Gå til innhold

Dere som bor steder med de nye asylmottakene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker dere noen forskjell på hverdagslivet? Her skal det komme et skip med 3000 stk rett nedenfor oss, et hotell med 300 rett på andre siden og er allerede 1500 i nærheten. Selvsagt bare menn.

Er temmelig redd for at flere tusen mulig krigsskada muslimske menn er 10 min gåavstand fra huset på alle kanter.

Anonymous poster hash: 5ee4b...f40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, har ikke fått så mange, ca 500 i byen men de vises ja. De sitter og stirrer ute på byen(helg) og de går i større klynger i sentrum på dagtid. De vises godt pga hudfarge, svart hår og bare menn som går sammen. 6-7 stk om gangen.

Anonymous poster hash: 3c843...ad0

Skrevet

Merker dere noen forskjell på hverdagslivet? Her skal det komme et skip med 3000 stk rett nedenfor oss, et hotell med 300 rett på andre siden og er allerede 1500 i nærheten. Selvsagt bare menn.

Er temmelig redd for at flere tusen mulig krigsskada muslimske menn er 10 min gåavstand fra huset på alle kanter.

Det høres voldsomt ut, hvor er dette hen? Er ikke sikker på om min kommune har tatt i mot noen engang

Anonymous poster hash: 90bf9...03f

Skrevet

Har vært noe tafsing på mindreårige jenter og jenter som har blitt fulgt etter, men ellers lite.

Anonymous poster hash: 59c9f...668
Skrevet

Det er i Sandnes/Stavanger-skillet. Og av en eller annen grunn blir de satt blir de satt i noen av de mest tettbebygde områdene.

Vi som folk har visst ingenting å si og litt tafsing på mindreårige ( eller voksne damer, forøvrig) ser ikke jeg på som " ingenting".

Skrevet

Har vært noe tafsing på mindreårige jenter og jenter som har blitt fulgt etter, men ellers lite.

Jeg synes det ere ganske alvorlig jeg, at barn ikke kan gå alene uten å bli tafset på

Anonymous poster hash: 90bf9...03f

Skrevet

Dytt

Skrevet

Samme her i bygda. Det er ganske alvorlig at barn ikke kan føle seg trygge i egen bygd pga innvandrere.
Skrevet

Her jg bor er det snakk om 3000 på nedlagt sykehus😮 Og brakker i tillegg.. Og ca 1.5 mil unna skal det komme nærmere 400 stk..

Veldig spent på om det går bra eller om det blir mye bråk her.. Lite sted med litt over 1500 innbyggere bare :/

Skrevet

Guuuud.. Synes synd i deg/dere!! Åhh, som jeg hater dette. Vil ikke ha disse muslimske mennene her! 

Anonymous poster hash: 5f8b2...f24
Skrevet

Her har det kommet litt over 200, men jeg bor 1 mil unna, så merker ingenting foreløbig😀

Anonymous poster hash: 31f70...d61

Skrevet

Her har det kommer et par hundre. En del unge menn og noen småbarnsfamilier. Ikke vært noen tilfeller ennå. Har hørt snakk om nasking i butikken men vet ikke om det stemmer.

Det verste her er at de går langs veien gjerne to-tre i bredden i mørket uten refleks.

De har jo ingen respekt for mørket og glatte veier. Livsfarlig.

Anonymous poster hash: 4b1d2...43c

Skrevet

Samme her i bygda. Det er ganske alvorlig at barn ikke kan føle seg trygge i egen bygd pga innvandrere.

Og det verste at de som tafser får ingen konsekvenser! De blit FLYTTET til annet mottak, og ingen vet der hvordan de ser ut eller hva de heter! Så man har ikke mulighet til å forsvare fødtene sine mot dem... I tillegg ser de jo at det ikke får konsekvenser, slik at det er bare fritt frem å tafse, håne og nedverdige.

Anonymous poster hash: e1c3a...eea

Skrevet

Jeg merker ingenting. Vi har fått et asylmottak med mindreårige asylsøkere i nabolaget, 300 meter borti gaten.

Anonymous poster hash: dfe22...765

Skrevet

Det er i Sandnes/Stavanger-skillet. Og av en eller annen grunn blir de satt blir de satt i noen av de mest tettbebygde områdene.

Vi som folk har visst ingenting å si og litt tafsing på mindreårige ( eller voksne damer, forøvrig) ser ikke jeg på som " ingenting".

Bor veldig nærme de asylsøkerene du snakker om.Vi merker det med at vi voksne er skeptiske og barna er redde.Datter som går på skole kjører vi.

Anonymous poster hash: 5ee40...7c0

Skrevet

Hvordan vet du at det kun kommer menn, HI?

Anonymous poster hash: a52df...8d2

Skrevet

Vi fikk et flylass for et par uker siden, fordelt her og i nabokommunen. 

Så dem for første gang idag når jeg fylte bensin vedsiden av bygget der de bor. Da kom mange av dem gående, mest sannsynlig fra et opplegg på frivillighetshuset rett oppi gata. Jeg smilte til de som gikk forbi i det jeg kikket opp på dem. Fikk ikke noe smil tilbake...

Ellers har det vært nyhetsoppslag om de i nabokommunen som stilte på dugnad og pyntet sentrum til jul. 

Merker stort sett fint lite til dem med mindre lokalmedia drar dem frem.

Anonymous poster hash: d1d5e...5ed
Skrevet

Hvordan vet du at det kun kommer menn, HI?Anonymous poster hash: a52df...8d2

Fordi det gjør det. Og fordi de fleste flyktningene er menn i alderen 18-40 år. Forleden dag fikk vi et nytt " lass", 170 flyktninger, av dem var det bare 9 kvinner.

Tipper alle som ropte og skrek i høst at vi må jo redde de stakkars barnefamiliene vi har sett på TV angrer nå, når 90% er menn som kommer fra en kvinnefiendlig religion og et samfunn hvor vold er dagligdags og godtatt.

Skrevet

Merker ingenting til det. Annet enn at jeg ser dem på butikken innimellom. Ellers tenker jeg ikke over det. Vi har et mottak for mindreårige rett borti gata, og et et vanlig mottak, jeg er usikker på hvem som bor der, mulig det er mest menn. Men har ikke merket noe spesielt, hverken uro eller bråk.

Anonymous poster hash: c85eb...97e

Skrevet

Dere er klar over at alle disse flykningene som kommer til Norge nå, ikke er de syriske familiene dere ser på tv som flykter via flåter til sjøs osv?

De som kommer, kommer først og fremst via Russland og har gjerne oppholdt seg der i lengre tider. Det er afganere, tom afrikanere! Og det er folk som har hatt midler til å komme seg hit. De har penger med seg og de har iphoner. Selvfølgelig er det synd på de, de kommer jo fra krig og fordervelse og har reist fra hus og hjem. Men det er ikke helt som dere tror. Det er vel 80 % menn, resten kvinner og barn.

Hilsen ei som jobber på et av mottakene.

Anonymous poster hash: 6d009...7bf

Skrevet

Dere er klar over at alle disse flykningene som kommer til Norge nå, ikke er de syriske familiene dere ser på tv som flykter via flåter til sjøs osv?

De som kommer, kommer først og fremst via Russland og har gjerne oppholdt seg der i lengre tider. Det er afganere, tom afrikanere! Og det er folk som har hatt midler til å komme seg hit. De har penger med seg og de har iphoner. Selvfølgelig er det synd på de, de kommer jo fra krig og fordervelse og har reist fra hus og hjem. Men det er ikke helt som dere tror. Det er vel 80 % menn, resten kvinner og barn.

Hilsen ei som jobber på et av mottakene.Anonymous poster hash: 6d009...7bf

Men hvordan er de? Selvfølgelig er det forskjell på folk, men har dessverre svært dårlig erfaring med muslimer gjennom jobben og blir selvsagt svært skeptisk når det kommer menn i tusentalls rett borti gata.

Du som jobber på mottakene, er dette begrunnet frykt?

Skrevet

Hilsen ei som jobber på et av mottakene.Anonymous poster hash: 6d009...7bf

Men hvordan er de? Selvfølgelig er det forskjell på folk, men har dessverre svært dårlig erfaring med muslimer gjennom jobben og blir selvsagt svært skeptisk når det kommer menn i tusentalls rett borti gata.

Du som jobber på mottakene, er dette begrunnet frykt?

Hva frykt? Jeg hadde jo ikke jobbet der om jeg var redd. Jeg jobber her ikke frivillig (gratis) men som helsefagarbeider.

De som er her er veldig glade for å være i Norge, det er visstnok alles drøm og komme hit selv om de allerede har hatt oppholdstillatelse i Russland i lang tid.

De er "vanlige" folk, som lurer på hvor nærmeste butikk er, hvor de kan trene eller fiske. Går rundt og er litt turistaktige, tar bilder og slikt. Mange av dem har faktisk hatt gode jobber/mye penger tidligere som de har med seg. De er allikevel glade for alt de får av oss, folk kommer jo med poser og esker med mat, klær, leker, hobbyutstyr osv. Her jeg jobber (ølen) har det ikke vært noe bråk, tafsing (?!) osv som noen nevner. Men det er som sagt alt fra afganere og tyrkere til afrikanere.

Skrevet

Ikke for å være drittkjerring, men jeg lurer på HVOR er alle de familiene som kommer med disse gummibåtene og kjemper for livet? Barn og kvinner? For hit kommer bare unge menn... Som egentlig skulle ha vært hjemme og forsvart fedrelandet sitt, og heller sendt kone og barn i sikkerhet. Er det kanskje fordi det i muslimske land mannen er viktigst, mens kone og barn ikke er så nøye på?

Skrevet

Ikke for å være drittkjerring, men jeg lurer på HVOR er alle de familiene som kommer med disse gummibåtene og kjemper for livet? Barn og kvinner? For hit kommer bare unge menn... Som egentlig skulle ha vært hjemme og forsvart fedrelandet sitt, og heller sendt kone og barn i sikkerhet. Er det kanskje fordi det i muslimske land mannen er viktigst, mens kone og barn ikke er så nøye på?

Det er ikke disse folka som kommer seg til bl.a Norge. Det er det mange har misforstått! Det er verken de som flykter på flåter eller bor på flyktningleirer som kommer seg avgårde, det er kun de sterkeste med penger/midler som kommer hit.

Skrevet

Det er ikke disse folka som kommer seg til bl.a Norge. Det er det mange har misforstått! Det er verken de som flykter på flåter eller bor på flyktningleirer som kommer seg avgårde, det er kun de sterkeste med penger/midler som kommer hit.

Jeg merker at jeg ikke klarer helt å synes synd på folk som "flykter" fordi de ønsker seg bedre jobb og mer penger (det er vel de samme som velger å reise hjem når de ikke får innfridd kravene sine). Ville heller ha tatt imot mennesker som virkelig er i nød, sultne barn, gravide kvinner, gamle damer og menn, syke mennesker. Ikke friske unge menn som sitter på rompa på mottak og klager over at de ikke får ditt og datt. Det latterligste jeg har hørt er de som klager over at det er for kaldt (!). Vel, de visste hvilket land de reiste til, eller kanskje ikke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...