Anonym bruker Skrevet 29. november 2015 #26 Skrevet 29. november 2015 Hvordan vet du at det kun kommer menn, HI?Anonymous poster hash: a52df...8d2 Fordi det gjør det. Og fordi de fleste flyktningene er menn i alderen 18-40 år. Forleden dag fikk vi et nytt " lass", 170 flyktninger, av dem var det bare 9 kvinner. Tipper alle som ropte og skrek i høst at vi må jo redde de stakkars barnefamiliene vi har sett på TV angrer nå, når 90% er menn som kommer fra en kvinnefiendlig religion og et samfunn hvor vold er dagligdags og godtatt. Anonymous poster hash: 5ee4b...f40 Det du sier er at dette er kun din antakelse, altså? Anonymous poster hash: a52df...8d2
Anonym bruker Skrevet 29. november 2015 #27 Skrevet 29. november 2015 Fakta om innvandring: etter 2000 har tallet på asiatiske kvinner som har kommet til Norge boomet. Grunnen er norske menns ekteskap med kvinner fra Thailand, Filippinene og Asia for øvrig. Ellers er det sånn at kvinnelige innvandrere også kommer i hopetall; OG de trengs. Møreforsk forteller at nettopp familieinnvandrere utgjør den største innvandringsgruppen fra 1990 til i dag. Mange av arbeidsinnvandrerne som kommer til Norge har familie som følger med, eller som kommer etter på et senere tidspunkt. Familiegjenforening til arbeidsinnvandrere fra Polen dominerer den nasjonale statistikken. Det er også i hovedsak kvinner som kommer til Norge på grunnlag av familieinnvandring, mens det er flest menn som innvandrer og får arbeidstillatelse. Med bakgrunn i at utdannings- og arbeidslivsvalg er kjønnssegregerte, rekrutterer helse- og omsorgssektoren i stor grad kvinner. Familieinnvandrerne som følger med arbeidsinnvandrerne er i stor grad kvinner, noe som gjør gruppen til en potensiell arbeidskraftsressurs, ikke minst i en helse- og omsorgssektor med stort behov for flere hender. I Oslo har nær halvparten av sykepleierne i sykehjem utenlandsk bakgrunn. De fleste er fra Asia, Øst-Europa og andre nordiske land. Behovet for arbeidskraft vil øke som følge av eldrebølgen. Sammen med eldrebølgen følger relativt små fødselskull som skal inn i arbeidsstyrken, ikke minst i distriktene. Dette vil gjøre at helse-, pleie- og omsorgssektoren kommer til å kreve ekstra arbeidskraftsressurser, samtidig som rekrutteringsgrunnlaget til arbeidsstyrken blir relativt mindre som følge av demografiske forhold. Offentlig sektor har store behov for nyrekruttering av arbeidskraft. Anonymous poster hash: a52df...8d2
Anonym bruker Skrevet 29. november 2015 #28 Skrevet 29. november 2015 Fakta om innvandring: etter 2000 har tallet på asiatiske kvinner som har kommet til Norge boomet. Grunnen er norske menns ekteskap med kvinner fra Thailand, Filippinene og Asia for øvrig. Ellers er det sånn at kvinnelige innvandrere også kommer i hopetall; OG de trengs. Møreforsk forteller at nettopp familieinnvandrere utgjør den største innvandringsgruppen fra 1990 til i dag. Mange av arbeidsinnvandrerne som kommer til Norge har familie som følger med, eller som kommer etter på et senere tidspunkt. Familiegjenforening til arbeidsinnvandrere fra Polen dominerer den nasjonale statistikken. Det er også i hovedsak kvinner som kommer til Norge på grunnlag av familieinnvandring, mens det er flest menn som innvandrer og får arbeidstillatelse. Med bakgrunn i at utdannings- og arbeidslivsvalg er kjønnssegregerte, rekrutterer helse- og omsorgssektoren i stor grad kvinner. Familieinnvandrerne som følger med arbeidsinnvandrerne er i stor grad kvinner, noe som gjør gruppen til en potensiell arbeidskraftsressurs, ikke minst i en helse- og omsorgssektor med stort behov for flere hender. I Oslo har nær halvparten av sykepleierne i sykehjem utenlandsk bakgrunn. De fleste er fra Asia, Øst-Europa og andre nordiske land. Behovet for arbeidskraft vil øke som følge av eldrebølgen. Sammen med eldrebølgen følger relativt små fødselskull som skal inn i arbeidsstyrken, ikke minst i distriktene. Dette vil gjøre at helse-, pleie- og omsorgssektoren kommer til å kreve ekstra arbeidskraftsressurser, samtidig som rekrutteringsgrunnlaget til arbeidsstyrken blir relativt mindre som følge av demografiske forhold. Offentlig sektor har store behov for nyrekruttering av arbeidskraft. Anonymous poster hash: a52df...8d2 Jeg er også utenlandsk, men da jeg kom til Norge og giftet meg med en nordmann så fikk jeg ikke et rødt øre fra staten i hjelp, måtte betale for norskkurs selv, jobbet fra måneden etter jeg kom hit og betalt skatt. Jeg har ikke krevet noe spesielbehandling, religiøse unntak, at andre skulle tilpasse meg og så videre. Anonymous poster hash: e1c3a...eea
Anonym bruker Skrevet 29. november 2015 #29 Skrevet 29. november 2015 Dere er klar over at alle disse flykningene som kommer til Norge nå, ikke er de syriske familiene dere ser på tv som flykter via flåter til sjøs osv? De som kommer, kommer først og fremst via Russland og har gjerne oppholdt seg der i lengre tider. Det er afganere, tom afrikanere! Og det er folk som har hatt midler til å komme seg hit. De har penger med seg og de har iphoner. Selvfølgelig er det synd på de, de kommer jo fra krig og fordervelse og har reist fra hus og hjem. Men det er ikke helt som dere tror. Det er vel 80 % menn, resten kvinner og barn. Hilsen ei som jobber på et av mottakene. Anonymous poster hash: 6d009...7bf Duu..4500 er vel kommet over finnmarka, av 21 000. Så ALLE kommer ikke over Russland. Det kom mange menn på 90-tallet også(Balkan), de gikk sammen i sentrum i gjenger. Stjal åpenlyst. Ute på byen sammen også. Vi så aldri kvinnene, men noen barn gikk på skolene etterhvert. I ettertid forsto vi at de få kvinnene som kom var innestengt på mottaket, de hadde ingenting med å gå fritt rundt i samfunnet å gjøre. Bestemt av mennene på mottaket - kultur. Bli provosert av slikt. Anonymous poster hash: 3c843...ad0
Anonym bruker Skrevet 29. november 2015 #30 Skrevet 29. november 2015 Det er i Sandnes/Stavanger-skillet. Og av en eller annen grunn blir de satt blir de satt i noen av de mest tettbebygde områdene. Vi som folk har visst ingenting å si og litt tafsing på mindreårige ( eller voksne damer, forøvrig) ser ikke jeg på som " ingenting". Anonymous poster hash: 5ee4b...f40 Bor veldig nærme de asylsøkerene du snakker om.Vi merker det med at vi voksne er skeptiske og barna er redde.Datter som går på skole kjører vi. Anonymous poster hash: 5ee40...7c0 Selvfølgelig blir barna redde når dere er det! Idioter! Anonymous poster hash: 432ca...7b4
Anonym bruker Skrevet 29. november 2015 #31 Skrevet 29. november 2015 Det er i Sandnes/Stavanger-skillet. Og av en eller annen grunn blir de satt blir de satt i noen av de mest tettbebygde områdene. Vi som folk har visst ingenting å si og litt tafsing på mindreårige ( eller voksne damer, forøvrig) ser ikke jeg på som " ingenting". Anonymous poster hash: 5ee4b...f40 Bor veldig nærme de asylsøkerene du snakker om.Vi merker det med at vi voksne er skeptiske og barna er redde.Datter som går på skole kjører vi. Anonymous poster hash: 5ee40...7c0 Selvfølgelig blir barna redde når dere er det! Idioter! Anonymous poster hash: 432ca...7b4 Vel, nå har det seg slik at flere steder i landet så har barn, tenåringer og voksne damer blitt forsøkt antastet av disse flyktningene. De blir ikke straffeforfulgt selv når gjerningsmann er kjent - de blir bare sendt til et annet sted i landet. Så noen har all grunn til å være redde - selv om de fleste som kommer sikkert ikke gjør slikt. Barn oppfatter oftere slike energier - personer som ikke vil dem vel - og kan lett bli redd pga. egne erfaringer uten at de har hørt eller merket noe fra sine foreldre eller andre av sine omsorgspersoner. Hvis du bodde rett ved et av de asylmottakene hvor det har skjedd flere hendelser med beføling og forsøk på å ta jenter og kvinner - ville du ikke tatt forholdsregler for deg selv og dine barn? Om ikke så er kanskje du en større idiot enn henne du kaller det... Anonymous poster hash: f7b77...55f
Anonym bruker Skrevet 29. november 2015 #32 Skrevet 29. november 2015 Det er i Sandnes/Stavanger-skillet. Og av en eller annen grunn blir de satt blir de satt i noen av de mest tettbebygde områdene. Vi som folk har visst ingenting å si og litt tafsing på mindreårige ( eller voksne damer, forøvrig) ser ikke jeg på som " ingenting". Anonymous poster hash: 5ee4b...f40 Bor veldig nærme de asylsøkerene du snakker om.Vi merker det med at vi voksne er skeptiske og barna er redde.Datter som går på skole kjører vi. Anonymous poster hash: 5ee40...7c0 Selvfølgelig blir barna redde når dere er det! Idioter! Anonymous poster hash: 432ca...7b4 Jeg ble antastet på 90-tallet da vi hadde asylmottak. Det skjer faktisk. De to(ja hele to!) undergangene under hovedveien var åsted for mer enn en voldtekt! Ingen norske var involvert, det var ingen slike voldtekter før asylmottaket kom...just saying. Anonymous poster hash: 3c843...ad0
Anonym bruker Skrevet 29. november 2015 #33 Skrevet 29. november 2015 Skal opprettes asylmottak 1 km fra meg. Det er på veien til skolen for barna - og de får IKKE gå alene mer! For det er ikke onde mennesker dette, det sier jeg ikke - men noen av de er sterkt traumatiskerte, og psyken er virkelig ikke på topp - så de kan finne på hva som helst noen av de Anonymous poster hash: 98577...e24
Anonym bruker Skrevet 29. november 2015 #34 Skrevet 29. november 2015 Får håpe de får opp farten når det gjelder å sende ut alle de som ikke har behov for å være her! Det burde jo være mange! Anonymous poster hash: 6b165...509
Anonym bruker Skrevet 29. november 2015 #35 Skrevet 29. november 2015 Jobber kveld og må gå forbi kommende asylmottak i mørket. Ikke superkeen på det,altså Anonymous poster hash: 5ee4b...f40
Anonym bruker Skrevet 29. november 2015 #36 Skrevet 29. november 2015 Må dere se og bestemme dere. Er de krigsrammede og traumatiserte? Ja, da er de neppe lykkejegere. Er de økonomiske flyktninger uten beskyttelsesbehov? Vel, da er de neppe farlige psykiatriske pasienter... Anonymous poster hash: a52df...8d2
Anonym bruker Skrevet 29. november 2015 #37 Skrevet 29. november 2015 Må dere se og bestemme dere. Er de krigsrammede og traumatiserte? Ja, da er de neppe lykkejegere. Er de økonomiske flyktninger uten beskyttelsesbehov? Vel, da er de neppe farlige psykiatriske pasienter...Anonymous poster hash: a52df...8d2 Jeg tipper at blant noen tusen på et mottak er det nok litt av begge deler. Fellestrekket er uansett at de er muslimske menn, som har en helt annen kultur og kvinnesyn enn det vi har Anonymous poster hash: 5ee4b...f40
Anonym bruker Skrevet 29. november 2015 #38 Skrevet 29. november 2015 Må dere se og bestemme dere. Er de krigsrammede og traumatiserte? Ja, da er de neppe lykkejegere. Er de økonomiske flyktninger uten beskyttelsesbehov? Vel, da er de neppe farlige psykiatriske pasienter...Anonymous poster hash: a52df...8d2 Jeg tipper at blant noen tusen på et mottak er det nok litt av begge deler. Fellestrekket er uansett at de er muslimske menn, som har en helt annen kultur og kvinnesyn enn det vi har Anonymous poster hash: 5ee4b...f40 Ja, mottakelsen hadde nok vært annerledes om asylmottakene ble fylt med thailandske og filippinske kvinner. Anonymous poster hash: a52df...8d2
Anonym bruker Skrevet 29. november 2015 #39 Skrevet 29. november 2015 Må dere se og bestemme dere. Er de krigsrammede og traumatiserte? Ja, da er de neppe lykkejegere. Er de økonomiske flyktninger uten beskyttelsesbehov? Vel, da er de neppe farlige psykiatriske pasienter...Anonymous poster hash: a52df...8d2 Jeg tipper at blant noen tusen på et mottak er det nok litt av begge deler. Fellestrekket er uansett at de er muslimske menn, som har en helt annen kultur og kvinnesyn enn det vi harAnonymous poster hash: 5ee4b...f40 Ja, mottakelsen hadde nok vært annerledes om asylmottakene ble fylt med thailandske og filippinske kvinner.Anonymous poster hash: a52df...8d2 Um...ja? Eller hinduister, buddister, katolikker. Kristne, agnostikere, human-etikere, osv osv. Ser svært sjeldent i nyhetene " Buddister i stor selvmordaksjon" og " Stort terrorangrep, human-etiker- ekstremister tar skylden". Anonymous poster hash: 5ee4b...f40
Anonym bruker Skrevet 29. november 2015 #40 Skrevet 29. november 2015 Må dere se og bestemme dere. Er de krigsrammede og traumatiserte? Ja, da er de neppe lykkejegere. Er de økonomiske flyktninger uten beskyttelsesbehov? Vel, da er de neppe farlige psykiatriske pasienter...Anonymous poster hash: a52df...8d2 Jeg tipper at blant noen tusen på et mottak er det nok litt av begge deler. Fellestrekket er uansett at de er muslimske menn, som har en helt annen kultur og kvinnesyn enn det vi har Anonymous poster hash: 5ee4b...f40 Ja, mottakelsen hadde nok vært annerledes om asylmottakene ble fylt med thailandske og filippinske kvinner. Anonymous poster hash: a52df...8d2 Har enda til gode å høre om thailandske og filippinske kvinner som har drept, voldtatt eller antastet noen jeg... Selv om de blir hånet, latterliggjort og frosset ut av fellesskapet hver dag. "Thaihorer", "importbruder" og lignende, de blir ikke tatt inn i fellesskapet, men vårrullene deres vil folk kjøpe, da er de plutselig gode nok. Er så lei dobbeltmoralen. Anonymous poster hash: e1c3a...eea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå