Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #26 Skrevet 2. desember 2015 Vasker du vinduer fire ganger i året HI?? Vi vasker alle vinduer jevnlig og minst en gang i mnd... Anonymous poster hash: e0196...6d5 Vasker du vinduer en gang i mnd??? Jeg vasker alle vinduer jevnlig og minst en gang i uka... Anonymous poster hash: 2bcd8...b64 Minst en gang i uka?? 😂 Anonymous poster hash: 1a276...4ec
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #27 Skrevet 2. desember 2015 Vaske vinduer til våren? En gang i året altså? Her er det gjort mange ganger siden våren allerede og blir nok gjort et par ganger til før jul. Vaske gardiner gjør vi jo fordi det passer seg sånn når vi likevel bytter til julegardiner. Men resten av det du ramser opp styrer vi ikke med. Anonymous poster hash: 18557...619 Et par ganger til før jul? Mener du seriøst at dere vasker vinduer hver uke? Anonymous poster hash: 2dbff...f85 Nei. Det er 3 uker igjen til jul enda, heldigvis. Anonymous poster hash: 18557...619
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #28 Skrevet 2. desember 2015 Her pleier bestemor å vaske seg selv! Anonymous poster hash: 9bd76...c31
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #29 Skrevet 2. desember 2015 Jeg er vokst opp med at man vasker ned til jul, men det har sklidd mer og mer ut, også hos min mor og mens de levde, bestemødre. Jeg får ikke gjort så mye som jeg ønsker til jul, men jeg elsker følelsen av at alt er rent, ikke bare overflateryddet og -vasket. Om jeg ikke rekker annet så prøver jeg i hvert fall å vaske ned badet ordentlig til jul. Forsøker å gjøre så mye jeg kan. Siste årene har jeg vært langvarig syk, og det gjør jo at jeg ikke greier alt jeg ønsker, men sprer ting ut over året i steden for. Jeg tror at full opprydding og rengjøring også har en større symbolsk betydning for mange. Da kan man starte på det nye året med blanke ark, man har ikke noe som henger over og må gjøres, man har ryddet opp og vasket ut det gamle. Jeg tror det er en viktig tradisjon. Så får det være opp til den enkelte familie å se hvor mye man legger vekt på det. Anonymous poster hash: b0401...fca
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #30 Skrevet 2. desember 2015 Vasker du vinduer fire ganger i året HI?? Vi vasker alle vinduer jevnlig og minst en gang i mnd... Anonymous poster hash: e0196...6d5 Vasker du vinduer en gang i mnd??? Jeg vasker alle vinduer jevnlig og minst en gang i uka... Anonymous poster hash: 2bcd8...b64 Vasker du bare vinduer en dag i uka???? Bruker du klut og kanskje? Grøss! Her vaskes de inne og ute hver morgen. Med damp. Noe annet er dritekkelt! Anonymous poster hash: a3e1a...9be
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #31 Skrevet 2. desember 2015 Vaske vinduer til våren? En gang i året altså? Her er det gjort mange ganger siden våren allerede og blir nok gjort et par ganger til før jul. Vaske gardiner gjør vi jo fordi det passer seg sånn når vi likevel bytter til julegardiner. Men resten av det du ramser opp styrer vi ikke med. Anonymous poster hash: 18557...619 Et par ganger til før jul? Mener du seriøst at dere vasker vinduer hver uke? Anonymous poster hash: 2dbff...f85 Nei. Det er 3 uker igjen til jul enda, heldigvis. Anonymous poster hash: 18557...619 Hvordan skal du rekke å vaske dem minst et par ganger til før jul om du ikke skal vaske dem ukentlig? Mtp at det er 3 uker igjen til jul? Anonymous poster hash: 2dbff...f85
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #32 Skrevet 3. desember 2015 Å rydde og vaske er greitt, men moderne hus treng ikkje å skrubbast ned på den måten ein gjorde det for 50-70 år sidan. Anonymous poster hash: 7a613...6bc
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #33 Skrevet 3. desember 2015 Vaske vinduer til våren? En gang i året altså? Her er det gjort mange ganger siden våren allerede og blir nok gjort et par ganger til før jul. Vaske gardiner gjør vi jo fordi det passer seg sånn når vi likevel bytter til julegardiner. Men resten av det du ramser opp styrer vi ikke med. Anonymous poster hash: 18557...619 Et par ganger til før jul? Mener du seriøst at dere vasker vinduer hver uke? Anonymous poster hash: 2dbff...f85 Nei. Det er 3 uker igjen til jul enda, heldigvis. Anonymous poster hash: 18557...619 Hvordan skal du rekke å vaske dem minst et par ganger til før jul om du ikke skal vaske dem ukentlig? Mtp at det er 3 uker igjen til jul? Anonymous poster hash: 2dbff...f85 Hvis jeg f.eks. vasket i går og vasker igjen den 23. så er det nøyaktig 3 uker imellom... Og det blir 2 ganger til før jul. Anonymous poster hash: 18557...619
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #34 Skrevet 3. desember 2015 Vaske vinduer til våren? En gang i året altså? Her er det gjort mange ganger siden våren allerede og blir nok gjort et par ganger til før jul. Vaske gardiner gjør vi jo fordi det passer seg sånn når vi likevel bytter til julegardiner. Men resten av det du ramser opp styrer vi ikke med. Anonymous poster hash: 18557...619 Et par ganger til før jul? Mener du seriøst at dere vasker vinduer hver uke? Anonymous poster hash: 2dbff...f85 Nei. Det er 3 uker igjen til jul enda, heldigvis. Anonymous poster hash: 18557...619 Hvordan skal du rekke å vaske dem minst et par ganger til før jul om du ikke skal vaske dem ukentlig? Mtp at det er 3 uker igjen til jul? Anonymous poster hash: 2dbff...f85 Hvis jeg f.eks. vasket i går og vasker igjen den 23. så er det nøyaktig 3 uker imellom... Og det blir 2 ganger til før jul. Anonymous poster hash: 18557...619 Kos dere med vindusvask på lille julaften😆 Anonymous poster hash: 2dbff...f85
Gjest Antarctica Skrevet 3. desember 2015 #35 Skrevet 3. desember 2015 Kan ikke huske sist jeg vasket vinduer. Antar det var i mars eller april. Å vaske dem nå i desember er meningsløst. Helt enig med HI!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #36 Skrevet 3. desember 2015 Skal vaske badet og kjøkkenet før jul, ellers blir det kun enkelt. Vinduer ble vasket i sommer en gang, det blir kanskje en enkel sveip innvendig på de som måtte trenge det, ellers har jeg et avslappet forhold også til vindusvask. Skal rydde litt, men vi skal nok ikke være hjemme i jula, så da er det ikke så nøye. Vi pleier å feire jul på hytta. Anonymous poster hash: 6af89...419
Ophiophagus Hannah Skrevet 3. desember 2015 #37 Skrevet 3. desember 2015 Jeg skrubber ned hele leiligheten til jul. Dette gir meg julestemning! Elsker følelsen av nyvasket hus når julehøytiden setter inn. Ingen spesielle argumenter for å gjøre det akkurat nå, annet at det gir meg en god følelse og glede. Liker ikke å sette frem julepynt før det er helt reint over det hele. Liker også å starte det nye året, med orden i alle skap. Så for meg er dette følelsesdrevet mer enn fornuftsdrevet. Så skrubber jeg ned leiligheten før vi drar på sommerferie, så jeg kommer hjem til helt rent hus. Elsker den følelsen.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #38 Skrevet 3. desember 2015 Ferdig med hele julevasken idag alt er vasket, ryddet og vasket i alle skap og bak møbler + vinduer, lister osv. Da er det kun vanlig husvask som gjenstår de siste ukene til jul Anonymous poster hash: eb0ff...464
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå