Miamimom Skrevet 29. november 2015 #26 Skrevet 29. november 2015 Min mening er at husarbeid er kvinnens jobb, men når du nå er syk så burde han jo bidra med litt. Hva om du sier 1 oppgave han skal gjøre hver dag når du er på jobb? Resten må jo du ta når du kommer hjem. Hvis du blir utslitt av alt grunnet sykdom så burde du minske på arbeidsmengden ved at du reduserer din stilling. Det å slurve og gjøre mindre i huset og med barna er jo ikke et alternativ. 😂
Anonym bruker Skrevet 29. november 2015 #27 Skrevet 29. november 2015 Min mening er at husarbeid er kvinnens jobb, men når du nå er syk så burde han jo bidra med litt. Hva om du sier 1 oppgave han skal gjøre hver dag når du er på jobb? Resten må jo du ta når du kommer hjem. Hvis du blir utslitt av alt grunnet sykdom så burde du minske på arbeidsmengden ved at du reduserer din stilling. Det å slurve og gjøre mindre i huset og med barna er jo ikke et alternativ. Er du hjernevasket av mannen din?? Det du altså mener er at Hi - som har to diagnoser som påvirker helsen og funksjonen hennes i stor grad - skal gi mannen EN oppgave i hjemmet pr. dag, og at hun skal redusere sin jobbstilling???? Altså... ærlig talt, har det rablet helt? Det du også sier er nemlig at mannen - som ikke jobber, bare sitter og spiller spill - må få fortsette å leke seg gjennom dagen, slippe å bli voksen, slippe å ta ansvar for å komme seg ut i jobb, slippe å ta ansvar for sin egen dritt, slippe å ta ansvar for "manneoppgaver" (for denne "mannen" gjør jo heller ikke slike ting), og han skal slippe å bli mast på, og han skal slippe å ta ansvar for de ungene han selv har vært med på å sette til verden. Du mener altså at staten skal betale for at Hi skal jobbe mindre slik at His mann skal få fortsette å leve som en egoistisk drittsekk som ikke bryr seg om kone, barn og familie. Hvis du seriøst mener dette, da tenker jeg at du har havnet i veldig feil århundre, eller ikke ser noe annen grunn enn at du rett og slett er blitt hjernevasket, men ikke forstår det selv. Det er bare trist med slike holdninger i dag! Anonymous poster hash: 6db7b...d6b
Mammaentilknollogtott Skrevet 29. november 2015 #28 Skrevet 29. november 2015 Min mening er at husarbeid er kvinnens jobb, men når du nå er syk så burde han jo bidra med litt. Hva om du sier 1 oppgave han skal gjøre hver dag når du er på jobb? Resten må jo du ta når du kommer hjem. Hvis du blir utslitt av alt grunnet sykdom så burde du minske på arbeidsmengden ved at du reduserer din stilling. Det å slurve og gjøre mindre i huset og med barna er jo ikke et alternativ. Jeg forsørger jo familien fordi han ikke tjener penger. Mener du at husarbeid også er kvinnens jobb når mannen er hjemmeværende og kvinnen er utearbeidende? Hva med fedrekvota? Fortsatt alt kvinnens jobb, både nattevåk, husarbeid og utearbeid? Kan du forklare meg hvorfor kvinner aldri skal ha et minutt ledig, mens mannen skal bare hvile og bo som på hotell? Er menn mer verdt enn kvinner? Min lønn utgjør ca 3 ganger så mye som hans arbeidsledighetstrygd, og det går ikke an å jobbe deltid i min jobb. NAV har også tullet med utbetalinger, mener du det er best for familien at jeg sier opp jobben og vi går på sosialen? Bare fordi jeg skal gjøre husarbeid? Hva mener du forresten mannens jobb er? Klø seg i balla og se på TV? Jeg vil gjerne ha svar på det, for lurer virkelig! Hva mener du en mann skal gjøre, hva er manneoppgaver når husarbeid er kvinneoppgave? Anonymous poster hash: b238d...551 Manneoppgaver er reparasjoner, mekking av bilen, snømåking, gå med søppel, klippe plen etc etc. Det er ikke mannens oppgave å gjøre husarbeid mener jeg. Trist at han er arbeidsledig men det er jo faktisk ikke hans feil.Ja han kan gjerne slappe av og kose seg med tv, spill etc når han ikke har andre oppgaver. Men dette svaret ville du nok ikke ha, du ville nok bare ha svar som støtter opp om likestillings pjatt! Så du mener at jeg ALDRI kan ha tid til meg selv mens han skal slappe av? Er jeg ikke verdt støvet under skoene hans? Vi har ikke oppgaver som snømåking, reparasjoner, mekking av bilen (hvem i all verden mekker på biler fra 2010 og nyere? Alt må jo kjøres gjennom data, og dekk skifter jeg selv). Han går ikke med søpla og klipper ikke plen. Han har rett og slett null oppgaver utenom husarbeid. Og som jeg sa, han skifter heller ikke lyspærer eller reparerer dører og sånt, det må jeg gjøre hvis det skal bli gjort. Hvorfor mener du at kvinner må slite seg ut mens menn slapper av? Ja, det er hans feil at han mistet jobben. Han fikk en bot for 1 år siden, noe som ble utslagsgivende ved valg av hvem som skulle sies opp. De som ikke har hatt noe tull beholdt jobben. Så ja, det er faktsik hans feil at han trør hjemme. Anonymous poster hash: b238d...551 Du er mor, kone og husmor så nei det blir ikke mye tid til at du kan være lat eller gjøre andre ting. Slik burde livet som mor være og slik har det vært i veldig mange år.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2015 #29 Skrevet 29. november 2015 Min mening er at husarbeid er kvinnens jobb, men når du nå er syk så burde han jo bidra med litt. Hva om du sier 1 oppgave han skal gjøre hver dag når du er på jobb? Resten må jo du ta når du kommer hjem. Hvis du blir utslitt av alt grunnet sykdom så burde du minske på arbeidsmengden ved at du reduserer din stilling. Det å slurve og gjøre mindre i huset og med barna er jo ikke et alternativ. Hahah! Du må jo være helt fjærn! Ellers så har du vel en mann med slike holdninger I hus så du kommer på nett for og få ut frustrasjonen du sitter på. Om du I det heletatt har mann da... Anonymous poster hash: 12545...6d3
Gjest Antarctica Skrevet 29. november 2015 #30 Skrevet 29. november 2015 Min mening er at husarbeid er kvinnens jobb, men når du nå er syk så burde han jo bidra med litt. Hva om du sier 1 oppgave han skal gjøre hver dag når du er på jobb? Resten må jo du ta når du kommer hjem. Hvis du blir utslitt av alt grunnet sykdom så burde du minske på arbeidsmengden ved at du reduserer din stilling. Det å slurve og gjøre mindre i huset og med barna er jo ikke et alternativ. Jeg forsørger jo familien fordi han ikke tjener penger. Mener du at husarbeid også er kvinnens jobb når mannen er hjemmeværende og kvinnen er utearbeidende? Hva med fedrekvota? Fortsatt alt kvinnens jobb, både nattevåk, husarbeid og utearbeid? Kan du forklare meg hvorfor kvinner aldri skal ha et minutt ledig, mens mannen skal bare hvile og bo som på hotell? Er menn mer verdt enn kvinner? Min lønn utgjør ca 3 ganger så mye som hans arbeidsledighetstrygd, og det går ikke an å jobbe deltid i min jobb. NAV har også tullet med utbetalinger, mener du det er best for familien at jeg sier opp jobben og vi går på sosialen? Bare fordi jeg skal gjøre husarbeid? Hva mener du forresten mannens jobb er? Klø seg i balla og se på TV? Jeg vil gjerne ha svar på det, for lurer virkelig! Hva mener du en mann skal gjøre, hva er manneoppgaver når husarbeid er kvinneoppgave? Anonymous poster hash: b238d...551 Manneoppgaver er reparasjoner, mekking av bilen, snømåking, gå med søppel, klippe plen etc etc. Det er ikke mannens oppgave å gjøre husarbeid mener jeg. Trist at han er arbeidsledig men det er jo faktisk ikke hans feil.Ja han kan gjerne slappe av og kose seg med tv, spill etc når han ikke har andre oppgaver. Men dette svaret ville du nok ikke ha, du ville nok bare ha svar som støtter opp om likestillings pjatt! Så du mener at jeg ALDRI kan ha tid til meg selv mens han skal slappe av? Er jeg ikke verdt støvet under skoene hans? Vi har ikke oppgaver som snømåking, reparasjoner, mekking av bilen (hvem i all verden mekker på biler fra 2010 og nyere? Alt må jo kjøres gjennom data, og dekk skifter jeg selv). Han går ikke med søpla og klipper ikke plen. Han har rett og slett null oppgaver utenom husarbeid. Og som jeg sa, han skifter heller ikke lyspærer eller reparerer dører og sånt, det må jeg gjøre hvis det skal bli gjort. Hvorfor mener du at kvinner må slite seg ut mens menn slapper av? Ja, det er hans feil at han mistet jobben. Han fikk en bot for 1 år siden, noe som ble utslagsgivende ved valg av hvem som skulle sies opp. De som ikke har hatt noe tull beholdt jobben. Så ja, det er faktsik hans feil at han trør hjemme. Anonymous poster hash: b238d...551 Du er mor, kone og husmor så nei det blir ikke mye tid til at du kan være lat eller gjøre andre ting. Slik burde livet som mor være og slik har det vært i veldig mange år. Fins mye rart fra fortiden vi ikke trenger å ta med oss inn i framtida. Nevner i fleng heksebrenning, korstog, lobotomi og yrkesforbud for ukonfirmerte personer. Uansett er ikke logikken din gyldig - hvis kvinnens oppgave er å være husmor og mor, må jo mannens forpliktelser som forsørger oppfylles. Han gjør ikke sin andel her.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2015 #31 Skrevet 29. november 2015 Min mening er at husarbeid er kvinnens jobb, men når du nå er syk så burde han jo bidra med litt. Hva om du sier 1 oppgave han skal gjøre hver dag når du er på jobb? Resten må jo du ta når du kommer hjem. Hvis du blir utslitt av alt grunnet sykdom så burde du minske på arbeidsmengden ved at du reduserer din stilling. Det å slurve og gjøre mindre i huset og med barna er jo ikke et alternativ. Jeg forsørger jo familien fordi han ikke tjener penger. Mener du at husarbeid også er kvinnens jobb når mannen er hjemmeværende og kvinnen er utearbeidende? Hva med fedrekvota? Fortsatt alt kvinnens jobb, både nattevåk, husarbeid og utearbeid? Kan du forklare meg hvorfor kvinner aldri skal ha et minutt ledig, mens mannen skal bare hvile og bo som på hotell? Er menn mer verdt enn kvinner? Min lønn utgjør ca 3 ganger så mye som hans arbeidsledighetstrygd, og det går ikke an å jobbe deltid i min jobb. NAV har også tullet med utbetalinger, mener du det er best for familien at jeg sier opp jobben og vi går på sosialen? Bare fordi jeg skal gjøre husarbeid? Hva mener du forresten mannens jobb er? Klø seg i balla og se på TV? Jeg vil gjerne ha svar på det, for lurer virkelig! Hva mener du en mann skal gjøre, hva er manneoppgaver når husarbeid er kvinneoppgave? Anonymous poster hash: b238d...551 Manneoppgaver er reparasjoner, mekking av bilen, snømåking, gå med søppel, klippe plen etc etc. Det er ikke mannens oppgave å gjøre husarbeid mener jeg. Trist at han er arbeidsledig men det er jo faktisk ikke hans feil.Ja han kan gjerne slappe av og kose seg med tv, spill etc når han ikke har andre oppgaver. Men dette svaret ville du nok ikke ha, du ville nok bare ha svar som støtter opp om likestillings pjatt! Så du mener at jeg ALDRI kan ha tid til meg selv mens han skal slappe av? Er jeg ikke verdt støvet under skoene hans? Vi har ikke oppgaver som snømåking, reparasjoner, mekking av bilen (hvem i all verden mekker på biler fra 2010 og nyere? Alt må jo kjøres gjennom data, og dekk skifter jeg selv). Han går ikke med søpla og klipper ikke plen. Han har rett og slett null oppgaver utenom husarbeid. Og som jeg sa, han skifter heller ikke lyspærer eller reparerer dører og sånt, det må jeg gjøre hvis det skal bli gjort. Hvorfor mener du at kvinner må slite seg ut mens menn slapper av? Ja, det er hans feil at han mistet jobben. Han fikk en bot for 1 år siden, noe som ble utslagsgivende ved valg av hvem som skulle sies opp. De som ikke har hatt noe tull beholdt jobben. Så ja, det er faktsik hans feil at han trør hjemme. Anonymous poster hash: b238d...551 Du er mor, kone og husmor så nei det blir ikke mye tid til at du kan være lat eller gjøre andre ting. Slik burde livet som mor være og slik har det vært i veldig mange år.Å hjelpes meg...da sier vi takk til deg! Lev livet som du vil, men gjør oss alle en tjeneste og slutt å predikere dine forvalklede menneskesyn. Jeg forstår at du ikke har det bra og at du er en meget undertrykket dame, men spar resten av oss for dette våset! Anonymous poster hash: 044ea...d09
Anonym bruker Skrevet 29. november 2015 #32 Skrevet 29. november 2015 Du er mor, kone og husmor så nei det blir ikke mye tid til at du kan være lat eller gjøre andre ting. Slik burde livet som mor være og slik har det vært i veldig mange år. Jeg er ikke HI, men lurer seriøst.... hvorfor mener du at menn skal slippe å gjøre noe? Hvorfor mener du at kvinner skal gjøre så mye mer enn menn totalt sett? Lurer seriøst, for jeg greier ikke å forstå tankegangen. Der man har tradisjonelle arbeidsfordelinger hvor begge gjør omtrent like mye arbeid så er det jo greit at kvinner gjør "kvinnearbeid" og mannen "mannearbeid". Men der hvor det ikke finnes særlig "mannearbeid", hvorfor skal mannen fritas for ansvar for alt annet? Anonymous poster hash: 6db7b...d6b
Gjest Antarctica Skrevet 29. november 2015 #33 Skrevet 29. november 2015 Du er mor, kone og husmor så nei det blir ikke mye tid til at du kan være lat eller gjøre andre ting. Slik burde livet som mor være og slik har det vært i veldig mange år. Jeg er ikke HI, men lurer seriøst.... hvorfor mener du at menn skal slippe å gjøre noe? Hvorfor mener du at kvinner skal gjøre så mye mer enn menn totalt sett? Lurer seriøst, for jeg greier ikke å forstå tankegangen. Der man har tradisjonelle arbeidsfordelinger hvor begge gjør omtrent like mye arbeid så er det jo greit at kvinner gjør "kvinnearbeid" og mannen "mannearbeid". Men der hvor det ikke finnes særlig "mannearbeid", hvorfor skal mannen fritas for ansvar for alt annet? Anonymous poster hash: 6db7b...d6b Inkludert lønnsarbeid, som i dette tilfellet...
*Miss Marple* Skrevet 29. november 2015 #34 Skrevet 29. november 2015 Men dette svaret ville du nok ikke ha, du ville nok bare ha svar som støtter opp om likestillings pjatt! Jeg tror ikke helt at du skjønner hva likestilling kontra tradisjonell kjønnsfordeling betyr? Om man skal leve i et tradisjonelt kjønnsdelt forhold, kan jo ikke mannen sette seg på rompa og la familien seile sin egen sjø? En tradisjonell mann forsørger familien sin, han sørger for at kone og barn har det bra og han sørger for at ting i huset er i orden. Hi sin mann gjør ingenting av dette, han svikter sin plikt som både tradisjonell og moderne mann. Man kan ha e tradisjonell kjønnsfordeling og likevel leve i et forhold med respekt for hverandre. Det gjør ikke hi sin mann og det har ingenting med likestilling eller ikke å gjøre.
Hjertefru Skrevet 29. november 2015 #35 Skrevet 29. november 2015 Ja, her var det en god del underholdende svar fra særlig en bruker...Artig.... Skjønner veldig godt at hi er frustrert, er det selv etter å ha lest ørtogfjørti innlegg der hi jobber ræva av seg men mannen(?) sitter på PlayStation. Det jeg lurer mest på er hvordan en voksen person, i dette tilfelle en mann, greier å holde på med spilling og hobbyvirksomhet mens partneren jobber og sliter både i og utenfor hjemmet. Kommer aldri til å skjønne det, og heller vel mest til at en sånn person må lide av et eller annet.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2015 #36 Skrevet 29. november 2015 Dere må jo bli enige om hvor mye husarbeid som egentlig må gjøres. Trengte egentlig hele huset en vask? Veldig mange damer rydder og vasker mye mer enn det som strengt tatt er nødvendig. Mannen din må sikkert venne seg til å gjøre mer, men du må nok også venne deg til at det ikke trenger å være strøkent. Det er ikke en selvfølge at den som er mest parkerte skal bestemme hvor mye som skal gjøres eller når det skal skje. Anonymous poster hash: ebd41...85f
Anonym bruker Skrevet 29. november 2015 #37 Skrevet 29. november 2015 Min mening er at husarbeid er kvinnens jobb, men når du nå er syk så burde han jo bidra med litt. Hva om du sier 1 oppgave han skal gjøre hver dag når du er på jobb? Resten må jo du ta når du kommer hjem. Hvis du blir utslitt av alt grunnet sykdom så burde du minske på arbeidsmengden ved at du reduserer din stilling. Det å slurve og gjøre mindre i huset og med barna er jo ikke et alternativ. Glemte du anonymknappen når du skulle trolle? Anonymous poster hash: ed5e8...8bd Glemte ikke anonymknappen og nei jeg troller ikke! Hva er problemet ditt? Jeg ga hun svar og min mening på det hi spurte om, ikke alle som følger likestillings pjattet vet du! Tror du at noen tar deg seriøst med slike meninger du har? Du hører hjemme i en helt annen tid! Men veldig greit å merke seg nikket ditt, så vet jeg at jeg kan skippe lesing av det du legger ut 😊 Anonymous poster hash: ed5e8...8bd
Gjest Antarctica Skrevet 30. november 2015 #38 Skrevet 30. november 2015 Ja, her var det en god del underholdende svar fra særlig en bruker...Artig.... Skjønner veldig godt at hi er frustrert, er det selv etter å ha lest ørtogfjørti innlegg der hi jobber ræva av seg men mannen(?) sitter på PlayStation. Det jeg lurer mest på er hvordan en voksen person, i dette tilfelle en mann, greier å holde på med spilling og hobbyvirksomhet mens partneren jobber og sliter både i og utenfor hjemmet. Kommer aldri til å skjønne det, og heller vel mest til at en sånn person må lide av et eller annet. Patologisk egoisme og uhelbredelig latskap, sannsynligvis. Ofte med toskeskap som en tilleggslidelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå