Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #1 Skrevet 27. november 2015 Jeg har laptopp, brett, og mobil. 10 åringen har laptopp, brett og mobil. Mannen har stasjonær, laptopp, brett og mobil. Feks, skolens hjemmeside funker ikke på brett, bare på laptopp. En skolevenninde til datteren min fortlte at mamma hennes har en gammel laptopp, pappan bare mobil, og hun og lillebroren har brett. Jeg ble paff, har ikke pappa laptopp? Har dere ikke en stasjonær? Seriøst!?? I min verden har vi altid hatt datautstyr, både laptopper, og stasjonære. Min mann er knskje over gjennomsnittet data interisert, og vi har altid topp utstyr, men jeg trodde alle hadde det..... For hun skoleveninda, hun h dde ikke fått gjort naturfagleksa forige uke, forde dataen til mamma hadde klikka...... jammen, kunne du ikke bruke pappa sin laptopp da? Spurte jeg ....... Neeeei, svarte ho.... Jeg ble satt ut... jeg hr "altid" hatt både laptopp og stasjonær, og brett... Men det er ikke vanlig det ?? Anonymous poster hash: a6f3f...8b1
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #2 Skrevet 27. november 2015 Du virker litt.... naiv? lite opplyst?.... hvis du virkelig tror at alle har alt dette... Et stikkord kan jo være økonomi... Jeg har en gammel mobil og en enda eldre pc. That's it. Økonomien tillater ikke alt annet, og for å være helt ærlig.... jeg trenger heller ikke noe mer Anonymous poster hash: 7efd9...e1a
Mammaentilknollogtott Skrevet 27. november 2015 #3 Skrevet 27. november 2015 Jeg har laptop og mobil. Bruker mest mobil. Mannen har stasjonær og en gammel mobil. Bruker kun stasjonær. Minste på 6 år har mobil og brett. Skal få laptop til jul. Eldste på 8 år har mobil og brett. Skal få laptop til jul.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #4 Skrevet 27. november 2015 He he. Kom ut av bobbla di Vi har alt det der, men forstår da like vel at alle andre ikke har det. Vet om familier i klassen til ungene som må få uke planen i papirform siden de verken har smarttelefon eller brett/pc osv. Ungene får da låne maskin på skolen for å gjøre leksene. Anonymous poster hash: c99fe...d14
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #5 Skrevet 27. november 2015 Kvar sin jobbpc- laptop, private Mac, nettbrett og mobil. Samt ein minimac under TV. Ingen stasjonær PC i hus. Anonymous poster hash: d4a1a...fd0
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #6 Skrevet 27. november 2015 Jeg har iphone og laptop. Mannen har iphone , ipad og mac ( nyeste modellene pga jobben hans) stasjonær pc også. Ungene på 4 og 7 disponerer hver sin ipad som egentlig er pappans men disse er ikke nye. Eldste har en bærbar data til spilling. De har også en ds hver. Eldste en 3 ds xl fått til jul for 2 år siden og minste en vi har kjøpt brukt. Eldste har og en tlf , en samsong pappan har fått på jobb. Ellers har de nindo wii og xbox og pappan har siste playstationen. Anonymous poster hash: 2ee93...cc8
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #7 Skrevet 27. november 2015 Mannen har laptop (jobbe-pc, så ikke tilgjengelig for barna) og telefon Jeg har lapto (gammel jobbe-pc jeg har arvet etter mannen, den klikker snart for den er gammel og skranglete) og telefon. 14-åringen har en gammel ipad 2 og telefon, han ønsker seg pc 12-åringen har ipad air (kjøpt for egne penger), telefon og sparer til pc 8-åringen har ipad air, ingen telefon enda. Ungene gjør lekser på min pc, men nå har nettverkskortet gått til helvete så det er et strev å få den på nett. Må nok ha en ny snart. Anonymous poster hash: 6904f...66c
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #8 Skrevet 27. november 2015 Jeg og mannen har en stasjonær pc hver siden vi jobber hjemmefra begge to. Også har vi en laptop på deling som kun er i bruk på reise (til jobb), en ipad som er min, men mest brukt av barnet (4 år), også har mannen iphone. Jeg har en sånn gammeldags telefon som man kan ringe og sende sms med. Synes egentlig det er mest rart at du reagerer på at de ikke har stasjonær, for det er helt vanlig å bare ha laptop i dag. Vi blir sett rart på fordi vi har hele to stasjonære. Men vi hater å jobbe på laptop begge to. Anonymous poster hash: acf74...f84
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #9 Skrevet 27. november 2015 Når du har så mye elektroniske hjelpemidler, HI....da anbefaler jeg deg virkelig til å bruke stavekontroll! Så mange skrivefeil. Bruk stavekontroll. Slutt å overraske deg over andre. Anonymous poster hash: 00de1...2eb
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #10 Skrevet 27. november 2015 Trykket litt fort. Du kan ikke skylde på dysleksi har is du har tenkt til det. Du bør ta i bruk stavekontroll hvis rettskriving tydeligvis er et så stort problem for deg. Skrivefeil i alle setninger. Med stavekontroll burde det være unødvendig. Det blir litt komisk når du "kritiserer" andre når du skriver som en 3 klassing selv. Utnytt at du har hjelpemidler! ! Anonymous poster hash: 00de1...2eb
TPK Skrevet 27. november 2015 #11 Skrevet 27. november 2015 Jeg o .mannen har hver sin mobil. Hele familien har et nettbrett på deling (små barn enda da). Og mannen har to bærbare pcer på jobb (tar de med hjem hver dag). Stasjonær pc er da helt "ut"?! Jeg ser ikke vitsen med det altså. Det måtte være for spilling i så fall,og det driver ikke vi med.
Førstemann Skrevet 27. november 2015 #12 Skrevet 27. november 2015 Alle i huset har hver sin laptop og Iphone. I tillegg har vi 3 netbrett og x-antall tilleggslaptoper, stasjonær PC og server. Mannen er IT-sjef, så her flyter det av utstyr. Ikke alt er vårt private forøvrig, vi langtidslåner av jobben.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #13 Skrevet 27. november 2015 uff, vi har 5 laptoper, 3 brett, 2 stasjonære, ørten mobiler og til jul så skal nettbrettene byttes ut med nye.. Har litt mye data ting. Anonymous poster hash: b5e94...245
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #14 Skrevet 27. november 2015 Jeg har laptop (mac) og mobil. Samboer har laptop og mobil. Også har vi tv. Jeg har også en Ipod som jeg elsker, samt pulsklokke. Anonymous poster hash: 65fa8...adf
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #15 Skrevet 27. november 2015 Jeg; Laptop, mobil Han; Laptop, mobil Datter; Laptop, mobil, brett Sønn; Brett Sønn; Brett 10 år siden vi hadde stasjonær. Anonymous poster hash: 76611...84b
Klompelompe Skrevet 27. november 2015 #16 Skrevet 27. november 2015 Jeg har laptop og gammel mobil. Mannen jobb-laptop og jobb-mobil. Barna har ingenting. Et felles nettbrett.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 27. november 2015 #17 Skrevet 27. november 2015 Jeg: laptop, surface, ipad, telefon 2 år gammel Mann: to private laptoper (en i utfasing) laptop på jobb, telefon 1 år gammel Sønn 18: Stasjonær, 4 skjermer, xbox, to laptoper og telefon 2 år gammel Datter 10: Laptop, ipad, telefon 2 år gammel, playstation, 40" TV. Ellers, en stasjonær og en ipad1 Jeg er utdannet innen ikt, og jeg liker dingser.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #18 Skrevet 27. november 2015 Barnet vårt er ett år så har ingenting. Vi hadde hver vår iPad mini før men brukte dem lite. Ga bort til foreldrene våre. Har beholdt én iPad mini på deling. Bruker den så og si aldri. Grunnen er at vi har Apple TV knyttet til TV, så om vi skal se Netflix, YouTube, nett-TV osv gjør vi det på tvn. Kan også streame fra mobilene. Mannen og jeg har hver vår iPhone, jeg har en MacBook og han har en iMac. Ser ikke for meg at barnet vårt skal få noe eget nettbrett. Vi er så og si aldri på reisefot, og det er egentlig bare da at vi har behov for det, og da kan vi bruke det vi har liggende. Når man får skolebarn blir det selvfølgelig en annen sak. Bare for å avklare: grunnen til at vi bare har ett nettbrett og at vi nesten aldri reiser på ferie er ikke økonomi, men bevisste valg. Vi har gitt bort de andre nettbrettene. Mannen har en inntekt på 650 000, og jeg på 450 000. I den stua vi oppholder oss mest har vi ingen skjermer. Det er også mobilfri sone. Så da bruker vi tid sammen, eller leser papirbøker. Jeg tror ikke barn har noe behov for utstrakt skjermtid. Som sagt mener jeg at et unntak er om man er på reisefot eller må sitte og vente lenge på et venterom eller lignende. Er man hjemme med lekene sine eller utendørs har man andre ting å gjøre. Anonymous poster hash: 9efda...09b
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #19 Skrevet 27. november 2015 Barnet vårt er ett år så har ingenting. Vi hadde hver vår iPad mini før men brukte dem lite. Ga bort til foreldrene våre. Har beholdt én iPad mini på deling. Bruker den så og si aldri. Grunnen er at vi har Apple TV knyttet til TV, så om vi skal se Netflix, YouTube, nett-TV osv gjør vi det på tvn. Kan også streame fra mobilene. Mannen og jeg har hver vår iPhone, jeg har en MacBook og han har en iMac. Ser ikke for meg at barnet vårt skal få noe eget nettbrett. Vi er så og si aldri på reisefot, og det er egentlig bare da at vi har behov for det, og da kan vi bruke det vi har liggende. Når man får skolebarn blir det selvfølgelig en annen sak. Bare for å avklare: grunnen til at vi bare har ett nettbrett og at vi nesten aldri reiser på ferie er ikke økonomi, men bevisste valg. Vi har gitt bort de andre nettbrettene. Mannen har en inntekt på 650 000, og jeg på 450 000. I den stua vi oppholder oss mest har vi ingen skjermer. Det er også mobilfri sone. Så da bruker vi tid sammen, eller leser papirbøker. Jeg tror ikke barn har noe behov for utstrakt skjermtid. Som sagt mener jeg at et unntak er om man er på reisefot eller må sitte og vente lenge på et venterom eller lignende. Er man hjemme med lekene sine eller utendørs har man andre ting å gjøre. Anonymous poster hash: 9efda...09b Burde legge til at mannen min er utvikler og vi også er over gjennomsnittlig datainteresserte. Men nettopp derfor ser vi verdien av å begrense bruken. Vi har ikke TV stående på heller, og ser egentlig ganske lite på TV. Anonymous poster hash: 9efda...09b
Iiiiik Skrevet 27. november 2015 #20 Skrevet 27. november 2015 Trykket litt fort. Du kan ikke skylde på dysleksi har is du har tenkt til det. Du bør ta i bruk stavekontroll hvis rettskriving tydeligvis er et så stort problem for deg. Skrivefeil i alle setninger. Med stavekontroll burde det være unødvendig. Det blir litt komisk når du "kritiserer" andre når du skriver som en 3 klassing selv. Utnytt at du har hjelpemidler! ! Anonymous poster hash: 00de1...2eb Det er mildt sagt litt komisk at du kritiserer andre for skrivefeil når egen skrivestil ikke er feilfri. Hos oss har vi fire bærbare, en iMac, fire nettbrett, Apple-TV og fem smarttelefoner. Er fem i familien.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #21 Skrevet 27. november 2015 Jeg: gammel og nesten ubrukelig laptop og mobil Samboer: mobil, nettbrett og laptop To barn: mobil, laptop og nettbrett To barn: mobil og nettbrett Et barn: et barnenettbrett Anonymous poster hash: 17a88...f62
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #22 Skrevet 27. november 2015 Jeg: laptop, Macbook, Ipad og smarttelefon Samboer: laptop, smarttelefon Barn: Ipad Anonymous poster hash: 7354e...b35
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #23 Skrevet 27. november 2015 Jeg har en bærbar pc,en dyyyr telefon også har jeg ett nettbrett som knapt er brukt. Småen på 4 år har en Kurio nettbrett men den er også omtrent ubrukt. Det blir pcen begge bruker. Anonymous poster hash: 16a05...bdc
Gjest Skrevet 27. november 2015 #24 Skrevet 27. november 2015 Her var det mange " Per Skrytmennensker " gitt. Hva i huleste skal man med alt? Har en laptop selv, et nettbrett og note III. Mannfolket er overhodet ikke intr i data og duppeditter og har en murstein av en laptop type ukjent merke. Funker til regninger, youtube, og lese nyheter på.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #25 Skrevet 27. november 2015 Vi har tre mobiler i bruk (min, mannens og eldste). Eldste har en iPad som han sparte til selv. Vi har en felles familie-ipad. En laptop og en stasjonær PC i huset. Og så har vi 2tv i stua og TV-stua. Vi har mer enn nok skjermer!!! Anonymous poster hash: 2145b...f3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå