Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #1 Skrevet 2. desember 2015 Vask av ulltepper, gulvtepper,vinduer,gardiner,gulv,tak,skuffer og skap. Si meg hvorfor i huleste driver dere med det? Er det ikke bedre å ta gardiner og vinduer til våren og tidlig på høsten mår man faktisk ser noe annet enn mørker utenfor. Stearinlyssesongen er såvidt kommet igang og skal støve ned i enda mange måneder. De fleste oppegående folk vasker vel huset ditt jevnlig hele året? I tilleg pusser vi opp som aldri før. Et nytt malingstrøk med ikke altfor mange år imellom holder godt. Derimellom bør vegger og tak være ifred. Jeg kommer fra Sverige og har aldri tidligere hørt om denne gammeldagse tradisjonen. Bare i Norge man driver med denne galskapen. Og bare prøv å komme med gode argumenter for bestemorvask til jul, dere kommer aldri til å overbevise meg😜 Anonymous poster hash: 2f7b7...b09
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #2 Skrevet 2. desember 2015 Vaske vinduer til våren? En gang i året altså? Her er det gjort mange ganger siden våren allerede og blir nok gjort et par ganger til før jul. Vaske gardiner gjør vi jo fordi det passer seg sånn når vi likevel bytter til julegardiner. Men resten av det du ramser opp styrer vi ikke med. Anonymous poster hash: 18557...619
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #3 Skrevet 2. desember 2015 Vaske vinduer til våren? En gang i året altså? Her er det gjort mange ganger siden våren allerede og blir nok gjort et par ganger til før jul. Vaske gardiner gjør vi jo fordi det passer seg sånn når vi likevel bytter til julegardiner. Men resten av det du ramser opp styrer vi ikke med. Anonymous poster hash: 18557...619 Jeg nevner 2 årstider som passer bedre for vindusvask enn nå på den mørkeste tiden av året. Jeg vasker nok vinduer 4 ganger i året med ikke nå. Anonymous poster hash: 2f7b7...b09
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #4 Skrevet 2. desember 2015 Ok... vi vasker vinduer jevnlig hele året. Sikkert vi som er rare. Anonymous poster hash: 18557...619
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #5 Skrevet 2. desember 2015 Og hva tilsier at din måte å gjøre ting på er den rette måten? Jeg rundvasker ikke til jul, men har ingen behov for å stille spørsmål ved de som gjør det. Alle må få gjøre som de ønsker uten å bli møtt av kommentarer som du kom med! Anonymous poster hash: d45d2...f76
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #6 Skrevet 2. desember 2015 Vasker du vinduer fire ganger i året HI?? Vi vasker alle vinduer jevnlig og minst en gang i mnd... Anonymous poster hash: e0196...6d5
amandine Skrevet 2. desember 2015 #7 Skrevet 2. desember 2015 Jeg skulle virkelig ønske at noen ville bestemorsvaske hos meg! Selv om vi vasker veldig jevnlig. Nå er det nøyaktig tre uker siden jeg vasket vinduer, det står da på timeplanen igjen. Og det er nødvendig! Heldigvis har jeg ikke tepper eller noe særlig gardiner!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #8 Skrevet 2. desember 2015 Vask av ulltepper, gulvtepper,vinduer,gardiner,gulv,tak,skuffer og skap. Si meg hvorfor i huleste driver dere med det? Er det ikke bedre å ta gardiner og vinduer til våren og tidlig på høsten mår man faktisk ser noe annet enn mørker utenfor. Stearinlyssesongen er såvidt kommet igang og skal støve ned i enda mange måneder. De fleste oppegående folk vasker vel huset ditt jevnlig hele året? I tilleg pusser vi opp som aldri før. Et nytt malingstrøk med ikke altfor mange år imellom holder godt. Derimellom bør vegger og tak være ifred. Jeg kommer fra Sverige og har aldri tidligere hørt om denne gammeldagse tradisjonen. Bare i Norge man driver med denne galskapen. Og bare prøv å komme med gode argumenter for bestemorvask til jul, dere kommer aldri til å overbevise meg😜 Anonymous poster hash: 2f7b7...b09 Jeg rundvasker til jul! Tar alt av skuffer og skaper, vinduer, opprydning i garasjene og bodene osv. Bilene får også en storrengjøring. Gardiner har jeg ikke, og mannen vi leier til å vaske vinduene utenpå kommer en gang før jul. Vet egentlig ikke hvorfor jeg gjør dette. Har vel fått det inn med morsmelka. Og du himmel hvor deilig det er når det er gjort!! Det er verdens beste følelse. Alt er ryddig og rent! Og det til jul! Ahhhh! Anonymous poster hash: 23d01...db8
Førstemann Skrevet 2. desember 2015 #9 Skrevet 2. desember 2015 Vasker jevnlig, ja, men med hus på 400 kvm rekker jeg ikke over alt hver gang og det er alltid noe som blir prioritert bort. I morgen kommer et vaskefirma og vasker ned alt. DVS rengjøre peis, flekker på vegger og tak osv
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #10 Skrevet 2. desember 2015 Jeg rydder og vasker det meste før jul. Det har minst fire grunner. -Jeg liker at huset er gjennomryddig og rent til jul og ikke bare overfleteryddet. -Jeg har bedre tid før jul enn om våren. -Det er fint å ha en deadline for når alt skal være ferdig. -Vi har bestandig gjort det sån. Det er en tradisjon jeg liker. (Hater å rydde og vaske, men liker å gjøre klar til jul.) I tillegg ser jeg jo at de vennene jeg har som sier de heller tar det etter hvert eller til våren når det blir lyst i virkligheten sjelden gjør det. De tar gjerne litt ekstra, men skuffer, skap, ulltepper ol får gjerne være som de er i 10 år og har ofte ikke blitt vasket før de kastes. Anonymous poster hash: d91fb...976
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #11 Skrevet 2. desember 2015 Vi gjør det også før jul, bor nær en gård og fluer er det nok av i sommerhalvåret så det er ingen vits for oss med vasking da. Tar vindu flere ganger i året da. Anonymous poster hash: a44ae...322
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #12 Skrevet 2. desember 2015 Hvorfor er dette et problem for deg? Merkelig ting å hisse seg opp over, syns nå jeg. Anonymous poster hash: 157f0...9c6
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #13 Skrevet 2. desember 2015 Vist dere ikke har tenkt å feire jul i skuffer og skap, så trenger der ikke vaske der! Anonymous poster hash: 6c111...53b
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #14 Skrevet 2. desember 2015 Jeg vasker vinduer én gang i året, bor i by også😱 møkkaguri meg😂 Anonymous poster hash: b8123...4b7
Mamma_til_2 Skrevet 2. desember 2015 #15 Skrevet 2. desember 2015 Vasker alt jevnlig, tak og vegger vaskes minimum 2 ganger I året, vasker du ikke tak og vegger før du maler?, sitter malingen godt da?
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #16 Skrevet 2. desember 2015 Vasker du vinduer fire ganger i året HI?? Vi vasker alle vinduer jevnlig og minst en gang i mnd... Anonymous poster hash: e0196...6d5 Vasker du vinduer en gang i mnd??? Jeg vasker alle vinduer jevnlig og minst en gang i uka... Anonymous poster hash: 2bcd8...b64
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #17 Skrevet 2. desember 2015 Vasker du vinduer fire ganger i året HI?? Vi vasker alle vinduer jevnlig og minst en gang i mnd...Anonymous poster hash: e0196...6d5 unødvendig,,,,. Ocd? Anonymous poster hash: cbcef...965
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #18 Skrevet 2. desember 2015 Vist dere ikke har tenkt å feire jul i skuffer og skap, så trenger der ikke vaske der! Anonymous poster hash: 6c111...53b Jeg feirer ikke jul i kjøleskapet eller komfyren heller. Likevell liker jeg at de er rene. Anonymous poster hash: d91fb...976
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #19 Skrevet 2. desember 2015 Jeg vasker vinduer én gang i året, bor i by også møkkaguri meg Anonymous poster hash: b8123...4b7 hehehe nå kommer du nok til å få høre hvor uhygenisk du er ja :) Jeg vasker vinduer ca 4 gang i året, har 22 vindu å vaske... sjønner ikke hvordan enkelte får tid til (eller gidder for den del) å vaske de hver 3. uke Anonymous poster hash: c64f1...9d6
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #20 Skrevet 2. desember 2015 Hvorfor er dette et problem for deg? Merkelig ting å hisse seg opp over, syns nå jeg. Anonymous poster hash: 157f0...9c6 Du er klar over at dette er et åpnet forum der man får ta opp hva man vil. Men du er jo ikke nødt til å lese alt som står her da 😂 Anonymous poster hash: 2f7b7...b09
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #21 Skrevet 2. desember 2015 Vist dere ikke har tenkt å feire jul i skuffer og skap, så trenger der ikke vaske der! Anonymous poster hash: 6c111...53b Jeg feirer ikke jul i kjøleskapet eller komfyren heller. Likevell liker jeg at de er rene. Anonymous poster hash: d91fb...976 Selvsagt! Poenget var: va er vitsen med de store nedvaskinger , der du er helt pumpa når jula kommer, for hvem bryr seg om det er gullende rent i alle skuffer og skap? For all del jeg liker selv og ha det rent og ryddig, men jeg har funnet ut at jeg ikke trenger og gjøre ALT til jul! Vasker i skuffer og skap når det trengs . Kjøleskap og ovnen også. Men vist jeg fordeler det utover så slipper jeg og slite meg ut på nedvask i des, er nok og henge fingrene i , i den mnd uansett Anonymous poster hash: 6c111...53b
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #22 Skrevet 2. desember 2015 Vist dere ikke har tenkt å feire jul i skuffer og skap, så trenger der ikke vaske der! Anonymous poster hash: 6c111...53b Jeg feirer ikke jul i kjøleskapet eller komfyren heller. Likevell liker jeg at de er rene. Anonymous poster hash: d91fb...976 Selvsagt! Poenget var: va er vitsen med de store nedvaskinger , der du er helt pumpa når jula kommer, for hvem bryr seg om det er gullende rent i alle skuffer og skap? For all del jeg liker selv og ha det rent og ryddig, men jeg har funnet ut at jeg ikke trenger og gjøre ALT til jul! Vasker i skuffer og skap når det trengs . Kjøleskap og ovnen også. Men vist jeg fordeler det utover så slipper jeg og slite meg ut på nedvask i des, er nok og henge fingrene i , i den mnd uansett Anonymous poster hash: 6c111...53b Forskjellen er at jeg bryr meg. For meg gis det julestemning å vite at alt er "ferdig" til jul. Desuten vet jeg at mye rett og slett ikke blir gjort i år hvis det ikke tas til jul. Anonymous poster hash: d91fb...976
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #23 Skrevet 2. desember 2015 Vist dere ikke har tenkt å feire jul i skuffer og skap, så trenger der ikke vaske der! Anonymous poster hash: 6c111...53b Jeg feirer ikke jul i kjøleskapet eller komfyren heller. Likevell liker jeg at de er rene. Anonymous poster hash: d91fb...976 Selvsagt! Poenget var: va er vitsen med de store nedvaskinger , der du er helt pumpa når jula kommer, for hvem bryr seg om det er gullende rent i alle skuffer og skap?For all del jeg liker selv og ha det rent og ryddig, men jeg har funnet ut at jeg ikke trenger og gjøre ALT til jul! Vasker i skuffer og skap når det trengs . Kjøleskap og ovnen også. Men vist jeg fordeler det utover så slipper jeg og slite meg ut på nedvask i des, er nok og henge fingrene i , i den mnd uansett Anonymous poster hash: 6c111...53b Forskjellen er at jeg bryr meg. For meg gis det julestemning å vite at alt er "ferdig" til jul. Desuten vet jeg at mye rett og slett ikke blir gjort i år hvis det ikke tas til jul. Anonymous poster hash: d91fb...976 Skjønner fortsatt ikke hvordan vaskebonaza kan gi julestemning? Anonymous poster hash: 2f7b7...b09
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #24 Skrevet 2. desember 2015 Vasker du vinduer fire ganger i året HI?? Vi vasker alle vinduer jevnlig og minst en gang i mnd... Anonymous poster hash: e0196...6d5 Vasker du vinduer en gang i mnd??? Jeg vasker alle vinduer jevnlig og minst en gang i uka... Anonymous poster hash: 2bcd8...b64 Hvor i all verden bor du som får så skitne vinduer at de må taes minst 1 gang i uken? Eller har du bare alt for mye tid til overs.... Anonymous poster hash: c7c44...e1d
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #25 Skrevet 2. desember 2015 Vaske vinduer til våren? En gang i året altså? Her er det gjort mange ganger siden våren allerede og blir nok gjort et par ganger til før jul. Vaske gardiner gjør vi jo fordi det passer seg sånn når vi likevel bytter til julegardiner. Men resten av det du ramser opp styrer vi ikke med. Anonymous poster hash: 18557...619 Et par ganger til før jul? Mener du seriøst at dere vasker vinduer hver uke? Anonymous poster hash: 2dbff...f85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå