Gå til innhold

Forumoppgradeing utsatt til 2016


Anbefalte innlegg

Gjest Hanne Mari
Skrevet

Da mister jeg jobben, så det håper jeg da ikke! :)

 

Det er heller motsatt, de vil satse veldig på en stor oppgradering av dette forumet og bedre tilrettelegging for brukerne. Gravide/småbarnsmødre er en gruppe som satses veldig på for tiden, og målet på sikt er et mer aktivt, oversiktlig og populært forum. 

 

Det er klart noen forum overlapper hverandre, man snakker om barn og graviditet, helseproblemer og trening på Kvinneguiden, men det er likevel en grunn til at det satses på spesialforumene DIB/BIM, Doktoronline og Fitnessbloggen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da mister jeg jobben, så det håper jeg da ikke! :)

Det får meg til å lure på... Har du/dere kontor i samme bygg som KG?

 

Anonymous poster hash: 19de9...03d

Gjest Hanne Mari
Skrevet

 

Da mister jeg jobben, så det håper jeg da ikke! :)

Det får meg til å lure på... Har du/dere kontor i samme bygg som KG?

 

Anonymous poster hash: 19de9...03d

 

 

Ja, alle sitter hos Egmont Publishing og klikk.no.

Skrevet

 

 

 

Hensikten til Egmont Publishing (min arbeidsgiver, som eier dette forumet, Kvinneguiden, Doktoronline og Fitnessbloggen) er at alle forumene skal ha omtrent likt oppsett.

 

Det skal selvsagt være ulike kategorier, og det blir ikke identisk, og temaene vil jo variere veldig, som at det er langt mer fokus på barn og graviditet her inne, men teknisk er det veldig bra om forumene er så like som mulig slik at man kan bruke de samme folka til å kode det, alle feilmeldinger kommer inn i samme system osv.

Jeg tror at å dele anonymforumet opp i ulike kategorier kan fort bli døden for anonymforum. Anonymforumet er jo ganske stille nå og til tider, tviler på at det vil bli bedre med den omleggingen du skisserer. Det som er bra med anonymforumet her er jo at du kan spør om alt mellom himmel og jord

 

Helt enig med valnøtta, og tenkte det samme da jeg leste dette. Hadde det ikke vært for Anonymforum, ville jeg ikke brukt forumet i det hele tatt. Det er jo kun på Anonymforum det skjer noe omtrent, og hvis jeg poster et innlegg er det jo ikke fordi jeg ønsker svar om tre dager (hvis jeg er heldig).

 

 

Det vil bli muilg å være anonym overalt. Jeg er klar over at det er der der skjer mest, men med en omlegging vil det ikke bli akkurat som KG, det vil bli mye det samme, bare hakket mer oversiktlig. Det vil være egne skravle/fjase/spøromhvasomhelst-rom som i prinsippet vil fungere på samme måte. 

 

Hvordan vil kategorisering fungere? Det som er moro med anonymforumet nå er at alle kategorier av spørsmål er representert. ..

 

 

Hvorfor ødelegge noe som fungerer og som brukerene av forumet er fornøyd med?

 

Anonymous poster hash: 57dea...09d

 

Målet er jo egentlig å gjøre den totale brukeropplevelsen enklere, men det har også med at disse sidene er tunge å drifte teknisk (ikke bare fordi det lages på en litt annen måte, men fordi det er to sider som både er separate og samlet, altså Din Baby og Barn i Magen). Dette fører til at det skjer mye koding og greier som er mer omfattende enn det nye systemet.

 

 

Hvorfor ødelegge noe som fungerer og som brukerene av forumet er fornøyd med?

 

Anonymous poster hash: 57dea...09d

Hanne kan nok ikke si noe på dette, men det virker ikke som dette er noe hun ønsker eller står bak. Dette handler om at de som eier disse forumene, doktoronline, dib/bim, kvinneguiden, osv. ønsker å bruke så få personer som mulig til å vedlikeholde det hele. Jo færre ansatte, jo mindre utgifter i lønn = jo større fortjenester i eiernes lommer. Sic semper capitalismus.

Vi brukere betyr ingenting. Det var tydelig når det gjaldt kvinneguiden. Der har brukere forsvunnet i hundretalls. Nå er det mye sjeldnere at folk skriver innlegg der enn det var før omleggingen. Likevel kommer teknisk tilbake med slike meningsløse ting som, "ja, nå har vi endret overskriften på forsiden under 'hete innlegg', vi har byttet navn på den til, 'mest diskutert nå'". I mens sliter brukerne med at ingenting fungerer.

Hanne gjør en fantastisk jobb. Det gjorde hun som var her før henne også (jeg husker aldri navn :( )

Men på kvinneguiden skulle jeg ønske de hadde ansatt noen som kunne data. For hun som er ansiktet utad der er IKKE flink til å svare for seg, svarer brukerne direkte feil og overser spørsmål hun ikke vet svar på.

 

Anonymous poster hash: 19de9...03d

 

 

Synd du har en slik opplevelse av Kvinneguiden. Jeg har ikke kjennskap til akkurat hvordan omleggingen foregår der, siden jeg ikke har fått innføring i den her ennå. Men det er i alle fall nettopp fordi det er mye feil og mangler på den tekniske siden der at de venter med en omlegging her. 

Det er ikke noe poeng i å lansere noe som man har sett feil på et annet sted før feilene er fikset. 

 

Godt å høre at du setter pris på jobben jeg gjør, det er bare å si ifra om det er noe dere er misfornøyde med også - I can take it! :)

Hun som egentlig er forumansvarlig - Kari Mathilde - er i barselpermisjon, så jeg er vikaren hennes. Før det var det Elin som hadde ansvar for forumet. 

 

Den rent tekniske driften av alle forumene foregår utenfor huset, så det er praktisk for ledelsen at alle som har noe med forumet å gjøre og ikke er ansatt hos Egmont Publishing sitter på samme sted og bruker de samme verktøyene.

Penger har vel alltid vært drivkraften ja. Eller, i den spede begynnelse av DIB, handlet det vel mest om brukerne.
 
Mister de brukere trenger de kanskje ikke alle disse ekspertene som de må bruke penger på.
Elin (forgjenger) gjorde en ufattelig god jobb, og skal vi gå så langt tilbake som til begynnelsen , gjorde Bjørn og Siri en super jobb de og. Ved å lytte til brukerne har forumet blitt slik der er nå. Selvfølgelig med ting som eierne har banket gjennom, men vi har blitt lyttet til og blitt tatt på alvor.
 
Kan det bli opprettet et anonymforum i den nye versjonen, der alle tema er akseptert, som nå, uten at det er moderater som flytter på tråden fordi det finnes eget forum for den tråden?
 
DIB /BIM er det det er for en grunn.
 
Anonymous poster hash: 57dea...09d
 
Jeg tror det vil bli skravle- og fjaserom. Så det blir jo litt det samme. Evt et "ting som ikke passer andre steder". Men jeg har understreket overfor utviklerne at det er viktig at også andre temaer enn baby, barn og graviditet får plass!

 

**

Jeg skjønner at dere reagerer på det med Anonymforumet, men jeg håper vi kan få det til å se og oppleves på en bra måte, slik at ikke poenget med det rommet blir borte eller alt blir dødt. Slik det er i dag brukes jo egentlig bare AB-forumet og rene terminrom, så sånn sett er resten ganske dødt. Målet er å gjøre det oversiktlig nok til at man finner fram og samtidig ikke ha så mange rom at alle blir stillle.

 

Og det vil være en "siste innlegg"-side der de siste trådene som er postet kommer opp såvidt jeg har skjønt, så der vil man få se litt av alt som er postet overalt. 

 

Jeg må forresten ta et stort forbehold om at jeg ikke har sett den ferdige versjonen av det nye oppsettet, så jeg vet ikke alt, og det kan hende det har endret seg når det går live. 

 

Hanne Mari

 

Så da velger "de" å kutte ut og fjerne det rommet som faktisk brukes og der aktiviteten er, til fordel for de rommene som er mer eller mindre døde? For min del er ikke dette logisk i det hele tatt. Brukerne vil ha anonymforum, og det er anonymforum som brukes. Derfor fjerner man anonymforum og tror man skal få opp aktiviteten? Virkelig?

Skrevet

 

 

 

 

Da mister jeg jobben, så det håper jeg da ikke! :)

Det får meg til å lure på... Har du/dere kontor i samme bygg som KG?

 

Anonymous poster hash: 19de9...03d

Ja, alle sitter hos Egmont Publishing og klikk.no.

 

Skal ikke mase mer nå :P

Men bare lurer på en ting til. Vil vi få et eget aktueltforum lik det kvinneguiden har? For det hadde vært veldig fint.

 

 

Anonymous poster hash: bc9da...a42

Gjest Hanne Mari
Skrevet

Nå klikke hele multisitatgreia, så skriver det inn:

 

Så da velger "de" å kutte ut og fjerne det rommet som faktisk brukes og der aktiviteten er, til fordel for de rommene som er mer eller mindre døde? For min del er ikke dette logisk i det hele tatt. Brukerne vil ha anonymforum, og det er anonymforum som brukes. Derfor fjerner man anonymforum og tror man skal få opp aktiviteten? Virkelig?

 

Poenget er, såvidt jeg har forstått å slette de rommene som er mer eller mindre døde, åpne opp for AB overalt og gjøre det lettere å finne fram ved å kategorisere litt mer. Må innrømme at da jeg kom inn syns jeg det var vanvittig rotete med et AB-rom som innehold alt uten noen form for struktur, uten at det er jeg som har stått på barrikadene for å få den endringen inn av den grunn, for nå er jeg jo vant til det. 

Hovedgrunnen til å endre det er som nevnt tekniske årsaker, at det slik som det er nå er veldig tungt å drifte teknisk.

 

Skal ikke mase mer nå  :tongue:

Men bare lurer på en ting til. Vil vi få et eget aktueltforum lik det kvinneguiden har? For det hadde vært veldig fint.

 

Det vet jeg ikke, for jeg har ikke sett det ferdige planopplegget til hvilke rom som kommer og hvilke som fjernes.

 

Det vil forøvrig være mulig å komme inn i Anonymforumet, det blir ikke slettet, men flyttet, og tråder blir ikke flyttet i ettertid, men man kan ikke lenger svare på tråder der når den nye versjonen går live. 

 

Det er litt vanskelig å komme med noe mer konkret før jeg har sett hvordan det blir. Men jeg lover å oppdatere dere med det samme jeg vet. Nå jobbes det på spreng fra utviklerne for å få fikset Kvinneguiden, og så vil jeg nok bli mer informert.

Skrevet

Blir synd å miste anonymforumet som vi har. Det er grunnen til at jeg er her og ikke på kg :( så da forsvinner nok flere brukere...

 

Anonymous poster hash: 14abc...b20

Skrevet

Blir synd å miste anonymforumet som vi har. Det er grunnen til at jeg er her og ikke på kg :( så da forsvinner nok flere brukere...

 

Anonymous poster hash: 14abc...b20

Tror det vil komme enda flere til jeg! KG har vel godt over 50 000 aktive brukere, mens DIB har..200?

 

 

Anonymous poster hash: bc9da...a42

Skrevet

Slik som det var før? Der vi kunne være anonym i alle forumene? Det som funka så fint? Helt til noen fant ut at anonymitet var en uting 😳

 

Skravlesiden var jo mest trafikk på, men de andre sidene var også i bruk.

 

Av og til er det jo også litt ok med futt og fart, der det kommer mange nye tråder.

Ville man ha tråden din opp, kunne vi jo bare gi et lite dytt. Men nå er jo det forbudt også. 😳

 

Anonymous poster hash: 7524e...876

Skrevet

Det begynner å bli ganske mange år siden jeg begynte å henge her på forumet, og sånn som jeg kan huske det så var det aktivitet i de andre undergruppene på den tiden. Jeg kan ikke huske om det var så veldig mye aktivitet inne på anonym, men det var ikke sånn som det er nå. Det var ikke brukt sånn som vi bruker anonym nå. Kan hende jeg tar feil altså for dette er mange år siden og jeg var veldig ung, men det er sånn jeg husker det. Det var også en mye hyggeligere og vennligere stemning enn det er nå syns jeg, og det er kanskje fordi folk fant hverandre på en annen måte gjennom å bruke disse undergruppene?

 

Jeg syns forumet er trist sånn som det er nå, hvor det sjeldent er aktivitet i de andre undergruppene. Da kunne man like så greit fjerne alt annet enn anonym, men hva står man egentlig igjen med da? Jeg liker anonym veldig godt, men selv om det er trist at det skal fjernes så tror jeg dette blir bra.

 

En ting som er bra med KG er at man kan trykke seg inn på en liste over alle nye innlegg, og alle usvarte innlegg. Håper at dere får med dette på den nye oppgraderingen! Litt sånn på siden så ville dette blitt akkurat som anonym fungerer idag, alle typer innlegg mellom himmel og jord samlet under ett og samme.

 

Anonymous poster hash: 0f7fb...a5e

Skrevet

I den gamle ordningen gikk det en rute på høyre side (tror jeg det var) som man hele tiden kunne se de siste 5-6-7 oppdaterte trådene på forumet - uavhengig av hvilket underforum disse trådene lå på. Det gjorde at folk klikket seg inn på mange andre forum enn de vanligvis bruker, og man fikk langt flere innspill på trådene på underforumene.

I tillegg var det på ene siden en annen rute hvor man med ett tastetrykk kunne gå rett inn på andre forum - i steden for nå hvor vi må scrolle til øverst på siden og så trykke på en tast før vi går inn og scroller frem til et underforum og så trykker oss inn der.

 

Men så ble det omlegging. Jeg kommenterte at omleggingen førte til langt mindre bruk av underforumene, og flere andre var enige i det. Så kom den større omleggingen hvor det var sagt at det skulle tas hensyn til tilbakemeldingene og det at anonymforumet ble brukt til alt og underforumene ble lite brukt. Men ved den store omleggingen så skjedde ikke noe av dette, tvert imot, all sideplassen ble brukt til enda mer og større og mer grell og bevegelig reklame. Etter en god stund med det løste jeg det med adblock. Bruker nå nesten utelukkende anonymforum. Tidligere brukte jeg mange av forumene.

 

Den ordningen som skisseres nå virker jo å føre til at man må klikke seg mye mer frem og tilbake på forumet. Mindre brukervennlig - men det er kanskje gjort for å få flere klikk med tanke på reklameinntekter?

 

Forsvinner anonymforumet så vil trolig jeg også forsvinne. Jeg har forsøkt KG flere ganger, men trives ikke med oppsettet der. Så jeg kommer heller ikke til å komme dit hvis forumet her blir for likt det der inne.



Anonymous poster hash: 04d88...ea0
Gjest Hanne Mari
Skrevet

Hei

Takk for tilbakemeldingene. Jeg kjenner bare forumet slik det er i dag, så jeg har ikke noe å sammenligne med. Men målet er mer brukervennlighet, og da vil ikke en haug med klikk for å komme til det du ønsker være et veldig smart move. Det skal i alle fall være mulig å lettere se hva som foregår overalt, og som sagt kan man være ab overalt. 

 

Men jeg skal oppdatere så snart jeg vet mer om den ferdige versjonen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...