Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #26 Skrevet 6. desember 2015 Tipper det er fordi de føler seg overkjørt av myndighetene og ikke blir hørt. Ingen spurte oss om vi ønsket alle disse flyktningene velkommen i titusenvis. Sier ikke det er riktig å sette fyr på mottakene til tross, men det er nok en fortvilet handling for at politikerne skal få opp øynene. Anonymous poster hash: 88bce...c4c Virkelig? Det er synd på brannstiftelse fordi de føler seg overkjørt? Hva gjør de om det blir innført en regel på jobb som de ikke er enig i da? Setter fyr på sjefen? Tåpelig. Anonymous poster hash: cf163...220 Nei men boligen hans. Bruk hode. Anonymous poster hash: 12a53...42f
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #27 Skrevet 6. desember 2015 Ved at beboere tenner på mottak selv så går det rundt i media som stakkars de noen er slemme med de og de får enda mer sympati. Alle tror det er innvandrerfiendtlige som Gjør det men når mer og mer kommer frem at det er dem selv så skyter de seg litt i foten. Anonymous poster hash: 1a404...fbd Et lite tips: På norsk bruker vi gjerne tegnsetting for å gjøre tekst leselig. Noen må ha det inn med grauta sleiv. Anonymous poster hash: 12a53...42f
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #28 Skrevet 6. desember 2015 Tipper det er fordi de føler seg overkjørt av myndighetene og ikke blir hørt. Ingen spurte oss om vi ønsket alle disse flyktningene velkommen i titusenvis. Sier ikke det er riktig å sette fyr på mottakene til tross, men det er nok en fortvilet handling for at politikerne skal få opp øynene. Anonymous poster hash: 88bce...c4c Virkelig? Det er synd på brannstiftelse fordi de føler seg overkjørt? Hva gjør de om det blir innført en regel på jobb som de ikke er enig i da? Setter fyr på sjefen? Tåpelig. Anonymous poster hash: cf163...220 Slår du en hund for mange ganger så biter den til slutt. Anonymous poster hash: 98eaa...ca0 Atte hæ??? Anonymous poster hash: cf163...220 Atte hæ ??? Forteller litt om deg. Jeg forstod den. Anonymous poster hash: 12a53...42f
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #29 Skrevet 6. desember 2015 De ferreste av oss ønsker vel et asylmottak som nærmeste nabo? Leser stadigvekk om sloss kamper, knivstikking, antasting av norske jenter og påsatte branner (ihvertfall én brann som var påtent av en beboer) Jeg hadde ihvertfall ikke likt om det ble et mottak i nabolaget mitt. Ville følt meg veldig utrygg og vært redd for å sende ungene ut i grenda for å leke alene. Jeg forstår godt at folk reagerer. Ingen blir spurt, man må bare finne seg i at hjemmet ditt plutselig ikke føles som den tryggeste plassen i verden lenger. Og hva oppnår befolkningen ved å sette fyr på mottak? Tja... kanskje at det ikke blir mottak der likevel? Så for de som gjør det så føles det vel bedre at de slipper å ha mottaket som nærmeste nabo så får de heller plassere dem andre steder. Så de oppnår jo det de ønsker ved å sette fyr på mottakene.. jeg er ikke rasist, men jeg er veldig skeptisk. Jeg hadde antakeligvis flytta om det hadde blitt mottak i nabolaget mitt. Beklager altså, men jeg hadde bare ikke klart å slappe av på samme måte lenger. barnefamilier og kvinner er ok, men jeg blir nervøs av alle disse unge mennene som kommer. Leste en artikkel på document.no om disse enslige flyktning barna. Der var de avbildet, 5-6 MENN med sjegg og bart og sko str 45. Barn??? Hvor naive går det ann å være. Jeg blir helt matt. Anonymous poster hash: 9fa99...b3d
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #30 Skrevet 6. desember 2015 Tipper det er fordi de føler seg overkjørt av myndighetene og ikke blir hørt. Ingen spurte oss om vi ønsket alle disse flyktningene velkommen i titusenvis. Sier ikke det er riktig å sette fyr på mottakene til tross, men det er nok en fortvilet handling for at politikerne skal få opp øynene. Anonymous poster hash: 88bce...c4c Virkelig? Det er synd på brannstiftelse fordi de føler seg overkjørt? Hva gjør de om det blir innført en regel på jobb som de ikke er enig i da? Setter fyr på sjefen? Tåpelig. Anonymous poster hash: cf163...220 Slår du en hund for mange ganger så biter den til slutt. Anonymous poster hash: 98eaa...ca0 Atte hæ??? Anonymous poster hash: cf163...220 Atte hæ ??? Forteller litt om deg. Jeg forstod den. Anonymous poster hash: 12a53...42f Jeg skjønte også hva hun mente, men at hun faktisk mener at enkelte nordmenn blir så hudset og fortvilet over at vi hjelper andre at de føler det rettferdiggjør å brenne ned hus kvalifiserte til et stort HÆ. Faktisk. Anonymous poster hash: cf163...220
Graciegirl Skrevet 6. desember 2015 #31 Skrevet 6. desember 2015 Jeg skriver dette både som tidligere ansatt på to ulike asylmottak (på ulike steder i landet) og som nær nabo til asylmottak. Dere som lurer på hvordan mange asylsøkere opplever sin situasjon og som kanskje er redd for at mange er tikkende bomber, jeg anbefaler dere å lese artikler skrevet av krisepsykolog Atle Dyregrov. Dere finner en god artikkel her: http://www.vl.no/tilflukt/ikke-redd-for-bagasje-1.396838 Som ansatt på mottak kan jeg med hånden på hjertet si at jeg aldri har blitt truet og aldri har fryktet for å bli skadet. Min erfaring er at dypt traumatiserte mennesker gjerne isolerer seg, sover mye, spiser lite og generelt er lite interessert i kontakt med andre mennesker. Skader de noen så er det gjerne seg selv (og eventuelle barn de har foreldreansvaret for) ved ikke å ivareta egen helse, hverken fysisk eller psykisk. Det er ikke optimalt for noen å bo på asylmottak, uansett kvalitet på mottaket. Man er i et fremmed land, med et frammed språk og en fremmed kultur. Mange har mistet noen de er glade i og mange lever i uvisse angående mennesker de bryr seg om. Opplevelser av krig, tortur, tap og sorg sitter dypt. Som ansatt på to ulike ordinære mottak opplevde jeg god dialog med lokale instanser, slik som skole, voksenopplæring, helsetjenester, flyktningkonsulent, NAV, politi og frivillge. I tillegg kunne vi som ansatte kontakte driftsoperatør(er) og aktuelt UDI regionkontor. I tillegg var det tilbud om kurs og veiledning i regi av UDI. UDI har mye god informasjon på sine hjemmesider. Der finner man gjerne de beste oversiktene over reelle tall etc: http://www.udi.no/asylmottak/oversikt-informasjon-om-asylsokere-som-kommer-til-norge/ UDI har også mye nyttig informasjon her, om det å bo i nærheten av et mottak: http://www.udi.no/asylmottak/er-nabo-til-et-asylmottak/ Alle har alt å vinne på å ha en åpen dialog. UDI og driftsoperatører som snakker med kommuneledelsen og innbyggere. Mottak som snakker med kommunen og innbyggere. Innbyggere som snakker til - og ikke om - asylsøkere. Det å ytre sine meninger ved hjelp av trusler, vold, brannstiftelse eller annen utagerende adferd er meningsløst.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #32 Skrevet 6. desember 2015 Ved at beboere tenner på mottak selv så går det rundt i media som stakkars de noen er slemme med de og de får enda mer sympati. Alle tror det er innvandrerfiendtlige som Gjør det men når mer og mer kommer frem at det er dem selv så skyter de seg litt i foten. Anonymous poster hash: 1a404...fbd Et lite tips: På norsk bruker vi gjerne tegnsetting for å gjøre tekst leselig. Noen må ha det inn med grauta sleiv. Anonymous poster hash: 12a53...42f Hva er en grauta sleiv? Anonymous poster hash: 565a6...267
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #33 Skrevet 6. desember 2015 Ved at beboere tenner på mottak selv så går det rundt i media som stakkars de noen er slemme med de og de får enda mer sympati. Alle tror det er innvandrerfiendtlige som Gjør det men når mer og mer kommer frem at det er dem selv så skyter de seg litt i foten. Anonymous poster hash: 1a404...fbd Et lite tips: På norsk bruker vi gjerne tegnsetting for å gjøre tekst leselig. Noen må ha det inn med grauta sleiv. Anonymous poster hash: 12a53...42f Hva er en grauta sleiv? Anonymous poster hash: 565a6...267 Det er slike folk som må få teks på TV når Norske folk legger dialekt inn i språket. Anonymous poster hash: 12a53...42f
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #34 Skrevet 6. desember 2015 De ferreste av oss ønsker vel et asylmottak som nærmeste nabo? Leser stadigvekk om sloss kamper, knivstikking, antasting av norske jenter og påsatte branner (ihvertfall én brann som var påtent av en beboer) Jeg hadde ihvertfall ikke likt om det ble et mottak i nabolaget mitt. Ville følt meg veldig utrygg og vært redd for å sende ungene ut i grenda for å leke alene. Jeg forstår godt at folk reagerer. Ingen blir spurt, man må bare finne seg i at hjemmet ditt plutselig ikke føles som den tryggeste plassen i verden lenger. Og hva oppnår befolkningen ved å sette fyr på mottak? Tja... kanskje at det ikke blir mottak der likevel? Så for de som gjør det så føles det vel bedre at de slipper å ha mottaket som nærmeste nabo så får de heller plassere dem andre steder. Så de oppnår jo det de ønsker ved å sette fyr på mottakene.. jeg er ikke rasist, men jeg er veldig skeptisk. Jeg hadde antakeligvis flytta om det hadde blitt mottak i nabolaget mitt. Beklager altså, men jeg hadde bare ikke klart å slappe av på samme måte lenger. barnefamilier og kvinner er ok, men jeg blir nervøs av alle disse unge mennene som kommer. Leste en artikkel på document.no om disse enslige flyktning barna. Der var de avbildet, 5-6 MENN med sjegg og bart og sko str 45. Barn??? Hvor naive går det ann å være. Jeg blir helt matt. Anonymous poster hash: 9fa99...b3d Men du hadde vel ikke satt fyr på mottaket.....håper jeg? Anonymous poster hash: 411d4...74b
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #35 Skrevet 6. desember 2015 Tipper det er fordi de føler seg overkjørt av myndighetene og ikke blir hørt. Ingen spurte oss om vi ønsket alle disse flyktningene velkommen i titusenvis. Sier ikke det er riktig å sette fyr på mottakene til tross, men det er nok en fortvilet handling for at politikerne skal få opp øynene. Anonymous poster hash: 88bce...c4c Virkelig? Det er synd på brannstiftelse fordi de føler seg overkjørt? Hva gjør de om det blir innført en regel på jobb som de ikke er enig i da? Setter fyr på sjefen? Tåpelig. Anonymous poster hash: cf163...220 Slår du en hund for mange ganger så biter den til slutt. Anonymous poster hash: 98eaa...ca0 Atte hæ??? Anonymous poster hash: cf163...220 Atte hæ ??? Forteller litt om deg. Jeg forstod den. Anonymous poster hash: 12a53...42f Jeg skjønte også hva hun mente, men at hun faktisk mener at enkelte nordmenn blir så hudset og fortvilet over at vi hjelper andre at de føler det rettferdiggjør å brenne ned hus kvalifiserte til et stort HÆ. Faktisk. Anonymous poster hash: cf163...220 Jeg sier ikke at det er rett eller galt, jeg sier at det er det som skjer når folk føler at de ikke har andre valg. Slik er det bare. Nå vil jeg bare si at jeg mener IKKE at det er rett å brenne ned bygninger, skremme eller true. Det som er rett er å heller sprade foran stortinget med fakler å tog hvis man er uenig i flyktningpolitikken og håpe å be om at demokratiet vårt hørte - hvis det hadde vært så enkelt da.. Anonymous poster hash: 98eaa...ca0
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #36 Skrevet 6. desember 2015 Ved at beboere tenner på mottak selv så går det rundt i media som stakkars de noen er slemme med de og de får enda mer sympati. Alle tror det er innvandrerfiendtlige som Gjør det men når mer og mer kommer frem at det er dem selv så skyter de seg litt i foten. Anonymous poster hash: 1a404...fbd Et lite tips: På norsk bruker vi gjerne tegnsetting for å gjøre tekst leselig. Noen må ha det inn med grauta sleiv. Anonymous poster hash: 12a53...42f Hva er en grauta sleiv? Anonymous poster hash: 565a6...267 Det er slike folk som må få teks på TV når Norske folk legger dialekt inn i språket. Anonymous poster hash: 12a53...42f Jeg har aldri hørt om slike folk? Hvor kommer sånne grauta sleiv folk fra da? Eller er det noe de gjør? Anonymous poster hash: cf163...220
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #37 Skrevet 6. desember 2015 Ved at beboere tenner på mottak selv så går det rundt i media som stakkars de noen er slemme med de og de får enda mer sympati. Alle tror det er innvandrerfiendtlige som Gjør det men når mer og mer kommer frem at det er dem selv så skyter de seg litt i foten. Anonymous poster hash: 1a404...fbd Et lite tips: På norsk bruker vi gjerne tegnsetting for å gjøre tekst leselig. Noen må ha det inn med grauta sleiv. Anonymous poster hash: 12a53...42f Hva er en grauta sleiv? Anonymous poster hash: 565a6...267 Det er slike folk som må få teks på TV når Norske folk legger dialekt inn i språket. Anonymous poster hash: 12a53...42f Håper det ikke er du som skal tekste i så fall. Snakker harding, skriver og leser både bokmål og nynorsk, så klarer meg fint. Anonymous poster hash: 565a6...267
sug lut Skrevet 6. desember 2015 #38 Skrevet 6. desember 2015 Ved at beboere tenner på mottak selv så går det rundt i media som stakkars de noen er slemme med de og de får enda mer sympati. Alle tror det er innvandrerfiendtlige som Gjør det men når mer og mer kommer frem at det er dem selv så skyter de seg litt i foten. Anonymous poster hash: 1a404...fbd Et lite tips: På norsk bruker vi gjerne tegnsetting for å gjøre tekst leselig.Noen må ha det inn med grauta sleiv. Anonymous poster hash: 12a53...42f Hva er en grauta sleiv? Anonymous poster hash: 565a6...267 Det er slike folk som må få teks på TV når Norske folk legger dialekt inn i språket. Anonymous poster hash: 12a53...42f Jeg har aldri hørt om slike folk? Hvor kommer sånne grauta sleiv folk fra da? Eller er det noe de gjør? Anonymous poster hash: cf163...220 Nei, de mangler teks, skjønner du vel. Og så får de det på tv.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #39 Skrevet 6. desember 2015 Og så har vi asylsøkerne som tenner på mottakene da, fordi de ikke er fornøyde med bostedet så da er det jo bedre å tenne på. Anonymous poster hash: fb434...eda Mange av disse mottakene har ennå ikke blitt tatt i bruk. Jeg tviler på at det er flyktninger som har tent på. Anonymous poster hash: 898ab...e88
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #40 Skrevet 6. desember 2015 Jeg skriver dette både som tidligere ansatt på to ulike asylmottak (på ulike steder i landet) og som nær nabo til asylmottak. Dere som lurer på hvordan mange asylsøkere opplever sin situasjon og som kanskje er redd for at mange er tikkende bomber, jeg anbefaler dere å lese artikler skrevet av krisepsykolog Atle Dyregrov. Dere finner en god artikkel her: http://www.vl.no/tilflukt/ikke-redd-for-bagasje-1.396838 Som ansatt på mottak kan jeg med hånden på hjertet si at jeg aldri har blitt truet og aldri har fryktet for å bli skadet. Min erfaring er at dypt traumatiserte mennesker gjerne isolerer seg, sover mye, spiser lite og generelt er lite interessert i kontakt med andre mennesker. Skader de noen så er det gjerne seg selv (og eventuelle barn de har foreldreansvaret for) ved ikke å ivareta egen helse, hverken fysisk eller psykisk. Det er ikke optimalt for noen å bo på asylmottak, uansett kvalitet på mottaket. Man er i et fremmed land, med et frammed språk og en fremmed kultur. Mange har mistet noen de er glade i og mange lever i uvisse angående mennesker de bryr seg om. Opplevelser av krig, tortur, tap og sorg sitter dypt. Som ansatt på to ulike ordinære mottak opplevde jeg god dialog med lokale instanser, slik som skole, voksenopplæring, helsetjenester, flyktningkonsulent, NAV, politi og frivillge. I tillegg kunne vi som ansatte kontakte driftsoperatør(er) og aktuelt UDI regionkontor. I tillegg var det tilbud om kurs og veiledning i regi av UDI. UDI har mye god informasjon på sine hjemmesider. Der finner man gjerne de beste oversiktene over reelle tall etc: http://www.udi.no/asylmottak/oversikt-informasjon-om-asylsokere-som-kommer-til-norge/ UDI har også mye nyttig informasjon her, om det å bo i nærheten av et mottak: http://www.udi.no/asylmottak/er-nabo-til-et-asylmottak/ Alle har alt å vinne på å ha en åpen dialog. UDI og driftsoperatører som snakker med kommuneledelsen og innbyggere. Mottak som snakker med kommunen og innbyggere. Innbyggere som snakker til - og ikke om - asylsøkere. Det å ytre sine meninger ved hjelp av trusler, vold, brannstiftelse eller annen utagerende adferd er meningsløst. Jeg er enig i mye av det du skriver. Synes det er bra at du som jobber med det ikke har opplevd å føle deg truet. Jeg er imidlertid ikke helt enig ang. det med "tikkende bomber". Jeg har selv erfaring med at disse finnes, og politi flere steder snakker om at dette er et høyst reelt problem. Personer som holder seg akkurat innenfor lovverket, men så kan en hendelse som for oss er helt bagatellmessig eller hverdagslig være det som trigger slike "tikkende bomber". De finnes, å si noe annet er helt feil! De som kommer til psykologene er jo ikke de skumle, de er blitt fanget opp av systemet og får hjelp. Det er de som ikke blir fanget opp som er farlige. Jeg kan fortelle at det ikke føles bra å stå i en situasjon hvor du blir fortalt følgende av politiet: "jo, vi kunne selvfølgelig tatt ham inn, men dessverre så er det så høy sannsynlighet at denne personen er en tikkende bombe at du må være forberedt på at det at vi snakker med ham kan være det som gjør at det bikker over for ham. Mange av dem holder seg innenfor inntil den dagen de må forholde seg til uniformerte (politi, militære). Og tar vi det opp på dine vegne så er det du som blir syndebukken. Da er det deg det vil gå utover. Er du villig til å ta risikoen? Det er dessverre realiteten, vi har lite å stille opp med overfor disse tikkende bombene - før de har skadet deg er det lite vi kan gjøre." Og en ting til - det har vært flere branntilløp på asylmottak, startet av asylsøkerne selv. Det har også være mange episder hvor barn, unge jenter og kvinner er blitt utsatt for seksuelle tilnærmelser og forsøkt tatt med bort. De som står for disse handlingene er sjelden barnefedre, det er de unge mennene som kommer som ikke vil tilpasse seg våre lover og våre regler. Det er flott at de fleste oppfører seg - men det er like viktig å kunne innse realiteten i det at det dessverre er mange som begår alvorlige lovbrudd, også umiddelbart etter de er kommet inn i landet. Anonymous poster hash: 35d4f...311
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #41 Skrevet 6. desember 2015 Det at det finnes mennesker her som kan ytre forståelse for at noen setter fyr på et asylmottak, er bare skremmende. Og skremmende likt retorikken i en annen tid, et annet sted. For sånn sytti-åtti år siden i Tyskland. Bare det å tenke tanken at det er noe annet enn hatsk og kriminelt å brenne ned et sted som skal huse flyktninger, burde gjøre at du skammer deg langt inn i margen. Anonymous poster hash: 4b150...2a7
Graciegirl Skrevet 6. desember 2015 #42 Skrevet 6. desember 2015 Her er lenke til en rapport som handler om asylsøkere og kriminalitet. http://www.jus.uio.no/ikrs/tjenester/kunnskap/kriminalpolitikk/aktuelt/asylsokere%3A-fortsatt-en-marginal-del-av-kriminalit.html Fant også følgende side på DSB sine sider, med mange gode linker samlet: http://www.dsb.no/no/Ansvarsomrader/Nasjonal-beredskap/Flyktningsituasjonen-Informasjon-til-lokale-og-regionale-myndigheter/ Jeg er for en god diskusjon, men litt lei av innlegg skrevet med gaffel.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #43 Skrevet 6. desember 2015 Her er lenke til en rapport som handler om asylsøkere og kriminalitet. http://www.jus.uio.no/ikrs/tjenester/kunnskap/kriminalpolitikk/aktuelt/asylsokere%3A-fortsatt-en-marginal-del-av-kriminalit.html Fant også følgende side på DSB sine sider, med mange gode linker samlet: http://www.dsb.no/no/Ansvarsomrader/Nasjonal-beredskap/Flyktningsituasjonen-Informasjon-til-lokale-og-regionale-myndigheter/ Jeg er for en god diskusjon, men litt lei av innlegg skrevet med gaffel. Den første linken din viser til kriminalitet blant asylsøkere og personer uten lovlig opphold i landet. "Men samlet sett er kriminalitetsraten for de to gruppene nesten den dobbelte som for øvrig befolkning etter kontroll for kjønn og alder." Dette bekrefter det inntrykket man har. Man kan også lese at de står for en forholdsvis større andel alvorligere forbrytelser og færre av de mindre alvorlige forbrytelsene. Analysen har tatt utgangspunkt i situasjonen før inneværende års flyktningekrise, så hvordan tallene er på dette nå og blir i årene fremover, det er det ingen som vet. Det man imidlertid har sett er at flere lovbrudd ikke blir tatt tak i eller fulgt opp fordi systemet er så presset på ressurser, forbryterne blir sendt videre i mottaksordningen, og de unngår tiltale (jfr. forsøk på overgrep mot barn, unge og kvinner noen steder, bl.a. utenfor Brunstad i Stokke). Dermed vil heller ikke statistikken som gjøres i fremtiden stemme med det som er dagens situasjon. På småsteder som har fått store mengder asylsøkere sammenlignet med kommunens innbyggertall ser politiet at de har fått så stor økt arbeidsmengde pga. asylsøkerne at de ikke rekker over "ordinære" saker (f.eks. Hemsedal hvor asylsøkerne utgjør en av fire i kommunen). Jeg behandler alle bra, jeg har ingenting imot de som integrerer seg i samfunnet, lærer seg norsk, følger norske lover, respekterer vår kultur og bidrar i samfunnet. Det er alt det andre jeg ikke takler og som gjør meg skeptisk. Anonymous poster hash: 35d4f...311
Gjest Antarctica Skrevet 6. desember 2015 #44 Skrevet 6. desember 2015 Står det noe sted at det ikke er beboerne selv som tenner på? Er vel en kjent sak at de er misfornøyde med boforholdene sine. Ved å tenne på så blir de innkvartert på hotell etc. Der slipper de å vaske etter seg selv og får fine rom. Også har mange av de falske papirer som ligger på mottakene og ved å brenne det så kan de ikke bli sendt ut for man kan ikke sende hjem folk man ikke vet hvem er eller hvor er fra. Så tipper flyktninger selv har de beste motivene for å tenne på. Er det lokalbefolkningen som gjør det så gjetter jeg på at det er fordi de ikke ønsker å ha asylmottak i nabolaget. Anonymous poster hash: 9fa99...b3d Det siste mottaket som brant var ikke tatt i bruk, så der var det hverken misfornøyde beboere eller falske papirer som var grunnen. Nei, det er nok våre kjære landsmenn som har trukket nisselua opp akkurat nok til å se hvor de skal sette fyrstikken. Det er skremmende at sånne mennesker går løst! Anonymous poster hash: cf163...220 Det er vel helst fortvilte mennesker som ikke ser noe annet valg for å stoppe galskapen. Det er mange der ute med nisselua langt nedover øynene som mener at vi skal hjelpe alle disse menneskene. Anonymous poster hash: 06348...af8 Fortvilte? Nei, de er terrorister. Terrorisme: målbevisste, voldelige handlinger rettet mot sivile (ikke-militære) mennesker, eller mot myndigheter eller deres installasjoner for å tvinge frem politiske endringer.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #45 Skrevet 7. desember 2015 Står det noe sted at det ikke er beboerne selv som tenner på? Er vel en kjent sak at de er misfornøyde med boforholdene sine. Ved å tenne på så blir de innkvartert på hotell etc. Der slipper de å vaske etter seg selv og får fine rom. Også har mange av de falske papirer som ligger på mottakene og ved å brenne det så kan de ikke bli sendt ut for man kan ikke sende hjem folk man ikke vet hvem er eller hvor er fra. Så tipper flyktninger selv har de beste motivene for å tenne på. Er det lokalbefolkningen som gjør det så gjetter jeg på at det er fordi de ikke ønsker å ha asylmottak i nabolaget. Anonymous poster hash: 9fa99...b3d Det siste mottaket som brant var ikke tatt i bruk, så der var det hverken misfornøyde beboere eller falske papirer som var grunnen. Nei, det er nok våre kjære landsmenn som har trukket nisselua opp akkurat nok til å se hvor de skal sette fyrstikken. Det er skremmende at sånne mennesker går løst! Anonymous poster hash: cf163...220 Det er vel helst fortvilte mennesker som ikke ser noe annet valg for å stoppe galskapen. Det er mange der ute med nisselua langt nedover øynene som mener at vi skal hjelpe alle disse menneskene. Anonymous poster hash: 06348...af8 De er villige til å gjøre seg selv til mordere? For å stoppe galskapen? Og det tror de man oppnår ved å brenne ned hus og potensielt la uskyldige mennesker brenne inne? Dette er ren terror og svært alvorlig kriminalitet. Og hvis det er fordi man tror dette kan stoppe asyl-innvanringen, så er det jo ren og skjør dusteskap også (men så dumme kan vel ikke noe menneske være?) Anonymous poster hash: d82cf...51f
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #46 Skrevet 7. desember 2015 Og så har vi asylsøkerne som tenner på mottakene da, fordi de ikke er fornøyde med bostedet så da er det jo bedre å tenne på. Anonymous poster hash: fb434...eda Dette burde du vel kanskje spa opp noen kilder på. Anonymous poster hash: 20082...85d Akkurat som du burde spa opp noen kilder for ditt skråsikre ståsted Anonymous poster hash: e3090...091
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå