Gå til innhold

Ex vil treffe meg... han har ny kjæreste... hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stygt brudd, fire uker siden, han hadde allerede truffet ei. Jeg har vært hjerteknust og er fortsatt det. Han har nettopp vært på hotellhelg med henne nå. Postet om det på fb til og med.

Hva i h.... vil han treffe meg for da? Sendte melding i dag og spurte om vi kunne snakke sammen i morgen..? Han vet jeg er knust. Jeg kjenner jeg har angst for å møte ham, han er ikke den samme i mine øyne etter å ha pult på ei anna ei i fire uker.

Jeg svarte at om det var opplysninger om han og henne han skulle gi meg (f.eks flytte sammen, gifte seg, osv) kunne han skrive det på melding. Men han vil jeg skal møte han. Jeg er redd. For å bare være enda mer knust etterpå. Samtidig som at... jeg fortsatt elsker han og vil jo se han. Huff. Hva skal jeg gjøre!?! 😢

Anonymous poster hash: c4cd3...b93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han skal fortelle at det er fare for at han kan ha smittet deg med noe ?

Anonymous poster hash: 205ba...a7d

Skrevet

Nei, drit i å møte han! Han prøver kanskje å Være "snill" med å ikke kutte ut all kontakt, men det vil ikke hjelpe deg!

Eventuelt er han ikke snill i det hele tatt og vil holde deg på gress.

Han høres dessuten ut som en drittsekk! Du vil finne noen bedre

...poste om hotellweekend på facebook. Er det mulig...

Skrevet

Spør ham hvorfor han vil møtes i morgen, at du vil vite grunnen før du ev. sier ja til et møte.

Vil du ha ham tilbake om han "har ombestemt" seg?

Jeg ville tenkt at han kanskje etter helgen fant ut at den dama ikke var det rette likevel, og så vil han tilbake til deg... inntil han finner en ny dame som sikkert er den rette....

Hvis det er slik at han nå liksom vil tilbake til deg så vil jeg tro at han enten har funnet ut at hotelldama ikke var den rette - eller at hotelldama har dumpet ham.

Du skal ikke være redd. Du skal bli forbanna på fyren, han behandler deg ikke bra! Han er egoistisk!

Anonymous poster hash: 16d2b...def
Skrevet

Kanskje han vil "double dip"? Hadde ikke møtt han.

Anonymous poster hash: 863c1...e30

Skrevet

Snakker av erfaring med vondt brudd og nydame før brudd osv osv.

Si at du vil vite temaet, om dere har barn kan det værenoe med de?

Men si at du ikke orker et møte om det ikke har noe med info angående flytting fra hverandre om ungene eller noe viktig som det.

Mye vondt verre og måtte møtes om det absolutt ikke er viktig..

Hva tenker du angående om han vil ha deg tilbake? Kan du leve med alt som har skjedd og er han en du kan leve med er han den du kan leve med? En ting er alt det vonde og at du elsker han fortsatt. Men KAN du leve med dette?

Om du tenker hvordan han var før bruddet og det vonde. Var han da drømme mannen din?

Anonymous poster hash: 64640...cf3
Skrevet

Hun er gravid, han vil ha deg tilbake, de vil ha trekant, han har smittet deg med klamydia... Hvordan skal vi vite?

Anonymous poster hash: f54d5...71e

Skrevet

Hold deg unna, dette blir bare seigpining. Du kommer IKKE til å føle deg bedre etter å ha møtt ham, uansett hva som er meningen med møtet.

Skrevet

Kanskje han skal fortelle at det er fare for at han kan ha smittet deg med noe ?

Da kan han like gjerne sende melding eller brev. Man trenger ikke å fortelle det personlig ved fremmøte. Nei, HI, du er nå i den tunge prosessen der du prøver å komme over ham. All kontakt, særlig å se ham igjen, forsinker bare prosessen. Bare svar at du ikke er interessert i å møte ham.

Skrevet

Da kan han like gjerne sende melding eller brev. Man trenger ikke å fortelle det personlig ved fremmøte. Nei, HI, du er nå i den tunge prosessen der du prøver å komme over ham. All kontakt, særlig å se ham igjen, forsinker bare prosessen. Bare svar at du ikke er interessert i å møte ham.

Enig i denne. Nå må du være tøff Og holde deg helt unna han. Kjærlighetssorg er jævlig vondt, og selv om det ikke føles sånn nå, så går den over. Bare ikke gi følelsene dine for han noe næring. Bryt. Det er han som har tapt deg, ikke motsatt
Skrevet

Tusen takk for svar. Forstår at jeg må være tøff nå. Føler jo mest avsky for han, og vet at jeg ikke vil ha han tilbake. Vi har ikke barn sammen, forresten.

Klarer ikke helt å bestemme meg for å ikke møte han. Er jo nysgjerrig. Han virker ganske bestemt på at et møte må til. Men hvis jeg møter opp, vet jeg at det må foregå uten følelser og kjapt unnagjort.

HI

Skrevet

IKKE møt ham!

Hva godt kan komme ut av det? Blir du glad av å høre at han skal flytte sammen med nye dama, at hun er gravid, eller at de skal gifte seg?

Eventuelt, hvis det er "gode" nyheter, er du interessert i å høre dritt som "hun var bare et knull, det er deg jeg elsker"?

IKKE la ham få ha mer makt over deg! Da lar du ham vinne nok en gang.

Tekst ham og si at du ikke vil treffest, og om han har noe på hjertet så kan han tekste det til deg.

Anonymous poster hash: 9c682...f53

Skrevet

Tusen takk for svar. Forstår at jeg må være tøff nå. Føler jo mest avsky for han, og vet at jeg ikke vil ha han tilbake. Vi har ikke barn sammen, forresten.

Klarer ikke helt å bestemme meg for å ikke møte han. Er jo nysgjerrig.  Hanvirker ganske bestemt på at et møte må til. Men hvis jeg møter opp, vet jeg at det må foregå uten følelser og kjapt unnagjort.

HI

Dere har ikke barn sammen, da er det ingen grunn til å møtes igjen.

Han utnytter det at du har følelser for ham fremdeles med å gjøre deg nysgjerrig.

Men hva har DU å vinne på å møte ham igjen, Hi? Du vet at du vil få det vondt om du møter ham igjen.

Dvs. HAN er den som ev. har noe å vinne på å møte deg igjen. Han har også så stor tro på seg selv at han mener at hvis han bare får møte deg så vil han oppnå det han ønsker å oppnå med å møte deg igjen.

Men helt seriøst, hva skulle han ønske med å møte deg igjen?

Har han innsett hvor bedritent han har behandlet deg og ønsker å be deg om unnskyldning så ville han sagt det på en melding, at han har innsett at du ikke fortjente det han ga deg, og at han ønsker å be deg om unnskyldnig ansikt til ansikt slik at dere forhåpentligvis ikke skilles som uvenner. Men siden han ikke vil si noe om det, da vil jeg tro det ikke er det som er årsaken.

Da er et annet alternativ at dere har eiendom sammen som trenger ryddes opp i?

Har dere ikke det så ser jeg kun én annen årsak... Han vil enten forsøke å få deg tilbake, eller han ønsker å holde deg på gress. Å bli holdt på gress bør være uaktuelt for deg, ergo ingen grunn til å møte ham.

Om han vil ha deg tilbake er ikke så viktig - spørsmålet er om du noen gang kan komme til å stole på denne mannen igjen? En mann som finner en annen dame mens han er sammen med deg, som drar på offisiell kjærestetur med ny dame og legger ut bilder fra det... for så noen få dager sener plutselig finne ut at han ev. vil ha deg. Kan DU stole på en slik mann?

Jeg tror ikke det.

Og da står vi igjen med..... ingen grunn til å møte ham!

Du skriver at "Han virker ganske bestemt på at et møte må til." Den setningen får meg til å stusse. Den setningen får meg til å føle at denne mannen kanskje har manipulert deg tidligere. Hva han er bestemt på nå spiller liten rolle. Han kan ikke lenger bestemme noe over deg eller ditt liv, han har ingen rett til å stille noen krav til deg på noe som helst måte. Det fraskrev han seg da han dumpet deg for en annen dame.

Bortsett fra nysgjerrigheten din så virker det ikke som om du har lyst til å møte ham. Og hvis du kjenner at du ikke kommer til å stole på ham (om han skulle ønske seg tilbake), så ikke møt ham.

DU kan stille krav til ham. Enten skriver han på en sms hva møtet gjelder, eller så møter du ham ikke.

Hvis dere mot formodning skulle bli sammen igjen, så er det avgjørende at DU nå viser at du har ryggrad og at du ikke finner deg i hva som helst. DU må vise at du bestemmer, ikke han.

Så skriv en melding til ham at du vil vite hva hensikten med møtet er, hvis ikke så kan han glemme det.

Skrevet

Dekan jo faktisk hende at han vil møta ho for å kunna få lov til å fortella noko face to face og at HI skal få slippe å høyre det på bygda. (Eksempelvis barn på vei eller forlovelse) Noko som ofte vil vere the right thing to do.

Men uansett så er det ikkje slik at du skylder han å møte han. Du må gjere det som er best for deg i den situasjonen du er i, og ka som er best for deg i sorgprosessen du er i og skal gjennom.

Skrevet

Takk for lange svar... forstår sakte men sikkert at det er manipulasjon inne i bildet og har alltid vært det. Han vet han har makt over meg (egentlig over alle kvinner, han er den største kvinnebedåreren jeg har møtt, og ka jeg falt hardt for det). Det verste er at han svartmaler de som han ikke føler han har kontroll på, og vi bor i samme bygd. Det kan bli vanskelig for meg, fordi det er kun ekdene hans og kvinnene i familien hans som vet hvordan han er. Testen av verden forguder han. Skremmende. Derfor tenker jeg at det er lettere å bare treffe ham, være iskald og la ham få prate, og få det overstått. Det blir forferdelig, jeg er klar over det.

Men jeg lover, jeg skal sende en melding i morgen og spørre hva møtet egentlig handler om. Om det er nødvendig.

Skal holde dere oppdatert.

Skrevet

Huff, mye skrivefeil i farta. Altså *ja jeg falt, *eksene hans og *resten av verden.

HI

Skrevet

Du har jo allerede bestemt deg for å møte ham, du!

Vær litt tøff, da, jente!

Skrevet

Jeg hadde møtt han. Jeg hadde vært alt for nysgjerrig til å la være.. Lykke til HI! Men husk, vær tøff og mist ikke selvrespekten din opp i det hele:)

Anonymous poster hash: 3b43e...056

Skrevet

Neida, godt mulig han svarer på melding imårra og da slipper jeg. Jeg kjenner at det er rett å ikkr møte ham..

Skrevet

Takk for lange svar... forstår sakte men sikkert at det er manipulasjon inne i bildet og har alltid vært det. Han vet han har makt over meg (egentlig over alle kvinner, han er den største kvinnebedåreren jeg har møtt, og ka jeg falt hardt for det). Det verste er at han svartmaler de som han ikke føler han har kontroll på, og vi bor i samme bygd. Det kan bli vanskelig for meg, fordi det er kun ekdene hans og kvinnene i familien hans som vet hvordan han er. Testen av verden forguder han. Skremmende. Derfor tenker jeg at det er lettere å bare treffe ham, være iskald og la ham få prate, og få det overstått. Det blir forferdelig, jeg er klar over det.

Men jeg lover, jeg skal sende en melding i morgen og spørre hva møtet egentlig handler om. Om det er nødvendig.

Skal holde dere oppdatert.

Jo mer du forteller, jo større grunn er det for IKKE å møte ham. Han kommer til å si hva han vil uansett utad. Prisen for at han skal si de riktige tingene utad er at han kan få fortsette å kontrollere deg. Ikke gi ham det!

Jeg er klar over hvordan små plasser kan være, men om noen sier noe så sier du bare "husk bare at en side alltid har to sider, og at det ikke nødvendigvis er den som roper høyest og bruker de største ordene som har rett".

Jeg synes virkelig ikke at du skal møte ham. Han bruker nok tidspunktet veldig bevisst siden han vet at du har fått med deg at han har vært på hotell med nydama, da vet han at du er mer sårbar.

Jeg synes du i kveld skal blokkere ham på facebook og andre sosiale medier. Ikke møt ham om han ikke vil si hva det dreier seg om. Ikke gi ham mer kontroll på deg!

Nå er det egentlig du som sitter med kontrollen. Du må ikke møte ham, du kan stenge ham ute av livet ditt. Du er fri fra ham - ikke la ham få fortsette å manipulere deg, da blir du aldri fri.

Om han ikke vil respektere at du ikke vil møte ham, og fortsetter å plage deg, da sender du ham en sms hvor du ber ham aldri mer kontakte deg igjen. Hvis han fremdeles ikke respekterer det så anmelder du ham for trakassering.

Skrevet

Neida, godt mulig han svarer på melding imårra og da slipper jeg. Jeg kjenner at det er rett å ikkr møte ham..

Og en ting til: det er DU som bestemmer om han har makt over deg eller ikke.

Skrevet

Hvordan har det gått HI? Har du møtt han eller fått noe melding om hva han ville?

Anonymous poster hash: 9d7c5...cb1

Skrevet

Lurer jeg og på!

Anonymous poster hash: e2ef7...017

Skrevet

Lurer jeg og på!

Anonymous poster hash: e2ef7...017

Tror du vi får svar?

Anonymous poster hash: 9d7c5...cb1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...