Gå til innhold

Ha respekt for det barna liker idag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener å huske at folk mislikte Jul i blåfjell når det kom, for det var jo feil farge på nissene osv. Så det er rart hvordan ting forandrer seg. 
Selv bryr jeg meg ikke, jeg har mine barndomsminner og min datter skal få skape sine egne barndomsminner. Om det er med Amalies jul eller Julekongen spiller ingen rolle. 

Anonymous poster hash: 25f4a...5c9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt ene barn synes Julekongen er skummel. Hun er 2,5, og fikk se litt av den hos sin nevø som hadde filmen liggende. Hun holdt seg for øynene og ropte at den var skummel, og sov dårlig i to netter etterpå...

Anonymous poster hash: 2851c...8a1

Men det er vel heller ikke en kalender ment for et så lite barn. For så små barn går fantorangen fra 17.30-18.00. Når hun er fem skal hun se ringenes herre?

Anonymous poster hash: d5b2f...5bf

Skrevet

Mitt ene barn synes Julekongen er skummel. Hun er 2,5, og fikk se litt av den hos sin nevø som hadde filmen liggende. Hun holdt seg for øynene og ropte at den var skummel, og sov dårlig i to netter etterpå...

Men det er vel heller ikke en kalender ment for et så lite barn. For så små barn går fantorangen fra 17.30-18.00. Når hun er fem skal hun se ringenes herre?

Anonymous poster hash: d5b2f...5bf

Fantorangen synes hun er kjedelig nå. Hun foretrekker barnetv som begynner 18. Hadde uansett vært ok å sende noe alle kunne se.

Skrevet

Ingen normale unger foretrekker vel Jul i skomakergata fremfor alt annet som går på TV? Til og med intromusikken er som å gå i sirup.

Jeg er i 30-årene og syntes det var drittkjedelig allerede da,eneste firskjellen var at vi bare hadde NRK og så det som ble satt på.

Barne-TV er for ungene, ikke for at voksne folk skal mimre om bedre dager.

Ser at ingen maser om "Den gyldne hale" julekalenderen på hotellet med døve ansatte som gikk en gang på det glade 80/ tidlig 90 tallet?

Anonymous poster hash: 89583...11d

Skrevet

Jeg er enig med deg, men tenker at det må være mulig å lage en julekalender som er både fengende og julete til dagens unger. Synes ikke det er mye jul over julekongen. Jul i Skomakergata var veldig koselig da jeg var barn, men etter å ha sett den i voksen alder så er den veldig kjedelig.

Anonymous poster hash: fdc91...620

Skrevet

37 år. Har aldri likt Skomakergata 😹😹 julekongen er heilt topp.!!

Anonymous poster hash: ead83...fb5

Skrevet

Den gyldne hale...hehe!! Det var serien sin det.

Jul i skomakergata synes jeg var kjedelig som barn. Det eneste jeg likte var propagandaserien Ole Lukkeøye

Skrevet

Jeg husker jeg likte Den gyldene hale, en den gikk bare en gang tror jeg. 

Hadde vært utrolig teit om de sendte jul i skomakergata som årets julekalender. Greit om de sendte den til en annen tid da, greit at barn får se gamle juletradisjoner. Men den er veldig utdatert.

Synes det er merkelig at de ikke skal sende Jul i svingen igjen, den kom ut i 2006. Det er jo ikke så lenge siden, de bruker mye penger på disse produksjonene så teit om de ikke skal vare litt lengre. Fokusere på mest mulig tidløse kalendere. Synes også det er rart blånissene ikke blir sendt igjen, den er jo ganske tidløs. Bortkastede penger å ikke bruke disse igjen om barna liker dem!

Anonymous poster hash: f54f4...103
Skrevet

For meg var jul i skomaker gata verdens beste juleminne!

For barna mine og nå meg er det jul i svingen. Å som jeg elsker den gjengen! De fikk meg til å både gråte å le :)

Hadde jeg visst om er sted som "svingen" og med dens mennesker, hadde jeg flyttet på dagen :)

Anonymous poster hash: 96057...8df

Skrevet (endret)

Min er bare snart 3 år,men han liker verken Skomakergata, julekongen, eller jul i blåfjell enda,men mulig han er for liten enda, eneste han er intressert i er disney junior, brannmann sam, fantorangen,vennebyen,frost og drømmehagen,så for vår del spiller det ingen rolle,men jeg personlig synes det er viktig og følge tiden og jeg selv tror dagens barn liker bedre og følge med på andre barn :)

Endret av Blair Waldorf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...