Gjest Hanne Mari Skrevet 7. desember 2015 #1 Skrevet 7. desember 2015 Forumoppgraderingen er utsatt til begynnelsen av 2016. Årsaken er at det fortsatt er mye som ikke fungerer etter omleggingen av Kvinneguiden, og utviklerne jobber med å få til en optimal løsning på alle problemene der før de lanserer systemet på vår platform. Jeg vil legge ut informasjon når jeg har en mer konkret dato. Hanne Mari, forumansvarlig
TinaK 1990 Skrevet 7. desember 2015 #2 Skrevet 7. desember 2015 Hva skal endres eller oppgraderes? Dere burde vurdere å endre farge på skriften på innleggene. Lys turkis er ikke den enkleste fargen å lese på pc, enda jeg har godt syn
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #3 Skrevet 7. desember 2015 Hva skal endres eller oppgraderes? Dere burde vurdere å endre farge på skriften på innleggene. Lys turkis er ikke den enkleste fargen å lese på pc, enda jeg har godt syn Om du skifter over til barn i magen så får du lese med oransj farge, den er mye bedre å lese, synes jeg, greier ikke den lyseblåturkise. Du kan bytte øverst på siden, rett under artikkelbildene. Anonymous poster hash: 04d88...ea0
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #4 Skrevet 8. desember 2015 Hva skal endres eller oppgraderes? Dere burde vurdere å endre farge på skriften på innleggene. Lys turkis er ikke den enkleste fargen å lese på pc, enda jeg har godt syn Jeg har litt dårlig syn, og synes oransje er mye værre. Forferdelig bakgrunnsfarge Anonymous poster hash: 6c208...aeb
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #5 Skrevet 8. desember 2015 Hva skal endres eller oppgraderes? Dere burde vurdere å endre farge på skriften på innleggene. Lys turkis er ikke den enkleste fargen å lese på pc, enda jeg har godt syn Jeg har litt dårlig syn, og synes oransje er mye værre. Forferdelig bakgrunnsfarge Anonymous poster hash: 6c208...aeb Mørkeblå eller svart er best Anonymous poster hash: d932e...abe
Gjest Hanne Mari Skrevet 8. desember 2015 #6 Skrevet 8. desember 2015 Hei Hvilken farge som kommer vet jeg faktisk ikke. Men hele oppsettet og designen skal endres. Det skal for eksempel bli fullversjon både på mobil og pc, altså ikke en egen mobilversjon, men en fullversjon som skal (når alle bugs er fiksa) fungere optimalt i mobilformat. Anonymdruknerommet (der man kan risikere å skrive en tråd klokka 10 som er på side 4 klokka 12) skal vekk, og ting kategoriseres mer, men man skal kunne være anonym i alle rom. Rom som ikke er brukt på mange år skal bort. DIB og BIM skal slås sammen. Mer oppdateringer om hvordan det kommer til å bli kommer når jeg har fått sett den ferdige betaversjonen!
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #7 Skrevet 8. desember 2015 Tror dere kommer til å miste mange brukere om dere fjerne anonymforumet. Det er i alle fall grunnen til at jeg er her. Der kan en spørre om hva som helst, så er det alltid noen kloke hoder som kan svare. Og det beste av alt, om en har spurt om noe flaut/dumt, så forsvinner/drukner tråden i løpet av dagen. Anonymous poster hash: facee...9be
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #8 Skrevet 8. desember 2015 Hei Hvilken farge som kommer vet jeg faktisk ikke. Men hele oppsettet og designen skal endres. Det skal for eksempel bli fullversjon både på mobil og pc, altså ikke en egen mobilversjon, men en fullversjon som skal (når alle bugs er fiksa) fungere optimalt i mobilformat. Anonymdruknerommet (der man kan risikere å skrive en tråd klokka 10 som er på side 4 klokka 12) skal vekk, og ting kategoriseres mer, men man skal kunne være anonym i alle rom. Rom som ikke er brukt på mange år skal bort. DIB og BIM skal slås sammen. Mer oppdateringer om hvordan det kommer til å bli kommer når jeg har fått sett den ferdige betaversjonen! Vil anonym få muligheten til å redigere innlegg? Anonymous poster hash: bc9da...a42
Gjest Hanne Mari Skrevet 8. desember 2015 #9 Skrevet 8. desember 2015 1. Som nevnt kommer ikke muligheten til å være anonym til å bli borte, det ville vært veldig dumt, uhensiktsmessig og sannsynligvis døden for hele forumet. Men at alle anonymtrådene samles i et rom uten noe system, der alle temaer kommer om hverandre og det er vanskelig både å søke og finne igjen egne tråder, blir borte. Man kan fremdeles være anonym hvor enn man måtte ønske, med det vil bli mer temasortering og lettere å finne fram. 2. Det vet jeg ikke, men det tror jeg ikke. Jeg tror ikke det er teknsik mulig med en overgang der, men jeg skal gi beskjed om jeg hører noe annet.
Gjest Minnieropptatt Skrevet 8. desember 2015 #10 Skrevet 8. desember 2015 Liten vits i å lage DIB/BIM lik som kvinneguiden. Tror det er mange som liker oppsettet her. Det er jo derfor vi er HER og ikke på kg.
Gjest Hanne Mari Skrevet 8. desember 2015 #11 Skrevet 8. desember 2015 Hensikten til Egmont Publishing (min arbeidsgiver, som eier dette forumet, Kvinneguiden, Doktoronline og Fitnessbloggen) er at alle forumene skal ha omtrent likt oppsett. Det skal selvsagt være ulike kategorier, og det blir ikke identisk, og temaene vil jo variere veldig, som at det er langt mer fokus på barn og graviditet her inne, men teknisk er det veldig bra om forumene er så like som mulig slik at man kan bruke de samme folka til å kode det, alle feilmeldinger kommer inn i samme system osv.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #12 Skrevet 8. desember 2015 Nå skal ikke jeg svartmale noe før vi får se det endelige resultatet, husker jo bare all motstand som dukket opp i forkant av forrige oppgradering Men jeg bruker kun anonymforumet. Her kan man spørre om alt og få svar. Om man skal begynne å kategorisere alt så vil det bli vanskeligere å få svar på ting man lurer på, det vil være færre brukere innom hver enkelt kategori enn slik det er nå. Anonymous poster hash: cffd0...e15
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #13 Skrevet 8. desember 2015 For egen del vil kategorisering av forumet føre til at jeg nok ikke lenger kommer til å bruke dinbaby. Kvinneguiden har tross alt flere brukere, samt underforum som allerede dekker graviditet, familieliv og barn. Jeg tenker at det er et enkelt valg hvis oppsettet blir helt likt, da velger man jo heller det forumet med flest brukere. Jeg er for øvrig ikke glad i kvinneguiden nettopp på grunn av kategoriseringen, så jeg synes det er synd. Jeg skjønner derimot argumentet, men jeg tror definitivt det kommer til å forsvinne noen brukere. Anonymous poster hash: 50035...b73
valnøtta Skrevet 8. desember 2015 #14 Skrevet 8. desember 2015 Hensikten til Egmont Publishing (min arbeidsgiver, som eier dette forumet, Kvinneguiden, Doktoronline og Fitnessbloggen) er at alle forumene skal ha omtrent likt oppsett. Det skal selvsagt være ulike kategorier, og det blir ikke identisk, og temaene vil jo variere veldig, som at det er langt mer fokus på barn og graviditet her inne, men teknisk er det veldig bra om forumene er så like som mulig slik at man kan bruke de samme folka til å kode det, alle feilmeldinger kommer inn i samme system osv. Jeg tror at å dele anonymforumet opp i ulike kategorier kan fort bli døden for anonymforum. Anonymforumet er jo ganske stille nå og til tider, tviler på at det vil bli bedre med den omleggingen du skisserer. Det som er bra med anonymforumet her er jo at du kan spør om alt mellom himmel og jord
Fandens Oldemor Skrevet 8. desember 2015 #15 Skrevet 8. desember 2015 Hensikten til Egmont Publishing (min arbeidsgiver, som eier dette forumet, Kvinneguiden, Doktoronline og Fitnessbloggen) er at alle forumene skal ha omtrent likt oppsett. Det skal selvsagt være ulike kategorier, og det blir ikke identisk, og temaene vil jo variere veldig, som at det er langt mer fokus på barn og graviditet her inne, men teknisk er det veldig bra om forumene er så like som mulig slik at man kan bruke de samme folka til å kode det, alle feilmeldinger kommer inn i samme system osv. Jeg tror at å dele anonymforumet opp i ulike kategorier kan fort bli døden for anonymforum. Anonymforumet er jo ganske stille nå og til tider, tviler på at det vil bli bedre med den omleggingen du skisserer. Det som er bra med anonymforumet her er jo at du kan spør om alt mellom himmel og jord Helt enig med valnøtta, og tenkte det samme da jeg leste dette. Hadde det ikke vært for Anonymforum, ville jeg ikke brukt forumet i det hele tatt. Det er jo kun på Anonymforum det skjer noe omtrent, og hvis jeg poster et innlegg er det jo ikke fordi jeg ønsker svar om tre dager (hvis jeg er heldig).
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #16 Skrevet 8. desember 2015 Nå skal ikke jeg svartmale noe før vi får se det endelige resultatet, husker jo bare all motstand som dukket opp i forkant av forrige oppgradering Men jeg bruker kun anonymforumet. Her kan man spørre om alt og få svar. Om man skal begynne å kategorisere alt så vil det bli vanskeligere å få svar på ting man lurer på, det vil være færre brukere innom hver enkelt kategori enn slik det er nå. Anonymous poster hash: cffd0...e15 Jeg blir borte....det gidder jeg ikke. Anonym forumet er moro pga det stilles spørsmål om ALT mulig der. Anonymous poster hash: d932e...abe
Superdolly Skrevet 8. desember 2015 #17 Skrevet 8. desember 2015 Hensikten til Egmont Publishing (min arbeidsgiver, som eier dette forumet, Kvinneguiden, Doktoronline og Fitnessbloggen) er at alle forumene skal ha omtrent likt oppsett. Det skal selvsagt være ulike kategorier, og det blir ikke identisk, og temaene vil jo variere veldig, som at det er langt mer fokus på barn og graviditet her inne, men teknisk er det veldig bra om forumene er så like som mulig slik at man kan bruke de samme folka til å kode det, alle feilmeldinger kommer inn i samme system osv. Jeg tror at å dele anonymforumet opp i ulike kategorier kan fort bli døden for anonymforum. Anonymforumet er jo ganske stille nå og til tider, tviler på at det vil bli bedre med den omleggingen du skisserer. Det som er bra med anonymforumet her er jo at du kan spør om alt mellom himmel og jord Helt enig med valnøtta, og tenkte det samme da jeg leste dette. Hadde det ikke vært for Anonymforum, ville jeg ikke brukt forumet i det hele tatt. Det er jo kun på Anonymforum det skjer noe omtrent, og hvis jeg poster et innlegg er det jo ikke fordi jeg ønsker svar om tre dager (hvis jeg er heldig). Enig med Valnøtta og Fandens Oldemor. Jeg er så og si kun på anonymforum her inne, og forsvinner det så forsvinner jeg også. Har kikket litt på for eksempel Skravle, men der blir jo innleggene liggende en uke eller mer før det kommer et svar. Men det er greit å få et forvarsel på at det er på tide å takke for seg.
TinaK 1990 Skrevet 8. desember 2015 #18 Skrevet 8. desember 2015 Hvordan vil kategorisering fungere? Det som er moro med anonymforumet nå er at alle kategorier av spørsmål er representert. ..
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #19 Skrevet 8. desember 2015 Hvorfor ødelegge noe som fungerer og som brukerene av forumet er fornøyd med? Anonymous poster hash: 57dea...09d
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #20 Skrevet 8. desember 2015 Hvorfor ødelegge noe som fungerer og som brukerene av forumet er fornøyd med? Anonymous poster hash: 57dea...09d Hanne kan nok ikke si noe på dette, men det virker ikke som dette er noe hun ønsker eller står bak. Dette handler om at de som eier disse forumene, doktoronline, dib/bim, kvinneguiden, osv. ønsker å bruke så få personer som mulig til å vedlikeholde det hele. Jo færre ansatte, jo mindre utgifter i lønn = jo større fortjenester i eiernes lommer. Sic semper capitalismus. Vi brukere betyr ingenting. Det var tydelig når det gjaldt kvinneguiden. Der har brukere forsvunnet i hundretalls. Nå er det mye sjeldnere at folk skriver innlegg der enn det var før omleggingen. Likevel kommer teknisk tilbake med slike meningsløse ting som, "ja, nå har vi endret overskriften på forsiden under 'hete innlegg', vi har byttet navn på den til, 'mest diskutert nå'". I mens sliter brukerne med at ingenting fungerer. Hanne gjør en fantastisk jobb. Det gjorde hun som var her før henne også (jeg husker aldri navn ) Men på kvinneguiden skulle jeg ønske de hadde ansatt noen som kunne data. For hun som er ansiktet utad der er IKKE flink til å svare for seg, svarer brukerne direkte feil og overser spørsmål hun ikke vet svar på. Anonymous poster hash: 19de9...03d
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #21 Skrevet 8. desember 2015 Penger har vel alltid vært drivkraften ja. Eller, i den spede begynnelse av DIB, handlet det vel mest om brukerne. Mister de brukere trenger de kanskje ikke alle disse ekspertene som de må bruke penger på. Elin (forgjenger) gjorde en ufattelig god jobb, og skal vi gå så langt tilbake som til begynnelsen , gjorde Bjørn og Siri en super jobb de og. Ved å lytte til brukerne har forumet blitt slik der er nå. Selvfølgelig med ting som eierne har banket gjennom, men vi har blitt lyttet til og blitt tatt på alvor. Kan det bli opprettet et anonymforum i den nye versjonen, der alle tema er akseptert, som nå, uten at det er moderater som flytter på tråden fordi det finnes eget forum for den tråden? DIB /BIM er det det er for en grunn. Anonymous poster hash: 57dea...09d
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #22 Skrevet 9. desember 2015 Gleder meg:) Blir bra med ny layout og mer aktivitet i de andre forumene. Anonymforum er bare tull uansett. Anonymous poster hash: 95779...e09
Gjest Hanne Mari Skrevet 9. desember 2015 #23 Skrevet 9. desember 2015 Hensikten til Egmont Publishing (min arbeidsgiver, som eier dette forumet, Kvinneguiden, Doktoronline og Fitnessbloggen) er at alle forumene skal ha omtrent likt oppsett. Det skal selvsagt være ulike kategorier, og det blir ikke identisk, og temaene vil jo variere veldig, som at det er langt mer fokus på barn og graviditet her inne, men teknisk er det veldig bra om forumene er så like som mulig slik at man kan bruke de samme folka til å kode det, alle feilmeldinger kommer inn i samme system osv. Jeg tror at å dele anonymforumet opp i ulike kategorier kan fort bli døden for anonymforum. Anonymforumet er jo ganske stille nå og til tider, tviler på at det vil bli bedre med den omleggingen du skisserer. Det som er bra med anonymforumet her er jo at du kan spør om alt mellom himmel og jord Helt enig med valnøtta, og tenkte det samme da jeg leste dette. Hadde det ikke vært for Anonymforum, ville jeg ikke brukt forumet i det hele tatt. Det er jo kun på Anonymforum det skjer noe omtrent, og hvis jeg poster et innlegg er det jo ikke fordi jeg ønsker svar om tre dager (hvis jeg er heldig). Det vil bli muilg å være anonym overalt. Jeg er klar over at det er der der skjer mest, men med en omlegging vil det ikke bli akkurat som KG, det vil bli mye det samme, bare hakket mer oversiktlig. Det vil være egne skravle/fjase/spøromhvasomhelst-rom som i prinsippet vil fungere på samme måte. Hvordan vil kategorisering fungere? Det som er moro med anonymforumet nå er at alle kategorier av spørsmål er representert. .. Hvorfor ødelegge noe som fungerer og som brukerene av forumet er fornøyd med? Anonymous poster hash: 57dea...09d Målet er jo egentlig å gjøre den totale brukeropplevelsen enklere, men det har også med at disse sidene er tunge å drifte teknisk (ikke bare fordi det lages på en litt annen måte, men fordi det er to sider som både er separate og samlet, altså Din Baby og Barn i Magen). Dette fører til at det skjer mye koding og greier som er mer omfattende enn det nye systemet. Hvorfor ødelegge noe som fungerer og som brukerene av forumet er fornøyd med? Anonymous poster hash: 57dea...09d Hanne kan nok ikke si noe på dette, men det virker ikke som dette er noe hun ønsker eller står bak. Dette handler om at de som eier disse forumene, doktoronline, dib/bim, kvinneguiden, osv. ønsker å bruke så få personer som mulig til å vedlikeholde det hele. Jo færre ansatte, jo mindre utgifter i lønn = jo større fortjenester i eiernes lommer. Sic semper capitalismus.Vi brukere betyr ingenting. Det var tydelig når det gjaldt kvinneguiden. Der har brukere forsvunnet i hundretalls. Nå er det mye sjeldnere at folk skriver innlegg der enn det var før omleggingen. Likevel kommer teknisk tilbake med slike meningsløse ting som, "ja, nå har vi endret overskriften på forsiden under 'hete innlegg', vi har byttet navn på den til, 'mest diskutert nå'". I mens sliter brukerne med at ingenting fungerer. Hanne gjør en fantastisk jobb. Det gjorde hun som var her før henne også (jeg husker aldri navn ) Men på kvinneguiden skulle jeg ønske de hadde ansatt noen som kunne data. For hun som er ansiktet utad der er IKKE flink til å svare for seg, svarer brukerne direkte feil og overser spørsmål hun ikke vet svar på. Anonymous poster hash: 19de9...03d Synd du har en slik opplevelse av Kvinneguiden. Jeg har ikke kjennskap til akkurat hvordan omleggingen foregår der, siden jeg ikke har fått innføring i den her ennå. Men det er i alle fall nettopp fordi det er mye feil og mangler på den tekniske siden der at de venter med en omlegging her. Det er ikke noe poeng i å lansere noe som man har sett feil på et annet sted før feilene er fikset. Godt å høre at du setter pris på jobben jeg gjør, det er bare å si ifra om det er noe dere er misfornøyde med også - I can take it! Hun som egentlig er forumansvarlig - Kari Mathilde - er i barselpermisjon, så jeg er vikaren hennes. Før det var det Elin som hadde ansvar for forumet. Den rent tekniske driften av alle forumene foregår utenfor huset, så det er praktisk for ledelsen at alle som har noe med forumet å gjøre og ikke er ansatt hos Egmont Publishing sitter på samme sted og bruker de samme verktøyene. Penger har vel alltid vært drivkraften ja. Eller, i den spede begynnelse av DIB, handlet det vel mest om brukerne. Mister de brukere trenger de kanskje ikke alle disse ekspertene som de må bruke penger på. Elin (forgjenger) gjorde en ufattelig god jobb, og skal vi gå så langt tilbake som til begynnelsen , gjorde Bjørn og Siri en super jobb de og. Ved å lytte til brukerne har forumet blitt slik der er nå. Selvfølgelig med ting som eierne har banket gjennom, men vi har blitt lyttet til og blitt tatt på alvor. Kan det bli opprettet et anonymforum i den nye versjonen, der alle tema er akseptert, som nå, uten at det er moderater som flytter på tråden fordi det finnes eget forum for den tråden? DIB /BIM er det det er for en grunn. Anonymous poster hash: 57dea...09d Jeg tror det vil bli skravle- og fjaserom. Så det blir jo litt det samme. Evt et "ting som ikke passer andre steder". Men jeg har understreket overfor utviklerne at det er viktig at også andre temaer enn baby, barn og graviditet får plass! ** Jeg skjønner at dere reagerer på det med Anonymforumet, men jeg håper vi kan få det til å se og oppleves på en bra måte, slik at ikke poenget med det rommet blir borte eller alt blir dødt. Slik det er i dag brukes jo egentlig bare AB-forumet og rene terminrom, så sånn sett er resten ganske dødt. Målet er å gjøre det oversiktlig nok til at man finner fram og samtidig ikke ha så mange rom at alle blir stillle. Og det vil være en "siste innlegg"-side der de siste trådene som er postet kommer opp såvidt jeg har skjønt, så der vil man få se litt av alt som er postet overalt. Jeg må forresten ta et stort forbehold om at jeg ikke har sett den ferdige versjonen av det nye oppsettet, så jeg vet ikke alt, og det kan hende det har endret seg når det går live. Hanne Mari
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #24 Skrevet 9. desember 2015 IKKE fjern Anonym forum. Eneste plass jeg er Anonymous poster hash: c3edb...a73
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #25 Skrevet 10. desember 2015 For egen del vil kategorisering av forumet føre til at jeg nok ikke lenger kommer til å bruke dinbaby. Kvinneguiden har tross alt flere brukere, samt underforum som allerede dekker graviditet, familieliv og barn. Jeg tenker at det er et enkelt valg hvis oppsettet blir helt likt, da velger man jo heller det forumet med flest brukere. Jeg er for øvrig ikke glad i kvinneguiden nettopp på grunn av kategoriseringen, så jeg synes det er synd. Jeg skjønner derimot argumentet, men jeg tror definitivt det kommer til å forsvinne noen brukere. Anonymous poster hash: 50035...b73 Siden kvinneguiden har samme eiere bryr ikke Egmont seg om at DIB-forumet blir borte til fordel for kvinneguiden. Jeg tror faktisk det er noe av det de vil på sikt Anonymous poster hash: 38d05...ed0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå