3 i april Skrevet 6. desember 2015 #51 Skrevet 6. desember 2015 Hva med butikk ? Jeg har 22000 kr utbetalt på 80 % stilling. Men da er du vel faglært? Hvor mye har du før skatt? Anonymous poster hash: d7624...547 Nei jeg er ikke faglært. Jeg betaler 35% skatt og har vel ca 32000 før skattHvilken type butikk er dette? (Matvare/ interiør/ detaljhandel?) Anonymous poster hash: 1c5f8...c9d Dette er dagligvare,som følger tariff.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #52 Skrevet 6. desember 2015 ca 30.000 før skatt. så ca 24.000 Anonymous poster hash: 676c7...dcd Nei, du tjener ikke det som assistent i barnehage. I så fall har du ordnet deg en fantastisk særavtale! Jeg har det samme utbetalt som førskolelærer med 10 års ansienitet. For assistent med full ansienitet er årslønn 340000... Anonymous poster hash: 1c5f8...c9d Det er ikke meg du svarer her, men jeg svarer deg likevel. Jeg jobber som ufaglært assistent i bhg og tjener 28800kr i mnd før skatt med 10 års ansinitet så hvorfor påstår du at det ikke stemmer det hun sier? Anonymous poster hash: ae32d...88b Fordi, hun med makslønn som assistent har det samme utbetalt som meg. Men dere assistenter betaler visst nesten ikke skatt ser jeg ut fra dette skulle jo tro de nesten hundretusen ekstra jeg har i lønn som skal dekke lederansvar og nedbetaling på studielån skulle gjort at jeg kom bedre ut av det, men om vi har det samme utbetalt så ser jeg jo at jeg burde droppet utdannelsen min. Er vel som en over her skriver, man taper på å ta utdannelse som førskolelærer.... Jeg hadde da tydeligvis hatt like mye utbetalt, og sluppet å betale 20000 i året på studielånet... Skremmende. For meg da, jeg syns assistentene skal ha godt betalt altså, for all del. ( Og om man er i førskolelærerstilling på disp så jobber man faktisk ikke som assistent for øyeblikket.) Anonymous poster hash: 1c5f8...c9d Dessverre er det ikke mye som skiller assistent fra førskolelærer i lønn. Nei, det lønner seg nesten ikke å utdanne seg. Anonymous poster hash: 6e475...d3b Nei, det er desverre lite lønnsomt, i forhold til det ansvaret man har Anonymous poster hash: d7624...547
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå