ting som gir overskudd i hverdagen. Hvis mannen min hadde starta med å dra ut ting fra skap og bedrevet storrydding etter barnas leggetid skulle han bare fått drive på, men han skulle fått klar melding om at dette ikke er normal oppførsel og at nå går jeg ut en tur på besøk,kurs ol.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #37 Skrevet 9. desember 2015 Jeg som Svarte 11.37.. Tenkte bare å si at min mann ble oppdratt under naziregime, fikk kjeft og bank om ikke alt var akkurat sånn som foreldrene mente. Selv om har ikke har dratt med seg kjefting og banking så hang mye igjen fra oppveksten. Vet ikke om det er sånn til deg men. Anonymous poster hash: 8fbd5...ad5
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #38 Skrevet 9. desember 2015 Jeg som Svarte 11.37.. Tenkte bare å si at min mann ble oppdratt under naziregime, fikk kjeft og bank om ikke alt var akkurat sånn som foreldrene mente. Selv om har ikke har dratt med seg kjefting og banking så hang mye igjen fra oppveksten. Vet ikke om det er sånn til deg men. Anonymous poster hash: 8fbd5...ad5
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #39 Skrevet 9. desember 2015 Jeg som Svarte 11.37.. Tenkte bare å si at min mann ble oppdratt under naziregime, fikk kjeft og bank om ikke alt var akkurat sånn som foreldrene mente. Selv om har ikke har dratt med seg kjefting og banking så hang mye igjen fra oppveksten. Vet ikke om det er sånn til deg men. Anonymous poster hash: 8fbd5...ad5 Han hadde en konservativ og streng oppvekst. Faren ble sint om dørene ikke var lukket. Faren er på samme måte med hans mor. Han har tatt mye av han desverre.... Hi Anonymous poster hash: d51ce...435
Gjest Antarctica Skrevet 9. desember 2015 #40 Skrevet 9. desember 2015 Jeg som Svarte 11.37.. Tenkte bare å si at min mann ble oppdratt under naziregime, fikk kjeft og bank om ikke alt var akkurat sånn som foreldrene mente. Selv om har ikke har dratt med seg kjefting og banking så hang mye igjen fra oppveksten. Vet ikke om det er sånn til deg men. Anonymous poster hash: 8fbd5...ad5 Han hadde en konservativ og streng oppvekst. Faren ble sint om dørene ikke var lukket. Faren er på samme måte med hans mor. Han har tatt mye av han desverre.... Hi Anonymous poster hash: d51ce...435 Jaja, da sitter du jo med orkesterplass til din egen framtid. Er det sånn du vil leve de neste 40 år...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå